• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar na kolejnych skrzyżowaniach Gdyni

Michał Sielski
12 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego. Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego.

Cztery ważne skrzyżowania na północy Gdyni będą włączone do sieci sterowania ruchem Tristar. Zostaną tam zastosowane programy z nową logiką sterowania, a priorytetem ma być przyspieszenie przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej. Po zmianach w systemie Tristar będzie 80 ze 103 gdyńskich skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Jak oceniasz system sterowania ruchem Tristar?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że oznacza to brak "zielonej fali" na głównych drogach, inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły. Urzędnicy twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Sprawdzić się tego nie da - bo samochodów na drogach przybywa.

Teraz z technologii będą mogli korzystać kierowcy jeżdżący do Obłuża, Pogórza, Oksywia i Babich Dołów. Do systemu dołączą bowiem cztery skrzyżowania ul. Unruga:

Unruga - Podgórska - KuśnierskaMapka,
Unruga - KwiatkowskiegoMapka,
Unruga - CechowaMapka,
Unruga - ŚmidowiczaMapka.

Priorytet dla opóźnionych autobusów



Dziś Tristar zarządza 76 ze 103 skrzyżowań objętych sygnalizacją świetlną. Po inwestycji wartej ok. 550 tys. zł jeszcze w tym roku w systemie będzie więc już 80 skrzyżowań.

- Sygnalizacje świetlne w ciągu ul. Unruga wyposażymy w nowe sterowniki, dodatkowe urządzenia detekcji, połączenia sieciowe, a także przygotujemy programy z nową logiką sterowania, z uwzględnieniem pracy w systemie Tristar - opowiada Maciej Bodal, kierownik Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - Docelowo uruchomimy system priorytetów dla transportu zbiorowego. Zapewni on uprzywilejowanie opóźnionych pojazdów i tym samym skrócenie czasu ich przejazdu przez skrzyżowanie - dodaje.

Kolejne skrzyżowania po przebudowie Kwiatkowskiego



Gdy zakończy się rozbudowa ul. Kwiatkowskiego, przyjdzie czas na kolejne etapy inwestycji. Po instalacji połączeń światłowodowych ze sterownikami na ul. płk. Dąbka, przyjdzie czas na włączenie do Tristara sygnalizacji świetlnych skrzyżowań ulicy płk. Dąbka z Kwiatkowskiego, Derdowskiego, Staniewicza, Sikorskiego i Porębskiego. Na koniec pod Tristar zostanie podpięte skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Zielonej oraz pętla Babie Doły na ul. Zielonej.

I etap prac zakończy się w grudniu 2021 r. II etap zostanie zrealizowany najwcześniej w 2022 r., a ostatni - obejmujący ul. Zieloną - nie wcześniej niż w 2023 r.

Miejsca

Opinie (212) 2 zablokowane

  • Wydali na ten tristar tyle pieniędzy (2)

    Niby trochę lepiej skrzyżowaniach, korki były są i będą ludzie liczby aut nie zmniejszą, jednak nadal są miejsca gdzie długo się czeka na zielone światło

    • 43 6

    • długość oczekiwania na zmianę świateł jest funkcją liczby samochodów w ruchu

      wyzwaniem dla miasta i jego mieszkańców jest nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości (do 5 km).

      • 0 3

    • Skoro sprawdzic sie nie da to na jakiej podstawie urzednik stwierdza zmniejszenie czasu przejazdu? Na podstawie symulacji komputerowej, która wielu czynników nie uwzglednia?

      • 2 0

  • Wyrazy współczucia.

    Myślałam, że już gorzej nie będzie. A jednak ...

    • 6 0

  • Głupota (9)

    Wydawają kasę na coś, co działa odwrotnie do zamierzeń. Mamy w Gdyni czerwoną falę. A wystarczy wyłączyć światła i korków nie będzie

    • 106 11

    • Przemyśl to dobrze... po wyłączeniu świateł korki będą i to jeszcze większe... (1)

      ... z powodu pieszych, którzy za chwilę będą mieli pierwszeństwo już w momencie stania przy krawędzi jezdni. Poza tym korki będą w przecznicach. Jak Kargul - najpierw palniesz a potem pomyślisz.

