• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejskie inwestycje z mchu i paproci

Maciej Korolczuk
12 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Kolejka gondolowa na Górę Gradową, Oceanarium w Letnicy, stok narciarski na Szadółkach, podwodny hotel czy tor Formuły 1 pod Gdańskiem to tylko niektóre z inwestycji, które w ostatnich latach miały powstać w Trójmieście. Miały, ale nie powstały. Kolejka gondolowa na Górę Gradową, Oceanarium w Letnicy, stok narciarski na Szadółkach, podwodny hotel czy tor Formuły 1 pod Gdańskiem to tylko niektóre z inwestycji, które w ostatnich latach miały powstać w Trójmieście. Miały, ale nie powstały.

Od deski kreślarskiej przez wbicie pierwszej łopaty i powieszenie wiechy aż do przecięcia wstęgi na otwarciu inwestycji - nikogo przekonywać nie trzeba, że to często długa i kręta droga. Są w Trójmieście inwestycje, które w ostatnich latach nie zdołały wykonać nawet tego pierwszego kroku i nie wyszły poza sferę planów i zapowiedzi.



Której inwestycji brakuje najbardziej?

Oceanarium w Letnicy



To miało być rozrywkowe koło zamachowe nie tylko Letnicy i Gdańska. Ba! Nawet nie całego Trójmiasta, ale Pomorza.

Według zapowiedzi z 2017 r. obok stadionu do 2022 r. miało powstać oceanarium połączone z centrum nauki oraz kompleks basenów i saun uzupełniony o centrum handlowe, hotel i usługi medyczne.

Nowy park rozrywki miał być sfinansowany przez zewnętrznego inwestora i stać się obok bursztynowej areny nową wizytówką Gdańska.

Niestety, innego zdania były banki, które - jeszcze przed wybuchem pandemii - nie chciały pożyczyć pieniędzy na realizację tej inwestycji.

A potrzeba było na nią - bagatela - pół miliarda złotych. Ostatecznie projekt upadł jesienią ubiegłego roku, gdy Arena Gdańsk rozwiązała umowę z PFI Future.

Oceanarium miało być rozrywkowym kołem zamachowym nie tylko dla Letnicy, ale całego Gdańska i Trójmiasta. Oceanarium miało być rozrywkowym kołem zamachowym nie tylko dla Letnicy, ale całego Gdańska i Trójmiasta.

Kolejka linowa na Górę Gradową



Kolej gondolowa ma wiele zalet: jest niezależna od ruchu ulicznego, jest bezpieczna, ekologiczna i poza niewątpliwą funkcją komunikacyjną ma też wiele walorów turystycznych - pozwala spojrzeć na miasto z innej perspektywy i przejazd nią jest atrakcją samą w sobie (polecamy sprawdzić w google jak wygląda rozpięta nad miastem kolej w Barcelonie, nad Tamizą w Londynie czy w boliwijskim La Paz).

Z podobnego założenia wyszli miejscy planiści w 2005 r. gdy światło dzienne ujrzał projekt kolejki linowej na Górę Gradową. Oczywiście był to projekt skrojony na miarę potrzeb. Zakładał połączenie Grodziska ze Śródmieściem, a jako potencjalne przystanki rozpatrywano okolice Dworca Głównego lub Bastionu św. Elżbiety. Z planów niestety nic nie wyszło.

Co ciekawe, nie byłaby to pierwsza kolejka linowa w dziejach miasta. W pierwszej połowie XVII wieku zaprojektowano i zbudowano pierwszą kolej linową w Gdańsku do celów transportowych podczas budowy umocnień Biskupiej Górki. Jej projektantem był znany gdański architekt Adam Wijbe.

Kolej linowa jest nie tylko dobrym środkiem komunikacji, ale też świetną atrakcją turystyczną. Kolej linowa jest nie tylko dobrym środkiem komunikacji, ale też świetną atrakcją turystyczną.

Podwodny hotel w Trójmieście



Miały być Malediwy, potem Bahamy, a na koniec Gdynia - i w tym przypadku też się nie udało. Mowa o Water Discus, a więc szklano-stalowym hotelu częściowo zanurzonym pod wodą, o którym po raz pierwszy napisaliśmy ponad dekadę temu.

Futurystyczny i wykonany z trwałej stali obiekt miał opierać się na trzech nogach. Konstrukcja miała być na tyle stabilna, by udźwignąć dwa, ważące po 500 ton talerze o średnicy niespełna 40 metrów. Projekt zakładał, że górny talerz miał być nieruchomy, a po napełnieniu go wodą miał służyć za balast dla dolnego talerza zanurzonego pod wodą.

Początkowo prototyp takiego obiektu miał stanąć w wodzie w pobliżu Akwarium w Gdyni. Miał - to słowo klucz, bo z planów nic nie wyszło. Później rozpatrywano jeszcze trzy inne lokalizacje: w Gdyni brano pod uwagę Nabrzeże Beniowskiego przy Molo Południowym, a w Gdańsku okolice mola w Brzeźnie oraz falochron przy wejściu do portu morskiego. Ostatecznie muszą nam wystarczyć kosmiczne wizualizacje.

Podwodny hotel przy molo w Brzeźnie? Takie były plany. Podwodny hotel przy molo w Brzeźnie? Takie były plany.

Tor Formuły 1



Jak nie oceanarium, kolej linowa i podwodny hotel to może tor wyścigów Formuły 1? Pomysł jego budowy w dzielnicy Maćkowy ma już długą brodę, bo po raz pierwszy rozgrzał fanów szybkiej jazdy... dwie dekady temu.

Potem wracał jak bumerang i... przeszedł do historii, podobnie jak wypowiedzi radnych lobbujących powstanie pod Trójmiastem nowoczesnego toru. "Powoli wszystko dopinamy" - mówił w 2007 r. radny Mirosław Zdanowicz. Od tamtej pory minęło niemal 15 lat. No ale skoro miało być powoli to jest. O projekcie ani widu, ani słychu.

Fani motoryzacji liczą, że budowa toru wyścigowego pod Trójmiastem wciąż jest możliwa. Fani motoryzacji liczą, że budowa toru wyścigowego pod Trójmiastem wciąż jest możliwa.

Stok narciarski w Szadółkach



I na koniec - creme de la creme - inwestycji z mchu i paproci, a więc całoroczny stok narciarski na terenie hałd śmieci z Zakładu Utylizacyjnego w Szadółkach. To pomysł z 2017 r., na który wpadli radni, a miasto tę ideę poddało analizie.

Jak mówił wówczas wiceprezydent Andrzej Bojanowski, jako potencjalny teren inwestycji wskazano "zabezpieczone i zamknięte" hałdy z wysypiska w Szadółkach, ale po wnikliwym rekonesansie z pomysłu się wycofano. Powodem okazało się zbyt bliskie sąsiedztwo zakładu utylizującego śmieci. Urzędnicy - chyba słusznie uznali, że "czynnik złowonny" mógłby niekorzystnie wpływać na komfort szusowania po narciarskim stoku.

I choć pomysł wydaje się kompletnie absurdalny to są miejsca na świecie, gdzie podobne zostały zrealizowane. W Kopenhadze od kilku lat z powodzeniem działa spalarnia odpadów będąca jednocześnie stokiem narciarskim, która właśnie została uznana za najlepszy budynek 2021 r. w konkursie World Architecture Festival.

No cóż, póki co amatorzy slalomu giganta z Trójmiasta nadal są więc skazani na kaszubskie stoki w Wieżycy czy Przywidzu.

Przykład mało prawdopodobnej wizji, która może stać się faktem dała Kopenhaga budując stok narciarski przy spalarni odpadów. Przykład mało prawdopodobnej wizji, która może stać się faktem dała Kopenhaga budując stok narciarski przy spalarni odpadów.

Bulwar, tunel pod pachołkiem i zamek Wehrmachtu



Wyliczankę fantasmagorycznych inwestycji można ciągnąć dalej. W ostatnich latach przed mieszkańcami Trójmiasta roztaczano wizje m.in. Zielonego Bulwaru w pasie nadmorskim z budową tunelu pod Pachołkiem, punktu widokowego z restauracją na wejściu do portu w Gdańsku, rozbudowy molo w Brzeźnie czy sztucznej wyspy w Sopocie.

Wbrew pozorom badanie granic wyobraźni przez miejskich planistów nie jest domeną ostatnich lat. W czasie II wojny światowej niemieccy narodowi socjaliści planowali w sposób diametralny zmienić obraz architektoniczny Gdańska oraz jego przedmieść. Jedną z największych inwestycji miała być budowa na wzgórzach morenowych w lasach oliwskich potężnego gmachu nowej uczelni Wehrmachtu. Z budowy zamku - jak się pewnie domyślacie - nic nie wyszło.

Opinie (294) 9 zablokowanych

  • (6)

    Czasem mam wrażenie że całe Trójmiasto zamiast miasta z morza i marzeń porasta paprocią...jedynie deweloperka sie panoszy.A reszta cóż,pół godziny można by pisać o dziurach,dylatacjach,niepotrzebnych instalacjach i miliardowym zadłużeniu.Ale to i tak nic nie zmieni.Ja na szczęście już poza tym nieprzyjaznym światem.

    • 71 17

    • Po co zatem tutaj zaglądasz i wszystko komentujesz?

      Nudno Ci w Twojej wiosce?

      • 16 13

    • W takim razie chyba od dwudziestu lat z piwnicy nie wychodziłeś.

      • 5 8

    • Bo tak własnie jest to uklad zamkniety a rzadzi tu deweloperka

      • 5 2

    • Chyba w innych miastach bywamy... (1)

      Nic nie ruszyło, nic się nie zmieniło... Poza nowym Podwalem, tunelem pod Wisłą, Adamowicza, remont Wojciecha, przebudowa Okopowej, budowa wiaduktu, remont Wajdeloty, rozbudowa tramwajów.
      Rzeczywiście, stagnacja gdzie by okiem nie sięgnąć...

      • 3 2

      • to są w większości remonty

        i to często słabo udane.
        A gdzie zmiany jakościowe?
        Jakiś cel osiągnięty?

        • 1 1

    • w punkt!

      • 3 0

  • Jeszcze będzie przepięknie jeszcze będzie normalnie (2)

    • 31 9

    • Tak wszędzie mówią ;)

      • 2 1

    • Raczej inny fragment..

      Ciemny tłum kłębił się i wyciągał ręce. Wciąż było mało i ciągle chciał więcej. I wciąż nie starczało, ciągle było brak. Ciągle bolało, że ciągle jest tak

      • 0 0

  • (17)

    Uważam, że Gdańsk powinien wszystko zrobić żeby Oceanarium powstało. Sukces Afrykarium we Wrocławiu pokazuje, że naprawdę warto!!!

    • 60 23

    • (2)

      Miało być jeszcze Planetarium na Górze Gradowej! Myślę że obok Oceanarium to druga inwestycja na której miasto dużo traci. Może kiedyś, oby!

      • 17 5

      • a po co oceanarium?

        Malo juz zwierzat meczonych w Oliwie?

        • 3 3

      • Byłam w planetarium w Zabrzu jako dziecko,byłam zachwycona.W okolicznym parku przechadzały się pawie.Ale to było ponad 60 lat temu.

        • 1 0

    • (1)

      To miało być zbudowane przez prywatną firmę za miejskie pieniądze. Dobrze że miasto wycofalo się z tego wałka.

      • 14 7

      • Tak chciala ta firma. Miasto sie na to nie zgodzilo i dobrze

        • 4 3

    • Szanse na sukces są zazwyczaj większe, jak się nie kopiuje istniejącego obiektu od któregoś z najbliższych sąsiadów (3)

      • 8 4

      • Dajmy ZOO w Gdyni (2)

        Przenieśmy Klif Orłowski do Sopotu
        Operę Leśną pacnijmy w Pruszczu
        A aquapark wszędzie

        • 12 3

        • a jezioro zrobimy tutaj (1)

          • 2 0

          • Nowa Letnica

            W nowej dzielnicy miały być tylko i wyłącznie same atrakcje dla gawiedzi.A co mamy?

            • 0 0

    • Oceanarium powinno powstac, ale nie na Letnicy. Szanujmy sie. (7)

      Oliwa, Przymorze, albo Wrzeszcz to znacznie lepsze lokalizacje

      • 3 10

      • Oliwa, Wrzeszcz... (2)

        Gdzie że się tak zapytam??? Z zatkanymi drogami dojazdowymi, fantazję macie aż miło..

        • 9 5

        • Takie inwestycje musze powstawac, gdzie jest dobry dojazd komunikacja miejska

          Oliwa, czy Wrzeszcz goruja pod tym wzgledem nad Letnica o lata swietlne. W Oliwie jest mnostwo marnowanego miejsca - uniwerek leci w kulki wynajmujac powierzchnie pod castorame, albo zburzyl stadion, na ktorego odbudowanie, nagle okazalo sie, ze nie ma pieniedzy i pewnie zaraz dzialka wyladuje u jakiegos dewelopera. AWF tez wyprzedaje sie z ziemi. Idealne miejsca na takie inwestycje

          • 4 6

        • w miejsce obc

          • 1 0

      • oliwa to patologia, przymorze to PRLowskie blokowisko, wrzeszcz to smrud spalin i zad*pie i bieda (3)

        nie kompromituj sie tam sie nie dojedze

        • 1 9

        • Napisz po prostu, ze jestes za biedny na te dzielnice. Po co wymyslasz takie bzdury? Zmalau, urus?

          • 7 3

        • (1)

          Niema tam przecież wolnych terenów.Jak coś wcisną to kolejną plombę czyli blok.

          • 1 2

          • są, wystarczy wyburzyc to co powstalo w miejsce starych koszar we wrzeszczu

            i to co nastawiano za hala olivia.

            • 0 3

  • Do budowy toru wyścigowego niech wezmą włodarzy Gdyni,Ci na farbie,dylatacji i nieczynnych obiektach za miliony znają się jak mało kto....

    Svensson

    • 55 7

  • Krótki artykuł jak na możliwości naszych włodarzy

    Pkm na północ. Lotnisko. Lodowisko. Basen olimpijski. Polanka Redłowska. Kolej linowa w Gdyni. Aleja Jana N Jeziorańskiego.

    A pewnie nawet nie wymieniłem 10% obiecanek

    • 75 3

  • (40)

    W Trójmieście brakuje przede wszystkim inwestycji infrastrukturalnych. Co z tego, że powstanie milion rzeczy dla turystów, jak wszyscy utkniemy w korku i okazuje się, że do centrum Gdańska bliżej jest z Elbląga niż z Łostowic.

    Tor Formuły 1 uwzględniał również rozbudowę sieci dróg między Pryszczem a Gdańskiem, więc był sensownym rozwiązaniem. Ale to był wałek.

    • 215 25

    • Nie wsiadajcie zatem wszyscy jednoosobowo do samochodów (8)

      Bo akurat pod względem długości dróg per 1000 mieszkańców Polska jest w UE na miejscu piątym na 27 możliwych.

      • 22 29

      • ???? Jak jadę do pracy z Oliwy na Orunię (5)

        to mam brać autostopowiczów? co za bzdury wygadujesz.

        • 6 3

        • Nikt inny nie dojeżdża z okolic? (1)

          Ja, jadąc z Moreny do Pruszcza, łapie 4 osoby: 1 na Kartuskiej, 1 na Siedlcach i 2 w Gdańsku. Można? Można.

          • 4 3

          • Chyba jesteś uczniem jakimś i na paliwo zbierasz od nich

            • 4 0

        • weź pod uwagę przesiadkę z samochodu na mniej terenochłonny (przestrzeniożerny) środek transportu (2)

          Największe perspektywy rozwoju ma nadal niedoceniony w Trójmieście transport kombinowany: rower (10 minut jazdy bez napinki z domu do stacji SKM) i pociąg SKM lub PKM, który powinien zapewniać połączenia co 5 minut w godzinach szczytów.

          • 2 4

          • Szkoda tylko (1)

            Szkoda tylko, że całkiem chętnie skorzystał bym z PKM, zostawił auto w diabły żeby nie stać w korkach i smrodu nie wąchać spalin, jest tylko jeden problem, do stacji PKM trzeba dojechać, czasem nawet kilkanaście km mieszkając w okolicach gdańska (nawet w ramach jednej miejscowości (przykład Pępowo), no i brak parkingów czyli możliwości pozostawienia samochodu, żeby przesiąść się na PKM uniemożliwia mi takie rozwiązanie.

            • 6 0

            • A miało być tak pięknie,door in door.

              • 4 0

      • No to niech budują drogi a nie (1)

        Pierdu pierdu gadają o rowerach hulajnogach czy pieszo chodzić

        • 6 0

        • W Nowej Letnicy tylko z glana.

          • 4 0

    • (6)

      Nie, potrzebne są inwestycje w komunikację publiczną a nie w drogi.

      • 33 20

      • (2)

        W drogi też, ale nie nowe, a istniejące. A konkretnie - równe nawierzchnie, infrastruktura "okołodrogowa", zieleń wzdłuż.

        • 23 6

        • to tak

          • 8 2

        • Czyli nowe drogi miejskie ze szpalerem drzew,jaką miała być w wizji UM Nowa Wyzwolenia,której budowa w odcinkach nawet nie rozpoczęta.

          • 1 2

      • a "komunikacja publiczna" (2)

        to po czym jeździ?
        Ok, po szynach też...
        Ale przede wszystkim, po drogach.

        • 12 6

        • Dróg na komunikację publiczną jest aż nadto (1)

          lepiej zainwestować w wymianę taboru SKM: zlikwidować "dziurę wstydu" między wagonem a peronem i radykalnie poprawić komfort i bezpieczeństwo dostępu pieszych, hulajnogowców i rowerzystów do przystanków SKM np. przez budowę przejść naziemnych przez Wały Jagiellońskie przy dworcu PKP Gdańsk Główny. Być może pasażerów komunikacji szynowej w Trójmieście jest więcej niż pasażerów transportu auto- i trolejbusowego razem wziętych.

          • 2 4

          • a co zmieni wymiana taboru i załatanie dziury?

            tak jakościowo? Poza zaspokojeniem ambicji mieszkańców?
            Nic nie zmieni.
            Na tej trasie przewożono znacznie więcej ludzi, a takt pociągów osiągał 6 minut w szczytach, które trwały wiele godzin...
            Więc SKM przewiezie. Grunt, aby ci ludzie do SKM chcieli i mogli dotrzeć w sensowny sposób. Bo nie od dziś wiadomo, gdzie powstają straty w czasie podróży. Na przesiadkach i braku synchronizacji.
            To na głównej osi.
            Zupełnie inna sytuacja jest "u góry", gdzie żadnego analogu nie ma i długo nie będzie. Propozycje lobby tramwajarskiego i godzinne (oby tylko!) "wycieczki" to mijają się z celem, bo nikt nie będzie 10km robił w czasie, w którym SKM robi 30...

            • 0 0

    • (1)

      A gdzie Nowa Wyzwolenia?

      • 5 7

      • Nowa Wyzwolenia dla ciężkiego transportu portowego....

        • 4 3

    • Misiu o małym rozumku, choćby było pięć pasów w każdą stronę, to i tak będą korki. (2)

      Bo jedyną przyczyną korków jest nadmierna ilość samochodów wożących tylko kierowcę. Ale spokojnie, zrobi się paliwo po 12zł za litr to korki magicznie znikną.

      • 17 28

      • I to będzie jedyny sukces tego rządu - likwidacja korków w miastach.

        • 18 8

      • korki mogą zniknąć w wyniku różnych działań - nie tylko w wyniku podwyżki cen paliw

        warto rozważyć obciążanie użytkowników samochodów pełnymi kosztami, które ich zachowania komunikacyjne generują: np. podnieść do realnego poziomu opłaty za parkowanie.

        • 1 3

    • Nieśmiertelna Świętokrzyska daje radę ( jak wszyscy śpią )

      Nowa Świętokrzyska to hit ale jest jeszcze węzeł Kowale ( diamentowy miał być ) , wiadukt Armii Krajowej - Łostowicka - Havla no i PKM. Kto miał zarobić na interesie deweloperów ten zarobił a mieszkańcy dalej kiszą się w korkach. Wyborców to uważa się za głupków co wszystko łykną i pobiegną do urny przy następnych wyborach ? A może tak jest ?

      • 19 7

    • Mniej skrzyżowań, mniej świateł na istniejących skrzyżowaniach, więcej wyniesionych przejść, a nie progów zwalniających (1)

      Wtedy będzie jeździć się po tym grajdole przyjemniej.

      • 6 3

      • Ul.Wyzwolenia w NP

        Na ul.Wyzwolenia wg.obietnic Rady Dzielnicy miano coś zrobić z tymi progami zwalniającymi,które powodują nadmierny hałas.Przeszło lato,jesień i nadeszła zima.,a sytuacja nie zmieniła się.Mieszkańcy ul.Wyzwolenia czekają na zapowiedziane zmiany na lepsze........

        • 2 2

    • W trojmiescie jest zdecydowanie za dużo samochodów (7)

      Chyba nigdzie w Europie nie ma ich tyle ile w Polsce. Musimy się opamiętać bo słabo widzę dalszy rozwój naszego kraju.

      • 12 12

      • Nie ma? Ty tak serio? (2)

        • 4 2

        • w przeliczeniu na 1000 mieszkańców samochodów w Gdańsku jest dwa razy więcej niż w Berlinie (1)

          zupełnie poważne dane pokazują, że jest bardzo dużo miast tzw. zachodu, w których liczba samochodów na 1000 mieszkańców jest dużo niższa niż w Trójmieście i do tego maleje od wielu lat, dzięki docenieniu roli nie tylko transportu publicznego, ale także rowerowego i przede wszystkim pieszego.

          • 5 3

          • ty porównaj komunikację publiczną Berlina

            z komunikacją Trójmiasta.
            Zacznij od "wspólnego biletu" czyli organizacji taryf i ogólniej, finansowania tego bałaganu.
            Więc jeszcze długo wskaźników Berlina nie osiągniemy.

            • 1 0

      • bo komunikacja miejska kuleje (3)

        nawet jak chcesz jechać tramwajem z pętli łostowickiej na Jelitkowo to czas 61 minut.
        samochodem 30 minut, oczywiście poza godzinami szczytu

        • 8 1

        • dałeś przykład z dudu (2)

          Trasa bez przesiadek, jednym rodzajem transportu. Cyrk to się zaczyna, gdy trzeba skorzystać z kilku połączeń i np. ZTM i SKM. Koszmar i drożej niż samochodem.

          • 5 3

          • policz realne koszty i weź pod uwagę bilet miesięczny (1)

            wtedy rachunek się zmieni i być może wyleczysz się z samochodozy

            • 2 3

            • nie zmieni

              gwarantuję.

              • 1 0

    • dzbanie a wiesz od czego jest komunikacja miejska (2)

      • 3 6

      • Po co zaczynasz wypowiedź od wyzywiska?

        • 6 1

      • od dawania zarobić

        miejskim spółkom i "renomie".

        • 0 0

    • Rozum (2)

      W Gdańskim UM i wielu innych instytucjach związanych z urbanistyką miasta brakuje ludzi posiadających rozum.
      Stok narciarski na Szadułkach?
      To chyba coś nie tak z głową ?

      • 5 2

      • a co byś zaproponował? (1)

        • 2 2

        • baranka

          przy ścianie.
          Gabinetu.

          • 0 0

    • brakuje zdecydowanego postawienia na rozwój infrastruktury komunikacji pieszej, rowerowej i szynowej (1)

      Bez przedłużenia osobnych torów SKM do Pruszcza lub nawet do Tczewa, bez zbudowania torów do południowych dzielnic Gdańska i północnych dzielnic Gdyni a także bez radykalnego postawienia na poprawę komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do przystanków SKM i PKM trudno oczekiwać na zmiany nawyków komunikacyjnych mieszkańców. Poszerzanie dróg i parkingów nie zlikwiduje korków tak jak popuszczanie pasa nie przyczynia się do zaniku przejawów nadwagi i otyłości. Polska jest nie tylko krajem o względnie przewymiarowanej infrastrukturze drogowej i parkingowej w wielu miastach, ale również krajem, w którym liczba dzieci cierpiących na nadwagę i otyłość w wyniku dowożenia ich samochodami rodziców do szkół i przedszkoli rośnie najszybciej w Europie.

      • 2 2

      • czyli, jesteśmy za biedni na komunikację publiczną

        policz, jakie są tego koszty.
        Szczególnie w urzędniczym wydaniu.

        • 2 0

  • Zejdźcie na ziemię. (1)

    Realia a nie bujanie w obłokach. Na Chyloni i Oruni są cały czas rogatki kolejowe jak na wsi. Tym się zainteresujcie!

    • 88 5

    • Racja. Same uciechy i igrzyska dla ludu a całe trójmiasto w korkach nie wspominając jakości dróg - w znakomitej większości jak po bombardowaniu.

      • 19 3

  • Akurat z tego, że tor F1 nie powstał, to się trzeba tylko cieszyć.
    Pozostałych faktycznie szkoda, zwłaszcza oceanarium i tunelu pod pachołkiem.

    • 33 17

  • (7)

    Ocenaraium to banka mydlana, dla VIPow Gdańska tak samo jak z lożami dla VIPow rządzących spółkami miejskimi. A samo w sobie oceanarium nic takiego do końca nie ma do zaoferowania, mydlenie oczu, i ten cały zapis gdzie Stadion daje teren ale ktoś ma im zbudować za swoje pieniądze oceanarium, komedia. W ten sposób myśląc to Ja namaluje wizję domu a niech ktoś mi go wybuduje za własne pieniądze a Ja mu z czasem jak będę miał kasę będę spłacał, ale pod warunkiem że wszystko będzie cały zbudowane. Ten Prezes Mańkus ma nie równa w głowie kumpel Oli.

    • 53 10

    • (1)

      Wszystkie te pomysły to jakieś absurdalne bajki. Gdańskowi opłaca się tylko jedna sprzedawać działki deweloperce a jak się nie da to wciskać ludziom że dzięki sprzedaży deweloperom okolica zyska..

      • 21 5

      • Nawciskali kitu i mieszkańcy Nowej Letnicy łykali.Teraz nie mają oceanarium,boisk sportowych.sal kinowych,tylko salooony samochodowe.Jezioro Zaspa z tablicą Mendelejewa pod taflą i rozbudowywany transport kolejowy do portu gdańskiego to w pakiecie z atrakcjami.Reaktywacji kolejki SKM nie widać.

        • 10 2

    • Nie masz do końca racji. Firma Futura nie miała własnej kasy, banki im odmówiły finansowania i chcieli miasto Gdańsk zmusić do żyrowania i gwarancji tej inwestycji. Czyli koszty miejskie a zyski prywatne.

      • 11 4

    • ale musisz być zgorzkniałym człowiekiem, zazdrościsz wszystkiego wszystkim? (3)

      • 2 13

      • (1)

        Zazdrośnik,rowerem MEVO mało pojeździł.

        • 3 4

        • MEVO to kolejny rekordowy absurdalny pomysł za który zapłaciliśmy wszyscy.

          • 5 0

      • Czytając to widać że mąż lepkie łapki, kolejny do stołu za czyjeś.

        • 1 1

  • (3)

    To były pomysły z 1 kwietnia?

    • 33 5

    • A co jest 1 kwietnia? (2)

      Bo nie rozumiem Twojej opinii.

      • 0 8

      • Jak to co? (1)

        Śmigus-dyngus !

        • 8 0

        • i uważaj,bo się pomylisz.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane