- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (94 opinie)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (41 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (305 opinii)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (11 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Trzeci tor ma odkorkować Hucisko. Projekt jest, trwają poszukiwania środków
Miasto szuka środków na budowę trzeciego toru dla tramwajów na Hucisku. Dodatkowy prawoskręt, tzw. tor sortujący, ma poprawić przepustowość skrzyżowania i przyspieszyć ruch tramwajów. Jest już gotowa koncepcja przebudowy torowiska.
Ratunkiem może być tylko przebudowa skrzyżowania i budowa trzeciego toru, służącego tramwajom skręcającym spod budynku rady miasta w kierunku urzędu miejskiego.
- Koncepcja przebudowy Huciska, która miałaby usprawnić ruch tramwajowy, została przygotowana przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, w taki sposób, by na jej podstawie przygotować postępowanie przetargowe - wyjaśnia Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Podobnie jest pod Zieleniakiem i Operą Bałtycką
Podobny "prawoskręt" dla tramwajów funkcjonuje już nieopodal - pod Zieleniakiem. Tramwaje, jadące tam w kierunku pl. Solidarności, korzystają z wydzielonego toru do jazdy w prawo, a linie kursujące przez Błędnik w kierunku al. Zwycięstwa, jadą po swoim torze na wprost. Analogiczne rozwiązanie zastosowano także przy Operze Bałtyckiej (w kierunku Brzeźna i Wrzeszcza).
I choć koncepcja jest już gotowa, to na razie brakuje środków na jej realizację.
Autobusy dostaną własny pas na 2-km odcinku al. Grunwaldzkiej
- W tej chwili nie mamy zapewnionego finansowania na ten cel. Obecnie monitorowane są programy unijne pod kątem znalezienia zewnętrznego finansowania, dzięki któremu możliwa będzie realizacja tej inwestycji - dodaje Chełmińska.
Co istotne, ewentualna budowa trzeciego toru na Hucisku w żaden negatywny sposób nie wpłynie na ruch samochodowy i nie zwiększy korków w centrum. Tor będzie bowiem przebiegał po obecnej rezerwie i pasie zieleni. Konieczne będzie przesunięcie krawężników, pod uwagę jest też brana wymiana zużytych szyn na łuku między wyjazdem z Nowego Podwala Grodzkiego a Huciskiem.
W 2017 roku urzędnicy byli przeciwni
Na koniec warto dodać, że budowa trzeciego toru na Hucisku była jedną z propozycji naszego czytelnika, już w 2017 roku. Wówczas nie spotkała się ona z przychylnością urzędników, którzy ocenili, że dodatkowy tor nic nie da i w odkorkowaniu ruchu tramwajów bardziej pomogłaby reorganizacja przebiegu niektórych linii przez większe wykorzystanie torowiska na ul. 3 Maja.
Wykolejenia tramwajów w Gdańsku
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-03-07 07:17
Jak chcą zbudować dodatkowy tor bez likwidacji lewoskrętu na główne miasto? (27)
Miasto myśli o tramwajach 45 m.
Moim zdaniem i tak ruch tramwajowy powinien być ważniejszy niż samochodowy w tym miejscu.
Spokojnie w każdym tramwaju ze 100 ludzi się mieści, co jest ważniejsze niż 100 ludzi w 100 samochodach- 176 82
-
2024-03-07 20:44
Najlepiej w tunelu lub metrze !!!!!!! A nie takie kuriozum na głównych węzłach ruchu w mieście !!!!!!!
- 2 0
-
2024-03-07 16:38
Może najpierw niech cofną ograniczenie wiaduktu do 1 pasa. Były 2, tylko urzędnikom przeszkadzało.
- 5 1
-
2024-03-07 12:26
Skończy się tym że zrobią dodatkowy tor o długości 44 metrów a potem kupią tramwaje 45 metrów...
- 10 2
-
2024-03-07 11:26
(2)
Można zwęzić o jeden pas jezdnię w kierunku Błędnika - ten odcinek nie ma problemu z zatorami, tj. przesunąć cały ruch tramwajowy o jeden tor w kierunku tej jezdni i użyć aktualnego toru do Bramy Wyżynnej jako prawoskręt tramwajowy
- 8 3
-
2024-03-07 16:39
(1)
Zwężanie ruchu żeby poprawić przepustowość. To nawet nie brzmi logicznie. Tylko przeniesie zator z inne miejsce. Jaki to ma sens? Moze w ogóle postawic zakaz wjazdu to zator sie nie będzie robił.
- 1 0
-
2024-03-07 17:57
Chodzi o to, że tam w ogóle nie ma zatoru o żadnej porze i nie będzie. Jezdnia od Huciska do Błędnika jest bardzo przejezdna i nie wymaga 3 pasów plus bus pas. Zwyczajnie nie jest to potrzebne. W drugą stronę natomiast jest rzeczywiście problem. Stąd propozycja
- 1 0
-
2024-03-07 08:53
Kupować tramwaje tylko jednokierunkowe (4)
Dwukierunkowe są droższe, mają o naście mniej miejsc siedzących i na teraz zupełnie niepotrzebne. Zdecydowana większość tras jest od pętli do pętli.
Niestety, dla decydentów liczy się swoja wygoda, a nie pasażerów.- 14 12
-
2024-03-07 09:39
Błędna koncepcja . (3)
Obecnie mamy w Gdańsku dwa przystanki krańcowe bez pętli tj. Lawendowe Wzgórze i Brętowo PKM a w najbliższej przyszłości dojdzie Wrzeszcz ul . Klonowa Dw PKP . Owszem są te tramwaje droższe tak przy zakupie jak i w eksploatacji , ale ich możliwości są o całe niebo większe i jeżeli inwestować to właśnie w coś co jest bardziej mobilne . W przypadku
Obecnie mamy w Gdańsku dwa przystanki krańcowe bez pętli tj. Lawendowe Wzgórze i Brętowo PKM a w najbliższej przyszłości dojdzie Wrzeszcz ul . Klonowa Dw PKP . Owszem są te tramwaje droższe tak przy zakupie jak i w eksploatacji , ale ich możliwości są o całe niebo większe i jeżeli inwestować to właśnie w coś co jest bardziej mobilne . W przypadku czasowego wyłączenia jakiś odcinków torowisk z eksploatacji w celach remontowych lub konserwacyjnych jest możliwość wykorzystać dwustronność tramwajów do stworzenia komunikacji bez budowy pętli przy użyciu rozjazdów nakładanych na istniejące torowisko .
- 12 8
-
2024-03-07 16:24
Po kolei: Lawendowe Wzgórze jest ślepą krańcówką do czasu wydłużenia; Brętowo PKM zostanie przeciągnięte jako Nowa Abrahama do Zaspy (pętla już jest); trasa do Wrzeszcz PKP zostanie przeciągnięta wiaduktem do al. Rzeczypospolitej, gdzie jest pętla Zaspa. Dwukierunkowe bydłowozy są w Gdańsku drogą fanaberią włodarzy, która nie służy pasażerom. Na awaryjne sytuacje mamy już 30 Jazzów i ok. 60 Düwagów, co jest w pełni wystarczającą liczbą.
- 5 3
-
2024-03-07 14:43
A wystarczyłoby sprzęgnąć tyłem 2 konstale na takie trasy bez pętli :)
- 1 3
-
2024-03-07 11:04
Dwukierunkowe są droższe, mają o naście mniej miejsc siedzących i na teraz zupełnie niepotrzebne
W sytuacji, kiedy zdecydowana większość dwukierunkowych tramwajów jeździ od pętli do pętli mówienie o jakimś remoncie?
- 8 2
-
2024-03-07 08:24
a nie przemknie ci miedzy uszami... (6)
...ze rownie prawdopodobnie taki duzy tramwaj bedzie wozil powietrze dla setki ludzi...
To ze mozna upchac duzo ludzi do pojazdu nie oznacza, ze jest on efektywny. Stale zyjemy w rosyjskim paradygmacie "wieksze, lepsze"... Raczej jest to skutek megalomanskiej polityki zakupowej miejskiej spolki, ktora z kasa sie noe liczy...
A fantastycznie skomunikowane Czechy obslugiwane sa przez pracowite, choc niewielkie "motoraczki"...- 15 33
-
2024-03-07 16:41
Nie masz pojęcia o Czechach, a jednak PISzesz (1)
Te motoraczki są właśnie wycofywane na masową skalę.
- 1 2
-
2024-03-07 22:41
te których nie opłaca się modernizować
lub na które nie stało kasy z Unii...
I czym są zastępowane?
I co to ma do rzeczy?
Czy zmienia to fakt, że tak komunikacja funkcjonuje nieporównanie lepiej niż nasza krajowa?- 1 0
-
2024-03-07 08:31
(3)
Type, próbowałeś kiedyś wsiąść na tym przystanku do tramwaju? Przecież tam trzeba się siłą rozpędu wpychać. O czym Ty w ogóle mówisz? To jest typowy komentarz kogoś, kto ma zerowe pojęcie o komunikacji miejskiej, a tramwaj ostatnio widział w muzeum.
- 37 7
-
2024-03-07 10:58
jestem stałym użytkownikiem (2)
Problemem jest koncentracja ruchu w jednym punkcie i zbyt małe ilości pojazdów w poszczególnych kierunkach.
Walczysz z problemami, które sam stwarzasz.
A 3-go maja stoi puste.- 6 4
-
2024-03-07 12:01
Po co chodzić na 3go Maja gdy sklepy i urzędy są na Hucisku (1)
- 6 4
-
2024-03-07 22:38
tramwajowa taksówka
na trzecie piętro?
- 1 0
-
2024-03-07 07:47
Xxx
Opinia na potrzeby UM, korki zaczęły się od zmiany pracy świateł a twierdzenie że tramwaje są ważniejsze jest pomylone Te mądrości widać było jak zrobili covidowy raj, wtedy auta były ważniejsze
- 16 28
-
2024-03-07 07:32
(7)
gratuluję myślenia, ono nawet nie jest na poziomie lat 70-tych.
- 18 16
-
2024-03-07 07:45
O nie (6)
Samochodziarz
- 18 18
-
2024-03-07 08:37
(4)
biedak w tramwaju?
- 5 19
-
2024-03-07 09:08
Chłopie, ty się w 1995 roku zatrzymałeś :D :D :D ? Samochód dziś może mieć absolutnie każdy, to nie jest symbol statusu :) (2)
A jakie to w większości auta, pokazują statystyki średniego wieku aut w Polsce, Normalnie - bogactwo, część główna:D Zresztą widać to szrotowisko w korkach, większość aut +20lat, tańsza niż telefon + słuchawki osoby jadądcej tramwajem. Ten kto jedzie komunikacją ten pewnie bogatszy, nie mieszka po zad*piach, nie musi się wciskać na parkingi klepiska i może sobie pójść na piwo po pracy, a nie stać w korku do swojej sypialni za Bąkowem.
- 24 10
-
2024-03-07 09:27
Leczysz jakieś dawne kompleksy ? (1)
To idź je leczyć gdzie indziej !
- 8 12
-
2024-03-07 10:36
Przecież napisał 100% prawdy, kto jest bogatszy? Ty mający lepianke w Baninie i stojący w korku w szrocie czy on z mieszkaniem za 1,5 mln we wrzeszczu jeżdzący SKM? XD
- 15 3
-
2024-03-07 09:10
Typie, ja zarabiam 20k i jeźdże komunikacją, bo na kultura na drogach to jest Azja
- 11 9
-
2024-03-07 08:01
tez czlowiek
- 6 0
-
2024-03-07 08:34
Tylko odważne decyzje (36)
Nie ma co bawić się w drobiazgi. Trzeba ruch samochodowy (tranzytowy) sprowadzić pod ziemię. U góry zostawić tylko komunikację i ruch lokalny. A taki trzeci tor, to jest doraźne rozwiązanie. Jeżeli nawet się sprawdzi, to tylko na jakiś czas.
- 88 44
-
2024-03-07 19:53
A ty czytać potrafisz? Nie sądzę bo gdybyś umiał to zauważyłbyś że nawet na trzeci tor nie ma środków a ty wyskakujesz z futurystycznym rozwiązaniem za piedziesieciokrotnie jeśli nie stukrotnie większa sumę. Więcej realizmu specjalisto!
- 1 1
-
2024-03-07 19:18
Dokladnie tak wygladaja nowoczesne miasta w lyon czy briesbane
Sieć tuneli i można jechać bez czekania
- 1 1
-
2024-03-07 16:24
(2)
W Sopocie się udało puścić ruch pod ziemią i działa to super, piesi mają wielką pięknie zagospodarowaną przestrzeń a samochody tunel
- 3 1
-
2024-03-07 22:23
przez który to tunel nie mogą przejechać autobusy (1)
bo się projektantom normy pomyliły...
A na głębsze kopanie nie starczyło kasy...
Wszystko to bieda oszczędności tak jak most wantowy bez chodnika, wiadukt przy Bałtyckiej bez torów tramwajowych, niedokończony Słowak, zaniechana Armii Krajowej i... długo by jeszcze wymieniać...
Na to się naśle miejskichbo się projektantom normy pomyliły...
A na głębsze kopanie nie starczyło kasy...
Wszystko to bieda oszczędności tak jak most wantowy bez chodnika, wiadukt przy Bałtyckiej bez torów tramwajowych, niedokończony Słowak, zaniechana Armii Krajowej i... długo by jeszcze wymieniać...
Na to się naśle miejskich (re)aktywistów, którzy "udowodnią", że nie tędy droga i mamy do pracy chodzić piechotą...
Tylko jakoś ta praca nie chce być w odległości 15 minut spacerkiem, a obecni przedsiębiorcy, w odróżnieniu od "krwawych kapitalistów", nie chcą budować przyzakładowych osiedli...
Aby siła robocza była dyspozycyjna, wypoczęta i zdrowa.- 1 0
-
2024-03-07 22:55
A;e za to są nowe przejścia naziemne
- 1 0
-
2024-03-07 15:41
Geniusz
A kanał Raduni płynący pod Huciskiem to gdzie przeniesiesz
- 8 1
-
2024-03-07 12:54
Dokładnie. Kierowczyki pod ziemię. I niech zapłacą za swój tunel, wszak chwalą się, że mają ogromne majątki
i nie będą jak frajerzy jeździć komunikacją zbiorową.
No to skoro mają kasę i chcą więcej to niech płącą.- 7 10
-
2024-03-07 12:25
Budyńlandia (1)
Problem ruchu samochodowego przez centrum rozwiązał by tunel pod Motławą. Niech wybudują więcej linii tramwajowych na nowe osiedla a i tak wszystkie utkną na odcinku Okopowa, Wały Jagielońskie. Dlaczego do tej pory nie ma bezpośredniej linii z górnego tarasu na Stogi i do Nowego Portu.
- 10 1
-
2024-03-07 23:32
Z Górnego Tarasu do Nowego Portu jeżdżą linie 7 i 10, a także pojedyncze kursy linii 2 i 3.
- 0 0
-
2024-03-07 10:20
(9)
Odważne decyzje dawno już zapadły: tunel pod Martwa Wisła, obwodnica i południowa obwodnica z trasa Sucharskiego. Nie potrzeba aut na Podwalu Grodzkim i Wałach Jagiellońskich. To nie jest droga tranzytowa
- 9 9
-
2024-03-07 12:28
Snobizm (2)
A jak mają dojechać do pracy i z pracy ze stoczni portu czy rafinerii? Helikopterem? Jazda komunikacją miejską generuje dwa razy więcej czasu na dojazd
- 7 9
-
2024-03-07 15:42
najbardziej wydajnym sposobem poruszania się po aglomeracjach wielkości Trójmiasta
jest dobrze funkcjonująca (w takcie 5 minutowym lub częstszym) Szybka Kolej Miejska i Regionalna do przystanków i stacji której zapewniony jest komfortowy i bezpieczny dostęp dla pieszych i rowerzystów (hulajnogowców). Dlatego ważną inwestycją jest budowa naziemnego przejścia i przejazdu rowerowego od dworca PKP w Gdańsku przez Wały Jagiellońskie,
jest dobrze funkcjonująca (w takcie 5 minutowym lub częstszym) Szybka Kolej Miejska i Regionalna do przystanków i stacji której zapewniony jest komfortowy i bezpieczny dostęp dla pieszych i rowerzystów (hulajnogowców). Dlatego ważną inwestycją jest budowa naziemnego przejścia i przejazdu rowerowego od dworca PKP w Gdańsku przez Wały Jagiellońskie, nie mówiąc oczywiście o wymianie taboru i zwiększeniu częstotliwości połączeń SKM i PKM po jej elektryfikacji i budowie linii do dzielnic Gdańsk Południe.
- 3 6
-
2024-03-07 13:26
niech dojeżdżają jak chcą
kim jestem, żeby im życie układać?
- 4 5
-
2024-03-07 11:52
mylisz pojęcia (5)
Decyzje nie zapadły, bo nie ma tunelu pod Motławą ani (małej) obwodnicy południowej.
Tunel pod Wisłą nie ma komunikacji z miastem, brak mu połączenia ze "słowakiem" i obwodnicą "metropolitalną" (pachołek, spacerowa). Bez tego to okrojone rozwiązania dla ruchu towarowego z kierunku wschodniego. Też ułomne, bo wystarczy przyjrzeć sięDecyzje nie zapadły, bo nie ma tunelu pod Motławą ani (małej) obwodnicy południowej.
Tunel pod Wisłą nie ma komunikacji z miastem, brak mu połączenia ze "słowakiem" i obwodnicą "metropolitalną" (pachołek, spacerowa). Bez tego to okrojone rozwiązania dla ruchu towarowego z kierunku wschodniego. Też ułomne, bo wystarczy przyjrzeć się temu, co dzieje się na Przeróbce...
Propozycje objeżdżania całego miasta i sztuczne utrudnienia powodujące wydłużanie czasu użycia samochodu jest najzwyklejszym wymuszeniem. Na dodatek nieskutecznym, bo na tych relacjach nie ma żadnej konkurencyjnej oferty.
Więc nie traktuj ludzi jak niepełnosprawnych umysłowo...- 5 4
-
2024-03-07 13:27
konkurencyjna oferta istnieje, trzeba tylko po nią sięgnąć. (4)
Nikt Cię nie zmusza do wsiadania do samochodu, dlaczego piszesz z pozycji, jakby to był obowiązek?
- 4 3
-
2024-03-07 16:07
Brak alternatywy
Niech biurwa z magistratu dojedzie do pracy z górnego tarasu z Chełmu, Jasienia i Moreny do portu do terminalu DCT lub do rafinerii .Polecam podróż komunikacją księżnej dulczynei
- 4 0
-
2024-03-07 15:35
to jest obowiązek (2)
Wobec rodziny, której jestem zobowiązany zapewnić utrzymanie.
Oferty nie ma, ponieważ jej parametry i niezawodność nie pozwalają mi się wywiązać z obowiązków wobec pracodawcy i rodziny. Wobec tego ta właśnie konieczność jest przymusem wykorzystania takich środków, które pozwolą mi na zdobycie środków do życia...- 3 2
-
2024-03-07 15:46
ciekawe, czy zrozumiesz, że poprawa warunków funkcjonowania ruchu niezmotoryzowanych i transportu publicznego (1)
przyczyni się do zmiany zachowań komunikacyjnych wielu osób, które mimo tego, że korzystają z samochodu, są w stanie zrozumieć, że mogą się przesiąść z niego na mniej terenochłonny środek lokomocji, przesiądą się nań i dzięki temu nie będą tracić czasu w korkach a w konsekwencji poprawią CI jakość życia i zredukują czas, który nieuchronnie spędzasz w korkach na wielu odcinkach ulic, z których codziennie korzystasz tracąc czas i nerwy.
- 2 3
-
2024-03-07 22:02
ja mam (obowiązek) cię zrozumieć?
A ty sobie dajesz prawo mieć moje argumenty głęboko w... poważaniu??!
Na co się przesiądę, skoro tej komunikacji w potrzebnej formie nie ma??!
2h podróży w jedną stronę?
Sprawdź, ile pochłaniają przesiadki...- 2 0
-
2024-03-07 09:47
A czemu Gdansk boi sie METRA? (16)
Poważnie pytam.
- 8 10
-
2024-03-07 15:51
W Gdańsku jest metro naziemne: - SKM i PKM (1)
budowa kolei podziemnej na terenie miasta, które powstało na bagnistym terenie jest dużo bardziej kosztowne niż w miastach budowanych na twardym podłożu. System komunikacyjny Trójmiasta znacznie się poprawi jeśli przedłuży się osobną parę torów do Pruszcza i ewentualnie do Tczewa, zbuduje linię PKM do Kowal, zelektryfikuje się obecne linie PKM i połączenie Gdyni z Kościerzyną a także radykalnie poprawi się komfort i bezpieczeństwo dostępu pieszych i rowerzystów do wszystkich stacji SKM i PKM.
- 9 2
-
2024-03-07 22:27
Gdańsk nie ma SKM a PKM to wydmuszka
Stosunek Gdańska do SKM określa brak funkcjonowania linii do Nowego Portu.
Bo Gdańsk nie chciał jej finansować. Powód jest bardzo prosty.
Gdańsk nie będzie finansował obcych kolejarzy, skoro ma swoich tramwajarzy.
Proste.- 2 0
-
2024-03-07 12:37
metra się nie boi (1)
Boi się budżetu i kosztów utrzymania.
Dlatego wybiera ćwierć-środki, aby tylko przerzucić koszty na plecy mieszkańców...- 5 6
-
2024-03-07 15:47
mieszkańcy korzystający z samochodów sami dbają o to, by nakładać koszty na siebie i swoich współmieszkańców
- 1 2
-
2024-03-07 11:07
Może tego nie wiesz, ale istnieje coś takiego jak METRO naziemne (3)
I my to w Gdańku budujemy SKM + PKM na dzielnice Południa i domnknięcie pierścienia otaczjącego Gdańsk w Jasieniu. To jest nasze metro, które rozwiąże w dużej mierze problem dojazdów.
- 11 6
-
2024-03-07 11:37
Problem jest inny niz piszesz (2)
W wielu miejscach nie da się poszerzyć bardziej dróg. Skoro więc nie da się w poziomie to może w pionie? Stąd metro lub inne rozwiązanie (wiadukt wzdłuż nad istniejącą drogą) rozwiązałby problem korków. Tak się w innych krajach po prostu robi a w Gdańsku.... a w Gdańsku jest niedasizm.
- 4 6
-
2024-03-07 13:28
ale Gdańsk nie ma problemu korków, to problem kierowców. (1)
Jest problem spóźniającego się transportu publicznego który należy rozwiązać.
- 5 4
-
2024-03-07 23:10
Gdańsk ma problem z nieskutecznym funkcjonowaniem
szpitala na Srebrzysku...
- 0 0
-
2024-03-07 10:44
Bo mamy już SKM które spełnia tą funkcję
- 9 4
-
2024-03-07 10:43
Gdańsk ma SKM i tramwaje (6)
I będzie dalej rozbudowywać SKM i tramwaje.
Metro to bardzo droga inwestycja. Nawet dużo większy i bogatszy Kraków ma dylemat.- 8 2
-
2024-03-07 13:30
Gdańsk ma tramwaje i je będzie rozbudowywał... (2)
SKM to niechciany prezent, podobnie jak wymuszone przez Gdynię PKM.
Stosunek Gdańska do kolei definiuje los linii do Nowego Portu.
Przekaz jest jasny, po co Gdańsk ma finansować obcych kolejarzy jak ma swoich tramwajarzy??!- 2 2
-
2024-03-07 20:18
(1)
a widziałeś ile ludzi jeździło SKMką do Nowego Portu? No to nie gadaj, po prostu jeździły puste bo tramwaje były wygodniejsze i z kilku dzielnic bez przesiadek
- 1 3
-
2024-03-07 22:34
widziałem...
Widziałem klasyczne wygaszanie popytu, czyli przejazdy nie tam, gdzie trzeba i nie wtedy, kiedy trzeba.
I było to w latach '90, okresie gdańskiej smuty, gdzie Gdańsk rozwijał się gorzej niż Kościerzyna czy Wejherowo.
Od tego czasu wiele się zmieniło, a ty żyjesz wspomnieniami albo traumą...
Do twojej wiadomości, rozkładWidziałem klasyczne wygaszanie popytu, czyli przejazdy nie tam, gdzie trzeba i nie wtedy, kiedy trzeba.
I było to w latach '90, okresie gdańskiej smuty, gdzie Gdańsk rozwijał się gorzej niż Kościerzyna czy Wejherowo.
Od tego czasu wiele się zmieniło, a ty żyjesz wspomnieniami albo traumą...
Do twojej wiadomości, rozkład jazdy układa... uwaga... samorząd i realizacja rozkładu jest przedmiotem zamówienia.
Przewoźnik wozi tak, jak określa przedmiot zamówienia, nawet powietrze.
Bo nie on zarządza biletami, a żyje z dotacji w postaci "wozokilometów", które mają być wykonane.- 2 0
-
2024-03-07 12:56
kierowców obciązyć za utrzymanie i budowę ich dróg to będzie dużo pieniędzy na linie metra i nawet złote pociągi co minutę (2)
- 3 3
-
2024-03-07 19:07
Gamoniu, kierowcy płacą w paliwie
Gdybyś nie wiedział. Weź nie osłabiaj ludzi
- 1 0
-
2024-03-07 15:52
nie tylko dróg, ale i parkingów
zakup samochodu nie stwarza automatycznie prawa do parkowania nim za darmo w dowolnym miejscu przestrzeni miejskiej
- 3 1
-
2024-03-07 07:58
Inne rozwiązanie (28)
A może by tak "górnym tarasem" przez dworzec PKS i Urząd Miasta puścić więcej tramwajów i żeby skręcały na rondzie Grottgera, czy to na Chełm lub Stogi? W końcu przystanki są, infrastruktura jest, nie trzeba było by dodatkowych wydatków w dużych kwotach wydawać.
- 196 31
-
2024-03-07 12:33
(1)
Ale przecież samochodem nie trzeba jechać przez Hucisko, można pojechać przez tunel albo obwodnicę. Pomysł jest taki, że jakby wyłączyć Hucisko z ruchu drogowego, to by nie było problemu ;)
- 7 5
-
2024-03-07 23:11
"przez tunel albo obwodnicę"
a ty byłeś tam kiedyś?
- 1 0
-
2024-03-07 10:57
tylko ż nikt by nie zarobił
- 5 2
-
2024-03-07 10:24
Wymyślanie
...Gdańsk chyba nie ma innego pomysłu w co pakować nasza kasę . Na czas Remontu będzie paraliż na drogach a efektu jak zwykle brak . Odkorkować należy drogi dla samochodów. Tramwaje jeżdżą wystarczająco często . To nie zajezdnia aby robić więcej torów. To będzie ogromna inwestycja która nic nie wniesie a codzienność. Zrobią tory a potem się okaże że nie ma tramwaju który można by puścić i znów kolejne pomysły na wydatki ...trzeba będzie zakupić tramwaje . Nie wiedzę tego dobrze .
- 8 18
-
2024-03-07 09:31
Podczepię się pod ten komentarz. Ogrom ludzi wsiada na Hucisku zarówno w 12 i w 10. Trzeba byłoby zrobić obserwacje, skąd przychodzą ludzie na przystanek Hucisko i czy nie mogliby iść na przystanek Nowe Ogrody, ale wydaje mi się, że większość z nich przychodzi jednak z Głównego Miasta i wtedy pomysł na jeden tramwaj, tylko 10, bez 12, która mogłaby
Podczepię się pod ten komentarz. Ogrom ludzi wsiada na Hucisku zarówno w 12 i w 10. Trzeba byłoby zrobić obserwacje, skąd przychodzą ludzie na przystanek Hucisko i czy nie mogliby iść na przystanek Nowe Ogrody, ale wydaje mi się, że większość z nich przychodzi jednak z Głównego Miasta i wtedy pomysł na jeden tramwaj, tylko 10, bez 12, która mogłaby jeździć przez PKS ograniczy korzystanie z 12. 10-tka będzie zatłoczona. Dlatego uważam, że propozycja aby zrobić prawo skręt dla tramwajów ma sens. Inną kwestią jest puszczenie dodatkowego tramwaju na Lawendowe przez Morenę właśnie przez PKS, aby wykorzystać tą infrastrukturę.
- 16 2
-
2024-03-07 09:26
Pamiętam czasy kiedy ,,12" była stałą linią koło PKSu. Był epizot z linią ,,1". Jak robiono Jana z Kolna to i ,,10" się bujała. Szkoda tylko, że nie zrobiono zjazdu od PKSu na Hucisko. A obecnie przy tak rozbudowanej sieci i planach dalszej rozbudowy przydała by się możliwość jazdy z Kartuskiej w 3 Maja do góry. Dało , by to możliwość na nowe
Pamiętam czasy kiedy ,,12" była stałą linią koło PKSu. Był epizot z linią ,,1". Jak robiono Jana z Kolna to i ,,10" się bujała. Szkoda tylko, że nie zrobiono zjazdu od PKSu na Hucisko. A obecnie przy tak rozbudowanej sieci i planach dalszej rozbudowy przydała by się możliwość jazdy z Kartuskiej w 3 Maja do góry. Dało , by to możliwość na nowe relacje. A nawet w razie potrzeby na objazdy. Jedyne co to dali plamę likwidując rozjazd sterowany od Huciska w lewo na 3Maja. Przez co motorniczowie w razie potrzeby muszą wyskakiwać z wozu i ręcznie przestawiać kierunek jazdy. Jak była kapitalka na Błędniku , to był pomysł zrobienia zjazdu z góry w Jana z Kolna. Ale niestety pomysł nie wszedł w fazę czynu. Po strajkach na początku lat 70tych UB. w. zlikwidowano pętlę tramwajową przy stoczni ,a zbudowano przy Zielonym Trójkącie. To był jak gdyby pierwszy węzeł przesiadkowy na przyzwoitym poziomie . Obecnie sporadycznie z niej się korzysta
- 13 1
-
2024-03-07 09:16
(2)
Jasne, rozdziel np. 8 i 9 albo 10 i 12 i życz miłego dnia osobom, które jadą z Dworca na Stogi albo Migowo. Gdzie mają iść?
Z Chełmem jest łatwiej bo tam jest więcej linii. Więc 4 jeździ przez PKS (pustawe, bo nikt tam nie idzie). I wystarczy.- 9 3
-
2024-03-07 09:41
(1)
nie mogą wysiąść przy PKS? 8 i 10 nie rozdzielisz bo jadą Marynarki Polskiej więc nie ma innej możliwości jak kursowanie przy dworcu PKP. 12 zaś owszem może jechać górnym tarasem
- 7 1
-
2024-03-07 10:59
Kompletnie nie zrozumiałeś. Chodzi o to gdzie mają wsiąść, a nie wysiąść.
- 3 1
-
2024-03-07 08:58
no najlepiej zniechęcić ludzi do przesiadek gdy każda linia pojedzie inaczej (2)
do tego takie zmiany to w zasadzie zmniejszenie częstotliwości o połowę w każdym kierunku, na który przystanek nie pójdę to jedzie tam tylko co druga linia a więc dwa razy rzadziej, gratuluję najgłupszego pomysłu tygodnia
- 13 7
-
2024-03-07 10:53
w takim razie puśćmy wszystkie linie tramwajowe po jednej trasie
będzie duża częstotliwość
- 4 4
-
2024-03-07 09:42
tak najlepiej zrobić linie bez przesiadek a najlepiej niech się dublują z autobusami aby ludzie mogli dojechać wszędzie gdzie tylko chcą
- 2 1
-
2024-03-07 08:50
(3)
Problem z Dworcem PKS jest taki, że mało kto tam wysiada. Wcześniej jak były te przystanki to przesiadka do innego transportu była gehenną (nie dla mnie młody jestem). Tramwaje muszą jechać przez Dworzec/Hucisko/Lot bo ułatwia to znacznie przesiadkę do SKM/autobusów i innych środków.
- 14 3
-
2024-03-07 09:37
(2)
Węzeł przesiadkowy jest na Śródmieściu na nie przy dworcu - po to między innymi zlikwidowano przystanki końcowe SKM w Gdańsku Głównym. Przy dworcu PKS zaś masz możliwość puszczenia szybszego tramwaju który ominie dwa newralgiczne skrzyżowania. Problem w tym że postanowiono sobie postawić za punkt honoru wysłać prawie wszystkie linie tramwajowe właśnie przy dworcu PKP.
- 8 2
-
2024-03-07 10:43
(1)
To, że stworzono przystanek Gdańsk Śródmieście, nie oznacza utraty znaczenia węzła przy dworcu Gdańsk Główny. Zaś problemem dworca PKS jest organizacja przejścia w kierunku dworca kolejowego i dalej. Przykładem są schody ruchome, które na ogół co najmniej parę razy w miesiącu nie działają. I i przejście tunelem do przyjaznym dla pieszych nie należy.
- 6 5
-
2024-03-07 11:12
no i sam widzisz... To nie problem braku możliwości
A poprawnego i z zachowaniem należytej staranności utrzymania infrastruktury komunikacyjnej miasta.
To nie jest tylko interes tramwajarzy a działania od utrzymania chodnika, po funkcjonujące na terenie miasta linie kolejowe i promowe (tramwaje wodne).
Problem jest organizacyjny i mentalny, bo nikt tą przaśną rzeczywistością nie chce się zajmować a co dopiero dogadywać i koordynować różne środki i grupy interesów.- 3 1
-
2024-03-07 08:46
Moze powiekszyc przystanek hucisko zeby mogly dwa wjechac
- 11 2
-
2024-03-07 08:41
To samo chcialem napisac (2)
Polowa powinna isc gora. I rozpisac rozklad zeby sie tramwaje nie blokaly. Napewno da sie cos usprawnic
- 11 6
-
2024-03-07 20:22
(1)
uszczęśliwianie ludzi na siłę. pomyśl ile czasu spod PKSu trzeba iść do przystanku na dworcu, i te schody jeszcze. Przecież jeżdżą tramwaje górą, puste, bo ludzie wolą poczekać trochę dłużej ale dojechać wygodnie
- 0 1
-
2024-03-07 23:13
tramwajowe
taksówki?
- 0 0
-
2024-03-07 08:38
Też o tym pomyślałem. Teraz prawie wszystko jedzie przez Hucisko, a ten super węzeł przesiadkowy stoi pusty. (5)
Kiedyś tramwaje jeździły i górą i dołem - i jakoś nie bolało mnie przejść parę kroków spod UM.
- 25 2
-
2024-03-07 09:15
Ciebie nie bolało bo miałeś 20 lat i plecaczek za jedyny bagaż (4)
Ale komunikacja miejska powinna być dostępna dla osób starszych, z ograniczeniami w poruszaniu etc. I gwarantuję - gdy miasto jest zaprojektowane w ten sposób, to absolutnie każdemu jest wygodniej.
- 6 9
-
2024-03-07 09:45
(3)
komunikacja miejska to też SKM a tym czasem zlikwidowano dogodne miejsce przesiadek przy dworcu głównym bo trzeba uratować dla kilku pasażerów przystanek Gdańsk śródmieście. Jak ktoś nie chce się przesiadać na SKM to powinno się puścić autobus A albo 101?
- 4 4
-
2024-03-07 10:07
(2)
Pójdź na Śródmieście w godzinach szczytu i powiedz, że nikt tam nie korzysta z skm. To że z auta ich nie widzisz, to nie znaczy, że ich nie ma. Tylko weź tlen w butli, bo przy wadze 180 kg pokonanie tych schodów może być problematyczne
- 6 5
-
2024-03-07 10:44
(1)
Wystarczy że widziałem jak ludzie nie mieścili się na schodach schodząc lub wchodząc na peron 3 dworca pkp Gdańsk Główny gdy tylko wjeżdżała skm. Zdążyłem też zobaczyć frekwencje jadących do Śródmieścia szału nie było.
- 2 2
-
2024-03-07 17:01
Tak, bo na SKM Śródmieście
Mozna dostać się komfortowo tylko z tramwajów zjeżdżających z Chełmu. Wszystkie inne środki komunikacji autobusy i PKSy wszelkie to lepsza przesiadka na Dworcu Głównym
- 4 0
-
2024-03-07 08:28
(1)
proponuje zabrać jeden pas z jezdni i będzie git
- 11 12
-
2024-03-07 09:16
No jakby nie patrzeć przepustowość po torach jest wielokrotnie większa.
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.