      • 0 0

      • fajne pierwszeństwo pieszego - na tamten świat

        • 0 0

    • Czerowoen fale (1)

      Na Władysława IV, światła palą się na przemian, czerwone zielone.
      Parę lat temu jakiś Pan z urzędu powiedział, że to specjalnie tak zaprogramowanie, żeby wyhamowywać kierowców.
      Co byśmy zrobili bez tych depili.

      • 4 1

      • Pewnie byśmy śmigali 120 po władka aż by się ktoś zabił.

        • 1 1

    • Wystarczy zlikwidować samochody i korków nie będzie (2)

      • 5 10

      • Wystarczy zlikwidować pieszych i korków też nie będzie (1)

        • 6 5

        • Tak, to piesi powodują korki na obwodnicy.

          I rowerzyści. A tak w ogóle to przez slalom między porozrzucanymi hulajnogami.

          • 1 4

    • Spokojnie, jak tylko w czerwcu wejdą nowe przepisy, światła będzie można wyłączyć.

      Ale coś mi się zdaje, że wtedy kierowcy zaczną krzyczeć o sygnalizację na każdym przejściu...

      • 1 2

    • tak jest

      racja

      • 6 0

  • Kierowcy (1)

    Jak będziemy mieć takich kierowców jakich mamy to korki są i będą. Trzeba zacząć od szkolenia i egzekwowania tego od instruktorów nauki jazdy. Dalej oszczędzają łożysko. Efekt tego taki że na tym samym lewoskręcie skrzyżowanie pokonuje raz nawet 10 pojazdów w tym dwa autobusy, albo tylko 3, dokładnie w tym samym czasie. A to robi kolosalną różnicę. Jest zielone to ruszamy od razu a nie dopiero wciskamy sprzęgło i wybieramy bieg. Strata kilku sekund a przekłada się na korki i nerwy.

    • 3 2

    • wołanie niemego na puszczy

      kto to rozumie? - czytam i dwa minusy pod spodem po ponad godzinie od wpisu, a przecież taka jest prawda, no i naprawdę trzeba zacząć od szkolenia samych instruktorów - mieszkam w Gdyni Chyloni i tu przecież widać jak oni uczą tych kursantów

      • 1 0

  • Super tłumaczenie

    System działa nawet o kilkanaście procent lepszy przepływ ale w sumie to nie lepszy bo samochodów przybywa.Czyli co?Kolezka radnego ma firmę co instaluje system Tristar?

    • 5 0

  • Przestancie,prosze!

    Przecież ten Tristar, to pełna lipa! Dwóch skrzyzowan nie przejedziesz na zielonym. My stoimy,a spaliny walą w gorę! W Gdyni są ze trzy systemy, żaden nie skoordynowany. Na 10-go Lutego zrobiony specjalny pokój. Monitory, kamery i cuda na kiju. Doborowa obsada czuwa żeby auta sluzbowe UM jechały bez utrudnień. A Gdynianie? Zaglosowali i mogą wyp...! Ewentualnie jak nie pasuje jazda w korkach, moga stanąć na płatnym miejscu postojowym. Słuszną politykę prowadzi nasza władza...

    • 7 0

  • Drogi rowerowe

    Niech drogę rowerową zrobią do portu wojennego bo pod estakadą się kończy...jadąc od strony ul. Puckiej

    • 3 0

  • Czy ta wydmuszka działa? (4)

    Odnoszę wrażenie że TriStar prawdopodobnie nie działa. Gdzie Ci specjaliści z Politechniki Gdańskiej, który tak pięknie naukowo mówili i angażowali się w TriStar?

    • 78 6

    • swoja dzialke kasy pobrali

      to po co ma dzialac?

      • 1 0

    • A na polibudzie coś działa? Tam są sami teoretycy ciągnący kasę z grantów

      • 6 0

    • hmm, może literatura była z lat 70'

      i tak to wyszło

      • 7 0

    • W Gdańsku działa.

      Nawet na Adamowicza jest już zielona fala...

      • 2 13

  • Mogliby się zając dobudowaniem pasów. Samochodów przybywa, a miejsca mało.

    • 3 0

  • Najpierw...

    Trzeba myśleć o rozbudowie jezdni a potem o budowach developerskich, wówczas TriStar nie będzie potrzebny.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane