• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar zaplanuje ci podróż komunikacją miejską

Krzysztof Koprowski
12 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

W rejonie głównego dworca kolejowego w Gdańsku ustawiono już dwa urządzenia informacji pasażerskiej. Znajdują się one na przystankach autobusowych po obu stronach Podwala Grodzkiego.


20 specjalnych urządzeń do planowania podróży zostanie ustawionych wkrótce w rejonie przystanków komunikacji miejskiej w Gdańsku i Gdyni. Pomogą one wybrać optymalny środek transportu, z uwzględnieniem istniejącej sytuacji w ruchu.



Urządzenia będą ustawione przy oraz wewnątrz niektórych obiektów handlowych w Trójmieście. Nz. informacja pasażerska przy gdyńskim centrum handlowym Batory. Urządzenia będą ustawione przy oraz wewnątrz niektórych obiektów handlowych w Trójmieście. Nz. informacja pasażerska przy gdyńskim centrum handlowym Batory.

Czy będziesz korzystał(a) z nowych urządzeń?

Urządzenia oznakowane jako "informacja pasażerska" są własnie montowane na przystankach Gdańska i Gdyni (w Sopocie nie przewidziano ich ustawienia) w ramach realizacji systemu Tristar, którego całkowity koszt wynosi ok. 160 mln zł (z czego Unia Europejska daje 136 mln zł, zaś pozostała kwota pochodzi z budżetów Gdańska, Sopotu i Gdyni).

W Gdańsku urządzenia będą docelowo: na pętli tramwajowej zobacz na mapie Gdańskaautobusowej zobacz na mapie Gdańska w Oliwie, Centrum Handlowym Oliwa zobacz na mapie Gdańska, przy dworcu kolejowym we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska, w Galerii Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska, Centrum Handlowym Manhattan zobacz na mapie Gdańska, przy stadionie PGE Arena Gdańsk zobacz na mapie Gdańska, w rejonie dworca PKS zobacz na mapie Gdańska, na przystankach autobusowych wokół dworca głównego zobacz na mapie Gdańska (dwie sztuki), na Hucisku zobacz na mapie Gdańska, w Urzędzie Miejskim zobacz na mapie Gdańska, Galerii Handlowej Madison zobacz na mapie Gdańska, Parku Handlowym Matarnia zobacz na mapie Gdańska oraz w rejonie portu lotniczego zobacz na mapie Gdańska.

W Gdyni urządzenia przewidziano przy centrach handlowych Klif zobacz na mapie Gdyni oraz Batory zobacz na mapie Gdyni, w rejonie dworca kolejowego Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni (dwie sztuki) i Gdynia Chylonia zobacz na mapie Gdyni, przy przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana zobacz na mapie Gdyni oraz Infoboksie zobacz na mapie Gdyni.

- Urządzenia te pozwolą na wyszukiwanie połączeń na terenie całego Trójmiasta tj. z wykorzystaniem organizatorów Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni oraz PKP Szybkiej Kolei Miejskiej Trójmieście. W przypadku ZTM i ZKM planowanie podróży będzie uwzględniało rzeczywistą sytuację komunikacyjną np. korki na drogach, awarie itp. Dla SKM-ki, z racji braku odpowiedniej infrastruktury, czasy odjazdów i przyjazdów będą oparte o "tradycyjny" rozkład jazdy - objaśnia Jacek Oskarbski, kierownik działu inżynierii transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Jak zapowiadają urzędnicy, pasażer chcąc dowiedzieć się, jak dotrzeć do wybranego przez niego punktu docelowego, otrzyma informacje dot. przesiadek, możliwych wariantów tras oraz szacowanego czasu przejazdu. Dodatkowo będzie mógł zapoznać się z systemem taryfowym Trójmiasta. Obsługa (z wykorzystaniem ekranu dotykowego) będzie możliwa w języku polskim, angielskim i niemieckim.

Wszystkie informacje docelowo mają być również dostępne na stronie internetowej projektu Tristar, co pozwoli na wybór optymalnej trasy jeszcze przed opuszczeniem domu czy miejsca pracy.

Planowane uruchomienie urządzeń oraz całego systemu Tristar, w ramach którego ustawiono je na przystankach, to koniec br. Niewykluczone, że wcześniej urządzenia na przystankach będą już działały testowo, a to oznacza, że prezentowane informacje mogą być nieprawidłowe.

Warto pamiętać, że już teraz rzeczywisty czas przyjazdu komunikacji miejskiej w Gdańsku, sprawdzić można poprzez stronę internetową info.zkm.gda.pl (tylko pojazdy ZKM Gdańsk), Zarządu Transportu Miejskiej w Gdańsku (tablice odjazdów wszystkich przewoźników pojawiają się po wyborze konkretnego przystanku w rozkładzie jazdy) oraz także bezpośrednio poprzez telefon komórkowy i dedykowaną dla ZKM-u aplikacje MyBus Online (wbrew nazwie, uwzględnia także tramwaje) lub mobilną stronę ZTM-u pod adresem m.ztm.gda.pl.

Miejsca

Opinie (111) 4 zablokowane

  • A czy Tristar włączy klimatyzację?

    Hehe

    • 6 3

  • Kolor

    Czarne z minimalistycznym napisem? Przecież one są ledwo widoczne przypominają parkomat, powinny być pomalowane na niebiesko z wyraźnym znakiem żeby z daleka byli widać co to jest i do czego służy

    • 6 2

  • wow (1)

    udostępnią?
    jakdojade.pl

    • 5 1

    • kurde lubię swoją opinię

      • 0 1

  • a nie prosciej taka opcje wgrac w stojące juz automaty biletowe? (1)

    • 5 0

    • Trzeba dac zarobic innej firmie.

      • 1 0

  • Tristar

    to kolejny system dojenia kasy z ciebie chłopaku i z ciebie dziewczynko.

    • 6 1

  • Wolność (1)

    A ja pytam gdzie ta wolność ,bo ja widzę coraz to więcej nakazów i zakazów.No ale zaraz ktoś powie że możemy poruszać się po Europie bez wizy i paszportu jeszcze.Tak

    • 5 2

    • naucz się pojęcia

      wolność w granicach prawa. Na drogach coraz trudniej bo coraz więcej samochodów. Gdy więcej ludzi wybierze ich alternatywy, będzie więcej wolności.

      • 1 0

  • TRISTAR to porażka - czy jest ruch czy go nie ma to na każdych światłach stoisz na czerwonym.

    Na tym polega to usprawnienie ruchu ?? Po Grunwaldzkiej jeździ się teraz zdecydowanie gorzej. Żeby trafić na zielone to trzeba się od świateł do świateł dosłownie człapać, a o korkach już nie wspomnę.

    Tylko pogratulować. By żyło się lepiej ....

    • 4 2

  • za tą kasę co

    wydali na ECS , TEatr szekspirowski i TRISTAR powinni iść siedzieć. ZA tą kasę trzeba było wyremontować całą Grunwaldzką w końcu bo mój samochód po 2 latach jeżdżenia nią codziennie ma zmasakrowane zawieszenie. Ani parkingów PArk&Ride, ani nowoczesnych pociągów na SKM ale za to Super Tristar, który zakorkuje całe 3miasto na amen.

    • 3 3

  • Nie ma sensu wypowiadac i bulwersowac sie

    kwestią jak to Tristar usprawni czy nie usprawni ruchu- jest to tylko przykrywka tego, do czego na prawdę został stworzony- czyli robienia kasy na kierowcach samochodów i jak system ruszy to wtedy władze będą mogły ocenić jego skuteczność

    • 2 1

  • Zamiast przyśpieszać ruch samochodowy o 5%

    Mogli by przyśpieszyć tramwaje o 25% dając im priorytet. Nigdy nie widziałem by system typu tristar w innych miastach był wyłącznie nastawiony na przepustowość dla samochodów kosztem komunikacji miejskiej. Oczywiście we wnioskach o dofinansowanie tego systemu napisane zostało co innego. I jeszcze po to by osiągnąć poprawę rzędu tyko 5% co jest kompletnie nie odczuwalne. Natomiast priorytet dla tramwajów byłby odczuwalny znacząco. Podejrzewam, że gdyby jakaś komisja zabrała się za trzepanie tego jak wydano te 160mln względem tego co było we wniosku to Gdańsk miałby problem jak Gdynia z Kosakowem. W tej chwili to pieniądze wyrzucone w błoto. Jedyne uzasadnienie to chyba kasowania mandatów, które się teraz posypią z foto rejestratorów.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane