• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trwa montaż przęseł na moście Stągiewnym

Arnold Szymczewski
15 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
aktualizacja: godz. 15:16 (15 marca 2022)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy hotel w spichlerzach Wyspy Spichrzów

We wtorek, 15 marca, rozpoczęły się prace związane z montażem specjalnych przęseł na moście StągiewnymMapka w Śródmieściu Gdańska. Most po ukończeniu przebudowy będzie zwodzony. Koniec prac planowany jest na lipiec br.





Aktualizacja godz. 15:16 Nasi reporterzy informują, że pierwsze przęsło mostu Stągiewnego zostało już zamontowane.

  • Pierwsze przęsło zostało już zamontowane.
  • Pierwsze przęsło zostało już zamontowane.
  • Most będzie się składał z trzech przęseł
  • Most będzie się składał z trzech przęseł
  • Most będzie się składał z trzech przęseł


Jak oceniasz prace w rejonie Wyspy Spichrzów

Przypomnijmy: 12 lutego 2021 r. rozpoczęły się prace związane z przebudową mostu Stągiewnego, który w efekcie stanie się obiektem zwodzonym. Przebudowa mostu to jeden z warunków, jakie miasto Gdańsk zawarło w umowie na partnerstwo publiczno-prywatne ze spółką Granaria Development, która odpowiada m.in. za część zabudowań na Wyspie Spichrzów, budowę nowej mariny czy modernizację Rybackiego i Długiego PobrzeżaMapka.

Czytaj także: Wyspa Spichrzów: kiedy kolejne inwestycje w północnej części

Specjalne przęsła umożliwią zwodzenie mostu



W niedzielę, 13 marca, całkowicie zamknięte zostało skrzyżowanie ul. Długie Ogrody / Szafarnia / SzopyMapka. W poniedziałek natomiast na budowę przywieziono dźwig, a we wtorek rozpoczął się etap przebudowy mostu związany z montażem specjalnych przęseł, które umożliwią zwodzenie obiektu.

08:48 15 MARCA 22

Dojechały przęsła do mostu Stągiewnego (12 opinii)

Przęsła nowego mostu zwodzonego. Atrakcji dla turystów, utrudnienia dla mieszkańców.
Przęsła nowego mostu zwodzonego. Atrakcji dla turystów, utrudnienia dla mieszkańców.

Co ciekawe, w swojej 400-letniej historii most StągiewnyMapka nie był zwodzony tylko przez 75 lat. Most, który znamy dziś, został oddany do użytku w 1973 r. Ostatni raz zwodzony był po wojnie, ale nigdy już nie uruchomiono jego mechanizmu. Teraz ma się to zmienić.
Aktualnie objazd do ul. Szafarnia odbywa się ul. św. Barbary do ul. Szopy, przejazd poprowadzono zaś ul. Łąkową. Ruch pieszy w obrębie skrzyżowania jest utrzymany, zapewnione są bezpieczne obejścia.

Czytaj także: Zielony Most w końcu doczeka się remontu

- Przygotowania do modernizacji Mostu Stągiewnego rozpoczęły się wiosną ubiegłego roku. Przeniesiono wówczas wiele instalacji (gazową, c.o., teletechniczną i inne) pod wodę. Wcześniej były prowadzone pod stałym przęsłem mostu. Most zamknięto w październiku 2021 r., wtedy też uruchomiono tymczasową kładkę dla pieszych na przyczółkach nieodbudowanego po wojnie Mostu Rogoźników. Zakres zaplanowanych na najbliższy czas prac obejmuje montaż zwodzonych przęseł mostu - mówi Bożena Wawrzeska, Granaria Development Gdańsk.
Dane techniczne nowego mostu Stągiewnego
Długość całkowita obiektu: 23,90 m
Rozpiętość teoretyczna przęseł: 21,5 m
Szerokość całkowita: 17,70 m
Wysokość konstrukcyjna: 1,45 m
Kąt skrzyżowania z przeszkodą: 90º
Prześwit pionowy pod obiektem: 2,3 m
Pozioma skrajnia żeglowna: 13,0 m
Kąt otwierania przęsła: 72º


  • Przęsła przyjechały we wtorek rano na plac budowy.
  • Niebawem przęsła będą montowane na moście Stągiewnym.
  • Przyjazd przęseł spowodował utrudnienia na Długich Ogrodach.
  • Remont mostu Stągiewnego trwa.
  • Most Stągiewny ma zostać otwarty jeszcze w te wakacje.

Miejsca

Opinie (66) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Za dużo artyzmu

    Za mało konkretów w tych filmach z dronów

    • 23 9

  • (2)

    Podkład pod film z drona nie musi mieć głośności teledysku.

    Poza tym jak już taka tematyka to może fajnie te przęsła pokazać dłużej niż dwie sekundy (artystycznego ujęcia przez dziurę w betonie nie wliczam).

    • 48 2

    • Dokladnie

      To juz wolę zdjęcia

      • 9 0

    • Wszystkie polskie teledyski pokazujące rozwój muszą mieć złą muzykę. To jest prawo!

      • 4 0

  • Hahah (10)

    Najpierw należało wybudować piękny zabytkowy most dla pieszych, zamiast marnować pieniądze na tymczasowy.

    • 11 20

    • Dobry most, ale zły plan

      Najpierw należało wybudować piękny zabytkowy most dla pieszych, zamiast marnować pieniądze na tymczasowy. Podniesiony most odetnie okolice Długich Ogrodów. To bardziej złe planowanie.

      • 5 9

    • Nie ogarniasz znaczenia (5)

      słowa "zabytek", prawda?

      • 11 3

      • (3)

        Chodzi o to, że i tak będziemy musieli wymienić Kładkę dla pieszych. Kiedy most zwodzony będzie podniesiony, ludzie nie będą mogli przejść. Miasto mogło najpierw zbudować kładkę dla pieszych i zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy podatników . Po tym jest zbudowany, a następnie nowy most zwodzony.

        • 2 12

        • (1)

          Przecież budowany jest zwodzony aby jachty mogły wejść a nie z powodu widzimisię .Gdzie kładka pomyśl

          • 11 4

          • zwodzona kładka dla pieszych mogła powstać na tzw. Moście Matników

            obecnie w śladzie tego mostu jest prowizoryczna kładka dla pieszych, która powinna być kładką pieszo-rowerową. Warto pomyśleć także o promenadzie nad brzegami Motławy aż do przystani kajakowej na Żabim Kruku - oczywiście z dopuszczeniem ruchu rowerów.

            • 3 0

        • tego mostu nie buduje miasto, a inwestor prywatny realizujący zabudowę na WS

          • 0 0

      • Wystarczy, że "konserwator" Strzok ogarnia. Szczególnie budynek LOT-u, PRL - skie szkaradztwo!

        • 0 2

    • Kasa (2)

      a jaki całkowity koszt inwestycji?- się pytam bo nie znalazłem O dalszych kosztach utrzymania nie wspomnę

      • 1 6

      • Oddasz kacperek 20 tysięcy to może będziemy rozmawiać nieudaczniku

        • 7 3

      • Przeczytaj jeszcze raz artykuł to może uda Ci się zrozumieć kto finansuje budowę.

        • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Mam tylko nadzieję, ze nie beda go podnosić (7)

    ruch jednostek znikomy w tej części Motławy, raczej nie przybędzie jednostek z masztami wymagajacymi zwodzenia mostu.
    W przeciwnym razie znika dogodna przeprawa rowerem od Okopowej w stronę Przeróbki. Ogarną maja brukować ale to się jeszcze da ominąć Podwalem, natomiast most na Wyspie Spichrzów już trochę gorzej bo w tej cześci Podwala to już się przeszkody terenowe mnożą. Jak zaczną go zbyt często podnosić to cały w diabły pójdzie możliwość szybkiego przedostania się rowerem na Przeróbkę

    • 21 68

    • (1)

      Nie ma problemu, jeśli najpierw odbudowali kładkę dla pieszych. Gdańsk nie ma możliwości planowania.

      • 3 9

      • Chodziło ci o możliwości, czy umiejętności?

        • 0 0

    • Ruch wodny będzie (3)

      Ruch będzie bo za mostem ma być wydłużona przystań jachtowa. I nie chodzi tylko o jachty, motorówki też się nie mieściły pod stałym mostem, ani nawet jachty z położonym masztem by w większości nie przeszły. Więc zasadniczo 95% jednostek które zacumuje w przystani z drugiej strony mostu będzie potrzebowało jego otwarcia aby przepłynąć. Więc otwarcia będą... Poza tym nie rozumiem, jaki to problem zejść z roweru i poczekać 10 minut oglądając widoki dookoła?

      • 12 6

      • 10 minut???

        żaglówka przepłynie i niech od razu zamykają. za dużo ludzi się tamtędy przemieszcza, aby otwierać go na tyle czasu.

        • 5 4

      • Ta trasa jaką jeżdżę rowerem jest dla mnie szlakiem komunikacyjnym a nie turystycznym

        To oznacza, że jeżdżę nią często i średnio mi się podoba robić sobie przerwy po kilka minut, trochę tak jak stanie na szlabanach na Oruni, nikt tam nie powdziwia widoków tylko wszyscy klną pod nosem na niemożnośc przejazdu

        • 7 0

      • Dokładnie - w tej części miasta nie można otwierać mostu dla jednej jednostki albo na 30 min..

        Albo się zbierze kilka jednostek, albo niech podnoszą dla jednej ale na czas tylko jej przepłynięcia.. po to robi się takie kładki zwodzone aby je zwodzić.. Czekanie pół godziny na opuszczenie kładki, podczas kiedy nic nie przepływa rzeką to bezmyślność planowania i marnotrawienie czasu mieszkańców.

        • 1 1

    • Jakie przeszkody widziałeś, w części Podwala Przedmiejskiego nad Motławą, niedzielny rowerzysto?

      • 1 1

  • no dobra, ale czy konserwator Strzok nie wymyśli jakiegoś wpisu do rejestru (1)

    i tym samym nie zablokuje inwestycji jak w przypadku Dolnej Bramy?

    • 24 5

    • Trzon nie ma nic do gadania to są nasze pieniądze

      • 0 0

  • (3)

    Stagwie to przepiękny zabytek.

    • 17 1

    • (2)

      tak ? a na czymże to piękno polega ?

      • 0 5

      • (1)

        aha , nie dowiedziałem się ale dostałem 3 łapki w dół. przepięknie !

        • 0 2

        • Sprawdź, zamiast się publicznie uskarżać na swój pieski żywot:)

          • 0 0

  • Ja się pytam kiedy będzie możliwość w tym 0.5 milionowym mieście przejechać centrum rowerem (9)

    trochę jednak wstyd że nie ma takiej możliwości.

    • 44 77

    • Gd

      Nie przesadzaj jest cudownie

      • 8 8

    • przecież jest od dawna (1)

      masz kilka dróg do dyspozycji: Podwale Przedmiejskie, Ogarna, Szeroka, Podwale Staromiejskie, 3 Maja, Rajska. Ba, nawet Długą możesz jechać jak bardzo chcesz

      • 15 8

      • Ogarnej zaraz nie będzie.

        Podziękuj konserwatorowi zabytków, który myśli, że jego rolą jest budowa skansenu nieprzyjaznego właściwie nikomu.

        • 15 7

    • (2)

      Też mi problem.. Zresztą co to za przyjemność wdychać spaliny podczas jazdy na rowerze, jedź za miasto na wycieczkę i nie narzekaj :)

      • 17 14

      • A po co na wycieczki do miasta przyjeżdżasz samochodem

        Jedź gdzieś indziej, to nie będziemy musieli wdychać spalin

        • 10 7

      • Co za komentarz. Nie rozumiesz że niektórzy jeżdżą rowerem do pracy?

        • 8 1

    • a ja jestem ciekawa kiedy pieszy inwalida z pieskiem nie zostanie opluty, sponiewierany, zwyzywany przez rowerzystę

      jaki śmie jechać chodnikiem. To jest "strefa tempo 30" i jeździ się po jezdni a nie po chodniku.

      • 1 1

    • Możesz pojeździć po Kartuzach albo Wejherowie

      • 0 0

    • Rowery w centrum miasta i na starówce

      Bo może centrum miasta opanowane przez pieszych nie jest dla rowerzystów. Czy ta maszyna nie jest po to by poruszać się dalej niż z buta.

      • 0 0

  • Siostry! (1)

    Nie widzę tam żadnych kobiet, złączmy siły i pokonajmy patriatchat na budowie!

    • 18 11

    • W sumie.

      • 1 1

  • A czy asfalt na Długich Ogrodach w końcu zacznie przypominać Europę zamiast Afganistanu ? (3)

    • 22 4

    • Czy w Europie czy w Afganistanie czy na Długich Ogrodach asfalt wygląda tak jak powinien wyglądać asfalt

      • 5 0

    • a w Afganistanie to w ogóle był?

      • 3 0

    • No To Racism

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane