- 1 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (46 opinii)
- 2 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (50 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (400 opinii)
- 4 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (932 opinie)
- 5 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (80 opinii)
- 6 Nielegalne śmietniska zmorą mieszkańców (125 opinii)
Trójmiasto straci na ruchu bezwizowym z Kaliningradem?
Branża turystyczna paradoksalnie straci na wprowadzeniu latem ruchu bezwizowego z okręgiem kaliningradzkim. Nasz konsulat w Kaliningradzie nie będzie bowiem wydawał polskich wiz Rosjanom, także tym, którzy mieszkają w innych okręgach Federacji Rosyjskiej.
Dlaczego to takie ważne? Obwód kaliningradzki to obszar, który często wybierany jest na miejsce spędzenia urlopu przez Rosjan. Są tam mieściny podobne do kaszubskich letnisk, a sam Kaliningrad to - oczywiście w odpowiedniej skali - letni kurort dla Rosjan.
Przyjeżdżający tam turyści często decydowali się na weekendowy wypad do Trójmiasta. By tu przyjechać, musieli mieć jednak polskie wizy, które wydawał konsulat w Kaliningradzie. Od czerwca mieszkańcy przygranicznych gmin będą mogli przekraczać granicę bez wizy. Ale pozostali nadal będą ich potrzebować. Problem w tym, że nasz konsulat nie będzie ich wydawał mieszkańcom innych, niż kaliningradzki, okręgów.
- To duża ilość osób z każdego regionu Rosji. Hotelarze oceniają, że co tydzień przyjeżdżało do nich kilkanaście autobusów letników. Trudno spodziewać się, że teraz będą załatwiali sobie wcześniej wizy w Moskwie czy Irkucku, skoro większość decyzji o wyjeździe do Polski zapada spontanicznie - mówi starosta powiatu gdańskiego i prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej Cezary Bieniasz-Krzywiec. - Turyści nie tylko u nas śpią, ale też jedzą, zwiedzają, korzystają z pracy przewodników i robią niemałe zakupy. Okazuje się, że dzięki wprowadzeniu ruchu bezwizowego, który miał pomóc, możemy wylać dziecko z kąpielą - dodaje.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych broni swojej decyzji i przekonuje, że to dla dobra... mieszkańców strefy nadgranicznej.
- Dopuszczenie do masowego składania wniosków wizowych w Konsulacie Generalnym w Kaliningradzie przez obywateli Federacji Rosyjskiej zamieszkujących w innych częściach Rosji przekreśliłoby rezultaty dotychczasowych działań na rzecz mieszkańców Obwodu Kaliningradzkiego, dlatego, jako takie, jest nie do przyjęcia. Mieszkańcy pozostałych części Rosji mają możliwość występowania o wizy jednolite tak w innych polskich urzędach konsularnych, jak i w placówkach pozostałych państw strefy Schengen - mówi Marcin Bosacki, rzecznik prasowy MSZ.
Jak więc mają radzić sobie Rosjanie, którzy chcą odwiedzić Trójmiasto podczas pobytu np. w jednym z wielu sanatoriów w Kaliningradzie? O wizy muszą zadbać wcześniej, w Kaliningradzie ich nie dostaną. Ma im jednak pomóc m.in. wprowadzenie w 2012 roku na terenie Rosji outsourcingu wizowego. Na terenie całego kraju powstanie kilkanaście punktów przyjmowania wniosków wizowych.
Opinie (228) ponad 10 zablokowanych
-
2012-01-24 21:16
Bzdura, jęczy klika żerująca na nieustannym pośrednictwie i biurokracji! Rosjanie z "Wielkiej Rosji" latają a nie wożą się
Obwód Kaliningradzki! Tych z Kaliningradu serdecznie zapraszajmy, sami jedźmy zwiedzać i kupować - to inny kraj, kultura, mało kto zna dziś rosyjski i cyrylicę... to nie nudna EU z globalną sieczką, Kaliningrad się zmienił: Inne towary w sklepach, żarcie - egzotycznie ale i swojsko. Centra handlowe ciekawsze niż nasze sztampowe sieciówki. Kontrasty i bieda też są.
- 5 6
-
2012-01-24 06:54
BZDURA, BZDURA, IJESZCZE RAZ BZDURA! (5)
Proponuję Panu Redaktorowi zaczerpnąć może wiedzy u któregoś z trójmiejskich hotelarzy. Już teraz wszyscy zacierają ręce na myśl o gościach z Obwodu. Rosjanie w ostatnim okresie zapełniają hotele i to głównie w weekendy - wtedy kiedy najbardziej świecą pustkami. Ruch bezwizowy sprzyja rozwojowi turystyki handlowej.
- 67 4
-
2012-01-24 20:56
(1)
Akurat hotele są najbardziej zapełnione własnie we weekendy i to niekoniecznie przez Rosjan.
- 0 1
-
2012-01-24 21:07
Większość ruskich aut, które wydaję ma na rejestracji nr 39, czyli obwód kaliningradzki. Moskwa bawi gdzie indziej. Prawdą jest, że Rosjanie zostawiaja sporo kasy u nas. 2 razy więcej (średnio) niż np. Niemcy. Są mile widziani, jak wszyscy inni goście.
- 3 0
-
2012-01-24 21:00
zgadzam się
- 1 0
-
2012-01-24 13:43
I jeszcze raz BZDURA !
Dokładnie, żadnych rzeczowych argumentów na temat szkodliwości owych turystów. Jak nie ma to jest źle, jak są to jest źle;) Szkoda, że w dzisiejszych czasach pisze, się artykuł o niczym.
Przedstawię prosty schemat. 1 osoba zostawi w barze 20 PLN . 10 osob zostawi 200 PLN. Z czego powiedzmy jedna jakimś pechem narobi szkód na 20 PLN.
Hmm 180 PLN czy 20 PLN? Kogo obchodzi skąd on jest.
O co w ogóle chodzi w tym artykule ;)- 2 0
-
2012-01-24 09:14
A po za tym można pozostałym
Rosjanom sprzedawać wizy na naszej granicy, a nie w Królewcu i będzie po kłopocie.
- 5 1
-
2012-01-24 09:26
rosjanie (6)
z punktu widzenia naszej gospodarki sa ok tylko dlatego, ze zostawiaja mnostwo pieniedzy w polsce. kupuja, jedza i pija co popadnie. jednak duzym minusem jest ich dziwna mentalnosc - przyjezdzaja za granice, a do wszystkich mowia po rosyjsku i dziwia sie, ze nikt ich nie rozumie. naprawde dla mnie to jakies kuriozum, przeciez lata komunizmu dawno minely. sami malo kiedy potrafia wydukac cos po angielsku i komunikacja z nimi jest mocno utrudniona. nie wiadomo dlaczego, czuja sie tutaj jak u siebie. wyobrazacie sobie jechac do np. do hiszpanii i mowic do kogos w restauracji tylko po polsku oczekujac zrozumienia w pelnym zakresie i polskiej karty menu...?
- 12 7
-
2012-01-24 20:14
co ty pieprzysz
- 1 0
-
2012-01-24 10:15
(3)
A po jakiemu w Hiszpanii nasz narodek gada? ;) Tak z ciekawości spytam? Po angielsku wszak nie potrafią, po hiszpańsku tym bardziej. A do migowego raczej się nie ograniczają.
- 5 6
-
2012-01-24 11:03
(2)
moze Ty nie potrafisz. nie mierz ludzi swoja miara. znajomosc angielskiego wsrod polakow jest coraz lepsza.
- 2 4
-
2012-01-24 13:24
(1)
Okej, nie chce mi się tracić czasu na cisnący się pod palce oczywisty złośliwy i celny komentarz - więc będzie na temat dla odmiany. Owszem, znajomość angielskiego jest coraz lepsza, ale co z tymi u których nadal jest żadna? No po jakiemu oni gadają? I dlaczego w każdym kraju jak się przyznam że jestem z Polski to zaraz wyjeżdżają do mnie z tekstami po polsku? Dlatego że to nie jara grubawych dresików na lansie z ich Dżesikami po wybrzeżu dzikiej Afryki? Czy raczej właśnie dlatego, że te dresiki poza dziesięcioma cyframi i "okej" nic już więcej nie potrafią, więc kelner więcej po polsku powie im, niż oni jemu po hiszpańsku?
- 3 2
-
2012-01-24 20:05
trollencio, ale zamiast wylewać te swoje kompleksy
zapisz się do jakiejś szkoły językowej i zakuwał angielski. No chyba, że za głupi jesteś.
- 0 3
-
2012-01-24 10:18
po prostu cały czas uwazają, że kurica nie ptica , a polsza nie zagranica, czują sie u siebie wq priwislanskim kraju.
- 1 1
-
2012-01-24 09:17
Jadę tam. (2)
Mnie cieszy taki fakt, że będę mógł, po pierwsze pojechać zwiedzić sobie Obwód K., a po drugie jeśli jest będzie możliwość kupienia czegoś, co będzie tańsze jak na własnym podwórku , to bez namysłu kupię gdzie taniej i czy to będzie Niemiec czy Rosjanin, to mnie osobiście ten fakt nie interesuje, jeżeli Nasze Władze nie potrafią robić interesów (pomniki nie zarabiają na siebie, ECS też nie zarobi, a ziemie oddaje się dla Kleru), to proszę się nie dziwić, że ludzie będą szukać okazji by kupić taniej-by tak po ludzku przeżyć!
- 13 3
-
2012-01-24 20:10
Widziałem na YT filmy, na których były zdjęcia poszczególnych części Królewca, a potem (jak zapewniają) te same miejsca w
Kaliningradzie. No, czarna rozpacz. Nawet przedwojenny Gdańsk nie umywał się do Królewca. Komu to przeszkadzało? Nie, komu to przeszkadza pośród współczesnych architektów? Jesteście zakałą.
- 1 0
-
2012-01-24 20:03
Kwestia tylko co tam zwiedzać? To co pozostało po Niemcach (czyli ok. 5%) w takim stanie, że nie wejdziesz z obawy aby coś na głowę nie spadło. Reszta zdewastowana lub pobudowane w stylu sowieckim, czyli brudnoszare bloczydła, przy których nasza wielka płyta wygląda jak cud architektury. Pola uprawne od lat leżą ugorem. Jedziesz i jedziesz i jedziesz a tam same trawy, mlecze... gdzieniegdzie poniemiecki sad i poniemiecka chałupka, która cudem ocalała.
W Królwecu ocalała dosłownie jedne ulica z zabudową przedwojenną i forty, bo ich nie dało się spalić albo wysadzić. Ogólnie bardzo depresyjne widoki.- 2 1
-
2012-01-24 08:59
Potwierdzam, że Obwód Kaliningradzki ma problem z AIDS (6)
"Szczególnie niepokojąca jest sytuacja epidemiologiczna obwodu kaliningradzkiego. Wedle analiz UNAIDS w samej aglomeracji moskiewskiej żyje ponad 500 tys. osób z HIV; w Rosji odsetek osób żyjących z HIV w społeczeństwie może przekraczać 2%, na Ukrainie 1,5% (dla porównania wskaźnik ten w Polsce wynosi 0,07%)."
Nie trzeba być geniuszem, wystarczy wpisać w wyszukiwarce: Kaliningrad HIV- 10 2
-
2012-01-24 19:47
Nie dziwi mnie to. Rosja ma fatalny Wskaźnik Wolności Gospodarczej: 144 miejsce na 179 państw
Wiem, że krajów jest więcej. Ale nie ujęto malutkich typu Andora i o niestabilnej sytuacji wewnętrznej. Skoro przedsiębiorcy są traktowani w Rosji jak kułaki, nic dziwnego, że ciężko tam o pracę. I tak spory odsetek społeczeństwa musi... wiecie co. Nawet Etiopia jest wyżej w tym rankingu!
- 0 0
-
2012-01-24 10:27
dramat (2)
powinni zrobić z tym porządek a potem otwierać granice
- 2 2
-
2012-01-24 15:29
kolejny tlumok (1)
nikt nie otwiera granicy!!!!!!!!!!!! tylko wizy znosza to nie to samo co otwarte granice polacy moga bez wiz podrozowac do kanady i co? sa tamsetki tysiecy polakow jak w anglii?
myslec k...a co te szkoly z wami robia?
wszystkim wam robia lobotomie czy jak?- 1 2
-
2012-01-24 18:32
głupi przykład, gdzie Kanada a gdzie Kaliningrad ;)
- 1 0
-
2012-01-24 09:06
(1)
No to się zacznie problem i u nas, w gimnazjach oraz okolicy GB.
...- 2 0
-
2012-01-24 09:08
Ej, za co mi Międzynarodówkę automat ocenzurował?! ACTA? :)
"Eta jest nasz paslednij i rieszitielnyj boj...." -- jak przeliteruję po naszemu to maszyna się nie połapie ;)- 2 0
-
2012-01-24 19:45
gadacie na rusków
a sami latacie za granice "na zakupy" Londyn, Mediolan i Bóg wie, gdzie jeszcze, i tez jestescie tak odbierami.
HIpokryci!- 7 5
-
2012-01-24 19:30
i dobrze niech przyjezdzaja a my do Hamburga nie jeżdzilismy ? Nie zrobiłes nigdy w H... niemca ?
- 3 3
-
2012-01-24 15:50
Rosjanie to turystyczne bydło jakiego malo. Zawsze glsno się zachowują bez jakiejkolwiek kultury osobistej... A fuj... (2)
- 5 18
-
2012-01-24 19:28
nie bo ty nie jestes bydłem ! frajer po podstawowce jarajacy trawe i co drugie słowo ku....a -patolog pewnie z wrzeszcza
- 2 2
-
2012-01-24 16:27
ty kat, zacznij od siebie samego ...to wszystkim bedzie lepiej
- 7 4
-
2012-01-24 19:25
a ja do rosjan nic nie mam w przeciwienstwie do tych z okładki lodow calypso z wydętymi warami i od urodzenia ze zbrodniczym zamiarem
- 3 1
-
2012-01-24 06:15
Jeżeli ACTA wejdzie w życie to małolaty w końcu wyjda na ulicę bo.. (6)
dla nich internet to jak"bóg".Może to i dobrze,że ACTA będzie działać w Polsce bo wtedy zobaczą co to jest walczyć o wolność!
- 41 49
-
2012-01-24 08:13
Tak, wyjdą, tylko że po fakcie (2)
Wyjdą w piątek, jak już będzie podpisane i nikt się na nich nie pogniewa. A najczęściej też nie wyjdą, tylko klikną "lubię to" na FB
- 11 1
-
2012-01-24 10:40
dobre i to (1)
Moze za 3 lata przy urnie tez na kogo innego "klikna" to sie PełO troche opamieta.
- 5 2
-
2012-01-24 19:01
po podpisaniu musi byc ratyfikowane..
podpis to tylko wstęp
- 2 0
-
2012-01-24 06:17
(2)
obecnie większośc motłochu pod hasłem wolnośc rozumie fajną telewizję, pełną miche, galeria handlowe i możliwoś wyjazdu...
- 22 3
-
2012-01-24 08:40
to sobie przypomnij jak wygladaly postulaty Solidarnosci
Hasla wolnosci byly na sile przez waska grupe forsowane i przeplataly sie z rzadaniami o wolne soboty i zniesienie kartek na mieso. Teraz to oczywiscie kazdy opowiada jak to o wolnosc walczyl, ale wtedy bardziej ludzi ruszal brak kielbachy w sklepach niz brak wolnej prasy.
- 13 2
-
2012-01-24 07:09
Hej, od czasu ACTA, również pornole i darmową "muzykę" w necie ;) Jak odłączą, zostanie im słoneczko.
- 13 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.