• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z na cztery z minusem

Maciej Naskręt
5 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej. Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej.

Nie wszystko działa tak, jak powinno na oddanym tydzień temu do ruchu odcinku Trasy W-Z w Kiełpinku. Oceniam go na czwórkę z minusem - pisze Maciej Naskręt.



Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach. Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach.
Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia. Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia.
Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych. Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych.
Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej. Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej.
Największe kontrowersje przy oddanej niedawno do ruchu Trasie W-Z wzbudzają ekrany akustyczne. Wydaje się, że odpowiedzialni za ich rozmieszczenie byli nadgorliwi. Dwujezdniowa droga, w pobliżu ul. Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska, biegnie w wykopie, który stanowi naturalną barierę dla hałasu generowanego przez samochody. Mimo to, dodatkowo na wierzchołku ustawiono ekrany akustyczne. Niepotrzebnie, bo w efekcie chronią one działkę, służącą jako dojazd do rozbudowywanego Węzła Karczemki. Tyle, że przed wiatrem.

Ekrany akustyczne wyglądają całkiem przyzwoicie od strony Trasy W-Z. Jednak z zewnątrz widać jedynie pomalowaną farbą płytę betonową. Szkoda. Można było zastosować tu rozwiązanie podobne jak na lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego. Tam zewnętrzna ścianka wykonana jest z delikatnej siatki stalowej, po której będą z czasem wspinać się rośliny. Dzięki temu droga się nieco zazieleni. Roślinność stanie się dodatkową barierą dla hałasu.

Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy.

Należy za to pochwalić projektantów za uwzględnienie w planach budowy Trasy W-Z miejsc do ważenia pojazdów ciężarowych. W Gdańsku są teraz trzy tego typu miejsca - przy ul. Marynarki Polskiej, Obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie w świetle Trasy W-Z. Samo jednak miejsce wykonane jest niechlujnie - z wycięcia w jezdni nie odpływa woda.

Zmartwieni będą rowerzyści. W ramach Trasy W-Z ścieżka powstała wyłącznie przy ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska. Natomiast jeśli miałby ktoś ochotę pojechać rowerem ul. Kartuską Południową zobacz na mapie Gdańska do jazdy pozostaje mu wyłącznie ulica. Uznano, że tam rowery nie będą jeździć.

Nie brakuje również pomyłek w przebiegu kilku chodników. Idealnym przykładem jest tu brak dogodnego połączenia dla pieszych na odcinku od przystanku autobusowego przy ul. Kartuskiej Północnej do sklepu Decathlon.

Kierowcy się cieszą, rowerzyści połowicznie, piesi w wielu miejscach będą musieli patrzeć pod nogi. Nad pewnymi rozwiązaniami planiści, inwestor, projektanci i wykonawca pochylili się zbyt krótko. Mimo jednak tych braków, całą inwestycję oceniam dobrze, choć z niewielkim minusem.

Budowa Trasy W-Z w Gdańsku została zakończona pod koniec grudnia. Oddano wtedy do ruchu 2,22 km jezdni wraz z drogami lokalnymi. Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł., 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Wykonawcy - firmie Skanska - pozostały do wykonania drobne prace - m.in. pielęgnacja zieleni, umieszczenie znaków poziomych i pionowych, montaż ogrodzeń.

Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej). Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej).
Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z. Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z.

Zobacz okiem kierowcy nową Trasę W-Z.

Miejsca

Opinie (215) 4 zablokowane

  • (1)

    ta bramownica jak juz jest niech stoi ale trzeba z 200 metrow wczesniej postawic podobna pokazujaca,ktory pas nalezy zajac aby pojechac w wlasciwym kierunku-na niemieckich drogach jest przed zjazdami conajmniej kilka drogowskazow a nasi drogowcy chyba sie nigdy nie naucza?

    • 5 0

    • Spoko pewnie powieszą je na moście, albo postawią tablice z boku drogi.

      • 0 0

  • HOSSA - BESSA (1)

    wg mnie lwią "winę" za takie ustawienie ekranów a raczej ich przesyt jest wynikiem działań dewelopera Hossa, który jest-był najbardziej zainteresowany poprawieniem warunków mieszkania dla obecnych i przyszłych mieszkańców osiedla

    MARNOTRAWIENIE PIENIĘDZY

    • 4 2

    • I BARDZO DOBRZE !

      ja tam mieszkam. moim marzeniem nie jest słuchać szumu z wz-tki.
      pokłony za ekrany !

      • 2 2

  • A kierunkowskazy

    Slychać jak nic że Maciej zapomina o kierunkowskazach. Pewnie na GKA jezdzi :))

    • 6 1

  • polakowo = bylejakość,bezmyślność, niegospodarność

    nic zaskakującego

    • 0 6

  • To, że coś tam pociekło (4)

    czy takie pierdoły jak połamane ekrany to można chyba łatwo poprawić i tu nie będzie chyba wykonawca robił problemu, ale postawienie kierunkowskazów już po fakcie (czyt. na skrzyżowaniu) to sprawa która powinna zaowocować brakiem odbioru robót.

    • 110 6

    • Dwa kontrakty (1)

      A mnie ciekawi, kto postawił tę bramownicę - Skanska (jako wykonawca WuZetki) czy Budimeks (jako wykonawca węzła). Bo mam wrażenie, że stoi ona już na części należącej do węzła.

      • 8 0

      • I masz dobre wrażenie

        Ale autor o tym zapomniał.

        • 2 0

    • drogowskazów (1)

      jw

      • 2 0

      • Masz rację

        Porypało mi się.

        • 1 0

  • obciach (1)

    Trasa wybudowana o 20 lat za późno.

    Na dodatek to jest kropla w komunikacyjnym morzu potrzeb Gdańska.

    A prominenci gdańscy chwalą się tą W-Z jakby to był 8 cud świata.

    • 4 4

    • Jeżeli za późno to conajwyżej około 8-9 lat

      Wcześniej nie było potrzeby na trasę tak dużą. Za to sporo spóźniona to jest POG, bo już dawno powinien być ruch kołowy puszczony bokiem, a nie przez centrum miasta.

      • 2 2

  • tablica info. o zjezdzie jest tam ustawiona bo wczesniej jest wiadukt Szczesliwa

    więc nie moze być wczesniej bo wtedy to juz nikt by nie zauwazył tej tablicy, a przed wiaduktem nie umiescili zeby nie nie zaslaaniala pieknego wiaduktu :) przeciez projekt taki wyrafinowany i wyuzdany stylistycznie :D

    • 6 1

  • Czemu autor pisze o sobie w osobie trzeciej? Jakies skrzywienie?

    • 2 1

  • W-Z (4)

    Przecież ktoś podpisał odbiór tej fuszerki, a skoro tak, to trzeba pociągnąć go do odpowiedzialności.

    • 16 5

    • Wiewior (3)

      To trasa jest odebrana??? Bo ja czytałem, że oddana do użytku.

      • 3 1

      • (2)

        Trasa nie może być oddana do użytku jeżeli nie została dokonany odbiór techniczny. Proste.

        • 1 2

        • Obecnie trasa nie została jeszcze odebrana

          Podobny fakt tyczy się Havla. Zostały wykończone prace drogowe i zgodnie z wcześniejszą umową ruch został nią puszczony. Nic więcej. Dlatego nie zrozumiałe dla mnie jest jej ocenianie, a zwłaszcza że na ocenę złożyły się rzeczy które nie dotyczą trasy WZ czytaj chodnik koło Dechatlona. Ale rozumiem Pan Redaktor mieszka na tamtym osiedlu i to mu przeszkadza.

          • 5 1

        • No i? Odbiór może być warunkowy i przez służby techniczne. A nie przez GIK, co wiąże się z puszczeniem zapłaty za wykonanie prac.

          • 3 0

  • Miliony wydane

    Miliony wydane z pieniędzy podatnika a nie z kieszeni osoby która to odbierała wręcz odwrotnie znając polskie klimaty to ktoś jak zawsze za bubel w łapę dostał.Jak by sami mieli to dla siebie robić i sami płacić to by takich bubli nie było.I kurde przestańmy przymykać ciągle oczami że wszystko gra!!!

    • 4 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane