• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trwa dyskusja o przetargu na Mevo

ms
10 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Prawie dwa tygodnie po otwarciu ofert na obsługę nowego systemu Mevo, wciąż nie wiadomo kto i czy będzie jego administratorem. Prawie dwa tygodnie po otwarciu ofert na obsługę nowego systemu Mevo, wciąż nie wiadomo kto i czy będzie jego administratorem.

Trwa publiczna dyskusja o sensowności i sposobie kontynuowania prac nad uruchomieniem systemu Mevo. Związek Metropolitalny, odpowiedzialny za system rowerów miejskich na Pomorzu, postanowił się odnieść do zarzutów, przedstawionych kilka dni wcześniej przez członków kilku organizacji pozarządowych i partii w Gdańsku.



Czy powinniśmy odtworzyć system Mevo, biorąc pod uwagę kwoty z przetargu?

W piątek przedstawiciele kilku organizacji, w tym Zielonych, Nowej Lewicy, Polski 2050, przekonywali w Gdańsku, że trwająca procedura wyłonienia nowego operatora roweru Mevo zmierza w złym kierunku.

Mevo 2.0. Pytania o doświadczenie jednego z oferentów



Ich zdaniem, trwający przetarg powinien zostać anulowany i rozpisany ponownie.

Uważają, że do kryteriów oceny oferentów należy dopisać m.in. kryterium doświadczenia.

Przekonywali, że brakuje go firmie City Bike Global, która w przetargu złożyła najkorzystniejszą ofertę i jest najbliżej zwycięstwa w przetargu.

- Nie mamy żadnych informacji na temat działalności tej firmy, która w praktyce nawet nie ma swojej strony internetowej. Informacje na jej temat znajdziemy na stronie Cycling Industries Europe, ale także o tej firmie trudno powiedzieć coś konkretnego poza tym, że według naszych informacji, nie zajmowała się twardą infrastrukturą, a jedynie pisaniem raportów o ruchu rowerowym. Wydawałoby się, że firma, która porywa się na tak duży projekt, obecnie jeden z większych w Europie, jest dobrze zakorzeniona na rynku i dysponuje odpowiednim budżetem. Niestety, tego nie udało się potwierdzić. Na stronie City Bike Global podane są dane adresowe, które należą do Cycling Industries Europe, czyli firmy zatrudniającej kilka osób, w jakimś losowo wybranym biurowcu w Brukseli - wyliczał Tomasz Larczyński, cytowany przez Dziennik Bałtycki.
Wszystko o:

Rowery elektryczne Mevo w Trójmieście i na Pomorzu



Mevo 2.0: obie oferty znacznie powyżej budżetu



Przypomnijmy: pod koniec lipca okazało się, że w nowym przetargu na Mevo najkorzystniejszą ofertę, wartą 159,27 mln, złożyła firma City Bike Global. Jej konkurent, konsorcjum BikeU i Freebike, oczekuje natomiast 365,31 mln zł.

Tymczasem Związek Metropolitalny zaplanował wydać na reaktywację Mevo 107 mln zł.

Stanowisko Obszaru Metropolitalnego ws. trwającego przetargu na Mevo 2.0



W poniedziałek zarząd Obszaru Metropolitalnego Gdańska Gdynia Sopot opublikował swoje stanowisko w tej sprawie. Przytaczamy je poniżej.

Przetarg został rozstrzygnięty? Nieprawda.

Podkreślamy, że przetarg na System Roweru Metropolitalnego Mevo 2.0 nie został rozstrzygnięty. Oferty złożone w przetargu są obecnie sprawdzane pod względem formalnym przez komisję przetargową oraz wyspecjalizowaną kancelarię prawną.

OMGGS wybrał wykonawcę? Nieprawda

Nieprawdą jest, że OMGGS ogłosił, komu powierzy zamówienie na Mevo. Wielokrotnie wyjaśnialiśmy, że jedna z ofert mieści się w założeniach finansowych. Ewentualne zawarcie umowy będzie jednak możliwe dopiero po spełnieniu wszystkich wymagań formalnych.

W trakcie procedowania badane będą:

  • analiza struktury własnościowej City Bike Global, w oparciu o którą zamawiający będzie mógł stwierdzić, czy oferta tego wykonawcy nie podlega odrzuceniu,
  • posiadane doświadczenie w wykonywaniu podobnych usług oraz dokumentacja poświadczająca dysponowanie odpowiednimi środkami finansowymi i potencjałem osobowym,
  • zgodność wzorcowych rowerów z opisem zamówienia.

Wyjaśniamy, że 3 sierpnia br. do  firmy City Bike Global zostało wystosowane wezwanie do złożenia wyjaśnień i przedłożenia dokumentów związanych z przekształceniem korporacyjnym w strukturze Wykonawcy (Marfina S.L.), w oparciu o które zamawiający będzie mógł stwierdzić, czy wykonawca  spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie podlega wykluczeniu.

Badanie doświadczenia na podstawie czterech rowerów? Nieprawda

Stwierdzenie przedstawione na briefingu, że doświadczenie wykonawcy będzie badane tylko na podstawie czterech rowerów jest nieprawdą. W ramach oceny ofert Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć cztery rowery (dwa tradycyjne oraz dwa ze wspomaganiem elektrycznym) w celu przeprowadzenia badania przez niezależnego biegłego rzeczoznawcę pod kątem ich zgodności z opisem przedmiotu zamówienia. Zapewni to, że rowery przekazane do użytku mieszkańcom metropolii, będą zgodne z oczekiwaniami.

Wyłoniony w przetargu operator nowego sytemu Mevo będzie musiał dokonać inwentaryzacji rowerów, które funkcjonowały w poprzednim systemie.
Wyłoniony w przetargu operator nowego sytemu Mevo będzie musiał dokonać inwentaryzacji rowerów, które funkcjonowały w poprzednim systemie.
Wybieramy wykonawcę bez doświadczenia? Nieprawda

Przypominamy, że do dialogu konkurencyjnego zostały dopuszczone wyłącznie te firmy, które spełniały określone w dokumentacji postępowania kryteria. Potencjalni wykonawcy musieli wykazać m.in., że posiadają doświadczenie w wykonywaniu podobnych usług oraz że dysponują odpowiednimi środkami finansowymi i potencjałem osobowym.

Dialog konkurencyjny jest specyficzną formą przetargu, która pozwala w ciągu kolejnych miesięcy spotkań i rozmów z wszystkimi wykonawcami określić formę realizacji projektu oraz poznać najnowsze rozwiązania technologiczne dostępne na rynku. Nieprawdą zatem jest, że OMGGS nie brał pod uwagę doświadczenia wykonawców. 
 
Brak środków na realizację zamówienia? Nieprawda
 
W trakcie dialogu konkurencyjnego firma consultingowa SWECO Consulting opracowała szczegółową analizę finansową, której wynik  jest zbliżony do tańszej oferty. Z doświadczeniem firmy można się zapoznać na stronie sweco.pl/projekty

Nieprofesjonalne prowadzenie postępowania przetargowego? Nieprawda

Publikowanie oficjalnej dokumentacji przetargowej w trybie śledzenia zmian jest dobrą praktyką i jest powszechnie stosowane przy zamówieniach publicznych. Daje to wykonawcom możliwość szybkiego odnalezienia każdej zmiany w ponad 200-stronicowej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Taki zarzut może sformułować ktoś, kto nie ma doświadczenia w przygotowywaniu zamówień publicznych.

Brak dialogu z mieszkańcami? Nieprawda

Nieprawdą jest również, że OMGGS nie prowadził dialogu z mieszkańcami. Odbyły się dwa takie spotkania, o których informowaliśmy i na które zapraszały media. Szkoda, że uczestnicy briefingu nie skorzystali z naszego zaproszenia. Na prośbę różnego rodzaju środowisk organizowaliśmy też dodatkowe spotkania informacyjne. Ponadto przeprowadziliśmy "Badania preferencji użytkowników SRM Mevo" opracowane przez MRC Consulting T. Bieliński, A. Ważna, T. Czuba.

Nie wyciągnęliśmy wniosków z Mevo 1? Nieprawda

W przeciwieństwie do Mevo 1.0, tym razem zamawiana będzie usługa, a nie dostawa rowerów i stacji. Oznacza to, że operator nie otrzymuje żadnych zaliczek, a jedynie zapłatę za usługę w równych 72 ratach za każdy miesiąc poprawnie działającego systemu. Nie będą też zagrożone pieniądze wpłacane przez użytkowników, gdyż całość wpłat stanowi będzie przychód OMGGS. 

OMGGS posiada też rowery i stacje postoju, które będą wykorzystane w Systemie Mevo 2.0.

Ładowanie baterii do rowerów będzie zdecentralizowane. W każdej z 16 gmin będzie przynajmniej jeden taki punkt (w Gdańsku minimum 10, w Gdyni minimum 7). Rowery będą miały większy zasięg jazdy, zamiast 60 km, będzie 100 km.
ms

Miejsca

Opinie (264) 3 zablokowane

  • Sto baniek....

    Włosy się jeżą na głowie. Po raz kolejny pięknie kasa wyparuje :-)

    • 9 0

  • Huta Katowice przyjmie ramy (1)

    reszte trzeba bedzie jakos zutylizowac, stare baterie, opony itepe

    • 9 1

    • baterie z chęcią bym przygarnął

      • 0 0

  • dodajcie do ankiety:

    5) zwykłe rowery, bez kosztownych eksperymentów

    • 3 1

  • być mną (2)

    wykupić sobie za 100 zł abonament mevo na rok; po czterech miesiącach mevo upada; nawet mi nie zwrócili pieniędzy... Jak mówią angole: "pierwszy raz, wstydź się! drugi raz, ja się wstydzę"; drugiego razu nie będzie.

    • 7 1

    • A w nowym mewo bedzioesz musział za rok zaplacic 300zł (1)

      • 0 2

      • no przecież napisałem, że drugiego razu nie będzie

        Ucz się czytać ze zrozumieniem.

        • 2 0

  • Pieniądze prosze przeznaczyć na ścieżki rowerowe

    Dzisiaj każdy może kupić sobie rower .

    • 6 0

  • Po pierwsze podac nazwiska wszystkich z OMGGS oraz oficerów rowerowych bo oni tez tam decyzje podejmują.

    Podac ich stanowiska a potem wszystkich wywalić dyscyplinarnie na zbity pysk gwarantuje ze pracy w prywatnej firmie by nie znaleźli!!!
    Dlatego kurczowo trzymają się stołków bo im bardziej szkodzą tym więcej zarabiają i premie sobie przyznają według uznania!

    • 8 0

  • I tak zrobia to co beda chcieli (1)

    Jak nie zglosimy sprzeciwu to beda robic te swoje smieszne przetargi? A ja sie pytam gdzie jest sprzet sportowy i inne rzeczy co przepadaja z roku na rok

    • 6 0

    • Ale jakiego sprzeciwu oni i tak maja go gdzies mieli go gdzioes juz za pierwszym razem

      • 0 0

  • Mevo 1.0 - 9 mln (1)

    Mevo 2.0 - 159 mln

    • 16 0

    • no bo to jest kasy nasza czyli niczyja a urzednik nieponosi odpowiedzialnosci za niegospodarnosc

      • 1 0

  • (8)

    Ciągle jakieś dyskusje. Mevo ma jeździć a nie być obiektem dyskusji. Inne firmy zajmujące się transportem współdzielonym po prostu pracują i świadczą usługi. Mevo to socjalistyczny źle zarządzany nierentowny gniot i skończy jak gniot.

    • 86 6

    • ale nie spełniają funkcji jaką spełniało mevo (7)

      i jaką ma spełniać mevo2

      • 7 2

      • Mevo też nie będzie spełniać (6)

        Dulkiewicz ma dwie lewe ręce

        • 18 2

        • A co ma Dulkiewicz do rzeczy? (4)

          Ma tym razem zignorować decyzję KIO, jak wcisną znowu Nextbike na siłę?

          • 1 8

          • Le ming jak zawsze nie rozumie i juz sobie wytłumaczył :) Dzbanie Prezydent odpowiada za całe miasto i wydawanie kasy (3)

            a to ma dzbanie ze to urzędnicy z Gdańska sa w w Mewo i ze Gdańsk g*wnie sponsoruje Mevo poza Gdynią!I to z kasy mieszkańców miasta!

            • 6 4

            • Oj, dzbanuszku, zobacz teraz w jaki sposób firma Nextbike została wykonawcą Mevo... (2)

              Rzucili ściemę, że Mevo wyklucza 90 latków bez telefonów, co sprawiło że KIO obsadzona Misiewiczami odwołała przetarg.

              Najlepsze jest to, że potem alternatywną opcją dla wykluczynych było zadzwonienie na infolinię :D

              • 2 1

              • (1)

                to niech to po prostu zostawią ale co wtedy by robiła ta banda zasr..ńców pociotków bratów swatów i innych w takiej spółeczce jak Obszar Metropolitalny itd pseudo samorządowo komercyjne jaczejki pełne nieudaczników za fajne pieniądze udające latami że coś robią latami pracują nad elektronicznym biletem który jest wiielkim bublem budują za setki mln zł system sterowania ruchem który tak naprawdę niczego nie zmienił.Po co mi jako obywatelowi praca takich trutni?Efektów zero same koszty afery i wstyd jeszcze jak naiwnie zaufam tym dzbanom i wykupię taki abonament na rowerek to w ostatecznym rozrachunku stracę kasę i zostanę bezczelnie oszukany. Po co mi to? Na rowerze jeżdżę od 25 lat nie potrzebuję matkowania niańczenia na każdej podrzędnej ulicy bezsensownej ścieżki dla rowerów po co mi opieka i nadskakiwanie tych nieudaczników?Dla mnie z tego są same problemy jeździ się gorzej ludzie są agresywni bo utożsamiają każdego kto jeździ na rowerze z tymi pajacami co zabierają chodniki albo robią je szerokie na 50 cm bo wszedzie jakaś śmieszka rowerowa musi być.Dajcie spokój niech wejdzie komercyjny podmiot znający się na rzeczy bez tej samorządowej opaski i tyle

                • 4 1

              • Jeszczespacjewywalztychwypocinbozałatwosięczyta...

                • 0 0

        • tego nie wiesz

          • 0 2

  • StareMevo

    W tym miejscu aż ciśnie się na usta pytanie co z zaległa kasą użytkowników po bankructwie poprzedniego Mevo ? Czy prokuratura już działa ?

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane