- 1 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (60 opinii)
- 2 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (223 opinie)
- 3 Jest nowy dyrektor gdyńskiego urzędu (52 opinie)
- 4 Zarzuty za oślepianie pilotów śmigłowca (120 opinii)
- 5 Kamienica piękna, ale prace uciążliwe (50 opinii)
- 6 "Zakaz dla rowerzystów na Sopockiej" (812 opinii)
Trasa Sucharskiego - można budować kolejny fragment
Wizualizacja przebiegu Trasy Sucharskiego.
Nie ma uwag do przetargu na pierwszy odcinek Trasy Sucharskiego. W przyszłym tygodniu zostanie podpisana umowa z wykonawcą i prace będą mogły ruszyć.
Najlepszą ofertę na wykonanie I zadania Trasy Sucharskiego, czyli odcinka od Obwodnicy Południowej Gdańska do Węzła Elbląska, złożył Budimex. Firma wykona drogę w 18 miesięcy za ponad 168,5 mln zł.
Do II etapu zakwalifikowało się jednak aż 17 firm i konsorcjów, 9 z nich złożyło oferty. W takich wypadkach zdarzają się odwołania, co przedłuża procedury miesiącami. Na szczęście tym razem tak się nie stało.
- Z przyjemnością informujemy, że Prezes Urzędu Zamówień Publicznych nie miał uwag do przetargu. W tej sytuacji spółka GIK - inwestor zastępczy przedsięwzięcia - może podpisywać umowę z wykonawcą. Podpisanie umowy zaplanowane jest na przyszły tydzień - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik GIK.
W poniedziałek rozpoczęły się też procedury odbiorów technicznych w kończonej inwestycji w zadaniu III Trasy Sucharskiego, na odcinku od Węzła ku Ujściu do Terminalu Promowego Westerplatte. Ten fragment był mniejszy i łatwiejszy, Skanska skończyła go w trzy miesiące.
- W środę o godz. 9 komisja rozpoczyna odbiór oznakowania i jeśli nie będzie miała do niego uwag, w godzinach południowych III zadanie Trasy Sucharskiego zostanie oddane do ruchu - informuje Skorupka-Kaczmarek.
Cała Trasa Sucharskiego będzie gotowa najwcześniej w 2013 r. W jej ramach wykonana zostanie m.in. dwujezdniowa droga od Węzła Olszynka (zlokalizowanego w ciągu projektowanej Południowej Obwodnicy Gdańska) do ul. Ku Ujściu. Plan przewiduje także modernizację ok. dwukilometrowego odcinka drogi w kierunku Westerplatte. Inwestycja będzie kosztować miasto 360 mln zł, ok. 40 proc. kosztów poniesie Unia Europejska.
Miejsca
Opinie (82) ponad 10 zablokowanych
-
2011-06-13 14:13
Żeby nie było tak jak ze skrzyżowaniem Mickiewicza z Hallera.
Dwa lata remontowali i po dwóch latach znowu nadaje się do remontu.
- 5 3
-
2011-06-13 10:05
Nie można, a trzeba (1)
- 90 1
-
2011-06-13 13:42
uwielbiam te filmiki GIK :)
niech się buduje w trójmieśćie :) i oby szybko...
jeszcze parę latek i znikną tiry i niektóre koreczki z centrum Gdańska
I LOVE 3CITY :)- 14 0
-
2011-06-13 12:42
Chore ceny mają te nasze inwestycje drogowe. (1)
W Italii czy Chorwacji drogi są tańsze niż u nas mimo przekuwania się często przez kilometry skał w celu budowy tuneli. A mosty nad przepaściami są takie jakich u nas nikt jeszcze nie widział. I jest taniej za 1 km. Nie mówiąc już o tempie budowy szczególnie w Chorwacji gdzie niedawno całkiem była wojna. I przy tym wszystkim drogi po oddaniu są użytkowane, a nie remontowane.
- 7 5
-
2011-06-13 13:21
Tylko , ze Chorwaci czy Włosi budują drogi a ich przełożeni
skupiają się na nadzorowaniu państwowego placu budowy zamiast budowania sobie pałacyku z "premii za oszczędności" . Państwowy plac budowy w Polsce to eldorado dla polskiego cFaniaczka w białym kołnierzyku. No a widać nawet , ze nasz Budyniek coraz grubszy się robi pewnie od miodku
- 4 4
-
2011-06-13 10:44
A droga Nawatorów - Budowlanych (4)
Przecie na tej drodze jest więcej korków niż gdzie indziej
- 12 10
-
2011-06-13 11:35
(3)
Sołtys jeszcze nie wymyślił jak rozwiązać ten problem?
- 9 2
-
2011-06-13 13:02
Budyń, prezydent Pomorsko-Oruńsko-Moreńskiej biedy? (2)
Z bloków?
- 1 7
-
2011-06-13 13:14
a ty z gdyńskiego Pekinu czy Meksyku ?
- 6 0
-
2011-06-13 13:07
W trakcie codziennego stania w korkach masz pewnie mnóstwo czasu na wymyślanie podobnie "kreatywnych" docinek.
- 6 1
-
2011-06-13 11:34
Chciałbym tylko zwrócić uwagę na cenę (10)
Ta droga ile może mieć długości? 5km maksymalnie, a kosztuje ponad 160 mln. Przypominam, że w zeszłym tygodniu, wybuchła awantura, bo ktoś zaplanował zbudować drogę rowerową o podobnej długości za 7 mln. Jakoś teraz nikt nie krzyczy, że drogo i w ogóle skandal. Pomijam dramatyczne różnice w poziomie dofinansowania z Unijnej puli.
Moderatora proszę, o nie cenzurowanie, tylko umożliwienie wypowiedzi reprezentującej inny punkt widzenia.- 4 10
-
2011-06-13 11:55
co to znaczy za drogo?? kosztorys inwestora był na poziomie 210mln (1)
chcesz taniej?
tak jak chińczycy z COVEC na A2, gdzie prace przerwano i wykonawca chce więcej kasy;
efektem będzie nowy przetarg - conajmniej 0,5 roku w plecy i dużo droższa inwestycja- 4 0
-
2011-06-13 13:05
nikt nie mówi, że za drogo.
chodzi o to, że miłośnicy 4 kółek nie mają żadnych podstaw, żeby panoszyć się po tematach rowerowych i jęczeć, że się inwestuje w DDR-y- 2 3
-
2011-06-13 11:38
(2)
Ręce opadają - sprawdź zakres rzeczowy inwestycji....
- 9 0
-
2011-06-13 11:46
(1)
ręce opadają jak się was czyta.
Sprawa jest jasna - każdy temat o budowie DDR to jęczenie samochodziarzy się na rowerzystów kupę kasy wydaje.
Ale prawda jest taka, że inwestycje drogowe to ogromne wydatki finansowe - i tego skumać nie jesteście w stanie.- 4 2
-
2011-06-13 12:41
W Italii
czy Chorwacji drogi są tańsze niż u nas mimo przekuwania się często przez kilometry skał w celu budowy tuneli. A mosty nad przepaściami są takie jakich u nas nikt jeszcze nie widział. I jest taniej za 1 km. Nie mówiąc już o tempie budowy szczególnie w Chorwacji gdzie niedawno całkiem była wojna. I przy tym wszystkim drogi po oddaniu są użytkowane, a nie remontowane.
- 2 6
-
2011-06-13 11:43
porównanie drogi rowerowej do tej inwestycji wymaga konsultacji lekarskich ;-] (1)
prawie to samo - prawie róbi wielką różnicę
Parametry techniczne trasy :
Klasa techniczna ulicy – GP;
Prędkość projektowa /przekrój uliczny/ Vp = 60 km/h;
Prędkość miarodajna /przekrój uliczny/ Vp = 70 km/h;
Prędkość projektowa /przekrój pozamiejski/ Vp = 100 km/h;
Prędkość miarodajna /przekrój pozamiejski/ Vp = 110 km/h;
Przekrój poprzeczny 2x2 ;
Szerokość pasa ruchu 3,5m;
Szerokość dodatkowych pasów ruchu 3,0m;
Obciążenie obliczeniowe 115 kN/oś;
Zakres zadania obejmuje realizację między innymi :
-budowę dwóch nowych jezdni drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) na odcinku 2,944 km, szerokość jezdni - 2 x 3,5 m, pas dzielący - 4 m, pas awaryjny - 2,5 m (do Węzła Błonie) szerokość poboczy gruntowych - 1,5 m;
-budowę węzła Błonia od km 1+400 do km 1+800 (węzeł typu WB);
-przebudowę węzła Elbląska z zachowaniem istniejących obiektów (węzeł typu WB);
-budowę obiektów inżynierskich w ciągu i nad projektowanymi jezdniami oraz nad liniami kolejowymi – wiadukty WD1, WD2, WD3, WD4 WD5;
-budowę tunelu dla pieszych pod torami kolejowymi długości około 280,0 m (łącznie z wannami tunelu), tunel zlokalizowany w rejonie „Węzła Elbląska”;
-budowę dróg dojazdowych, lokalnych i zbiorczych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania Trasy Sucharskiego i prawidłowej obsługi przyległych terenów;
-wzmocnienie podłoża gruntowego pod nasypy;
-budowę odcinków murów oporowych;
-budowę ekranów i osłon akustycznych w zakresie niezbędnym do ochrony przed hałasem;
-przebudowa oraz zabezpieczenie odcinków torów, sieci telekomunikacyjnej urządzeń elektroenergetycznych oraz SRK na terenach kolejowych;
-budowę odcinków chodników dla pieszych oraz ścieżek rowerowych;
-budowę urządzeń bezpieczeństwa organizacji ruchu /m.in. oznakowanie pionowe i poziome, bariery/;
-budowę urządzeń melioracyjnych (m.in. przepusty)
-budowę systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni drogi wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej;
-budowę urządzeń podczyszczających ścieki opadowe;
-budowę kanalizacji telekomunikacyjnej TRISTAR;
-przebudowę i budowę oświetlenia drogowego wraz z zasilaniem energetycznym;
-przebudowę linii wysokiego napięcia 400 kV;
-przebudowę linii wysokiego napięcia 110 kV;
-przebudowę kolizji elektroenergetycznych nN i SN;
-przebudowę istniejącego uzbrojenia m.in. gazociągu, wodociągów, teletechniki, energetyki, kanalizacji sanitarnej, urządzeń melioracyjnych, w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji;
-usunięcie drzew i krzewów kolidujących z zakresem przebudowy drogi wraz z nasadzeniami nowej zieleni- 7 0
-
2011-06-13 11:46
brak umiejętności czytania wymaga powtórzenia szkoły
- 3 1
-
2011-06-13 11:39
kolejny madry inaczej zabiera glos (2)
czy dla ciebie na prawde nie ma roznicy pomiedzy sciezka rowerowa a trasa sucharskiego?
- 6 1
-
2011-06-13 11:43
Co ty z nim dyskutujesz, (1)
przecież to jest życiowy malkontent albo troll.
- 6 2
-
2011-06-13 11:46
chyba Ty
- 0 3
-
2011-06-13 10:06
I fajnie ! Budować, budować, budować (3)
i nie oglądać się na narzekaczy.
- 141 5
-
2011-06-13 11:17
Nie oglądać się bo przecież to inni będą płacić kredyty (1)
- 1 18
-
2011-06-13 12:34
Nie oglądać się, bo Narzekacze...
... też będą jeździć :)
- 15 0
-
2011-06-13 11:20
czemu Budimex, który poległ na Okęciu i Ergo Arenie?
- 3 9
-
2011-06-13 10:52
nie podano w treści ajka jest ostateczna cena kontraktu (2)
czy wybrano najtańszy czy najlepszy bo to nie to samo
- 10 6
-
2011-06-13 11:09
Poczytaj sobie prawo o zamówieniach publicznych (1)
i wtedy być może przestaniesz wypisywać dyrdymały na temat cen kontraktów i wyboru ofert.
- 5 4
-
2011-06-13 11:59
napisano wyraznie ponad 168,5
dla ciebie to być może jasne ale dla mnie nie jest jasne czy te ponad 168,5 to drugie 168,5 czyli w sumie ponad(sic) 320 milionów. znając hołubienie firmy Budimex przez zarządców miasta Gdańska chcę by nie pozostawiano takich niejasności
- 4 2
-
2011-06-13 11:10
Ja pierdziu (3)
Jak skończą wszystkie aktualne remonty,pocerują dziury w tych starszych drogach to albo faktycznie będziemy bez korków albo ...
- 6 1
-
2011-06-13 11:48
(2)
Nigdzie na świecie nie rozwiązano problemów korków w miastach poprzez inwestycje w drogi. Korki będą, tylko przeniosą się w inne miejsce.
- 6 1
-
2011-06-13 11:54
(1)
w niemczech nie ma korków, a jest 4 razy wiecej samochodów...
- 1 8
-
2011-06-13 11:57
Chyba w Niemczech nie byłeś
jeśli piszesz, że nie ma tam korków.
- 6 2
-
2011-06-13 11:53
Kiedy??
a co z tunelem.bo ten prom juz ledwo zipie
- 6 2
-
2011-06-13 10:22
I co z tego jak tunelu pod Martwą Wisłą nie będzie (2)
GIK i miasto myślało że skoro są duże oszczędności przy każdym przetargu drogowym to i takie też będą przy budowie tunelu łączącego Trasę Sucharskiego z Trasą Słowackiego. Po otwarciu kopert okazało się że jest inaczej ponieważ Pan "Józef z Luzina który ma jedną wywrotkę, Kazimierz z Trąbek Wielkich mający 5 łopat" nie dysponuje "kretem" i nie sa w stanie być 10-tym podwykonawcą i tunelu nie zrobią tanio jak to ma miejsce w przypadku budowy dróg.
- 37 34
-
2011-06-13 10:37
(1)
a "Mirosław z zaspy ma kreta", ale zamiast mozgu.
tunel bedzie synu, odejdz i nie grzesz wiecej.- 23 5
-
2011-06-13 11:19
Będzie na pewno. Bo prem Tusk przed bankierami nie
klęka a pieniądze mu Rostowski przynosi...
- 4 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.