• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasą Sucharskiego pojedziemy 100 km/h

Maciej Korolczuk
17 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Wkrótce na niemal całej długości Trasy Sucharskiego kierowcy będą mogli jechać 100 km/h.
  • Obecnie na prawie całym odcinku można jechać maksymalnie 70 km/h.

Wkrótce na Trasie Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku będzie można znacznie przyspieszyć. Drogowcy przy aprobacie policji podniosą bowiem maksymalną dopuszczalną prędkość z 70 do 100 km/h. Zmiany mają zostać wprowadzone równolegle z planowanym podwyższeniem prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą.



Jak oceniasz pomysł urzędników i policji, by podwyższyć dopuszczalną prędkość na Trasie Sucharskiego?

- Trasą Sucharskiego da się jechać szybciej i co do tego nikt nie ma wątpliwości - mówi nam Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Kwestią do rozstrzygnięcia pozostaje, na jakim odcinku prędkość powinna być ograniczona do 70 km/h - jak jest obecnie - a na jakim do 100 km/h. Podwyższenie prędkości nie powinno mieć większego wpływu na bezpieczeństwo, bo nie ma tam zabudowań, przejść dla pieszych czy skrzyżowań.
Drogowcy chcieliby podwyższyć maksymalną dopuszczalną prędkość na Trasie Sucharskiego równocześnie ze zmianami w tunelu pod Martwą Wisłą, o czym pisaliśmy w ubiegłym tygodniu. Wkrótce podwodną przeprawą pojedziemy nie 50, a 70 km/h bez obawy, że zatrzyma nas patrol ruchu drogowego i wlepi mandat za przekroczenie prędkości.

Co ciekawe, ze zrozumieniem do pomysłu inżynierów z ZDiZ podchodzi gdańska policja. Dotychczas kierowcy narzekali, że Trasa Sucharskiego dla funkcjonariuszy drogówki jest świetnym miejscem do kontroli prędkości i wypisywania mandatów za jej przekroczenie. Dlatego mogłoby się wydawać, że policjanci będą przeciwni dawaniu kierowcom możliwości szybszej jazdy.

- Jeżeli pojawi się oficjalnie projekt podniesienia maksymalnej dopuszczalnej prędkości do 100 km/h, to będziemy go rozważać. Na poziomie koncepcji nie jesteśmy temu przeciwni - zapewnia kom. Magdalena Michalewska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. - Należy pamiętać, że o organizacji ruchu decyduje zarządca drogi, a policja jest tu jedynie organem opiniodawczym.
  • Zmianom na Trasie Sucharskiego zielone światło dała także gdańska policja.
  • Ograniczenie do 70 km/h pozostanie jedynie na węźle Ku Ujściu przed wjazdem do tunelu.
Obecnie niemal na całej trasie obowiązuje ograniczenie do 70 km/h (szybciej możemy jechać tylko na końcowym odcinku, przed zjazdem na Obwodnicę Południową). Spory fragment Trasy Sucharskiego znajduje się też w obszarze zabudowanym. Aby uporządkować sposób poruszania się, znaki informujące o obszarze zabudowanym zostaną przeniesione na łącznice, a oznakowanie ograniczenia prędkości do 70 km/h zamienione na 100 km/h.

- Ze względu na łuk drogi, ewentualne zaszronienie w sezonie zimowym i wlot do tunelu, "siedemdziesiątkę" pozostawiłbym jedynie na węźle Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska - dodaje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu w ZDiZ.

Opinie (117)

  • Brak tablicy nad ulicą przed rozjazdem (1)

    na Westerplatte i port powoduje, że jadący pierwszy raz w kierunku tunelu często hamują bo nie są pewni gdzie jechać na Nowy Port, na Przymorze, Sopot, plażę...
    Przy prędkości 100km/h tylko czekać na karambol.

    W dodatku nie rozumiem tej ciągłej linii po włączeniu się ze Stogów w kier.tunelu ?
    Ciężarówki nie zjeżdżają, wyprzedzać nie wolno....

    Od duszy strony te pomysły...

    • 5 0

    • albo kier na stadion czy ergo arena...

      to już całkowita abstrakcja, jeśli chodzi o oznakowanie...
      Najważniejszy jest wyświetlana informacja uwaga!, którą widać z kilometra...
      Reszta tablic, nawet te w tunelu - prawie niewidoczna....
      Nie wiem jaki urzędnik to odebrał i zaakceptował ?

      • 4 1

  • ale po co ???
    żeby przez kilometr jechać szybciej???

    • 2 1

  • (1)

    Kto to projektował. ? Spróbujcie się włączyć na węźle wosia budzysza w kierunku s7(most wantowy) . Pas do rozpędu ma góra 30mb notabene jest pod górkę. Mało tego - ekrany dzwiekochlonne przeslaniaja widoczność co jeszcze bardziej utrudnia włączenie się. Ja tego nie widzę. .. obecnie ciężko jest się tam włączyć , zwłaszcza ze jadący od strony portu wyłaniają się za wzniesienia 100mb przed tym węzłem. Teraz jest wiele niebezpiecznych sytuacji gdzie kierowcy są zmuszeni zatrzymywać się na końcu pasa włączającego bo nie mają możliwości bezpiecznego włączenia się do ruchu... zwiększenie ograniczenia do stówy będzie miało katastrofalne konsekwencje - ze śmiertelnymi wypadkami włącznie !

    • 7 5

    • Ten wjazd jest za krótki

      Niektóre wynalazki nie mogą się rozpędzić na tej krótkiej dolotówce a tu zza ekranu wyłaniają się ciężarówki jak w teledysku metalic'ki "enter sandman"....
      Tam się jakiś info znak mógłby pojawić o włączających się nagle do ruchu...

      • 5 0

  • (3)

    Dla mnie bezpieczno prędkościo, której nie przekraczam to 50. Przy mojej wadzie wzroku te wszystkie wariaty piraty pojawiajo sie niewiadomo skąd. Zajechali mnie droge ostatnio barany.

    • 11 8

    • słaba prowokacja (1)

      • 0 3

      • Może i prowokacja, ale pokazuje nasz wadliwy system. Ktoś kto w wieku 18 lat miał dobry wzrok, dostał prawko dożywotnio. Ktoś kto zrobił sobie prawko w wieku 22 lat, a miał nieznaczną wadę wzroku musi teraz do końca życia udowadniać ($) lekarzowi, że może jeździć.

        • 0 0

    • Ja nic nie widzę i to wasza wina?

      • 0 1

  • a ja mam wątpliwości

    jestem za zwiększeniem limitu ale....... w tym mieście każdy wie jak się odśnieża. I nie jest to standard autostradowy czy z obwodnicy. I pytanie kto odpowie jak ktoś wyleci z drogi zimą . Obym się mylił bo miasto parę osób wyśle na tamten świat. Zabawa prędkością przy braku standardów i odpowiedniej jakości to tykająca bomba.

    • 3 2

  • Przydałaby się jeszcze...

    zmiana statusu drogi od końca terenu zabudowanego (węzeł Olszynka) do węzeł Port na obwodnicy południowej z 89 na S89. Tamten odcinek jest szerszy od S6 i w dodatku ma pas awaryjny.

    • 1 1

  • chcą podnieść prędkość, a ludzie piszą o niebezpiecznym włączaniu sie do ruchu na moście wantowym

    Jest to sprawa przerastająca naszych urzędasów, i nie liczcie, że coś z tym zrobią.
    No chyba, że wstawią kolejne ograniczenie... albo światła z tristarem :)
    Po prostu polski niedasizm...

    • 5 1

  • wypadki będą (1)

    Przy prędkości dozwolonej 100 km/h (w praktyce oznacza to 120-130) wjazd ze Stogów i Przeróbki na most wantowy będzie skrajnie niebezpieczny. Duży ruch na obu jezdniach, całkowity brak widoczności przy włączaniu się do ruchu na most wantowy, bardzo krótka (ok. 20-30m) "rozbiegówka" ze Stogów i wielka prędkość z kierunku tunelu - to musi zakończyć się tragedią.

    • 6 9

    • "Kwestią do rozstrzygnięcia pozostaje, na jakim odcinku prędkość powinna być ograniczona do 70 km/h - jak jest obecnie - a na jakim do 100 km/h."

      To był cytat z artykułu. A od siebie dodam, że redukcja od dwa biegi, ledwie 60 koni pod maską i but w podłodze i daje radę się włączyć. A jak ktoś ma 180 kunia, ale rozpędza się na 5tce to nie dziwota.

      • 3 0

  • "Podwyższenie prędkości nie powinno mieć większego wpływu na bezpieczeństwo, bo nie ma tam zabudowań, przejść dla pieszych czy (3)

    I ten prosty wniosek wymagał siedzenia i pierdzenia w stołek przez 4 lata po oddaniu do użytku i tyle samo przed, od kiedy znany był projekt, z którego ten wniosek można było wyciągnąć z palcem w tyłku.

    • 172 7

    • przecież tam jest parę wjazdów i zjazdów

      i to takie że co niektórzy od razu się na drugi pas ten do wyprzedzania pakują.Spoko czekamy na pierwsze ofiary :) Oby nie

      • 3 10

    • Pan Mieczysław to nasz geniusz jest

      On specjalnie dał na początek te 70, żebyśta doznały jego geniuszu jak on wam objawi, że tam można 100 popylać, bo byśta same go nie doceniły, jakby on wam od początku te 100 tak bez nijakiego zachodu umożliwił

      • 6 0

    • Bo to

      gdańscy drogowcy.

      • 9 5

  • NIEBEZPIECZNIE

    Na moście wantowym musi zostać 70 km / h. Od strony Przeróbki, za krótki odcinek na włączenie się do ruchu.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane