• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trudny wyjazd z ul. Myśliwskiej. Czy Nowa Bulońska pomoże mieszkańcom?

Michał Brancewicz
27 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Korki na Myśliwskiej w stronę Bulońskiej to codzienność.

Ulica Myśliwska zobacz na mapie Gdańska stanowi dla wielu mieszkańców jedyny wjazd i wyjazd z ich osiedli. Rano i po południu tworzą się tam ogromne korki, a pojazdy poruszają się w ślimaczym tempie. Czy budowa Nowej Bulońskiej polepszy warunki ruchu?



Mieszkańcom osiedli zlokalizowanych wzdłuż ul. Myśliwskiej, na myśl o kolejnym poranku spędzonym w korku, nie chce się w ogóle wychodzić z domów. Sznur aut do ulicy Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska ciągnie się przez setki metrów. Po południu ci sami ludzie stoją w korkach najpierw na Bulońskiej, by wjechać w Myśliwską, a potem kolejne minuty spędzają tocząc się po Myśliwskiej.

- Mieszkam na Jasieniu, codziennie dowożę i odbieram dziecko z przedszkola na Morenie, rano jadę, a w zasadzie próbuję jechać, ulicą Myśliwską. Od czasu, gdy powstały tam nowe osiedla, ulica ta jest rano nieprzejezdna, tworzą się na niej gigantyczne korki - skarży się w liście do redakcji pan Remigiusz, czytelnik trojmiasto.pl. - Wokół ulicy Myśliwskiej powstają nowe osiedla, co oznacza, że wkrótce ruch samochodowy jeszcze się zwiększy, tymczasem ulica posiadająca po jednym pasie ruchu w każdą stronę już teraz jest zupełnie nieprzejezdna.

Korek na wjeździe z Bulońskiej w Myśliwską


W podobnym tonie wypowiada się pani Anna.

- Mieszkam na Osiedlu Alfa Park, pracuję we Wrzeszczu. Dwa razy dziennie - rano i wieczorem - skazana jestem na półgodzinne stanie w gigantycznym korku, bo cała Myśliwska jest niedrożna. Komunikacja publiczna nie ratuje sytuacji: PKM-ka ma godziny nieprzystosowane do moich godzin pracy, a autobusy tkwią w tych samych korkach, co wszyscy.
Problemy mieszkańców są typowym objawem sytuacji, w której infrastruktura drogowa nie nadążyła za urbanizacją tej części miasta.

Przesuń aby
porównać
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że złą sytuację mieszkańców osiedli przy ul. Myśliwskiej powinna poprawić budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej, która stanowić będzie przedłużenie istniejącej ul. Bulońskiej aż do ul. Warszawskiej i Jabłoniowej. Tydzień temu poznaliśmy oferty wykonawców chcących zrealizować tę inwestycję. Droga ma powstać do końca lipca 2019 roku.

W pierwszym etapie wybudowana zostanie co prawda tylko jedna jezdnia, na której ruch będzie odbywał się w obu kierunkach, ale powstaną też dodatkowe wyjazdy z rejonu Myśliwskiej.

W ramach Nowej Bulońskiej Północnej powstanie m.in. Nowa Wołkowyska i ul. Myśliwska Południowa. Istniejąca ul. Myśliwska pozostanie, ale straci na znaczeniu, bowiem nie będzie z niej możliwości skrętu w lewo w "starą Bulońską". Skupmy się jednak na nowych odcinkach, które powstaną.

  • Nowa Wołkowyska
  • Ulica o długości ok. 350 m od skrzyżowania z ul. Myśliwską (tam powstanie rondo) do skrzyżowania z ul. Nową Bulońską o przekroju jednego pasa jezdni w każdym kierunku. Ulica przebiegać będzie po łąkach i nieużytkach. Powstaną też zjazdy do osiedla Królewskie Wzgórze oraz do przyszłych terenów inwestycyjnych po stronie północnej.

    "Krzyżówka" Wołkowyskiej z Nową Bulońską będzie głównym skrzyżowaniem w tym rejonie, które przejmie funkcje dotychczasowego skrzyżowania Bulońska-Myśliwska. Zapewniona zostanie pełna możliwość wyboru kierunku jazdy oraz zawracanie.
  • Myśliwska Południowa
  • Ulica o długości ok. 400 m stanowiąca połączenie ulicy Morenowe Wzgórze z Nową Bulońską, o przekroju jednego pasa jezdni w każdym kierunku, gdzie obowiązywać będzie strefa Tempo 30. Ulica Myśliwska Południowa stanowić będzie alternatywny dojazd do osiedli zlokalizowanych przy ulicy Morenowe Wzgórze i Myśliwskiej. Za ulicą Myśliwską Południową zaprojektowany został zjazd do przyszłych terenów inwestycyjnych.

    Na skrzyżowaniu Myśliwskiej Południowej i Nowej Bulońskiej również będzie można wybrać dowolny kierunek jazdy, nie będzie za to możliwości zawracania.

Dzięki tym rozwiązaniom mieszkańcy tej części miasta zyskają dodatkowe możliwości wyjazdu ze swoich osiedli. Ponadto Nowa Bulońska ułatwi im dotarcie do ul. Kartuskiej i al. Armii Krajowej, którą można pojechać zarówno w stronę obwodnicy jak i centrum Gdańska.

- Jestem pewna, że budowa Nowej Bulońskiej w niczym nie zmieni naszej sytuacji - przyznaje pani Anna.
Co na to drogowcy?

- Problemem Myśliwskiej nie jest wyłącznie ruch lokalny, ale też tranzytowy. Z tej ulicy korzystają auta jadące al. Armii Krajowej i ul. Gronostajową. Nowa Bulońska Północna przejmie w dużej mierze ten ruch, co będzie dużą ulgą dla mieszkańców osiedli w rejonie ul. Myśliwskiej - uważa Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku.
Niestety, jest też druga strona medalu.

- O ile ruch na samej Myśliwskiej spadnie, to nie będzie wcale oznaczało, że rozwiąże się całkowicie problem z dostaniem się np. do Wrzeszcza. Dojdzie duża liczba nowych aut mieszkańców z południowego Gdańska, którzy zaczną korzystać z Nowej Bulońskiej i przytka się skrzyżowanie Bulońskiej z Rakoczego, a tam nie ma już szansy na zwiększenie jego przepustowości - dodaje Tomasz Wawrzonek.

Opinie (417) 4 zablokowane

  • Ja tam mieszkańcom w ogóle nie współczuję sami wiedzieli na co się piszą kupując mieszkanie więc teraz nie powinni mieć pretensji że są korki... A o drogę to niech dewelopera proszą... wybudował blok i resztę ma gdzieś a mieszkańcy nie sprawdzili że może kiedyś być więc blokowisk... Niech się teraz męczą

    • 3 6

  • Wszędzie tak jest na nowych osiedlach ;)

    • 2 1

  • nowa jabłoniowa (1)

    Przed budową Nowej Jabłoniowej proszę o załatanie dziur w starej Jabłoniowej.

    • 18 0

    • Nie będzie NJ , bo UE po 2020 nie da ani grosza

      • 0 2

  • Nic to nie da, korki pojawią się też gdzie indziej

    Tam każdy musi mieć auto i nawet jakby mieli tramwaj i PKM co minutę to auto musi być. I swoje (nie)pełnosprawne Brajany wozić 500 metrów do szkoły pod samą klasę. Żałosne pokolenie pierdół rośnie niestety tak nawiasem pisząc...

    • 11 7

  • Przyjdą ferie lub wakacje (2)

    i korków nie będzie. Oczywiste jest kto je rano tworzy. Rodzice wiozący dzieci do szkół i przedszkoli. Mam w drodze do pracy przedszkole i widzę, co sie tam dwa razy dziennie dzieje. Niemalże nikt nie przychodzi pieszo....i nikt mi nie powie, ze każdy musi dojechać 10km.

    • 69 4

    • czyli twoim wszawym zdaniem ci rodzice odwożą dzieci do szkoły, a potem wracają do domu się opierniczać? (1)

      a jeśli nie, to skoro już jadą, to chyba normalne że po drodze podwożą dzieci zamiast osobno iść z nimi do szkoły/przedszkola. Rusz czasem głową, a nie garem.

      • 2 7

      • taaaak, są tacy co dowożą autem a potem wracają do domu.

        • 2 0

  • Problemem jest przeludnienie (1)

    Za dużo ludzi na m2.... niestety ... a będzie tylko gorzej ...
    Po 2- korki tworzą rodzice- swoje pociechy muszą podwieźć najlepiej pod same drzwi klasy... to wasza wina i to wszędzie !!

    • 10 7

    • Akurat w Polsce to my mamy bardzo, ale to bardzo małe zagęszczenie ludności

      Zwłaszcza w tzw. "miastach", gdzie drogi mają 100 metrów szerokości, między budynkami jest po kilkadziesiąt metrów, a dzielnice same w sobie są oddalone jak osobne miasta.

      • 3 4

  • To nie jedyne takie miejsce (3)

    Kowale ul. Zeusa. I skrzyżowana z nią ul. Świętokrzyska do obwodnicy.

    • 18 3

    • Kowale to nie Gdańsk (2)

      • 4 2

      • część Kowal należy do Gdańska(dokładnie ta która należy do osiedla Ujeścisko-Łostowice)

        • 1 0

      • może i nie Gdańsk

        ale na pewno aglomeracja Gdańsk - Gdynia - Sopot.

        Tylko straszni mieszczanie wszystko widzą oddzielnie

        • 2 2

  • przesiadki

    Tramwaj to dobre rozwiązanie

    • 5 0

  • Co z Świetokrzyską??

    Miasto tylko obiecywało a od 15 lat nic tam nie zmieniono!!

    • 8 1

  • Komunikacja miejska (4)

    W mieście należy się poruszać komunikacja miejska. Zbudowanie kolejnych dróg i parkingów nie usprawni ruchu a jedynie go spoteguje.
    Priorytet dla rozwoju komunikacji miejskiej - kolej miejska, tramwaje, jeśli dwupasmowka to tylko po to by drugi był buspas.

    • 50 12

    • to się poruszaj

      albo podpowiedz koledze z klatki obok, że myje się częściej niż raz na rok, spodnie się zmienia, zwłaszcza gdy się je o**a, mocz oddaje się do ubikacji, nie na siedzenie w autobusie, a bilety się kasuje, a nie wyciera w nie smarki.

      • 1 4

    • żadne miasto deklarujące stawianie na komunikację miejską nie osiągnęło wystarczająco dobrej zmiany nawyków komunikacyjnych

      Komunikacja zbiorowa w mieście ma wiele zalet, ale jedną nieprzezwyciężalną słabość: nie zapewnia serwisu "drzwi-drzwi". (takiego serwisu samochód zapewnia w coraz mniejszym stopniu)

      Trzeba stawiać na poprawę jakości lokalnej kolei (nie stojącej w korkach jak autobusy lub nie stającej na każdym skrzyżowaniu jak tramwaje) i system docierania do przystanków tej lokalnej kolei przy pomocy ciągów pieszych i dróg dla rowerów. Inaczej będziemy wszyscy tkwili w korkach przesuwanych o kilkaset metrów po każdej wielomilionowej inwestycji.

      • 9 1

    • zapomnij o tym :)

      ostatnio jechałem, z zaspy, nie namówisz mnie na to żebym korzystał z niej codziennie ;D
      - nietrzymanie się rozkładu jazdy w zadnym stopniu (tramwaj przyjechał ładnych paręnaście minut po tym jak powinien) - ale przyjechały od razu dwa tej samej linii! :P
      - tramwaj rozklekotany na maksa.. i motorniczy który chciał nadrobić spóźnienie, co potęgowało wrażenie że zaraz to wszystko się rozpadnie na torach
      - czas +20 minut do tego czasu w jakim pokonuje to samochodem (w godzinach szczytu nawet ;))
      dla mnie - nope, nie do korzystania na co dzień

      • 9 10

    • Wszedzie gdzie pojawiaja sie

      Sloiki z bartoszyc, ostrody , olsztyna tam pojawiaja sie korko na ulicach. Ci ludzie nie rozumieja do czego sluzy komunikacja miejska. Morena jest doskonale skomunikowana ,ale jak widac i tutaj mozna narobic korkow.

      • 16 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane