• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar zaplanuje ci podróż komunikacją miejską

Krzysztof Koprowski
12 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

W rejonie głównego dworca kolejowego w Gdańsku ustawiono już dwa urządzenia informacji pasażerskiej. Znajdują się one na przystankach autobusowych po obu stronach Podwala Grodzkiego.


20 specjalnych urządzeń do planowania podróży zostanie ustawionych wkrótce w rejonie przystanków komunikacji miejskiej w Gdańsku i Gdyni. Pomogą one wybrać optymalny środek transportu, z uwzględnieniem istniejącej sytuacji w ruchu.



Urządzenia będą ustawione przy oraz wewnątrz niektórych obiektów handlowych w Trójmieście. Nz. informacja pasażerska przy gdyńskim centrum handlowym Batory. Urządzenia będą ustawione przy oraz wewnątrz niektórych obiektów handlowych w Trójmieście. Nz. informacja pasażerska przy gdyńskim centrum handlowym Batory.

Czy będziesz korzystał(a) z nowych urządzeń?

Urządzenia oznakowane jako "informacja pasażerska" są własnie montowane na przystankach Gdańska i Gdyni (w Sopocie nie przewidziano ich ustawienia) w ramach realizacji systemu Tristar, którego całkowity koszt wynosi ok. 160 mln zł (z czego Unia Europejska daje 136 mln zł, zaś pozostała kwota pochodzi z budżetów Gdańska, Sopotu i Gdyni).

W Gdańsku urządzenia będą docelowo: na pętli tramwajowej zobacz na mapie Gdańskaautobusowej zobacz na mapie Gdańska w Oliwie, Centrum Handlowym Oliwa zobacz na mapie Gdańska, przy dworcu kolejowym we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska, w Galerii Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska, Centrum Handlowym Manhattan zobacz na mapie Gdańska, przy stadionie PGE Arena Gdańsk zobacz na mapie Gdańska, w rejonie dworca PKS zobacz na mapie Gdańska, na przystankach autobusowych wokół dworca głównego zobacz na mapie Gdańska (dwie sztuki), na Hucisku zobacz na mapie Gdańska, w Urzędzie Miejskim zobacz na mapie Gdańska, Galerii Handlowej Madison zobacz na mapie Gdańska, Parku Handlowym Matarnia zobacz na mapie Gdańska oraz w rejonie portu lotniczego zobacz na mapie Gdańska.

W Gdyni urządzenia przewidziano przy centrach handlowych Klif zobacz na mapie Gdyni oraz Batory zobacz na mapie Gdyni, w rejonie dworca kolejowego Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni (dwie sztuki) i Gdynia Chylonia zobacz na mapie Gdyni, przy przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana zobacz na mapie Gdyni oraz Infoboksie zobacz na mapie Gdyni.

- Urządzenia te pozwolą na wyszukiwanie połączeń na terenie całego Trójmiasta tj. z wykorzystaniem organizatorów Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni oraz PKP Szybkiej Kolei Miejskiej Trójmieście. W przypadku ZTM i ZKM planowanie podróży będzie uwzględniało rzeczywistą sytuację komunikacyjną np. korki na drogach, awarie itp. Dla SKM-ki, z racji braku odpowiedniej infrastruktury, czasy odjazdów i przyjazdów będą oparte o "tradycyjny" rozkład jazdy - objaśnia Jacek Oskarbski, kierownik działu inżynierii transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Jak zapowiadają urzędnicy, pasażer chcąc dowiedzieć się, jak dotrzeć do wybranego przez niego punktu docelowego, otrzyma informacje dot. przesiadek, możliwych wariantów tras oraz szacowanego czasu przejazdu. Dodatkowo będzie mógł zapoznać się z systemem taryfowym Trójmiasta. Obsługa (z wykorzystaniem ekranu dotykowego) będzie możliwa w języku polskim, angielskim i niemieckim.

Wszystkie informacje docelowo mają być również dostępne na stronie internetowej projektu Tristar, co pozwoli na wybór optymalnej trasy jeszcze przed opuszczeniem domu czy miejsca pracy.

Planowane uruchomienie urządzeń oraz całego systemu Tristar, w ramach którego ustawiono je na przystankach, to koniec br. Niewykluczone, że wcześniej urządzenia na przystankach będą już działały testowo, a to oznacza, że prezentowane informacje mogą być nieprawidłowe.

Warto pamiętać, że już teraz rzeczywisty czas przyjazdu komunikacji miejskiej w Gdańsku, sprawdzić można poprzez stronę internetową info.zkm.gda.pl (tylko pojazdy ZKM Gdańsk), Zarządu Transportu Miejskiej w Gdańsku (tablice odjazdów wszystkich przewoźników pojawiają się po wyborze konkretnego przystanku w rozkładzie jazdy) oraz także bezpośrednio poprzez telefon komórkowy i dedykowaną dla ZKM-u aplikacje MyBus Online (wbrew nazwie, uwzględnia także tramwaje) lub mobilną stronę ZTM-u pod adresem m.ztm.gda.pl.

Miejsca

Opinie (111) 4 zablokowane

  • beznadzieja

    ktos wie ze zle ulokowal pieniadzei dlatego mydla nam oczy Tristar to dno i porazka testuja a ciagle dochodzi do kuriozalnych sytuacji testy przeprowadzaja a dwa teamwaje ns chelmie maja w tym samym czasie zielone i dojdzie do kolizji kolo galerii taz cos bylo nie tak Ciagle jakies zmiany Bawicievsie kosztem ludzi bezpieczenstwo to tylko haslo ?Jezdzi moj chlopiec autem i ten tristar o kant ty.... mozna obic Kolejne zmarnowane podatnikow pieniadze bo przeciez ktos kto sie popisuje i pieje za tristarem nie zaplacil z wlasnej kieszonki?

    • 0 0

  • zrobcie cos w tej sprawie!

    pytanie do dziennikarzy kto jest odpowiedzialny za wdrozenie tristar a?
    juz powinien byc pizbawiony stolka!
    testujecie go ile czasu jezdzi sie potwornie kupa nerwow ! masakra jakas! musi dojsc do nieszczescia by cos zrobiono z tym badziewiem? Ciezko sie przyznac do bledu kolejnego panie Adamowicz?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane