• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Sucharskiego: Budimex chce za drogę przez Olszynkę 168,7 mln zł

Maciej Naskręt, Katarzyna Moritz
11 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Most wantowy na gdańskiej Przeróbce to na razie jedyny istniejący dwujezdniowy element Trasy Sucharskiego. Most wantowy na gdańskiej Przeróbce to na razie jedyny istniejący dwujezdniowy element Trasy Sucharskiego.
Przebieg Trasy Sucharskiego przez gdańską Olszynkę i Rudniki. Przebieg Trasy Sucharskiego przez gdańską Olszynkę i Rudniki.

Otwarto koperty z ofertami na budowę Trasy Sucharskiego między Południową Obwodnicą Gdańska a ul. Elbląską. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex. Za wykonanie drogi chce 168,7 mln zł



Chodzi o odcinek o długości 2,9 km - pomiędzy budowaną Południową Obwodnicą Gdańska a węzłem przy ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska. Jest to jeden z trzech odcinków nowej drogi.

W przetargu wystartowało osiem firm. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex. Za budowę życzy sobie 168,7 mln zł i deklaruje jej ukończenie w 18 miesięcy.

Władze GIK budowę tego odcinka drogi wyceniły na ok. 211,3 mln zł. Najkorzystniejsza oferta zatem jest o 43 mln zł tańsza. O wyborze wykonawcy decyduje w 90 proc. cena. Pozostałe 10 proc. to termin wykonania zadania.

- Są oszczędności, więc nie powinno być problemów z podpisaniem umowy z wykonawcą. Nastąpi to najszybciej za miesiąc - wyjaśnia Iwona Żygowska, wiceprezes spółki miejskiej GIK.

Część naszych czytelników uważa, że błędem jest budowa Węzła Błonia, w pobliżu ul. Michałki. - Niewiele pojazdów będzie z niego korzystać - twierdzą. Skąd zatem decyzja o jego ujęciu w projekcie?

GIK broni projektu. - Węzeł Błonia będzie odciążał z ruchu tranzytowego przede wszystkim dzielnicę Rudniki - mówi Żygowska.

Prace idą pełną parą na pierwszym odcinku Trasy Sucharskiego - między Terminalem promowym Wisłoujście a Węzłem Ku Ujściu. Wykonawcą jest firma Skanska, która za 9 mln zł zobowiązała się przebudować 3-kilometrową jezdnię do końca czerwca. Nową drogą dojedziemy przed terminal już w czerwcu tego roku.

Prace na tzw. środkowym odcinku Trasy Sucharskiego (między mostem wantowym a Węzłem Ku Ujściu) rozpoczną się lada dzień. 2,7-kilometrowa droga ma być gotowa pod koniec 2012 r. i pochłonie 184 mln zł. Zadanie ma zrealizować Skanska.

Firma Budimex złożyła też najkorzystniejsza ofertę na budowę Drogi Zielonej pomiędzy ul. Marynarki Polskiej a al. Hallera. Jest to jeden z czterech fragmentów Trasy Słowackiego. Za budowę nieco ponad 2-kilometrowego odcinka drogi w terminie 16 miesięcy zażądała od miasta ok. 135 mln zł.

Jest szansa, że Trasa Sucharskiego wygeneruje oszczędności w budżecie miasta w kwocie ok. 164,4 mln zł. Na budowę drogi wiodącej przez port, która aktualnie jest budowana, miasto wydało mniej o 13,8 mln zł. Drugi fragment - środkowy - to oszczędności ok. 108 mln zł. Ostatni odcinek - przez Olszynkę - może zapewnić ok. 42,6 mln zł więcej w budżecie.

Kolejny raz prezentujemy przebieg Trasy Sucharskiego pomiędzy Południową Obwodnicą Gdańska a Terminalem Promowym Westerplatte.



Odkryto historyczny falochron na budowie trasy Sucharskiego

Położenie falochronu pokazuje, że morze sięgało kiedyś o wiele bardziej w głąb lądu niż obecnie. Położenie falochronu pokazuje, że morze sięgało kiedyś o wiele bardziej w głąb lądu niż obecnie.
Niedaleko Mewiego Szańca na Westerplatte, na terenie budowy trasy Sucharskiego, odkryto falochron z lat 30 XX wieku, nieznany do tej pory nawet konserwatorowi zabytków. Inwestor wcale się tym nie zmartwił, planuje go zachować.

Do odkrycia falochronu doszło w minionym tygodniu. Natknęły się na niego maszyny budowlane. Falochron ma ponad 100 m długości i biegnie wzdłuż planowanej trasy Sucharskiego.

- Falochron do tej pory nie był nam znany, nie występował na żadnych mapach czy dokumentach. Na mapie z 1924 roku jest w tym miejscu zaznaczony tylko wał ziemny - wyjaśnia Marcin Tymiński, rzecznik pomorskiego konserwatora zabytków.

Jak podkreśla, jego położenie pokazuje, że linia brzegowa ponad 80 lat temu przebiegała zupełnie inaczej i morze sięgało znacznie głębiej w ląd niż obecnie.

Konserwator dał zalecenie, by falochron był wyeksponowany. Ale właściwie nie musiał tego robić, bo inwestor Gdańskie Inwestycje Komunalne same to zaproponowały.

- W związku z tym odkryciem trochę musimy zmienić przebieg projektowanego rowu. Z tego co obecnie wiemy falochron ma 3,5 m głębokości i jego górna część będzie wyeksponowana. Prace prowadzone są pod nadzorem archeologicznym - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek z GIK.


Oferty złożone w przetargu na Trasę Sucharskiego między Południową Obwodnicą Gdańska a ul. Elbląską.

1. Konsorcjum firm: FCC Construccion SA, Wakoz Sp. z o.o.; cena: 264,2 mln zł, termin wykonania: 20 miesięcy.
2. Konsorcjum firm: Mota-Engil Central Europe SA, Mota-Engil, Engenharia e Construcao SA; cena: 292,5 mln zł, termin wykonania: 24 miesiące.
3. BILFINGER BERGER SA; cena: 243,4 mln zł, termin wykonania: 19 miesięcy i 15 dni.
4. Konsorcjum firm: Eurovia Polska SA, Eurovia CS, a.s.; cena: 259,6 mln zł, termin wykonania: 21 miesięcy.
5. Budimex SA; cena: 168,7 mln zł, termin wykonania: 18 miesięcy.
6. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa SA, Acciona Infraestructuras SA; cena: 309,6 mln zł, termin wykonania: 24 miesiące.
7. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o., Strabag AG; cena: 210,6 mln zł, termin wykonania: 18 miesięcy.
8. Skanska SA; cena: 208,7 mln zł, termin wykonania: 17 miesięcy i 15 dni miesięcy.
9. Konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska SA, PBG SA; cena: 204,1 mln zł, termin wykonania: 18 miesięcy.

Miejsca

Opinie (82) 6 zablokowanych

  • oszczędność ! czyli dziury w drodze za 3 lataaaaa (1)

    Najkorzystniejsza oferta zatem jest o 43 mln zł tańsza- I CO WSZYSCY WIERZĄ ŻE SIĘ DA WYBUDOWAĆ W 100% KOSZTORYSU? KTÓRY ZAŁOŻYŁ PEWNIE DROGIE I DOBRE MATERIAŁY --- eche ! ale bzdura!

    • 10 2

    • będzie Pan zadowolony

      j/w

      • 0 0

  • Mostostal Warszawa S.A., Acciona Infraestructuras S.A.; (1)

    Cena: 309,6 mln zł,

    BUHAHAHAHAHAHAHA

    • 7 4

    • to jest PRAWDA!!

      tyle kosztuje dobrze wykonana robota - w Polsce przetargi wygrywa najtańsza oferta i dochodzi to kuriozum: bo urzędnicy wyceniają np. roboty na 100mln
      a wygrywa firma która 'zrobi to' za 50mln i KONIEC.
      Po takiej fuszerce potem są naprawy i kolejna kasa.
      To głupia Polska właśnie!

      • 1 0

  • No i po kłopocie !!!

    Trasa Słowackiego droższa o 140mln. Trasa Sucharskiego tańsza o 15omln więc przesunie się środki i chyba nie będzie problemów z tunelem co...???

    • 10 3

  • CHIŃSKA STRATEGIA - BUDIMEX (1)

    Budimex dołoży do roboty
    Trasa Słowackiego - ok 34 mln
    Trasa Sucharskiego - ok 36 mln
    Razem 70 mln
    A gdzie jakość wykonania????
    Z g..na drogi nie zbuduje!!!!!!
    Po okresie gwarancyjnym bedą remonty :)

    • 9 5

    • po okresie gwarancyjnym

      czyli będzie nowy przetarg, znowu budimex wystartuje i za poprawki zgarnie 2 razy tyle co teraz dołoży do inwestycji.
      główka pracuje.

      • 7 1

  • węzeł Błonia niepotrzebny??? (1)

    to będzie motor napędowy tamtych rejonów! obecnie są tam w zasadzie same nieużytki, to nawet pola nie są. Oprócz bocznicy kolejowej oraz nowych magazynów przy elbląskiej obecnie nie ma tam prawie nic, ale węzeł błonia spowoduje wzrost wartości tamtych rejonów. WEZEL BLONIA MUSI POWSTAĆ

    • 17 1

    • a co, masz tam pewnie parę ha tych "nieużytków" ?

      mylę się ?

      • 1 0

  • przetarg

    ostatnio jechałem trasą nowo oddaną (kujawsko-pomorskie) pełno odchodzących łat asfaltu... czasem cena nie idzie w parze z jakością .... a tak na marginesie nasza obwodnica jest super !

    • 6 0

  • Pytanie (1)

    Kolejny już raz pisząc o przebudowie pierwszego odcinka Trasy Sucharskiego
    czytam o terminalu promowym . Jakie promy i dokąd odbijają z tego miejsca?
    I drugie pytanie: To jest Trasa Słowackiego czy Trasa Sucharskiego?

    • 4 3

    • Oczywiście

      Pomyłka redaktora - Trasa Słowackiego sięga tylko do Wisły. Na wschodnim brzegu jest Trasa Sucharskiego.

      • 3 0

  • (2)

    aż dziwne, że WAKOZ nie startował

    • 2 1

    • chciałam napisać, że dziwne że nie wygrał.. sory pomyłeczka mała

      • 1 2

    • startował - w konsorcjum z FCC

      • 0 0

  • to jest urwa skandal, WAKOZ przegrał przetarg ?!

    na milicję zapodam, musił być totalny przekręt i łapówa...

    • 1 2

  • to już macie za co zbudować tunel pod martwa Wisłą ;-p

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane