• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Sucharskiego: w 2012 roku gotowe będą 4 km drogi

Maciej Naskręt
7 czerwca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Jedyny istniejący dziś fragment Trasy Sucharskiego to most wantowy przez Martwą Wisłę wraz z najazdami. Jedyny istniejący dziś fragment Trasy Sucharskiego to most wantowy przez Martwą Wisłę wraz z najazdami.

Przetargi na budowę Trasy Sucharskiego ruszą w czerwcu tego roku. Najpierw, być może jeszcze przed Euro 2012, wybudowany i zmodernizowany ma być czterokilometrowy odcinek drogi. Całą trasą pojedziemy najwcześniej w 2013 r.



Jako pierwszy, jeszcze w 2012 r., oddany zostanie odcinek od Węzła "Ku Ujściu" do Węzła "Wosia Budzysza". Kolejne odcinki powstaną do końca 2013 r. Jako pierwszy, jeszcze w 2012 r., oddany zostanie odcinek od Węzła "Ku Ujściu" do Węzła "Wosia Budzysza". Kolejne odcinki powstaną do końca 2013 r.
Trasa Sucharskiego ma zapewnić sprawne połączenie drogowe terenów portowych z budowaną właśnie Południową Obwodnicą Gdańska, a co za tym idzie z drogami krajowymi nr 1 i 7. Koszt budowy tej w sumie 8,5-kilometrowej drogi oszacowano na kwotę 660 mln zł. Ok 40 proc. wydatków zwróci nam Unia Europejska.

Przy dużej dozie szczęścia, część trasy będzie gotowa w 2012 roku. Na satysfakcję z jazdy całą trasą trzeba będzie poczekać co najmniej do końca 2013 r.

Czy budowa Trasy Sucharskiego jest miastu potrzebna?

Ogłoszone przetargi pokryją się z terminami uzyskania pozwoleń niezbędnych do rozpoczęcia budowy. - Jeszcze przed ich wydaniem wyłonimy nadzór inwestorski, a także wykonawcę. Chcemy zyskać na czasie, przyspieszyć realizację trasy - opowiada Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIKE 2012, która w imieniu miasta prowadzi tę inwestycję.

Budowa Trasy Sucharskiego została podzielona na trzy zadania. Do dnia rozpoczęcia mistrzostw Europy, czyli do czerwca 2012 r., do użytku ma zostać oddany zupełnie nowy, dwukilometrowy odcinek Trasy Sucharskiego. Dwujezdniową drogą kierowcy pojadą od ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska do ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdańska.

Częściowo trasa powstanie od podstaw, częściowo zostanie dobudowana w formie równoległej, drugiej nitki do istniejącej już (ul. mjr Henryka Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska).

Do 2013 r. kierowcy będą musieli poczekać na realizację drugiego zadania - połączenia drogowego Obwodnicy Południowej z ul. Elbląską zobacz na mapie Gdańska na gdańskich Rudnikach.

Podobny termin ukończenia realizacji ustanowiono dla trzeciego etapu Trasy Sucharskiego, który obejmuje drogę od węzła drogowego "Ku Ujściu" do terminala promowego Wisłoujście.

Niedawno wykwaterowano mieszkańców domów przy ul. Miałki Szlak zobacz na mapie Gdańska, w świetle których będzie przebiegać nowa droga.

Drogowcy i urzędnicy planują, że w 2014 r. Trasę Sucharskiego oraz Drogę Zieloną scali tunel pod Martwą Wisłą.

Miejsca

Opinie (142) 8 zablokowanych

  • do euro 2012 będą budować po euro już nie bo nie będzie pieniędzy

    • 0 0

  • wrodzony optymizm Polaków

    Na ponad 100 opinii tylko 2 pozytywne. Radzę pisać artykuły krytyczne wobec planów miasta, to może przez przekorę część internautów napisze coś pozytywnego.

    • 0 0

  • budowa od tyłu (22)

    najpierw wybudowali most do nikąd
    teraz 4 km trasy to - chyba też nikąd - albo może do tego mostu.
    a wszystko nie zagra dopuki nie będzie tunelu, którego nawet nie zaczeli projektować

    • 195 60

    • ojej..strasznie monotematyczny jesteś.. (7)

      ..niedawno pisałeś w tym samym stylu o rozpoczętych pracach dla "kreta" który ten tunel ma drążyć;/...każdą budowę dzisiaj "robi się" etapami,a nie ,że gdzieś jest początek ,a końca ma nie widać ;)...troszkę to dziwnie przyznaję wygląda ale ważne,że jest w końcu realizowane!.Mam tylko jedno zastrzeżenie,że zawsze prace takie są lansowane przed wyborami...w ten sposób można odnieść wrażenie,że "władza jest na pełnych obrotach w każdym sektorze gospodarki,a to naginanie rzeczywistości:-)

      • 33 9

      • tak jestem monotematyczny (4)

        ponieważ , jak widzę w jakim tempie są realizowane tak ważne inwestycje, gdy widzę jak kawałek drogi oddany kilka lat przed kolejnym wymaga generalnego remontu, to mnie irytuje.
        Kiedyś patrzyłem na takie sprawy z przymrużeniem oka - bo tak jest w Polsce , a teraz gdy od 6 lat jesteśmy w Unii, gdy podobno świetnie potrafimy pozyskiwać fundusze dalej jest tak samo a może jeszcze gorzej.
        Przy pięknych minach polityków , urzędników polska kroczy w przyszłość jakby miała spętane nogi.

        • 18 16

        • oj chyba wybory się zbliżają (3)

          po tych artykułach to mam takie odczucia ale nie wiem dokładnie kiedy to bedzie, czuje ze niedługo. ciagle piszą o tym co bedzie zbudowane. tą nową sucharskiego to juz planują od 30 lat i ciagle ludzie daja sie nabierac ze ktos to wybuduje. oni ciagle to samo obiecuja a my ciagle im wierzymy wiec jak to działa to po co zmieniać działajace schematy

          • 3 0

          • ej spoko, estakadę kwiatkowskiego w końcu skończyli

            • 0 0

          • małe sprostowanie (1)

            On obiecuje. Nie pamiętam już jak długo rządzi ale 10 lat to na bank ;]

            • 6 1

            • 20 lat !!!. 4 jako radny, 4 jako szef radnych, 12 jako prezydent

              • 3 0

      • ludzie awsza naiwność, tępota mnie przeraża!!!! (1)

        "obecnie tak się buduje" ..strach czytać coś takiego!!

        • 3 3

        • most do nikąd?

          To ludzie na Stogach i Przeróbce mieszkają w "nikąd"?

          • 1 1

    • most (5)

      Moze sie myle ale wybudowanie mostu ( tego do nikad ) bylo potrzebne do uzyskania z UE pieniedzy na dalsza realizacje projektu

      • 18 5

      • (4)

        Pomyśl zanim napiszesz. "wybudowanie mostu bylo potrzebne do uzyskania z UE pieniedzy" !!!. Ludzie !!!, w ten sposób to można każdą inwestycję usprawiedliwić i udaną i zbędną. Koszmar.

        Tu Nikt nie ma pretensji o to, że most zbudowany został, lecz o to że budowla ta ma 10 lat i w rzeczywistości do niczego póki co, nie służy.
        Most ten także stoi w pewnym rozkroku pewnej moralności urżedniczej gdy sie pomyśli że brakuje co najmniej dwóch rozwiązań komunikacyjnych wielopoziomowych a nie rond, na skrzyżowaniach Słowackiego-Grunwaldzka czy rozbudowa węzła "d. Leningradzkiego", sytuacji gdzie rozsypują się wiadukty na Kościuszki, Zaspie i zamknięty jest "żółty". To jak za komuny, budowało się boisko, świetlicę, klub a potem nie starczało kasy na utrzymanie albo te nowe inwestycje zabierały kasę na podtrzymanie dotychczasowej infrastruktury. Zresztą to było za komuny bo teraz w istocie jest republika bananowa.

        • 19 10

        • jak to do niczego nie służy? (2)

          to chyba nie widziałeś jaki ostatnio tam ruch, głównie TIRów z kontenerami, dzięki temu, że jest ten most, to nie śmigają przez Przeróbkę, tylko od razu na 7-kę.

          • 3 1

          • zgadzam się, mos sienicki letwo tramwaje przyjmuje... (1)

            ...głupki nie rozumieją bo nie muszą autem osobowym tam jeździć. ON JEST DLA TIRÓW I PORTU - TRANZYT I WJAZD NA 7-kę !!! Zrozumcie to w końcu !!!

            • 3 2

            • ???

              Wyjazd i co dalej??? Może nie jadą przez Przeróbkę, ale jedyne co zyskują to kilka minut wcześniej stoją w tym samym korku na 7. Z nikąd do nikąd i tak dalej....

              • 2 1

        • gdańszczanie podśmiewaliście z gdyńskiej Trasy Sucharskiego ... :)

          • 3 7

    • (2)

      fajnie ze z portu nie bedzie mozna wjechać na Elbląską w strone warszawy super ale ktoś pomyslał boze i oni tam pracuja nadal ;)) a ja sie wbiłem na professionalservice%pl i zrobiłem im mega wpisić na aktualnosciach hehehehehehhehehehhehehehheheheheh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 1 4

      • (1)

        ...bo do tranzytu z portu na Warszawę ma służyć POG, a nie ul. Elbląska...

        • 0 1

        • Tak

          Tak rozumując to niepotrzebne są żadne węzły , tylko wjazd na terminalu kontenerowym i wyjazd w Warszawie . Mam nadzieję że jednak wjazd z trasy (obecnie istniejący) w kierunku rafinerii pozostawią. W czasie pracy często korzystam jeżdżąc pomiędzy portem północnym a rafinerią

          • 2 2

    • A NAJBARDZIEJ SENSOWNE OBECNIE BYŁOBY BUDOWANIE ODCICKAOD MOSTU DO OBWODNICY

      POŁUDNIOWEJ

      • 3 2

    • (2)

      Jak to donikąd, przecież w tamtych rejonach jest terminal kontenerowy, terminal promowy i inne. Most także nie został wykonany donikąd, stanowi przeprawę do wspomnianego terminala. Dzięki niemu przez przeróbkę nie przejeżdżają te wszystkie tiry. nie można robić wszystkiego na raz, bo nie znajdziesz na to finansowania, a tak etapami ... i w końcu się uda

      • 28 2

      • (1)

        To niech te etapy robią z głową!
        Nie lepiej byłoby zacząć od tunelu pod Wisłą? Wtedy na Warszawę byś dojechał - fakt, że dziurami po Sucharskiego i przez Most Siennicki, ale zasadniczy efekt byłby zrealizowany: OMINIĘCIE CENTRUM.

        • 3 7

        • most siennicki

          most siennicki dla duzego transportu nie istieje, on ledwo stoi i ma bardzo kiepska nosnosc.

          • 6 0

    • By ładunki z portu wyjeżdżały z miasta omijając centrum !!

      Połączenie Trasy Sucharskiego ma sens i kolejność budowy, gdyż będzie ona wyprowadzała cięzkie ładunki z portu kontenerowego do budującej się właśnie Obwodnicy Południowej. W ten sposób nie będzie zatłoczenia na Podwalu Przedmiejskim, a tym samym możemy spokojniej przejeżdżaź przez Centrum Gdańska.

      • 10 4

  • Budyń marzy by żyło się było lepiej...

    Budyń marzy, gada, lansuje się, ... a ciemny lud to kupi...

    • 0 0

  • harmonogram prac ze stycznia 2007 roku...

    Harmonogram prac
    Połowa 2007 roku - zakończenie studium wykonalności inwestycji.
    III kwartał 2007 - konkurs decydujący, które z projektów zostaną wysłane do Brukseli (najprawdopodobniej będzie jedynie formalnością, bo wpisanie na listę indykatywną ma gwarantować finansowanie inwestycji).
    IV kwartał 2007 - ocena Komisji Europejskiej.
    Wiosna 2008 - rozpoczęcie budowy Obwodnicy Południowej (tę inwestycję przygotowuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad z innych funduszy).
    Wiosna 2008 - procedury przetargowe.
    Lato 2008 - rozpoczęcie budowy Trasy Sucharskiego (od odcinka między ul. Elbląską a węzłem Błonia z Obwodnicą Południową).
    Jesień 2010 - zakończenie budowy Obwodnicy Południowej.
    Jesień 2011 - zakończenie budowy Trasy Sucharskiego.
    31 grudnia 2011 - nieprzekraczalny czas zakończenia prac budowlanych ustalony przez Unię Europejską.

    • 1 0

  • mjr Sucharskiego i TSL

    cały teren - wdłuż mjr Sucharskiego - od skrzyżowania z Wosia Budzusza
    przez skrzyżowanie z ul Ku Ujściu, i dalej w stronę Westerplatte
    w tym teren po zburzonej wieży do granulacji siarki, na terenie Siarkopolu,
    to tereny, które zapewne zostaną i powinny być przeznaczone
    na treny logistyczne - nadają się idealnie.
    Wszystko prawie jest, transport kolejowy, drogowy i oczywiście morski.
    Prawie, bo brakuje minimum obwodnicy Południowej, przez którą
    logistyczne auta liniowe, mogłby śmigać na A1, z ominięciem centrum miasta.
    Trzymam kcuki !

    • 1 1

  • (3)

    czy ktoś myślał o likwidacji Pruszcza - przez tą wieś nie można wyjechać z Gdańska , - należy wysadzić Pruszcz w powietrze

    • 5 10

    • Zaorać należy a jakże, ale Gdańsk

      a do innych miast pod względem komunikacji to się nawet nie umywacie

      • 2 0

    • Nie można wyjechać z Gdańska nie przez tą wieś...

      ...tylko przez to, że dzisiejsza budowa/rozbudowa dróg (W-Z, Obwodnica Południowa) powinna była się zacząć 10 lat temu!

      • 5 1

    • Do tego dołożyłbym jeszcze siedzibęABW i okolice (nie można rozbudować skrzyżowania Okopowa/Podwale PRrzedmiejskie), kawał Wrzeszcza, Elbląska..... Kurde pół Gdańska i okolic jeszcze bym wysadził

      • 3 0

  • (1)

    a ciekawe czy pomyśleli o drodze z Gdańska przez zatokę na Hell - taki most na skróty

    • 2 1

    • żeby połączyć w parę genialne pomysły, należałoby go nazwać imieniem kaczyńskich

      • 0 0

  • tunel do !!!!!

    Chciałbym być optymisto i za pięć lat przejechać pod tym tunelem(bez parasolki)
    i po wyjechaniu z tunelu (260mb) stanąć w korku lub zawrócić,bo i taki scenariusz jest możliwy --oby się nie sprawdził ,pozdrawiam K.K

    • 0 0

  • (2)

    duża doza szczęścia - różnie to można rozumieć
    bardzo różnie:-)
    to prawie jak cud

    • 55 13

    • Ciekawi mnie ten urzedniczy slang (1)

      Doza to brzmi jak zona Donka ;)A moze to Doda?
      Z ciekawosci zapytam-jak w kontekscie EURO ten wybudowany 4 kilometrowy odcinek posluzy kierowcom?Kibice przyjada do Portu Polnocnego podziwiac DCT?

      • 6 3

      • no.. Doda jest duża, więc..

        może z Dużą Dodą?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane