• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć trolejbusów z Lublina jeździ po Gdyni. Po 3 latach możliwy zakup

Patryk Szczerba
24 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Trolejbusy z Lublina będą przez Gdynię dzierżawione przez trzy lata. Po tym czasie prawdopodobnie nastąpi zakup pojazdów. Trolejbusy z Lublina będą przez Gdynię dzierżawione przez trzy lata. Po tym czasie prawdopodobnie nastąpi zakup pojazdów.

Gdynia wydzierżawiła od Lublina pięć trolejbusów Solaris Trollino 12 z 2011 r. Po trzyletniej dzierżawie miasto prawdopodobnie kupi te pojazdy i zastąpi nimi najstarsze gdyńskie trolejbusy.



Czy dzierżawa trolejbusów przez Gdynię to dobry pomysł?

W ostatnich tygodniach uwagę pasażerów w Gdyni zwróciły trolejbusy inne niż spotykane wcześniej na ulicach miasta. Choć są w gdyńskich barwach, to gołym okiem widać, że różnią się od pozostałych pojazdów. Mają m.in. inny układ siedzeń, tapicerkę z logotypami Lublina oraz lubelskie rejestracje.

Skąd wzięły się w Gdyni?

Zapytał o to radny Marek Dudziński (PiS) w interpelacji do władz miasta, zwracając uwagę m.in. na obicia.

Trolejbusy z Lublina będą przez Gdynię dzierżawione przez trzy lata. Po tym czasie prawdopodobnie nastąpi zakup pojazdów. Trolejbusy z Lublina będą przez Gdynię dzierżawione przez trzy lata. Po tym czasie prawdopodobnie nastąpi zakup pojazdów.

Trolejbusy z silnikiem Skody mają mniej niż 500 tys. przejechanych kilometrów



Okazuje się, że Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej wydzierżawiło pięć pojazdów Solaris Trollino 12 od Lublina. Pojazdy nie mają baterii, dlatego można je zobaczyć na liniach prowadzących w całości pod siecią trakcyjną na liniach 20, 21, 22, 25, 26, 28 oraz 30.

Pojazdy te nie mają klimatyzacji w strefie dla pasażerów, lecz jedynie w kabinie kierowcy. Jeżdżą wyłącznie w dni powszednie, kiedy to liczba wozów w ruchu jest największa.

Dzień otwarty zajezdni trolejbusowej. Film z 2019 roku



Pojazdy wyposażone w silnik Skody mają obecnie mniej niż po 500 tys. przejechanych kilometrów.

- Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej (PKT) zawarło umowę dzierżawy z MPK
Lublin obejmującą pięć trolejbusów Solaris wyprodukowanych w 2011 r. Rozważana jest bowiem możliwość zakupu tych pojazdów w celu zastąpienia najstarszych trolejbusów eksploatowanych przez PKT, marki Mercedes-Benz (z lat 90. XX w. przekonwertowanych na trolejbusy) oraz Solaris (wyprodukowanych na początku XXI w.) - odpowiada Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Trolejbusy z Lublina będą przez Gdynię dzierżawione przez trzy lata. Po tym czasie prawdopodobnie nastąpi zakup pojazdów. Trolejbusy z Lublina będą przez Gdynię dzierżawione przez trzy lata. Po tym czasie prawdopodobnie nastąpi zakup pojazdów.

Prawdopodobny zakup po zakończeniu dzierżawy



Pani prezydent przypomina, że od pięciu lat Gdynia nie kupiła żadnego używanego trolejbusu, ale to się niedługo zmieni.

- Po zakończeniu okresu dzierżawy oraz pozytywnej ocenie stanu techniczno-eksploatacyjnego nastąpi ich zakup i dostosowanie do standardów wymaganych przez ZKM w Gdyni (również w zakresie obicia tapicerskich siedzeń ) - kończy Gruszecka-Spychała.
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (152) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Nawet wejherowo

    Kupuje fabrycznie nowe solarisy ale także śmieciarki,mieszkańcy z gdyni uciekaja do weja i redy coś w tej gdyni nie pykło,to już nie czasy marynarzy i hali targowej,teraz to kraina dziur w asfalcie i drożyzny

    • 0 0

  • Lublin piękne miasto (2)

    Zapraszam kto nie był!

    • 10 3

    • Gdynia ładniejsza (1)

      Mówię to jako lublinianka

      • 0 0

      • No i?

        Kogo to obchodzi typiaro?

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Głupi by nie skorzystał - dobra cena za dobry sprzęt (10)

    Obecność trolejbusów z Lublina nie dziwi. Od kilku lat podobna sytuacja dzieje się w Tychach, tam również jeżdżą trajtki z Lublina. Dlaczego tak? Bo wschód Polski otrzymam gigantyczne dodatki i nakupował (często bezmyślnie) np. trolejbusy czy inne cuda, w myśl zasady "dajo to bierzemy". Z tego powodu Lublin "zakorkował się" trolejbusowo, tzn. nowe lub w miarę nowe pojazdy nie miały gdzie jeździć, bo było ich zbyt dużo. To dobre rozwiązanie dla Gdyni, żeby wydzierżawić i w przyszłości wykupić te trajtki. Cena jest o wiele niższa niż za standardowe używki, pojazdy nie są rozklekotane, ZTM Lublin chętnie je oddaje "po cenie złomu" bo i tak nie ma dla nich zatrudnienia, a odchodzą chociaż koszty przeglądów, ubezpieczenia itp. Powiem krótko: głupi by nie skorzystał.

    Nie są to wozy idealne (brak klimy, brak baterii), ale przeskok z Mercedesów konwertowanych na trajtki jest ogromny. Tak jak napisałem... wschód "zakorkował się" dotacjami i brał wszystko jak lezie, "bogatsze" Pomorze i zachód obchodziły się smakiem... i efekty mamy jakie mamy. W tym przypadku chwalmy zaradność (zwłaszcza że PKT dostało też dofinansowanie do 6 nowych sztuk trolejbusów, które mają przyjść chyba do końca III kwartału 2023), a nie gańmy za bycie sprytnym. Pojazd nowszy, mniej awaryjny, wygodniejszy... a że tapicerka z Lublina to chyba nie jest problem ;)

    • 177 23

    • z tą "ceną złomu" to chyba przesadziłeś

      • 1 0

    • CSciana wschodnia musi sie rozwijać

      Poporzednie rządy z rubiezy wschodnich Polski robiło sobie żarty że tam zawracją wrony i nie warto tam inwestować . PIS uważa jednak inaczej to są piękne polskie tereny ,zdrowa nie zniszczona przyrodą i tam nalezy upatrywac najbogatszych i najdroższych nieruchomości i rozwinąć turystycznie ten region. Pan Szczurek za krytykowanie i chodzenie pod mankiet z oszołomami kupuje na raty stare trajtki z Lublina . Oby szybko zmienić tych włodarzy w Gdyni na mądrzejszych

      • 0 5

    • pełna zgoda.

      A jak miło osobie, która się tu przeprowadziła właśnie z Lublina wsiąść do takiego :))

      • 4 0

    • Lublin znalazł głupków, i pozbywa się starych gratów!!!amen!!!

      • 4 10

    • (1)

      Wuj mojego stryja takżesamo upamiętnił chrzest Jezusa,wykonał znak krzyża i wskoczył ale nie do rzeki tylko do studni i do chwili obecnej sie nie wynurzył. Nurkowie wciąż poszukują zwłok wuja mojego stryja. Jak podają źródła w naszej wsi, jego ciała nie udało się jeszcze odnaleźć. To straszna tragedia bo studnia zaopatruje we wodę połowę mieszkańców naszej wsi - cytuję słowa naszego sołtysa.

      • 4 7

      • Nie mogłeś skoczyc za nim

        Zawsze to byłoby dwóch dzbanow mniej, gdy wytwórców CO2

        • 4 1

    • Tylko gdanski dzban może tak napisać (1)

      Weź chlopie zobacz jak wasza komunikacja działa. Od dwóch lat nie ma dnia bez awarii

      • 6 21

      • maly sycyliczyk wyżej wydala niż ma pupala wiec nie zrozumie...

        • 11 3

    • jeśli faktycznie cena jest atrakcyjna (1)

      nieco zaskakuje że to nie sa relatywnie nowe pojazdy, tylko 10 letnie

      No ale wszystko zależy od stanu technicznego

      • 13 1

      • Podejrzewam że okres używalności z projektu unijnego wynosił jakieś 7-8 lat. Później papierologia (jak to w budżetówce) i na spokojnie 10 lat pykło. W tym czasie do Lublina dotarły trolejbusy z bateriami, Lublin zrobił spore remonty sieci (w trakcie których używane były chyba tylko trolejbusy z bateriami) i jakoś to wszystko minęło... Zakup bądź nawet tylko dzierżawa 11 letnich Ursusów (też z Lublina) byłby nieśmiesznym żartem, ale 11 letnie Solarisy to całkiem rozsądny temat.

        • 23 1

  • Opinia wyróżniona

    7lat temu było odwrotnie (8)

    Tz w Lublinie jeździły autobusy na Gdańskich ich blachach.

    • 28 5

    • Co ma Gdańsk do trolejbusów (2)

      • 8 0

      • Nic

        Ale wpis brzmiał: "Tz w Lublinie jeździły autobusy na Gdańskich ich blachach". Autobusy!

        • 0 0

      • rom

        bo mają trolejbusy na żelaznych kołach ?

        • 6 1

    • A 15 lat temu w Tychach jeździły trolejbusy wyprodukowane w Gdyni (3)

      • 13 2

      • Peerki produkowano w Kapenie.

        • 1 0

      • Widac jak Gdynia została w tyle (1)

        • 13 8

        • Zgadza się na bedzie jeszcze gorzej, patrz rozkłady od 1 lutego!! A to podobno nie koniec..

          • 3 3

    • Ciekawe kiedy 20 lat temu

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Wizualnie są ładne (7)

    Szkoda że nie maja klimy w przestrzeni pasażerskiej i napędu pomocniczego może jak je zakupia to ktoś pomyśli o tym i zostanie to zamontowane

    • 53 14

    • mają klimę

      • 0 1

    • Tak pedały przy każdym siedzeniu, co by pasażerowie o kondycję fizyczną zadbali

      • 5 0

    • Ale nie generują korków

      • 4 0

    • Ladne to one byly 12 lat temu (3)

      • 9 11

      • (1)

        Te trajtki są już po prostu stare, a co stare nie musi być do końca bezpieczne.

        • 3 18

        • Czyli lepiej żeby nie jechało nic? Fakt że gdyńskie ładniejsze ale wozów brakuje więc trzeba brać.

          • 14 1

      • 12 lat temu jeszcze ich nie było. XD 2011 rok.

        • 14 0

  • Co robią?

    Hmm... jeżdżą?

    • 1 0

  • Stasiak na emeryturę i łączymy PKA z PKM (2)

    Idzie kryzys

    • 21 1

    • (1)

      A kto zostanie prezesem????

      • 0 0

      • Ten od CPK wróci.

        • 0 0

  • Ciekawe, jak dojechały z Lublina do Gdyni :-) (2)

    • 3 0

    • Pewnie szybciej niż tramwaje z Wawy do Gdańska

      • 0 0

    • Lavetto!

      • 0 0

  • (4)

    Trolejbusy to już obecnie przestarzała technologia.

    • 1 3

    • Przestarzały to jest PKS

      • 0 0

    • (2)

      a jaka jest nowoczesna? Autobusy elektryczne?

      • 1 0

      • A co, trolejbus to nie elektryk? To przestarzała forma elektryka, potrzebujący dużej ilości energii elektrycznej oraz posiadającay kretyńsko duże patografy i wręcz okropną z wyglądu całą sieć miejską przewodów, słupów, potrzebną do przenoszenia energii elektrycznej po mieście. Widok okropny, nieestetyczny.

        • 0 4

      • Glock 29.

        • 0 0

  • Miasta które mają trolejbusy powinny nadal w tę komunikację inwestować. A kwestia technologii to już jest drugorzędna

    Współczesny trajtek, niezależnie jak jest zasilany - to już nie to co kiedyś. W przypadku tramwaju można poczuć powrót do przeszłości

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane