• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar na kolejnych skrzyżowaniach Gdyni

Michał Sielski
12 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego. Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego.

Cztery ważne skrzyżowania na północy Gdyni będą włączone do sieci sterowania ruchem Tristar. Zostaną tam zastosowane programy z nową logiką sterowania, a priorytetem ma być przyspieszenie przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej. Po zmianach w systemie Tristar będzie 80 ze 103 gdyńskich skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Jak oceniasz system sterowania ruchem Tristar?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że oznacza to brak "zielonej fali" na głównych drogach, inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły. Urzędnicy twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Sprawdzić się tego nie da - bo samochodów na drogach przybywa.

Teraz z technologii będą mogli korzystać kierowcy jeżdżący do Obłuża, Pogórza, Oksywia i Babich Dołów. Do systemu dołączą bowiem cztery skrzyżowania ul. Unruga:

Unruga - Podgórska - KuśnierskaMapka,
Unruga - KwiatkowskiegoMapka,
Unruga - CechowaMapka,
Unruga - ŚmidowiczaMapka.

Priorytet dla opóźnionych autobusów



Dziś Tristar zarządza 76 ze 103 skrzyżowań objętych sygnalizacją świetlną. Po inwestycji wartej ok. 550 tys. zł jeszcze w tym roku w systemie będzie więc już 80 skrzyżowań.

- Sygnalizacje świetlne w ciągu ul. Unruga wyposażymy w nowe sterowniki, dodatkowe urządzenia detekcji, połączenia sieciowe, a także przygotujemy programy z nową logiką sterowania, z uwzględnieniem pracy w systemie Tristar - opowiada Maciej Bodal, kierownik Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - Docelowo uruchomimy system priorytetów dla transportu zbiorowego. Zapewni on uprzywilejowanie opóźnionych pojazdów i tym samym skrócenie czasu ich przejazdu przez skrzyżowanie - dodaje.

Kolejne skrzyżowania po przebudowie Kwiatkowskiego



Gdy zakończy się rozbudowa ul. Kwiatkowskiego, przyjdzie czas na kolejne etapy inwestycji. Po instalacji połączeń światłowodowych ze sterownikami na ul. płk. Dąbka, przyjdzie czas na włączenie do Tristara sygnalizacji świetlnych skrzyżowań ulicy płk. Dąbka z Kwiatkowskiego, Derdowskiego, Staniewicza, Sikorskiego i Porębskiego. Na koniec pod Tristar zostanie podpięte skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Zielonej oraz pętla Babie Doły na ul. Zielonej.

I etap prac zakończy się w grudniu 2021 r. II etap zostanie zrealizowany najwcześniej w 2022 r., a ostatni - obejmujący ul. Zieloną - nie wcześniej niż w 2023 r.

Miejsca

Opinie (212) 2 zablokowane

  • Czerwona fala. (3)

    Wszędzie, nawet jak jadę przepisowe 40-50. Zielona fala jest dopiero przy 80-100.

    • 81 4

    • A teraz wysil swoje cztery szare komórki (2)

      Jeżeli zielone masz przy 80-100, to jadąc 40-50 trafisz na następne zielone, bo jedziesz równo dwa razy wolniej.

      Co chciałeś napisać, to "nie ma zielonej fali jak jadę 20 ponad limit".

      • 4 25

      • Zgłoś sie do rządu, z poziomem "rozumienia " masz zapewnione niezłe stanowisko.

        • 13 2

      • Ale głupoty wypisujesz...

        • 1 1

  • Tristar (3)

    Hehe

    • 54 4

    • Na zdjęciu fajnie gościu się wbija w prawo przez linię ciągłą ze środkowego pasa.

      • 2 2

    • rozbudowa dróg tylko zwiększa problemy wywołane nadmiarem samochodów w mieście (1)

      jeszcze tego nie potrafisz skojarzyć?

      • 1 7

      • rozbudowa dróg rowerowych tylko zwiększa problemy wywołane nadmiarem rowerów w mieście.

        jeszcze tego nie potrafisz skojarzyć?

        • 4 1

  • A w Gdańsku poszło na ten cały Tristar 100 baniek i nie działa...

    • 64 4

  • Dajcie spokój z tym tristarem... (7)

    Światła są tak kiepsko skoordynowane w Gdyni że szok. Jeśli nie jedziesz 70 km/h to nie ma szans na zielona falę, tylko kulanie się od świateł do świateł. Uważam że to właśnie dlatego ludzie w miastach przekraczają prędkość.

    • 103 4

    • inżyniery puszczają oko do kierowców

      w przepisach 50 km/h, a fala ustawiona na na 70, 80 ;)

      "przygotujemy programy z nową logiką sterowania" - hmm.
      Proponuję, żeby przyjrzeć się przy okazji "logice" sterowania na pozostałych skrzyżowaniach.

