• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa tramwajowa Nowa Warszawska będzie opóźniona

Michał Brancewicz
28 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 11:55 (9 czerwca 2020)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Docelowo trasa tramwajowa wzdłuż Nowej Warszawskiej ma się połączyć z al. Adamowicza. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy uda się wyłonić wykonawcę nawet dla pierwszego etapu prac. Docelowo trasa tramwajowa wzdłuż Nowej Warszawskiej ma się połączyć z al. Adamowicza. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy uda się wyłonić wykonawcę nawet dla pierwszego etapu prac.

Różnica między ofertami o budżetem wyniosła 18 mln zł, dlatego miasto zdecydowało się powtórzyć przetarg na budowę pierwszego odcinka trasy tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej. To oznacza, że prace wydłużą się do lata 2021 roku. Później zrealizowany zostanie również drugi etap prac.



AKTUALIZACJA 9.06.2020


Przetarg na realizację pierwszego etapu Nowej Warszawskiej został unieważniony ze względu na zbyt wysokie ceny. Kolejny ma być wkrótce ogłoszony. Zmianie ulegnie termin realizacji, który zostanie wyrażony w miesiącach, a nie konkretną datą zakończenia prac. Wybrany wykonawca będzie miał 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.

To oznacza, że prace na budowie pierwszego etapu nie zakończą się w tym roku, a dopiero latem 2021 roku.

Przesunie się również w czasie realizacja drugiego etapu. Przetarg ma zostać ogłoszony jesienią tego roku, a prace potrwają do połowy 2022 roku, a nie jak wcześniej planowano, do grudnia 2021.


Jak oceniasz oferty na budowę Nowej Warszawskiej?

Ze względu na zbyt wysokie oferty w przetargu na budowę całej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej miasto zdecydowało się podzielić to przedsięwzięcie na dwa etapy:

  1. od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania
  2. od ul. Łódzkiej do pętli tramwajowej, która powstała w ramach al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej Północnej)


Oferty na budowę pierwszego etapu Nowej Warszawskiej:

  • konsorcjum TOR-KAR-SSON i WPRD Gravel - 37,98 mln zł
  • MTM - 38,8 mln zł.

DRMG planowało wydać na ten etap 20 mln zł.

Warto przypomnieć, że w pierwszym przetargu na budowę całej trasy Nowej Warszawskiej budżet inwestycji wynosił 38 mln zł, czyli tyle, ile teraz firmy chcą za niewielki fragment tego zadania.

Trudno zatem zakładać, że któraś z ofert zostanie wybrana.

Jak będzie wyglądało skrzyżowanie po przebudowie.
  • Od strony al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) powstanie dodatkowy peron wyłącznie dla tramwajów skręcających w ul. Nową Warszawską.
  • Od strony ul. Świętokrzyskiej również wydzielony zostanie osobny tor dla tramwajów skręcających z pętli Łostowice-Świętokrzyska w szlak Nowej Warszawskiej, lecz bez dodatkowego przystanku.
  • Pomiędzy al. Havla a ul. Łódzką powstaną dwa perony dla wszystkich tramwajów wjeżdżających i opuszczających trasę w śladzie Nowej Warszawskiej.

Prace budowlane miały potrwać do 30 października 2020 roku. W międzyczasie miasto planowało ogłosić przetarg na drugi etap robót. W tym przypadku realizacja miałaby się zakończyć w grudniu 2021 roku. Wówczas Nowa Warszawska połączyłaby się z torowiskiem, które powstało w ramach budowy al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej).

Próbny przejazd tramwaju po al. Adamowicza

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • Skoro przeznaczyli na ten etap ok. 50% całości i f-my chcą za ten etap też ok. 50% całości to chyba wszystko jest dobrze, a inwestycja przez pseudo specjalistów z drmg jest po prostu niedoszacowania.

    • 3 3

  • przecież na tej nowej bulońskiej praktycznie nic się nie dzieje

    kilku roboli i to o 15 to już są dawno w domu...ten kawałek z pętli do havla to must be. dodatkowo nie rozumiem dlaczego nie przedłużają nowej bulońskiej do kowal/zakoniczyna. przecież to by w duuużym stopni rozładowało korki...

    • 6 3

  • Najwyższy czas (1)

    Gdańsk potrzebuje nowej, bezpośredniej i zelektryfikowanej trasy SKM łączącej Starogard, Skarszewy i inne okoliczne mniejsze miejscowości z Gdańskiem i Trójmiastem. Odciąży to drogi, ułatwi życie pracującym w Trójmieście, pozwoli na wygodny dojazd w celach rekreacyjnych a Trójmiasto otrzyma mniejszą dawkę spalin. Jak widać argumentów jest sporo a ślad po dawnej linii kolejowej wciąż istnieje i czeka na przebudowę. Ze względu na ważny aspekt ekologiczny UE zapewne wspomoże taki projekt a wszystkie tereny wzdłuż takiej trasy zyskają na atrakcyjności.

    • 7 6

    • Po jaka cholere gdansk tego potrzebuje???

      • 4 2

  • Muszą kupić dodatkowo mydło, maseczki i płyn dezynfekcyjny. Dlatego tak drogo.

    • 8 1

  • Moze chociaz zrobia ta sciezke pieszo rowerowa..

    • 2 3

  • Nową Bulońską ten kawałek drogi budują już pięć lat i końca nie widać bo duży odcinek jest tylko po jednym pasie wkażdym

    • 8 3

  • Pruszcz Gdański prosi to PKM z Wrzeszcza przez Lotnisko / Rębiechowo do Pruszcza (2)

    • 1 3

    • Za PRL korzystaliśmy z tych połaczeń po Górnym Tarasie

      • 0 0

    • Tory są ale pociągi nie jeżdzą

      • 1 0

  • Zapomnij w następnym dziesięcioleciu w Gdańsku raz na dziesięć lat buduje się lub remontuje sie tory tramwajowe

    Przepraszam na Orunie rozebralu w latach 70 ubiegłego stulecia

    • 4 3

  • W kosztach firmy muszą uwzględnić kary za opóźnienia. (4)

    Bo w Gdańsku mało co się buduje zgodnie z planem. Przeważnie drożej, później i nie do końca tak, jak zaplanowano.

    • 60 17

    • Jaka kara za roczne opóźnienie tramwaju na Stogi? (3)

      Jaka kara za roczne opóźnienie nowej bukonskiej? Jaka kara za dwuletnie opóźnienie wiaduktu na Zaroślaku?
      Odpowiedz: nie ma. A dlaczego każdy może sobie sam odpowiedzieć.

      • 15 4

      • i na Stogach i na Zaroślaku przyczyny są znane (2)

        Brak w istniejących planach wszystkich sieci gazowych, energetycznych, wod-kan. Plus odkrycie resztek starych fortyfikacji przy Okopowej. Skutek to wstrzymanie budowy, nowe uzgodnienia, uzupełnienia projektów, zatwierdzenia, itp.

        • 10 2

        • po cotakiemu tłumczysz coś o czym wiadomo od dawna

          on i tak nie jest wstanie tego zrozumieć, zresztą pisze że sam sobie odpowie

          • 1 1

        • jak forum budowali też był problem z wodą, prądem i światłowodem do biblioteki. Instalacja szła ale 6,5 metra dalej niż na planach... a gdzie geodeta był w tamtych czasach ??? koparka wyrwała, trudno naprawi się.

          • 4 1

  • Szkoda bardzo:( (5)

    • 75 7

    • a po co komu te tramwaje? dajcie już spokój (3)

      drogie, awaryjne, hałasują, niszczą budynki, zajmują dużo miejsca, blokują ruch, nie mogą wyprzedzać ani omijać, nie mogą zmienić trasy ani podjechać pod większą górkę, i nic innego po ich torach nie pojedzie - w przeciwieństwie do autobusów, szczególnie na buspasach.

      • 1 24

      • Uspokuj się, tramwaj na Getta i tak będzie :)

        • 5 2

      • ty sam blokujesz ruch rowerem

        • 3 2

      • Po co?

        O 7 przed Węzłem Groddecka odpowiedź jest oczywista.

        • 4 2

    • Mi się wydaje, że wykonawcy przesadzili z wyceną. Wszyscy chcą coś z tej naszej krowy wydoić.

      • 16 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane