- 1 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (155 opinii)
- 2 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (457 opinii)
- 3 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (87 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (300 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (138 opinii)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (108 opinii)
Tristar ma pomóc rozładować korki na Obłużu
Montaż nowych sterowników sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Unruga - Boisko, Unruga - Kwiatkowskiego, Unruga - Cechowa zsynchronizowanych z Tristarem ma pomóc rozładować korki na Obłużu. Montaż zaplanowano na koniec roku, o ile uda się rozstrzygnąć przetarg.
Najpierw zmiany na jezdni
- Było to konieczne z uwagi na obowiązujące rozporządzenie, które nie dopuszcza wyświetlania "zielonej strzałki" w sytuacji, gdy do skrętu przeznaczone są dwa lub więcej pasy ruchu - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta tłumaczyły, że wnioskowali o nią kierowcy, zapowiadając, że nowa organizacja ruchu jest w trakcie opracowania.
W rozładowaniu zatorów ma pomóc Tristar. Mimo że system funkcjonuje od kilku lat, to wiele newralgicznych skrzyżowań nie jest przez niego obsługiwanych. Wśród nich są skrzyżowania ulicy Unruga z ulicami Kwiatkowskiego, Cechową i Boisko na Obłużu. Do końca roku ma się to zamienić.
Wkrótce przeprogramowanie sygnalizatorów
Miasto szuka dostawcy, który zaprojektuje, zamontuje i skonfiguruje nowe sterowniki na sygnalizacji sygnalizatorów.
- Sygnalizacja ta zostanie dostosowana do pracy akomodacyjnej, czyli zależnej od chwilowych charakterystyk ruchu. Planujemy wyposażyć sterowniki sygnalizacji w urządzenia radarowej detekcji pojazdów, system priorytetów transportu zbiorowego, kamery nadzoru wizyjnego oraz wykonać połączenia światłowodowe z siecią Tristar - zapowiada wiceprezydent Gdyni.
Za rok ma być gotowy projekt zmian na samej ul. Unruga. Gdynia wybrała wykonawcę dokumentacji projektowej. Przebudowa dotyczy odcinka od ul. Śmidowicza do estakady.
Plan zmian obejmuje m.in. zmianę nawierzchni ulicy Unruga, a także przebudowę wszystkich skrzyżowań w obrębie inwestycji oraz sygnalizacji świetlnej, która znajdzie się również przy przejściach dla pieszych. Część czytelników chce poszerzenia ulicy, argumentując, że planowane przez miasto działania niewiele zmienią.
Miejsca
Opinie (282) 3 zablokowane
-
2020-11-02 09:19
Opinia wyróżniona
Wątpię czy to działa tak jak powinno (23)
Z moich obserwacji wynika ze Tristar znakomicie spowalnia ruch. W południe przejechanie przez Morenę bez zatrzymania graniczy z cudem. Mimo małej liczby samochodów stoje na każdych światłach. jak jedne mnie puszczą to pojechaniu do drugich (50km/h) trafiam akurat na początek czerwonego. Podobnie jest na Żołnierzy Wyklętych czy w Oliwie. Zmorą jest
Z moich obserwacji wynika ze Tristar znakomicie spowalnia ruch. W południe przejechanie przez Morenę bez zatrzymania graniczy z cudem. Mimo małej liczby samochodów stoje na każdych światłach. jak jedne mnie puszczą to pojechaniu do drugich (50km/h) trafiam akurat na początek czerwonego. Podobnie jest na Żołnierzy Wyklętych czy w Oliwie. Zmorą jest ustawianie zielonego na bardzo krótki czas, wystarczający do puszczenia 2-5 samochodów. tak jest jak się podjeżdża od strony Brętowa Rakoczego do Piecek Migowa.
Może tak na próbę wyłączyć te wszystkie światła i system i zobaczymy czy będa korki. Na Kartuskiej w Kokoszkach cały ruch jest blokowany przez światła przy szkole, Kokoszkach i w Leźnie. W marcu jak była pandemia to mimo minimalnego ruchu samochodów korki w Kokoszkach były takie same jak zwykle. Do czasu wyłączenia swiateł. Wtedy korki spadły prawie do zera, wypadków nie było wogóle i było ok.
Niestety Tristar jest fatalnie zarządzany i momo poprawnej idei tylko blokuje ruch.- 126 2
-
2020-11-02 16:26
Tristar nie jest równoważny z zieloną falą. Nigdy tak nie miał działać. Tristar ma za zadanie rozmywać ruch tak aby się nie kumulował w nadmiarze na newralgicznych skrzyżowaniach. Swoją drogą to też nie wszystkie skrzyżowania są w systemie a i teraz przy wyłączeniu detekcji pieszych bardzo często po prostu stoi się na światłach bo pali się zielone dla pieszych z automatu bez wykorzystania detekcji.
- 2 2
-
2020-11-02 15:18
Nalezy budowac nowe drogi a te które już są należy poszerzać o dodatkowe pasy! (2)
Inaczej nie będzie lepiej. Zakorkujemy się. Nie pomoże zaden sristar, strzałki, farby czy piękne doniczki z kwiatami zamiast parkingów
- 2 2
-
2020-11-02 15:22
Fajnie. Tylko gdzie? (1)
Na estakadach? Burzyć budynki? Wywalić chodniki z miasta?
- 2 1
-
2020-11-02 16:44
Wystarczy zrobic po dwa pasy tam gdzie jest to mozliwe np Kwiatkowskiego czy Unruga. Mozna zrobic tunele czy chociazby jakas dodatkowa Estakade choc o tym juz nie marze. Miala powstac droga OPAT, droga Czerwona dla tirow by odciazyly Estakade gdzie to wszystko jest.jak sie chce to sie da
- 0 0
-
2020-11-02 13:23
Zasłona dymna
Tu chodzi wyłącznie o montaż kamer i zdalne sterowanie sygnalizacją, nie o usprawnienie systemu sygnalizatorów celem poprawy funkcjonowania ruchu drogowego.
- 1 0
-
2020-11-02 12:34
Jest Dokładnie tak jak piszesz ! (1)
Na Morenie sygnalizację ustawiał jakiś niepełnosprawny umysłowo lub jest to działanie celowe aby mieszkańcy wdychali tony spalin i pyłu ze zużytych okładzin klocków hamulcowych gdy samochody zatrzymują się na każdych światłach. Nocą jest to samo, zero ruchu a światła działają. Dla kogo pytam się ?
- 10 2
-
2020-11-02 16:51
Dla pieszych? Odkąd jest COVID przyciski nie działają.
- 2 0
-
2020-11-02 10:09
Tristar nie powoduje zielonej fali. To jakiś mit. Tristar nie upłynnia ruchu, tylko zmniejsza dłiogość zatorów (1)
To nie to samo.
- 7 6
-
2020-11-02 10:20
ciekawa teza
jezeli jadę i co 100-200m musze się zatrzymać, to z tego co widzę w lusterku za mną ustawia się sznur samochodów. Z tego co mi się zawsze zdawało to jest właśnie korek/zator. Jeżeli jade płynnie to nikt za mną nie musi stawać i nie tworzy się zator. Chyba żyjesz w innym świecie, świecie równoległym.
- 12 3
-
2020-11-02 09:37
Działa tak jak powinno, ale w warunkach nadmiaru samochodów jego pozytywne oddziaływanie (13)
da się zauważyć wyłącznie przy małym ruchu - poza godzinami szczytu. Jeśli spowalnia ruch to bardzo dobrze: spowolnienie ruchu podnosi bezpieczeństwo i paradoksalnie zwiększa przepustowość pasa ruchu drogowego dla pojazdów. Ale tej nieintuicyjnej prawdy nie przyjmą kierowcy przyspawani mentalnie do samochodów, ani kierowcy lekceważący limity
da się zauważyć wyłącznie przy małym ruchu - poza godzinami szczytu. Jeśli spowalnia ruch to bardzo dobrze: spowolnienie ruchu podnosi bezpieczeństwo i paradoksalnie zwiększa przepustowość pasa ruchu drogowego dla pojazdów. Ale tej nieintuicyjnej prawdy nie przyjmą kierowcy przyspawani mentalnie do samochodów, ani kierowcy lekceważący limity prędkości. Oparte o anegdotyczną wiedzę tezy o zmniejszeniu korków w przypadku wyłączenia świateł są skądinąd prawdziwe: obszarowe uspokojenie ruchu, wprowadzenie stref skrzyżowań równoległych i likwidacja świateł poprawia przepustowość skrzyżowań w strefach TEMPO 30, ale tworzenie takich rozwiązań na peryferiach na ulicach tranzytowych nie ma sensu.
- 5 26
-
2021-02-11 08:13
Ile koleś dostałeś od shella albo Orlenu? Nie żartuję pytam poważnie.
Człowiek Jamrozego zapewne i wszystko jasne. Kult uspokojonego ruchu, kiedy wszystko stoi. Jest bezpiecznie .... może czas na specjalistyczne leczenie, hm?- 0 0
-
2020-11-02 10:58
"pozytywne oddziaływanie da się zauważyć wyłącznie przy małym ruchu - poza godzinami szczytu"
Kompletna bzdura. Teoretyzowanie. Przejdź się Jana Pawła o dowolnej godzinie, to szybko zweryfikujesz swoje teorie
- 11 2
-
2020-11-02 10:41
(2)
Jeżeli przejazd Grunwaldzką po 23 z Śródmieścia do Żabianki z prędkością 50-70 km/h wymaga zatrzymania się na kilku czerwonych światłach to coś jest nie tak.
- 11 3
-
2020-11-02 11:05
Jedno dość istotne pytanie. (1)
Ile samochodów wyprzedza Cię kiedy jedziesz 50-70?
- 5 4
-
2020-11-02 11:55
sam
nawet jak jadę sam to też stoję na każdych światłach
- 5 2
-
2020-11-02 10:03
nieprawda (7)
W mieście jest 50 km/h i taka prędkością się poruszam. Mimo że jeżdżę często poza godzinami szczytu (np w południe czy wieczorem) zwykle trafiam na czerwona falę. Sorry, ale jazda ze średnią prędkością 10 km/h to nie jest idea, a ilość spalin jaka generują ruszające spod każdych świateł auta jest ogromna.
Za przykład mogę dać Palemo. gdzieW mieście jest 50 km/h i taka prędkością się poruszam. Mimo że jeżdżę często poza godzinami szczytu (np w południe czy wieczorem) zwykle trafiam na czerwona falę. Sorry, ale jazda ze średnią prędkością 10 km/h to nie jest idea, a ilość spalin jaka generują ruszające spod każdych świateł auta jest ogromna.
Za przykład mogę dać Palemo. gdzie przy olbrzymiej ilości aut korki są znacznie mniejsze. W mieście tym nie ma praktycznie świateł !!! Kultura jazdy kierowców jest znacznie wyższa, nastawiona na dojechanie z miejsca na miejsce bez kolizji. U nas niestety część kierowców świadomie albo nieświadomie doprowadza do niebezpiecznych sytuacji i stłuczek. Choć ostatnio zauważam u nas w 3M sporą poprawę uprzejmości i kultury. Np na Kartuskiej okolice kokoszek przy wyłączonych światłach auta z boku nie maja w zasadzie problemów z włączeniem sie do ruchu. Zawsze znajdzie sie jakaś dobra dusza. Śmiem twierdzić że gdyby były światła stali by dłużej. Osobną kwestią są światła w Leźnie które są totalną porażką. Często stoję tam kilka minut mimo braku aut. Stoję i kwitnę a nic nie jedzie. Kiedy w końcu ktoś pomyśli i wyłączy te światła !!!!!- 18 2
-
2020-11-02 16:43
tom, jeśli piszesz, że poruszasz się po Gdańsku z prędkością 50 km to znaczy że żyjesz w innej rzeczywistości (2)
jeśli twoja prędkość chwilowa nie przekracza 50 km/h, to twoja przeciętna prędkość jest znacznie niższa. Wg danych z Urzędu Miasta w Gdańsku przeciętna prędkość kilka lat temu sięgała 38 km/h, teraz, w związku z pandemią jest mniejszy ruch w godzinach szczytu, bo wiele osób pracuje zdalnie a do szkół mniej dzieci jest dowożone samochodami rodziców,
jeśli twoja prędkość chwilowa nie przekracza 50 km/h, to twoja przeciętna prędkość jest znacznie niższa. Wg danych z Urzędu Miasta w Gdańsku przeciętna prędkość kilka lat temu sięgała 38 km/h, teraz, w związku z pandemią jest mniejszy ruch w godzinach szczytu, bo wiele osób pracuje zdalnie a do szkół mniej dzieci jest dowożone samochodami rodziców, ale liczba samochodów się zwiększyła - w ostatecznym rachunku przeciętna prędkość nie uległa wyrażnej zmianie, wzrosła tylko skłonność do lekceważenia limitów prędkości. Tak czy inaczej bez tristara byłoby gorzej niż dzięki jego uruchomieniu. Kierowcy rzadko kiedy ogarniają, że trudności w poruszaniu się po mieście wywołuje bardziej nadmiar samochodów niż postrzegany subiektywnie niedostatek rozwoju sieci połączeń drogowych w mieście. Pisanie farmazonów o potrzebie uspokojenia ruchu do poziomu 10 km/h to także przejaw uzależnienia mentalnego od samochodu: wystarczy zrozumienie sensu tworzenia limitu 30 km/h, bo to faktycznie upłynnia ruch i zwiększa przepustowość. Ale czego można oczekiwać od człowieka uzależnionego od samochodu gdy ten nie potrafi sobie tego uświadomić i otwarcie przyznać do tego?
- 1 1
-
2020-11-02 17:04
morena
nawet na google street view widać jak na skręcie w prawo z Rakoczego na Bulońską/Adamowicza widać sznur samochodów stojących na światłach przy zupełnie pustej rakoczego. Dziwne że fachmani od tristara tego nie widza skoro nawet na google jest to uwiecznione ...
- 2 1
-
2020-11-02 16:57
?
Dla mnie i chyba dla wielu innych kierowców wydaje się oczywistym, że zielona fala jaką miał gwarantować tristar oznacza, że jadąc z prędkością dopuszczalna 50 km/h przejeżdżam przez jakiś tam odcinek drogi bez zatrzymania. Faktycznie chyba zyję w innej rzeczywistości skoro takie rzeczy wydaja mi sie oczywiste. Akurat na Morenie ruszam spod 1-ych
Dla mnie i chyba dla wielu innych kierowców wydaje się oczywistym, że zielona fala jaką miał gwarantować tristar oznacza, że jadąc z prędkością dopuszczalna 50 km/h przejeżdżam przez jakiś tam odcinek drogi bez zatrzymania. Faktycznie chyba zyję w innej rzeczywistości skoro takie rzeczy wydaja mi sie oczywiste. Akurat na Morenie ruszam spod 1-ych świateł i dość szybko osiągam 50 km/h jadąc z ta prędkościa oczekuje zę dojeżdżając do kolejnych świateł będę miał początek zielonego. Ale tristar operuje w innym wymiarze i akurat włącza mi czerwone. Ruszam, ujeżdżam 200m i znowu wlączą się czerwone. I tak cały czas. Nie tak dawno wracałem z Gdyni po 21 i na większości świateł stałem, nawet tych blisko siebie. Albo skręć sobie z Rakoczego na Bulońską/Adamowicza. Zwykle jest ta korek na 200-300m, bo światła puszczają po 3 samochody mimo że mogły by jechać cały czas. Chyba te procesory od komputerów tristara tak się przegrzewają że przeniosły sie do innego wymiaru.
- 4 0
-
2020-11-02 12:49
(3)
Widziałeś jak wygląda większość aut w Palermo czy np. w takim Neapolu? Wgniecenie na wgnieceniu.
- 2 0
-
2020-11-02 15:12
autka (2)
W Neapolu i owszem, jazda to jest poważne wyzwanie emocjonalne.
W Palermo jest spokojniej, tzn ludzie bardziej dbają o swoje i cudze auta. Nie oznacza to że jeżdżą spokojniej. przetrwanie tam to też jest spory wyczyn. ale idzie to ogarnąć. Po kilku dniach (ale jeździłem też sporo po innych dzikich miastach) zacząłem czuć się tam jak ryba wW Neapolu i owszem, jazda to jest poważne wyzwanie emocjonalne.
W Palermo jest spokojniej, tzn ludzie bardziej dbają o swoje i cudze auta. Nie oznacza to że jeżdżą spokojniej. przetrwanie tam to też jest spory wyczyn. ale idzie to ogarnąć. Po kilku dniach (ale jeździłem też sporo po innych dzikich miastach) zacząłem czuć się tam jak ryba w wodzie. Przede wszystkim jak wyjeżdżasz tyłem z miejsca parkingowego to każdy się zatrzyma i cię puści. W PL spora część kierowców czyha na okazję i najchętniej przejechał by ci po dachu.
W Palermo wszystko jedzie, nikt ci nie podziekuje za wpuszczenie ani za ustąpienie pierszeństwa z tego prostego powodu że ciągle by musiał komuś dziękować i nie dało by rady jechać. Nie ma świateł i jest czad ;) Oczywiście nie dla każdego to będzie relaks, ale miasto zyje. Jak by były światła to wszystko by stało.- 3 3
-
2020-11-02 15:24
tam są światła (1)
Wystarczy wejśćna google i sprawdzić.
- 2 0
-
2020-11-02 16:16
gratulacje za cierpliwość ;)
Tam gdzie ja jeździłem to nie było. Teraz z ciekawości wszedłem na google i szukałem świateł. faktycznie jedne znalazłem. Może jest ich więcej, ale to i tak rzadkość.
Najlepiej wspominam takie miejsce gdzie schodziło sie pięć ulic dwukierunkowych w jednym miejscu i wszystko jechało. Powiem szczerze że nigdy nie byłem tak dumny z siebie że przeżyłem ;)- 1 1
-
2020-11-02 07:31
Opinia wyróżniona
gdyby cały ten system został na jakiś czas wyłączony to wtedy wszyscy znawcy tematu by się przekonali czy działa czy nie (12)
w samej Gdyni każdego roku przybywa 5 tysięcy samochodów osobowych rocznie. Ludzie rezygnują z komunikacji miejskiej i wszędzie jeżdżą autami. To jak ma nie być korków? Inwestycji drogowych praktycznie nie ma, liczba pojazdów rośnie bardzo szybko a jakoś warunki ruchu nie pogarszają się aż tak drastycznie.
Przed Tristarem też były korki w wielu miejscach i to nieraz bardziej uciążliwe, mimo mniejszej liczby samochodów na drogach.
Tylko kto o tym pamięta i w ogóle pomyśli- 37 62
-
2020-11-02 16:03
Twoj nick mowi przystko o twojej wypowiedzi el dzbanie.
- 0 0
-
2020-11-02 14:19
Dokładnie
Samochodów przybywa bardzo szybko. Nowych mieszkań i osiedli też. Wszyscy chcą mieć łatwy dojazd, ale jak ulice są w remontach to tylko narzekania słychać. Jak budują nowy węzeł na Kaczych Bukach tak samo. To jak te drogi remontować?
- 0 0
-
2020-11-02 12:58
mieszkanic
To jest 100 % prawdy -samochodów przybywa a jezdnie nie ma niekiedy gdzie budować (tunele lub estakady nad estakadą ) !!!!!
- 0 0
-
2020-11-02 10:52
Al, a wiesz kiedy na Dąbrowie i Karwinach (1)
nie bywało korków? mówię o czasach przez rozpoczęciem S6; wtedy, kiedy brakło prądu i sygnalizacja w ogóle nie działała - wtedy jeździło się płynnie; masz na to jakąś cudowną odpowiedź?
- 5 0
-
2020-11-02 12:41
Ano, to było przed zalewem Polski gruzami z EU.
Teraz samochodów jest nieporównywalnie więcej.
- 0 2
-
2020-11-02 10:28
Dawniej nie było też Google Maps z natężeniem ruchu
Dzisiaj, gdyby nie Android Auto nie dałoby się jeżdzić po Trójmieście ale żadna w tym zasługa urzędników.
Regulacja świateł czyniona na zlecenie urzędników to dramat, najbardziej można zauważyć gdy nie ma już korków, wieczorami, gdy na wielu ulicach należy zatrzymywać sie na prawie każdych światłach.- 10 0
-
2020-11-02 09:11
Przecież to jest bubel.
Wszyscy, którzy jeżdżą po Gdańsku to wiedzą. Zresztą jak ma nj być jak przetarg wygrała firma, która nigdy nie zajmowała się nawet podobnymi systemami. Wielomiesięczne opóźnienia, niesprawny system oddany do użytku i firemka zawinęła się kilka miesięcy po zakończeniu inwestycji. Przypadek?
Ile kosztuje roczny serwis tego bubla?- 15 2
-
2020-11-02 08:48
Proszę sprawdzić w Gdańsku (2)
Prawoskręt z Havla w Armii Krajowej, światła na wprost normalne, w prawo 2-3 samochody i stop bo przejście - efekt korek. Co tu pomaga Tristar?
- 10 3
-
2020-11-02 11:10
ale system Tistar miał pomóc ale nie Wam... miał pomóc i pomógł kolesiom ustawić sie do konca zycia finansowo... Gdańsk to Mafia, tristar, pkm, mevo ile jeszcze zebyscie przejrzeli na oczy wyborcy?
- 5 2
-
2020-11-02 08:56
Nie pomaga, bo ludzie zamiast się grzecznie ustawić do skrętu w prawo januszują.
Nawet nie wiem ile razy przegapiłem zielone na wprost, które jest częścią ślicznej zielonej fali, bo jakiś "spryciarz" musiał koniecznie jechać środkowym do końca i dopiero wtedy się wciskać.
- 5 0
-
2020-11-02 08:47
doświadczenia prowadzone np. w Krakowie dowodzą, że całkowite wyłączenie sygnalizacji świetlnej znacząco usprawnia ruch i (1)
- 3 6
-
2020-11-02 09:40
Kraków jest jednym z najbardziej zakorkowanych miast w Polsce
usprawnianie ruchu może wynikać z uspokojenia go i przekonania większej liczby mieszkańców do rezygnacji z samochodu na rzecz np. przestawienia się na spacery piesze lub przejazdy rowerowe na małe i średnie odległości. Korki we wszystkich miastach powoduje nadmiar samochodów , a nie niedostatek rozwoju sieci ulicznej.
- 4 2
-
2020-11-02 07:46
Opinia wyróżniona
(13)
Jestem kierowca autobusu miejskiego w Gdańsku Tristan miał nam pomóc w godzinach szczytu, niestety im bardziej opóźniony tym częściej stoję na czerwonym, wydane miliony na cis co nie funkcjonuje
- 147 2
-
2020-11-02 10:48
(1)
Zauważyłem, że są dwa warianty pracy świateł...może w porywach trzy. Szkoda kasy na to było jeżeli system pracuje na tych samych wyuczonych opcjach bez dynamicznej pracy. Operator zwany Tristarem ma pewnie 3 guziki 1 tryb poranno wieczorny 2 dzienny 3 nocny.
I jedno jest ciekawe... jak raz przelecisz na pomarańczowym albo czerwonym toZauważyłem, że są dwa warianty pracy świateł...może w porywach trzy. Szkoda kasy na to było jeżeli system pracuje na tych samych wyuczonych opcjach bez dynamicznej pracy. Operator zwany Tristarem ma pewnie 3 guziki 1 tryb poranno wieczorny 2 dzienny 3 nocny.
I jedno jest ciekawe... jak raz przelecisz na pomarańczowym albo czerwonym to masz zieloną falę i można mknąć przez miasto...jak zamulisz to kaplica...rozpędzisz się do drugiego biegu i tak będziesz jechał od świateł do świateł.- 8 0
-
2020-11-02 12:03
Tutaj jest największy problem.
Jak zostawisz system samemu sobie, ustawi się na 20-30 ponad limit i d*pa, wszyscy od teraz muszą zapierniczać.
- 0 0
-
2020-11-02 09:31
Tristar zbiera tylko informacje na których to postawie zmienia ( reguluje) recznie się czas świateł.
- 2 0
-
2020-11-02 09:25
(1)
To dlatego, że jeszcze nie został włączony moduł Izolda. Jak włączą, to się polepszy.
- 7 8
-
2020-11-02 13:45
Tristar i IzoRda
- 1 0
-
2020-11-02 09:16
cztery dychy po pensji
ja jestem kierowcą autobusu w Gdyni i mam wrażenie, że tristar jest tylko po to, aby karać nas za przyspieszony bądź opóźniony odjazd o więcej niż pół minuty
- 14 1
-
2020-11-02 09:06
No właśnie to jest dowód że działa
bo tristar miał skłonić ludzi żeby się z autobusu przesiedli do samochodów i działa. Zobacz też że taka Grunwaldzka we Wrzeszczu zawsze jedzie na priorytecie mimo że równolegle masz tory więc każdy może się na pociąg przesiąść i szybko do celu dojechać. Tymczasem tristar promuje Grunwaldzką i zakorkowuje Słowackiego / Wyklętych oraz Jaśkową i
bo tristar miał skłonić ludzi żeby się z autobusu przesiedli do samochodów i działa. Zobacz też że taka Grunwaldzka we Wrzeszczu zawsze jedzie na priorytecie mimo że równolegle masz tory więc każdy może się na pociąg przesiąść i szybko do celu dojechać. Tymczasem tristar promuje Grunwaldzką i zakorkowuje Słowackiego / Wyklętych oraz Jaśkową i Dmowskiego czyli te ulice gdzie jeździ dużo autobusów i tam już takiej alternatywy w postaci pociagu nie ma. No to logiczne jest? Pozornie nie ale po namyśle bardzo - ludzie mają samochodami jeździć żeby większe podatki płacić i nie myśleć za dużo.
- 4 1
-
2020-11-02 08:52
Na Grunwaldziekiej działa, ale np na Havla w Gdańsku to trzeba jechać 90km/h żeby mieć zieloną falę od pętli tram. inaczej (5)
- 7 2
-
2020-11-02 09:48
A gdybyś tak pojechał z połową tej prędkości (4)
I wpasował się w następną zmianę świateł?
Sprawdź kiedyś :)- 1 11
-
2020-11-02 10:50
(1)
Nie da rady bo Ci z tyłu Cię rozjadą.
- 3 0
-
2020-11-02 11:06
A to 100% prawda. Da się jechać z zieloną falą tylko w weekendy, jak droga pusta.
- 1 0
-
2020-11-02 10:39
(1)
Z matmy i fizyki chyba pała była
- 6 0
-
2020-11-02 10:48
Nie wierz mi, przejedź się tamtędy 45km/h to zobaczysz :)
- 3 0
Wszystkie opinie
-
2021-02-11 15:35
tristar
Tristar już był wprowadził go Pan Oskarbski po gwarancji złomowano cał system iwprowadzono inny.Winnego nie było Czto znaczy że wracamy do tego co złomowano
- 0 0
-
2020-11-02 09:19
Opinia wyróżniona
Wątpię czy to działa tak jak powinno (23)
Z moich obserwacji wynika ze Tristar znakomicie spowalnia ruch. W południe przejechanie przez Morenę bez zatrzymania graniczy z cudem. Mimo małej liczby samochodów stoje na każdych światłach. jak jedne mnie puszczą to pojechaniu do drugich (50km/h) trafiam akurat na początek czerwonego. Podobnie jest na Żołnierzy Wyklętych czy w Oliwie. Zmorą jest ustawianie zielonego na bardzo krótki czas, wystarczający do puszczenia 2-5 samochodów. tak jest jak się podjeżdża od strony Brętowa Rakoczego do Piecek Migowa.
Może tak na próbę wyłączyć te wszystkie światła i system i zobaczymy czy będa korki. Na Kartuskiej w Kokoszkach cały ruch jest blokowany przez światła przy szkole, Kokoszkach i w Leźnie. W marcu jak była pandemia to mimo minimalnego ruchu samochodów korki w Kokoszkach były takie same jak zwykle. Do czasu wyłączenia swiateł. Wtedy korki spadły prawie do zera, wypadków nie było wogóle i było ok.
Niestety Tristar jest fatalnie zarządzany i momo poprawnej idei tylko blokuje ruch.- 126 2
-
2020-11-02 09:37
Działa tak jak powinno, ale w warunkach nadmiaru samochodów jego pozytywne oddziaływanie (13)
da się zauważyć wyłącznie przy małym ruchu - poza godzinami szczytu. Jeśli spowalnia ruch to bardzo dobrze: spowolnienie ruchu podnosi bezpieczeństwo i paradoksalnie zwiększa przepustowość pasa ruchu drogowego dla pojazdów. Ale tej nieintuicyjnej prawdy nie przyjmą kierowcy przyspawani mentalnie do samochodów, ani kierowcy lekceważący limity prędkości. Oparte o anegdotyczną wiedzę tezy o zmniejszeniu korków w przypadku wyłączenia świateł są skądinąd prawdziwe: obszarowe uspokojenie ruchu, wprowadzenie stref skrzyżowań równoległych i likwidacja świateł poprawia przepustowość skrzyżowań w strefach TEMPO 30, ale tworzenie takich rozwiązań na peryferiach na ulicach tranzytowych nie ma sensu.
- 5 26
-
2021-02-11 08:13
Ile koleś dostałeś od shella albo Orlenu? Nie żartuję pytam poważnie.
Człowiek Jamrozego zapewne i wszystko jasne. Kult uspokojonego ruchu, kiedy wszystko stoi. Jest bezpiecznie .... może czas na specjalistyczne leczenie, hm?- 0 0
-
2020-11-02 10:03
nieprawda (7)
W mieście jest 50 km/h i taka prędkością się poruszam. Mimo że jeżdżę często poza godzinami szczytu (np w południe czy wieczorem) zwykle trafiam na czerwona falę. Sorry, ale jazda ze średnią prędkością 10 km/h to nie jest idea, a ilość spalin jaka generują ruszające spod każdych świateł auta jest ogromna.
Za przykład mogę dać Palemo. gdzie przy olbrzymiej ilości aut korki są znacznie mniejsze. W mieście tym nie ma praktycznie świateł !!! Kultura jazdy kierowców jest znacznie wyższa, nastawiona na dojechanie z miejsca na miejsce bez kolizji. U nas niestety część kierowców świadomie albo nieświadomie doprowadza do niebezpiecznych sytuacji i stłuczek. Choć ostatnio zauważam u nas w 3M sporą poprawę uprzejmości i kultury. Np na Kartuskiej okolice kokoszek przy wyłączonych światłach auta z boku nie maja w zasadzie problemów z włączeniem sie do ruchu. Zawsze znajdzie sie jakaś dobra dusza. Śmiem twierdzić że gdyby były światła stali by dłużej. Osobną kwestią są światła w Leźnie które są totalną porażką. Często stoję tam kilka minut mimo braku aut. Stoję i kwitnę a nic nie jedzie. Kiedy w końcu ktoś pomyśli i wyłączy te światła !!!!!- 18 2
-
2020-11-02 16:43
tom, jeśli piszesz, że poruszasz się po Gdańsku z prędkością 50 km to znaczy że żyjesz w innej rzeczywistości (2)
jeśli twoja prędkość chwilowa nie przekracza 50 km/h, to twoja przeciętna prędkość jest znacznie niższa. Wg danych z Urzędu Miasta w Gdańsku przeciętna prędkość kilka lat temu sięgała 38 km/h, teraz, w związku z pandemią jest mniejszy ruch w godzinach szczytu, bo wiele osób pracuje zdalnie a do szkół mniej dzieci jest dowożone samochodami rodziców, ale liczba samochodów się zwiększyła - w ostatecznym rachunku przeciętna prędkość nie uległa wyrażnej zmianie, wzrosła tylko skłonność do lekceważenia limitów prędkości. Tak czy inaczej bez tristara byłoby gorzej niż dzięki jego uruchomieniu. Kierowcy rzadko kiedy ogarniają, że trudności w poruszaniu się po mieście wywołuje bardziej nadmiar samochodów niż postrzegany subiektywnie niedostatek rozwoju sieci połączeń drogowych w mieście. Pisanie farmazonów o potrzebie uspokojenia ruchu do poziomu 10 km/h to także przejaw uzależnienia mentalnego od samochodu: wystarczy zrozumienie sensu tworzenia limitu 30 km/h, bo to faktycznie upłynnia ruch i zwiększa przepustowość. Ale czego można oczekiwać od człowieka uzależnionego od samochodu gdy ten nie potrafi sobie tego uświadomić i otwarcie przyznać do tego?
- 1 1
-
2020-11-02 17:04
morena
nawet na google street view widać jak na skręcie w prawo z Rakoczego na Bulońską/Adamowicza widać sznur samochodów stojących na światłach przy zupełnie pustej rakoczego. Dziwne że fachmani od tristara tego nie widza skoro nawet na google jest to uwiecznione ...
- 2 1
-
2020-11-02 16:57
?
Dla mnie i chyba dla wielu innych kierowców wydaje się oczywistym, że zielona fala jaką miał gwarantować tristar oznacza, że jadąc z prędkością dopuszczalna 50 km/h przejeżdżam przez jakiś tam odcinek drogi bez zatrzymania. Faktycznie chyba zyję w innej rzeczywistości skoro takie rzeczy wydaja mi sie oczywiste. Akurat na Morenie ruszam spod 1-ych świateł i dość szybko osiągam 50 km/h jadąc z ta prędkościa oczekuje zę dojeżdżając do kolejnych świateł będę miał początek zielonego. Ale tristar operuje w innym wymiarze i akurat włącza mi czerwone. Ruszam, ujeżdżam 200m i znowu wlączą się czerwone. I tak cały czas. Nie tak dawno wracałem z Gdyni po 21 i na większości świateł stałem, nawet tych blisko siebie. Albo skręć sobie z Rakoczego na Bulońską/Adamowicza. Zwykle jest ta korek na 200-300m, bo światła puszczają po 3 samochody mimo że mogły by jechać cały czas. Chyba te procesory od komputerów tristara tak się przegrzewają że przeniosły sie do innego wymiaru.
- 4 0
-
2020-11-02 12:49
(3)
Widziałeś jak wygląda większość aut w Palermo czy np. w takim Neapolu? Wgniecenie na wgnieceniu.
- 2 0
-
2020-11-02 15:12
autka (2)
W Neapolu i owszem, jazda to jest poważne wyzwanie emocjonalne.
W Palermo jest spokojniej, tzn ludzie bardziej dbają o swoje i cudze auta. Nie oznacza to że jeżdżą spokojniej. przetrwanie tam to też jest spory wyczyn. ale idzie to ogarnąć. Po kilku dniach (ale jeździłem też sporo po innych dzikich miastach) zacząłem czuć się tam jak ryba w wodzie. Przede wszystkim jak wyjeżdżasz tyłem z miejsca parkingowego to każdy się zatrzyma i cię puści. W PL spora część kierowców czyha na okazję i najchętniej przejechał by ci po dachu.
W Palermo wszystko jedzie, nikt ci nie podziekuje za wpuszczenie ani za ustąpienie pierszeństwa z tego prostego powodu że ciągle by musiał komuś dziękować i nie dało by rady jechać. Nie ma świateł i jest czad ;) Oczywiście nie dla każdego to będzie relaks, ale miasto zyje. Jak by były światła to wszystko by stało.- 3 3
-
2020-11-02 15:24
tam są światła (1)
Wystarczy wejśćna google i sprawdzić.
- 2 0
-
2020-11-02 16:16
gratulacje za cierpliwość ;)
Tam gdzie ja jeździłem to nie było. Teraz z ciekawości wszedłem na google i szukałem świateł. faktycznie jedne znalazłem. Może jest ich więcej, ale to i tak rzadkość.
Najlepiej wspominam takie miejsce gdzie schodziło sie pięć ulic dwukierunkowych w jednym miejscu i wszystko jechało. Powiem szczerze że nigdy nie byłem tak dumny z siebie że przeżyłem ;)- 1 1
-
2020-11-02 10:41
(2)
Jeżeli przejazd Grunwaldzką po 23 z Śródmieścia do Żabianki z prędkością 50-70 km/h wymaga zatrzymania się na kilku czerwonych światłach to coś jest nie tak.
- 11 3
-
2020-11-02 11:05
Jedno dość istotne pytanie. (1)
Ile samochodów wyprzedza Cię kiedy jedziesz 50-70?
- 5 4
-
2020-11-02 11:55
sam
nawet jak jadę sam to też stoję na każdych światłach
- 5 2
-
2020-11-02 10:58
"pozytywne oddziaływanie da się zauważyć wyłącznie przy małym ruchu - poza godzinami szczytu"
Kompletna bzdura. Teoretyzowanie. Przejdź się Jana Pawła o dowolnej godzinie, to szybko zweryfikujesz swoje teorie
- 11 2
-
2020-11-02 12:34
Jest Dokładnie tak jak piszesz ! (1)
Na Morenie sygnalizację ustawiał jakiś niepełnosprawny umysłowo lub jest to działanie celowe aby mieszkańcy wdychali tony spalin i pyłu ze zużytych okładzin klocków hamulcowych gdy samochody zatrzymują się na każdych światłach. Nocą jest to samo, zero ruchu a światła działają. Dla kogo pytam się ?
- 10 2
-
2020-11-02 16:51
Dla pieszych? Odkąd jest COVID przyciski nie działają.
- 2 0
-
2020-11-02 15:18
Nalezy budowac nowe drogi a te które już są należy poszerzać o dodatkowe pasy! (2)
Inaczej nie będzie lepiej. Zakorkujemy się. Nie pomoże zaden sristar, strzałki, farby czy piękne doniczki z kwiatami zamiast parkingów
- 2 2
-
2020-11-02 15:22
Fajnie. Tylko gdzie? (1)
Na estakadach? Burzyć budynki? Wywalić chodniki z miasta?
- 2 1
-
2020-11-02 16:44
Wystarczy zrobic po dwa pasy tam gdzie jest to mozliwe np Kwiatkowskiego czy Unruga. Mozna zrobic tunele czy chociazby jakas dodatkowa Estakade choc o tym juz nie marze. Miala powstac droga OPAT, droga Czerwona dla tirow by odciazyly Estakade gdzie to wszystko jest.jak sie chce to sie da
- 0 0
-
2020-11-02 16:26
Tristar nie jest równoważny z zieloną falą. Nigdy tak nie miał działać. Tristar ma za zadanie rozmywać ruch tak aby się nie kumulował w nadmiarze na newralgicznych skrzyżowaniach. Swoją drogą to też nie wszystkie skrzyżowania są w systemie a i teraz przy wyłączeniu detekcji pieszych bardzo często po prostu stoi się na światłach bo pali się zielone dla pieszych z automatu bez wykorzystania detekcji.
- 2 2
-
2020-11-02 13:23
Zasłona dymna
Tu chodzi wyłącznie o montaż kamer i zdalne sterowanie sygnalizacją, nie o usprawnienie systemu sygnalizatorów celem poprawy funkcjonowania ruchu drogowego.
- 1 0
-
2020-11-02 10:09
Tristar nie powoduje zielonej fali. To jakiś mit. Tristar nie upłynnia ruchu, tylko zmniejsza dłiogość zatorów (1)
To nie to samo.
- 7 6
-
2020-11-02 10:20
ciekawa teza
jezeli jadę i co 100-200m musze się zatrzymać, to z tego co widzę w lusterku za mną ustawia się sznur samochodów. Z tego co mi się zawsze zdawało to jest właśnie korek/zator. Jeżeli jade płynnie to nikt za mną nie musi stawać i nie tworzy się zator. Chyba żyjesz w innym świecie, świecie równoległym.
- 12 3
-
2021-02-11 08:10
Założeniem Tristara było uspokojenie ruchu, czyli de facto zakorkowanie Trójmiasta
Bo im dłużej samochody stoją w korkach..... No j kto przelewa pieniądze na fundację rozwoju wydziału budownictwa lądowego.... No a my jako konsultanci mamy z tego hm procent. No, No i kto jest górą?- 0 0
-
2020-11-03 17:12
tristar - ciekawe co jeszcze wymyślą za miliony, aby pokazywało
to coś, że jest mgła i należy zwolnić lub dopuszczalną prędkość. Pegasusy z 90tych lat już był lepszy :D
- 0 0
-
2020-11-03 14:01
Mieszkam od 10 lat za granica, czytam o Gdyni bo tam sie wychowalem, mieszkalem 23lata, chodzilem do szkoly, studia ...ale jak
Mieszkam od 10 lat za granica, czytam o Gdyni bo tam sie wychowalem, mieszkalem 23lata, chodzilem do szkoly, studia ...ale jak widze jak Gdynia sie zmienia to masakra. Odwiedzam ja ale dalej to nie jest nic dobrego co sie dzieje
- 0 0
-
2020-11-03 10:10
Zacznijcie budowac nowe drogi i poszerzac ulice o dodatkowe pasy dla aut (1)
To apel Gdynian. Jak widac w komentarzach chcemy nowych drog i poszerzenia ulic. Nie chcemy tristarow, farby czy zabierania parkingow na doniczki z kwiatami. Chcemy nowoczesnego nadmorskiego miasta ktore sie rozwija i w ktorym to mozna poruszac sie bez korkow paralizujacych miasto. Nalezy poszerzyc Unruga o dwa pasy dla aut oraz Kwiatkowskiego o dwa pasy dla aut. Zrobic tunele na Chyloni pod torami albo zbudowac druga estakade. Co z droga OPAT? Kiedy ta powstanie? Inaczej,bez tego wszystkiego zginiemy w korkach
- 2 0
-
2020-11-03 12:01
Oczywiście OPAT i druga Estakada to podstawa. To już powinni być zrobione na wczoraj. Również winno się myśleć nad alternatywa dla Oksywia
- 1 0
-
2020-11-03 08:19
Marek Łucyk...
Jesteś Jak PIS... Weż Koleżanki, Kolegów i ...
- 2 0
-
2020-11-02 22:45
Tristar to chyba tylko argument zeby zamontowac wszedzie kamery
Bo tak naprawde ten system jak nie dzialal tak nie dziala i nie wazne czy jedziesz zgodnie z przepisami, czy jest ruch czy nie. Zawsze na co drugich swiatlach przystanek. Liczniki do zielonego swiatla to w Gdansku oczywiscie marzenie wiec nie wiesz czy zapali sie czerwone zaraz, czy moze zaraz zapali sie zielone. Ogolnie oceniam ten system jak wybory Sasina. Kasy poszlo na to pelno, a rezultat zaden...
- 2 0
-
2020-11-02 22:16
tristar to największe badziewie. szkoda kasy
- 3 0
-
2020-11-02 20:43
Gdynia-Wejherowo odległość +-30km czas pokonania 1.5h . Dziękuje ( Operatorzy świateł i systemu usprawnień )
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.