      • 11 2

    • (5)

      Co ciekawe, w tym przypadku ekologia i promowanie bezpiecznej jazdy nie ma znaczenia. Uwazam ze wszystkie te zmiany, takie jak buspasy kosztem pasa ruchu, strefy tempo 30, wyznaczanie ciagow rowerowych, likwidacja miejsc parkingowych itp to system represji wobec kierowcow i dzialania szkodliwe z punktu widzenia ekologii. Zadne z powyzszych nie sklania kierowcow do zmiany srodka transportu, brak miejsc parkingowych w centrum dziala na szkode przedsiebiorcow prowadzacych tam dzialalnosc.
      Do tego wszechobecna betonoza (kto dzis pamieta Swietojanska, jako zielona ulice obsadzona rozlozystymi klonami?).
      Niestety to efekt zle wykorzystywanych srodkow unijnych o przekonania ze lepiej roboc cokolwiek, nawet zle bo szkoda zeby kasa przepadla.
      To nie jest problem samego trojmiasta. Ten nowotwor toczy wszystkie aglomeracje w Polsce. Male i duze

      • 22 2

      • (3)

        W Wielkiej Brytanii od dłuższego czasu wdrażany jest plan tzw. "zielonych dróg" faworyzujących ruch pieszy i rowerowy. Władze centralne przeznaczyły na ten cel aż 250 mln funtów. Okazało się jednak, że po serii absurdalnych decyzji dotyczących ograniczania ruchu pojazdów mieszkańcy wielu brytyjskich miejscowości powiedzieli dość. Rady miast wycofują się właśnie z wdrożonych zmian przyznając, że decyzje - zamiast pomagać - skutecznie utrudniają życie lokalnej ludności.
        Przykładem mogą być chociażby władze miast Herefordshire czy Sheffield, które wycofały się z wprowadzonych wcześniej zmian. Te - w wielu przypadkach - śmiało nazwać można absurdalnymi. Dla przykładu - w lipcu w Sheffield zlikwidowano po jednym pasie ruchu na obwodnicy miasta (w ciągu drogi A61), by utworzyć w tym miejscu drogi rowerowe. Szybko okazało się, że - wbrew zapewnieniom aktywistów - mieszkańcy niechętnie przesiadają się na rowery, a dramatycznie zmniejszona przepustowość spowodowała tworzenie się gigantycznych korków. Czarę goryczy przelały publikowane w mediach społecznościowych doniesienia o tkwiących w korkach radiowozach i karetkach. Absurdalne zmiany zdecydowanie wydłużyły czas dojazdu służb do potrzebujących. Przykładowo kierowcy karetek - by ominąć zator - musieli najpierw samodzielnie usunąć rozdzielające jezdnie od drogi rowerowej pachołki.
        Cytowany przez "The Telegraph" Paul Osborn - radny londyńskiej dzielnicy Harrow - mówi wprost, że forsowane przez władze centralne zmiany "nie zostały specjalnie przemyślane" i że "nie ma na nie prawdziwego popytu ze strony mieszkańców".
        W Brighton and Hove ponad 2700 mieszkańców (!) podpisało się ostatnio pod petycją wzywającą władze do usunięcia wytyczonych niedawno dróg rowerowych określają je dosłownie mianem "głupich pomysłów", które "niszczą lokalne biznesy".

        • 16 1

        • A więc powinniśmy puszczać 3 pasmowe autostrady przez środek miasta (2)

          Bo w UK zwężenie obwodnicy okazało się niewypałem...

          Logika przyspawanych do foteli przeraża.

          • 2 24

          • (1)

            Nawet w tak wielbionym przez rowerzystów Amsterdamie są wielopasmowe jezdnie. Logika wszelkiej maści eko oszolomow próbujących na siłę uszczęśliwić innych poraza.

            • 21 0

            • Tak, i żaden z bolidów "nie stać Cię na samochód" Januszy nie ma na nie wstępu ze względu na emisje :)

              • 1 6

      • Chcialem tylko uscisloc kwestie wyznaczania ciagow rowerowych. Samo w sobie jest to przydatne, natomiast uwazam ze w Polsce jest to robione kompletnie bez pomyslu.
        Dobrym przykladem sa te sluzy czy jak to fachowo sie nazywa, prz UM w Gdyni. System ciagow rowerowych przecinajacy pasy ruchu z zakretami, zawijasami itd.
        Na odcinku ok 400m mamy 3 sygnalizacje swietlne, nad 3 pasami, 2 skrzyzowania, przystanek, dwa przejscia dla pieszych, od niedawna zamknieta swietojanska i do tego dolozono jeszcze labirynt ciagow rowerowych.
        To jest totalna abnegacja zalozenia koegzystencji uzytkownikow drogi. Nikt na tym nie korzysta, wszyscy ryzykuja a w najwiekszym niebezpieczenstwie sa rowerzysci i piesi.

        • 10 0

  • Tristar...

    Potrzebny to jak świni siodło
    Miłego dnia i wydawania pieniędzy w błoto " Mądre władze Gdyni " :)

    • 81 6

  • Przexiez to nie dziala! (3)

    Pachnie tu mi przekrętem

    • 80 1

    • Pamiętaj mój chłopcze, że największe pieniądze zarabia się na drogich, słomianych inwestycjach.

      • 8 0

    • Tristar

      Działa! Przecież ktoś zgarnia publiczne pieniądze do własnej kieszeni !

      • 2 1

    • Coś tam działa ale nie wszystkie skrzyżowania są nim objęte więc efekt nie jest taki jaki mógł by być

      • 0 1

  • Nie zapomnijcie (8)

    O przyciskach żebraka. W końcu na przyśpieszenie ukochanych auteczek zawsze pracują piesi...

    • 15 26

    • Też uważam, że tunele są lepsze niż przyciski żebraki (7)

      Pieszy nie musi czekać i nie ma szans żeby ktoś go potrącił, więc jest i szybciej i bezpieczniej

      • 6 1

      • Słusznie. (6)

        Tylko czy kierowcy zgodzą się na tunel z windą pod pasami?

        • 1 4

        • A czemu mają się nie zgodzić na tunel dla pieszych? (5)

          A wtedy pasy niepotrzebne, i mamy przejazd bezkolizyjny. Szybko i bezpiecznie dla wszystkich uczestników ruchu drogowego.

          • 6 1

          • Nie, tunel dla samochodów. (4)

            Skoro kierowcy uważają że to nie jest żaden problem zjechać w dół po rampie 40% albo użyć windy, to niech pokażą że tak faktycznie jest.

            Jakimś cudem identyczny pomysł i identyczne utrudnienia są ok dla pieszych, a niewyobrażalne dla kierowców.

            • 0 4

            • Weź coś na otrzeżwienie. (1)

              A jak poważniej zachorujesz to wyślemy ci sanitariuszy z noszami zamiast karetki.

              • 5 2

              • Ale o co chodzi?

                Skoro piesi mogą, to kierowcy też. Czy może wiesz dobrze że oba pomysły są i**otyczne, ale że nawet po fajki do kiosku jeździsz samochodem, masz ruch pieszych w d*pie?

                A karetka jedzie dłużej właśnie przez takich jak Ty.

                • 0 3

            • Spoko (1)

              Ja nawet byłbym za tym, żeby zrobić tunel dla samochodów pod całym Trójmiastem, coś na kształt "podziemnej obwodnicy". Najważniejsze żeby płynnie, dynamicznie i bezkolizyjnie dojechać do celu podróży. Tylko taki tunel pod całym Trójmiastem chyba byłby zbyt drogi w budowie.

              • 3 0

              • Najważniejsze żeby płynnie, dynamicznie i bezkolizyjnie dojechać do celu podróży.

                Chyba że idziesz pieszo. Wtedy dygaj 500m do tunelu, zejdź 10m w dół, przejdź się w smrodach, 10m w górę i 500m z powrotem.

                W końcu tylko rasie panów należą się udogodnienia.

                • 0 4

  • Czy ta wydmuszka działa? (4)

    Odnoszę wrażenie że TriStar prawdopodobnie nie działa. Gdzie Ci specjaliści z Politechniki Gdańskiej, który tak pięknie naukowo mówili i angażowali się w TriStar?

    • 78 6

    • W Gdańsku działa.

      Nawet na Adamowicza jest już zielona fala...

      • 2 13

    • hmm, może literatura była z lat 70'

      i tak to wyszło

      • 7 0

    • A na polibudzie coś działa? Tam są sami teoretycy ciągnący kasę z grantów

      • 6 0

    • swoja dzialke kasy pobrali

      to po co ma dzialac?

      • 1 0

  • Gdynia. (5)

    jazda po Gdyni to totalna masakra. Światła ustawione są tak, że praktycznie na każdych łapie Cie czerwone. A jade z dozwoloną prędkością.
    Na ul. Władysława VI ruszając na jednych światłach widzisz jak na kolejnych zapala się czerwone.

    • 111 4

    • Coś nie tak

      Jeżdżę rano dp pracy z Orłowa do Redy zgodnie z przepisami i są dni, że połowę Gdyni przejeżdżam w miarę spokojnie, a od Estakady zaczyna się czerwona fala. Czasem bywa odwrotnie i wtedy mam pit-stop na każdym skrzyżowaniu od Al. Zwycięstwa do Estakady.

      • 21 0

    • (1)

      Tristar nie pozwala żebyś się rozpędził :D

      • 14 0

      • ;) są tańsze rozwiązania, żeby to wymusić ;)

        z powodzeniem zastosowane przed dworcem PKP, wyboje takie, że szkoda jechać szybciej niż 10 km/h.

        • 14 2

    • Władysław VI (1)

      Kto zna historię panowania króla Władysława VI?

      • 3 1

      • To jest chyba niestety "znak naszych czasów" - jak nie masz nic mądrego do powiedzenia w danym temacie, to wytykasz komuś literówkę. Brawo.

        • 4 0

  • (1)

    Potrzeba nowych dróg a nie tristara.

    • 80 1

    • To co burzymy żeby je zbudować?

      Twój blok?

      • 2 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane