• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejscy urzędnicy zapukają do drzwi z decyzjami podatkowymi

Ewelina Oleksy
24 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Trójmiejscy urzędnicy od lat roznoszą decyzje podatkowe do mieszkańców. Co ważne, nie mogą od nich pobierać żadnych opłat za wręczenie pisma. Trójmiejscy urzędnicy od lat roznoszą decyzje podatkowe do mieszkańców. Co ważne, nie mogą od nich pobierać żadnych opłat za wręczenie pisma.

Nie bądź zdziwiony, gdy do twoich drzwi zapuka wkrótce urzędnik miejski. Pracownicy magistratów z Gdyni, Gdańska i Sopotu wyruszyli w teren, by dostarczyć mieszkańcom decyzje o podatku od nieruchomości. Robią to osobiście, bo - jak tłumaczą - taki sposób jest nie tylko tańszy niż tradycyjna wysyłka listów, ale i bardziej efektywny.



W jaki sposób opłacasz swoje rachunki?

Jak informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta Gdyni, decyzje podatkowe będą tam roznoszone do końca marca.

- Taka informacja pojawi się w nowym wydaniu naszego biuletynu informacyjnego i będzie pojawiać się co tydzień do końca lutego. Pracownicy roznoszący decyzje oczywiście będą mieć przy sobie służbowe identyfikatory - zaznacza Grzegorczyk.

Praca po godzinach lub na urlopie



Urzędnicy roznoszą decyzje w ramach pracy po godzinach lub gdy są na urlopie. Otrzymują więc za nią dodatkową zapłatę. W Gdyni jeszcze nie zatwierdzono stawki, jaka będzie im wypłacana. W ubiegłym roku było to 3 zł brutto za każdą doręczoną decyzję.

W Gdańsku urzędnicy z decyzjami podatkowymi wyruszyli w teren już 12. rok z rzędu.

- W tym roku 130 urzędników dostarczy mieszkańcom niemal 130 tys. decyzji. Urzędnicy za każdą skutecznie dostarczoną decyzję otrzymają 3,50 zł brutto - informuje Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Akcja w Gdańsku potrwa do 11 lutego. Po tym terminie decyzje, które z różnych powodów nie zostały doręczone adresatom, zostaną przesłane za pośrednictwem poczty.

Urzędnicy nie mogą pobierać opłat od mieszkańców



Decyzje mogą być doręczane od poniedziałku do soboty w godz. 9-20. Co ważne, doręczyciele - pracownicy Urzędu - nie mają prawa pobierać od mieszkańców jakichkolwiek opłat, mają jedynie dostarczyć przesyłkę.

- Na żądanie podatnika doręczyciele zobowiązani są do przedstawienia legitymacji służbowej. Osoby odbierające przesyłki proszone są natomiast o składanie czytelnych podpisów na potwierdzeniu odbioru. Urzędnik może zostawić przesyłkę u naszego sąsiada, jeśli ten zobowiązał się do przekazania jej adresatowi. W dni powszednie doręczanie odbywa się po godzinach pracy urzędnika lub w czasie jego urlopu - mówi Sieliwończyk.

System doskonale się sprawdza



W Sopocie urzędnicy doręczają decyzje administracyjne od 2002 roku.

- W tym roku jest to sześć osób, które - w oparciu o umowę zlecenie - dostarczają decyzje podatkowe. Płacone jest im od sztuki, na podstawie zwrotnego poświadczenia odbioru, i jest to kwota 5,50 zł brutto za dostarczoną przesyłkę - informuje Anna Dyksińska z sopockiego magistratu.
Dyksińska podkreśla, że ten system doskonale się sprawdza, bo po pierwsze jest tańszy niż przesyłka pocztowa, a po drugie urzędnicy mogą dorobić sobie do pensji.

- Niektórzy nasi urzędnicy dostarczają decyzje od wielu lat, także mieszkańcy są już przyzwyczajeni do swoich urzędowych dostarczycieli przesyłek - mówi Dyksińska.

Dobre biura rachunkowe i księgowi



Decyzje podatkowe w Sopocie będą roznoszone do marca. Podatnik ma czas na zapłatę podatku od nieruchomości do 15 marca każdego roku. Najpóźniej decyzja administracyjna powinna dotrzeć do adresata na dwa tygodnie przed upływem tego czasu.

Miejsca

Opinie (420) ponad 20 zablokowanych

  • mailem 0 brutto w godz pracy (3)

    tyle w temacie

    • 8 4

    • Byc moze sie doczekasz.

      Poki co mailem nie mozna dostarczac decyzji administracyjnych, bo wymagaja one potwierdzenia odbioru. I samo medium technicznie nie jest przystosowane do takich akcji, wiele klientow pocztowych ignoruje naglowki Return-Receipt-To i Disposition-Notification-To z racji ich naduzywania przez spamerow.

      Ale w 2019 juz byly pierwsze przymiarki. Prawdopodobnie skonczy sie na ePUAP + powiadomienie mailem, ze czeka korespondencja.

      • 2 2

    • Niewiele urzedniczek umie obslugiwac maile (1)

      a szczegolnie jesli trzeba zalacznik dodac i wlaczyc opcje potwierdzenia wyswietlenia.

      Sam bylem swiadkiem, ze jedna wolala druga z innego pokoju zeby jej pokazala.

      • 0 0

      • Patrz do odpowiedzi wyzej.

        Samo potwierdzenie jest dzisiaj bardzo czesto blokowane. Spamerzy naduzywali tej opcji, zeby zwrocic uwage na swoje maile.

        Dodatkowo samo potwierdzenie odbioru to nie wszystko. Potwierdzenie powinno byc wyslane z sygnatura DKIM (inaczej urzad moglby je podrabiac do woli), wiec przy odbiorze potwierdzenia powinna byc weryfikacja sygnatury. I jak to wymusisz na uzytkownikach? Problematyczne sa rowniez rotacje skrzynek i obsluga X-Recipient-Valid-Since, aby mail z decyzja i danymi osobowymi nie trafil do kolejnego wlasciciela skrzynki. O takich kwestiach jak rozne ustawienia retry w MTA nie wspomne - do jednego odbiorcy mail bedzie ponawiany przez 7 dni co godzine a u drugiego MTA da sobie spokoj po 2 probach.

        Mail nie jest dobrym rozwiazaniem. Co najwyzej mail moze sluzyc do informowania, ze na jakiejs bezpiecznej platformie jest korespondecnja do odebrania.

        • 1 0

  • Bezprawie

    Nie moga zostawic przesylki u sasiada

    • 7 1

  • Kolejny pretekst dla podszywaczy pod urzędników.

    Jawnie i legalnie bez problemu będą złodzieje podszywać się pod urzędników. Gdzie tu ochrona osób starszych i samotnych? Albo ich zwalczamy albo ich zachęcamy. Gdzie tu logika?

    • 6 2

  • Zaraz, zaraz (2)

    Wysłanie urzędnika, żeby dygał po mieście w charakterze gońca, jest tańsze od wysyłki listem poleconym?

    W takim razie rodzą sie trzy pytania:
    - ile zarabia taki urzednik?
    - co robi przez te miesiace, gdy akurat nie dyga po mieście?
    - czy aby na pewno potrzebujemy takiego etatu?

    • 16 7

    • 2 500

      ale za te dostarczenia ma premie

      • 0 0

    • Jest tansze.

      Urzednicy robia to w nadgodzinach. Nawet przy stawce 3PLN za doreczenie sie bardzo oplaca.

      Pamietaj, ze sama cena doreczenia przez urzednika vs. cena znaczka pocztowego na polecony to nie wszystko. To sa polecone za potwierdzeniem odbioru. Zatem po wysylce urzednicy maja naprawde kupe pracy zeby ogarnac zwroty (np. ktos mogl w dniu przygotowywania korespondencji zmienic meldunek i trzeba to wyslac ponownie), zapisac dokladne daty potwierdzenia odbioru (od moemntu doreczenia decyzji administracyjnych jest scisle okreslony czas na odwolanie), itp.

      Jezeli urzednik roznoszacy te listy ogarnie 70% adresow to jest to potezna oszczednosc.

      • 2 0

  • Roznoszenie decyzji podatkowych. (1)

    Fatalna praktyka. Ja nikomu nie otwieram nieznajomemu drzwi.Proszę decyzje przsłać pocztą lub mailem.

    • 5 3

    • Mozesz nie odebrac. Twoj wybor, potem bedziesz zasuwal z aviso na poczte.

      Mi sie pomysl podoba i jest wygodny dla obywatela.

      • 3 2

  • klechy są w fiskusie i klechy wchodzą po kolędzie do waszych domów , jeszcze im dajecie w kopertę za to ,że donoszą

    • 2 6

  • w ramach oszcędności może dostarczali by 1 a nie 2 listy, jak małżonkowie ten sam adres i nazwisko osobne

    • 4 3

  • i dobrze,lepiej niż lecieć na pocztę i stać w kolejce

    i poczta zdzierca cen nie zarobi

    • 1 1

  • Bardzo wygodne rozwiazanie, popieram!

    Dla malkontentow tylko powiem, ze wymiar podatku od nieruchomosci to decyzja administracyjna, zatem odbior musi byc poswiadczony. Zdecydowanie prosciej jak urzednik przebiegnie sie z listami wieczorem (a tam zazwyczaj u mnie bylo do tej pory) niz jak rozesle to przez poczte, ktora wystawi oczywiscie w 95% przypadkow awizo, bo ludzie sa w dzien w pracy.

    Szkoda, ze tej decyzji nie dostarczaja przez ePUAP. Byloby jeszcze oszczedniej. Ale i tak krok w dobrym kierunku, jeden posrednik (poczta) w procesie w duzej mierze wyeliminowany.

    • 5 4

  • Moim rodzicom przykazałam,by pod żadnym pozorem nie wpuszczali: (1)

    pasożytów kolędowych i urzędników.

    • 6 8

    • A ja moim przekazalem, zeby nie wpuszczali Twoich.

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane