Fakty i opinie

Trzymajmy kciuki za tramwaje, bo ich zapas jest coraz mniejszy

Najnowszy artukuł na ten temat

Kierowcy z ochroną prawną jak mundurowi? Wniosek GAiT

Po ostatnich kolizjach i wypadkach, liczba sprawnych tramwajów GAiT znowu się zmniejszyła, więc pracownicy przewoźnika mają powód do zmartwień.
Po ostatnich kolizjach i wypadkach, liczba sprawnych tramwajów GAiT znowu się zmniejszyła, więc pracownicy przewoźnika mają powód do zmartwień. fot. Trojmiasto.pl

Seria stłuczek i kolizji sprawiła, że gdański przewoźnik dysponuje 112 sprawnymi tramwajami. By obsługiwać połączenia w godzinach szczytu potrzeba 109 wozów. Prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów trzyma kciuki, by pechowa passa się skończyła, nim do miasta dotrą trzy zmodernizowane tramwaje.



Czy wypadki i awarie tramwajów mogą skłonić pasażerów do rezygnacji z komunikacji miejskiej?

na razie nie, bo mimo wszystko takich zdarzeń jest wciąż niewiele 37%
tak, gdyby stały się regułą 23%
tak, bo liczy się pewność przejazdu, gdy jej nie ma - wybieram inny środek transportu 40%
zakończona Łącznie głosów: 1620
Gdański przewoźnik dysponuje łącznie 124 tramwajami. Trzy wozy przechodzą jednak modernizację, a kolejnych dziewięć wymaga remontów. To oznacza, że każdego dnia na ulice miasta może wyjechać 112 pojazdów.

- Zgodnie z umową przewozową na 2017 rok, w godzinach szczytu w dni robocze potrzebnych jest 109 składów. W związku z tym liczba składów jest wystarczająca do zrealizowania zadań wynikających z umowy - tłumaczy Alicja Mongird, rzecznik prasowy GAiT.
Gdy przed miesiącem pytaliśmy GAiT, ile sprawnych tramwajów jeszcze pozostało, spółka podawała, że dysponuje w sumie 127 tramwajami. Teraz już tylko 124. Okazuje się, że różnica wynika z innego liczenia tramwajów 105n, których wagony wykorzystano w składach trzywagonowych.

Od tamtej pory liczba sprawnych tramwajów jeszcze spadła, do czego przyczyniły się dwa ubiegłotygodniowe wypadki na al. Hallera. Najpierw na skrzyżowaniu Mickiewicza z Hallera zderzyły się czołowo dwa tramwaje, a kilka dni później w pobliżu skrzyżowania z Kościuszki uszkodzony w zderzeniu ciężarówki z trzema osobówkami został kolejny skład.



Władze spółki przyznają, że sytuacja jest trudna, ale zapewniają jednocześnie, że jest pod kontrolą. Przekonują, że na razie nie ma zagrożenia, że motorniczowie nie będą mieli czym wyjeżdżać z zajezdni.

- Większość ostatnich kolizji powodowali inni kierowcy. Dopiero ten ostatni wypadek na Hallera, gdzie zderzyły się czołowo dwa tramwaje, obciąża GAiT. Działania wyjaśniające komisji jeszcze trwają, ale wiadomo, że wina leży albo po stronie człowieka, albo infrastruktury - w tym przypadku zwrotnicy - przyznaje Maciej Lisicki, prezes GAiT. - Faktem jest, że zapas sprawnych tramwajów się skurczył, ale jesteśmy dobrej myśli, bo systematycznie wracają do nas zmodernizowane tramwaje.
I faktycznie:

  1. w ubiegłym tygodniu do miasta wrócił zmodernizowany tramwaj typu NGd99 w kremowo-niebieskich barwach Wolnego Miasta Gdańska,
  2. wkrótce dołączą do niego trzy kolejne z zakładu Modertrans,
  3. do końca czerwca wróci z zakładu w Bydgoszczy jedna z PES,
  4. w lipcu ruszą wymiany napędów w "dortmundach" i "kasselach".


Trójmiejscy kpiarze dworują sobie jednak z tej sytuacji i już sugerują (m.in. w komentarzach pod artykułami na Trojmiasto.pl), że spółka powinna zmienić nazwę na "Gdańskie Awarie i Tramwaje" albo z GAiT na GTA (tytuł popularnej gry komputerowej, w której jedną z atrakcji jest "bezkarne" powodowanie wypadków na ulicach miasta).



Na pytania o to, czy GAiT ma plan "B", gdyby - nie daj Boże - liczba sprawnych tramwajów jeszcze spadła, usłyszeliśmy, że nie.

- Takiego planu nie ma, bo co tu można wymyślić? Naciskamy na Modertrans, by przyspieszył prace nad modernizacją trzech tramwajów, które już powinny do nas trafić, ale są opóźnienia. Mówi się, że bezpieczny zapas taboru wynosi 10 proc. stanu posiadania, a więc w naszym przypadku to powinno być ok. 10-12 tramwajów. W tej chwili mamy tylko trzy, ale tak jak mówiłem wcześniej, wkrótce będzie lepiej - dodaje Lisicki.
Co by się stało, gdyby zabrakło sprawnych tramwajów do obsługi zakontraktowanego rozkładu jazdy?

- Wówczas ZTM będzie nakładał na nas kary umowne wynikające z niewykonania usługi przewozu i nie zapłaci nam za nią. Dla pasażerów będzie to oznaczać, że z rozkładów znikną niektóre kursy, ale jest to ostateczność, której na razie nie przewidujemy. Tramwajów z innych miast pożyczać nie zamierzamy, bo w innych miastach wcale nie jest lepiej niż u nas, a bywa, że i gorzej - przekonuje prezes GAiT.


Radykalnie sytuacja może się poprawić dopiero w przyszłym roku, gdy do Gdańska przyjadą pierwsze z 15 nowych tramwajów (we wtorek ma zostać rozstrzygnięty powtórzony przetarg na ich zakup). Więcej wolnych składów GAiT będzie miał do dyspozycji, gdy ruszy planowany remont torowiska na Stogi. Wówczas z eksploatacji wyłączone zostanie torowisko między Trasą Sucharskiego a Nowotną.

Opinie (258) ponad 10 zablokowanych

  • (11)

    To i ja trzymam kciuki za was tramwaje. Nie dajcie się opanować złu.

    • 182 2

    • Nie jedźcie tą drogą! (3)

      • 23 1

      • ch to od frędzel?

        • 1 4

      • jako gdynianin w sobotę testowałem gdanskie tramwaje- pesy są wspaniałe dortmundy też (1)

        gdańsk ma wspaniałą flotę tramwajów, która z czasem staje sie coraz lepsza

        • 7 2

        • Ale podoszywanie się gdańszczanina pod gdynianiana i wazeliniarstwo.

          Fuuujjj.

          • 0 0

    • Trzymajmy kciuki za tramwaje, bo ich zapas jest coraz mniejszy (2)

      ten tytul jest na poziomie tytułów artykolow z FAKTU! Masakra, co to za idiotyczny tytuł??

      • 9 11

      • dobry, życiowy, na czasie i mowi wszystko. Nie czepiaj się.

        • 15 2

      • Trójmiasto nie sięga do pięt Faktowi.

        To był, jest i będzie szmatławiec. A ludzie i tak będą zaglądać, żeby zobaczyć kogo obsmarowali.

        • 4 2

    • (1)

      A na trójmiasto.pl co tydzień news że Gdańsk kupuje nowe tramwaje.... i trole mają pożywkę o wielkich inwestycjach. A tu proszę może za rok przyjedzie 15 sztuk co nie jest pewne.

      • 8 0

      • Powiedzcie ile kosztowała zmiana nazwy GAIT

        Ile kosztowała zmiana wszystkich szyldów, znaków, pieczątek ,logi innych i wymiana nawet kamizelki Pana z nadzoru ruchu na GAIT? To było w pierwszej kolejności potrzebne czy zbieranie środków na nowe tramwaje? Nie dziwcie się że nie macie pieniędzy!

        • 13 0

    • Gdańsk się zwija, to widać gołym okiem.

      • 1 0

    • ale ilość limuzyn jest wystarczająca?

      • 3 0

  • ważne że Lisicki ma ciepłą posadkę i opyli tereny po zajezdni ! (8)

    A plebs niech się męczy w śmierdzących złomach i czeka na przystankach bo codziennie awarie!

    • 250 18

    • Potwierdzam nie ma dnia bez awari rano dwa składy ze Stogow wypadly

      • 35 3

    • (4)

      Mamy najgorsze tramwaje w pomorskiem!!!

      • 23 7

      • I jednocześnie najlepsze! (3)

        Przecież w pomorskiem nikt inny nie ma tramwajów ;)

        • 24 2

        • no a slupsk, koszalin, Kartuzy i Gdynia to pies?;) (2)

          • 2 15

          • A gdzie w gdyni sa tramwaje?

            • 11 2

          • Koszalin w pomorskim?

            • 10 0

    • w razie czego Lisicki w asyście strazy miejskiej będzie polewać tramwaje wodą

      i tłumaczyć że dzisiaj nie wyjadą bo akurat zaplanowano ich mycie. Mniej więcej w ten sam sposób traktował opinię publiczną jak idiotów gdy jeszcze robił za prawą rękę Budynia.

      Zresztą po co w ogóle te tramwaje i autobusy, ja bym je sprzedał niemcom za 1/4 ceny, tereny spółki pod deweloperkę a w spółce zostawił tylko prezesa i sekretariat - w końcu bez tego ani rusz.

      • 24 3

    • potwierdzam lisicki nie jest wart tego stanowiska co obecnie obejmuje

      • 9 1

  • Lisicki w zarządzie zamiast w pierdlu za przekręty z mieszkaniami i deweloperami (25)

    Miasto na układzie Adamowicz mosty buduje nawet pod deweloperke żeby mieszkania schodziły na pniu. witamy w Gdańsku tu nawet kontrola biletów odbywa się po znajomościach i za przyzwoleniem bicia mieszkańców jak to miało i ma miejsce.

    Gdzie prokurator ? a no znajomy znajomego nie posadzi.
    Może Pis w końcu zrobi porządek w mieście rządzonym przez mafie PO której wódz nie wie ile ma mieszkań i mimo tego ciągle wygrywa wybory.Gdzie przypadkowo modernizowane są ulice budowane mosty stawiane dworce a nagle okazuje się że obok deweloper stawia swoje "apartamenty". Tak tak to Gdańsk w kraju rządy zmieniły się na lepsze nie ma afer w Gdańsku sitwa PO ciągle działa.

    • 177 52

    • człowieku ogarnij się (6)

      po co do tego polityka? myślisz ze w pisie nie ma ciepłych posadek po znajomości... kocham tą pseudo wojne pis - po... przecież to jest jeden ch...

      • 35 28

      • (5)

        Co ty porównujesz PO PiS . Jakby porównać wrogów ojczyzny sterowanych przez Niemcy z nacjonalistyczną Polską partią która może ma wady nie jest idealna ale jest Polska i dba o interes Polski nie Niemców którzy wrzucają nam na siłę emigrantów tfu

        • 22 32

        • odejdź (2)

          odejdź na chwilę od telewizora ( TVP1 ) to może zmądrzejesz

          • 17 20

          • Trwający

            Daj mu żyć w nieświadomości TRWA z 1 programem TV i jest szczęśliwy.

            • 10 14

          • Nie oglądam telewizji, dlatego wiem, że ma rację. Ty za to przestań oglądać TVN bo Ci szkodzi.

            • 6 0

        • kolejny nawiedzony. co ci podali jak wmawiali "wroga" ?

          jesteś agentem z chin, bo masz wszystko wyprodukowane w chinach. od skarpetek po okulary, auto pewnie też.

          • 13 5

        • Kur..,wizji sie na oglądałeś ruska ...k?

          • 5 4

    • a ja głupi myślałem że przystanek Gdańsk śródmieście to dla mieszkańców powstał.... (7)

      dopóki nie zaczeło budować się po drugiej stronie wielkie brzydkie szkaradne centrum handlowe :)

      • 31 1

      • dla urzędników, żeby mieli bliżej do wojewódzkiego, marszałkowskiego, zusu i skarbówki (5)

        poza tym w budynkach po ckumie też Budyń planuje utworzyć kwartał urzędów (tak dobrze się ta branża rozwija)

        • 18 3

        • Urzę - dasy autami jeżdżą

          • 9 0

        • Każdy urzędnik musi mieć swój parking

          Prawdziwy rozruch strefy urzędniczej nastąpi na ul. 3 Maja. Publiczny urząd w prywatnych biurowcach - to będzie biznes.

          • 11 1

        • (2)

          Się znasz. Najpierw się dopytaj gdzieś. Gdzie Ty tam ZUS masz? Owszem, w dawnym CKU-mie powstanie Urząd Marszałkowski, ale za to departamenty rozsiane w rożnych lokalizacjach zostaną skupione w jednym miejscu, a zwolnione lokalizacje zostaną sprzedane albo zmniejszą się koszty utrzymania, bo nie trzeba będzie płacić za najem.

          • 0 3

          • Wskarz mi budynek (1)

            który opuścił urząd i nie powstał tam nowy urząd, wydział czy biuro.

            • 0 0

            • He he

              Ja za to jestem w stanie wskazać sytuacji na odwrót bez liku. Miejsc gdzie była szkoła przychodnia itp a teraz siedzą urzędasy

              • 0 0

      • Tam beda robili zakupy gdanszczanie i turyści . Turyści wydają pieniadze ... Biskupia górka i cała okolica nagle skomunikowana ... Tragedia sie stała ... Pissuary są naprawdevdurne

        • 3 5

    • PrZecież każdy wie że u Pawła za.mieszkanie załatwisz wszystko.....

      • 15 2

    • Ogranij się propaganda pis żygać mi się (3)

      Ja tam chcę PO
      - emigrantów gwałty rabunki rozboje
      -wałki typu amber gold
      -rudego spowrotem
      - odebrać dziecio 500+ niech wróci bieda
      -podatki w górę

      głosuje na PO jestem młody nowoczesny , nie ogladam TVP !

      • 12 20

      • Marna prowokacja pis dzielcu.. (1)

        Tak łatwo dajesz, daj też raz coś od siebie, a nie na zasiłek i +500 czekasz..

        • 7 15

        • Boli cie to bezjajowcu?

          • 5 9

      • Poczytaj sobie książki pisuarze ... Hitler co obiecał gdanszanom ? W 1939 wszyscy machali swastykami .... 1945 przyszedł i jak te swastyki ...

        • 0 7

    • (2)

      Wolę złodzieji z po niż takich rąba**ch pislamowskich sekciarzy 30% elektoracie.

      • 5 11

      • (1)

        A Twój psychiatra co na to?

        • 5 2

        • Że jesteś kolejnym tępym pisuarem

          • 1 0

    • kto to mówi?

      Wielbiciel sekty : pieniądze i stanowiska

      • 5 2

    • Swięta racja wysadzić to szemrane towarzystwo za d*pe pod sąd z nimi

      • 0 0

  • jedno pytanie (18)

    jak można doprowadzić do zderzenia czołowego tramwajów? Jakimi debilami muszą być kierujący tych pojazdów? Nagminne ich jeżdżenia na czerwonym to już klasyka ale nikt o zdrowych zmysłach nie pójdzie w konfrontacje osobówką z tramwajem ale jak widać tramwajarze mają w D przepisy i w końcu trafił swój na swego.

    • 58 142

    • Nie obrażaj ludzi ciężko pracujących i dobrze znających się na rzeczy. (8)

      To zderzenie czołowe nie było z winy żadnego z kierujących tylko ze względu na zwrotnicę, która nie zadziałała poprawnie. Niestety system zwrotnic w Gdańsku jest przestarzały i do tego w opłakanym stanie. Najlepszym tego przykładem niech będzie pętla w Oliwie gdzie wszystkie zwrotnice trzeba obsługiwać ręcznie.

      No ale co ty możesz o tym wiedzieć... Widać że tramwaj to widujesz tylko z okna samochodu a o specyfice prowadzenia takiego pojazdu nic nie wiesz.

      • 52 15

      • Było z winy motorniczych ponieważ.. (6)

        Zgodnie z przepisam, tramwaje nie mogą mijać się na zwrotnicach..

        • 29 1

        • nie tylko ze nie moga sie mijac. (5)

          jak byscie wiedzieli szczegoly to byscie inaczej pisali. laska ktora kierowala wozem od strony wyspianskiego dala d*py. miala pantograf z tylu i jechala dosc szybko . i zapomniala o nim ze jest z tylu . najezdzajac na sanki przodem wykonala czynnosci do przelozenia sanek w prawo. i kontynuowala jazde dalej. i wtedy gdy pantograf przeszedl po sankach woz byl na luzie czyli sanki odebraly sygnal jako przelozenie w lewo czyli wprost pod nadjezdzajacy woz z przeciwka. ale oficjalna wersja dla ludu to taka ze awarii ulegla zwrotnica.

          • 30 2

          • a może właśnie nie był na luzie - w tym rzecz (3)

            " i wtedy gdy pantograf przeszedł po sankach wóz był na luzie" może nie był tylko zadziałała siła ślizgu a koła zamiast się obracać sunęły jak po ślizgawce - to tak samo jak w samochodzie kiedy samochód nie może ruszyć tylko koła się kręcą - tyle że tu mamy tarcze

            • 4 3

            • woz na wybiegu (2)

              woz na wybiegu pantograf nie pobiera pradu i wtedy sanki przekladaja na lewo . woz przyspiesza pantograf pobiera prad sanki przekladaja zwrotnice w prawo . mowi ci to cos geniuszu

              • 5 0

              • no i o ten moment przyśpieszenia (obrotowy) chodzi (1)

                "wóz przyśpiesza" robi niejakie "tur,tur,tur" wałki zaczynają się kręcić i stukotać..."pantograf zaczyna pobierać prąd" a sanki źle przekładają zwrotnicę podczas ślizgu....chociaż wcale tak mogło nie być,bo nie wiem przecież jak było.nie byłem świadkiem zdarzenia

                • 1 0

              • widac ze tu wszyscy obroncy

                widac ze tu wszyscy obroncy .. kolesiostwo zakichane. dobrze ze przynajmniej nie jestem w te uklady umoczony . jedyny chyba spoza ukladu

                • 3 0

          • Co ty gadasz

            • 0 1

      • Nie do końca to tak

        W regulaminie wewnętrznym jest zakaz wjeżdżania na zwrotnice na której mają się minąć dwa tramwaje. Więc w przypadku zdarzenia na Hallera i Mickiewicza jeden tramwaj powinien poczekać aż ten drugi przejedzie. Wniosek taki że obaj motorniczy mieli przepisy w nosie

        • 11 2

    • Usterka zwrotnicy.

      • 6 8

    • Tak to jest jak przyjmuje się znajomych kierownictwa i mamy to co mamy

      • 5 2

    • (3)

      Trudno Ci w to uwierzyć ? ,ale jest to możliwe kiedyś jeździłem tramwajami a jeszcze wcześniej pracowałem na Wydziale Torów bo takowy był , wystarczy że zwrotnica zmieni swoje położenie i kłopot może być sport i właśnie taka prawdopodobnie była przyczyna.
      P.s. Nie ładnie wyzywać innych od debili jeśli samym nie jest się bez winy, nie wierzę że nigdy nie złamałeś przepisów drogowych choćby w najmniejszym stopniu ...

      • 10 2

      • Brawo:-) Stasiu

        • 4 0

      • trudno mi uwierzyć

        bo nie wolno się mijać tramwajom na zwrotnicach a ich łamanie przepisów i jazda na czerwonym to standard, jeździłem kilka lat tramwajami codziennie i nie było dnia żeby tramwaj nie wystartował na zółtym, wystartował czyli jak już ruszył to było czerwone. Oni odpowiadają za pasażerów, muszą myśleć nie o sobie tylko o ludziach których wiozą. I tak jeżeli powodują wypadki, głupie wypadki których można uniknąć robiąc to co do nich należy to są debilami.

        • 1 3

      • Tutaj ewidentnie wina mororniczej, nie wolno na tą zwrotnice wjeżdzać aż nie opuści jej tramwaj z naprzeciwka

        • 1 1

    • Naprawdę?

      Jedyne tramwaje łamią przepisy bo przecież reszta( samochody, piesi, rowerzyści) przestrzegają przepisów bardzo rygorystycznie. Żeby kogoś oczerniać trzeba być obiektywnym i pełnoletni...

      • 4 1

    • Jak nie masz zielonego pojęcia to zamilcz bo żygac się chce jak pisze taki (a) i obraża innych s sama stolec wie!!!

      • 0 0

    • Jedna odpowiedź

      Do zdarzenia doszło podczas przejazdu przez skrzyżowanie (prawdopodobnie) uszkodzona zwrotnica odbiła w lewo, taki sam przypadek był jakiś czas temu w Warszawie ;)

      • 0 0

  • Trzymajmy kciuki za podwyżki cen biletów! (1)

    Z 3.80zł na 8zł! To jest incydent!

    • 120 8

    • To jakaś oficjalna informacja czy tylko tak sobie siejesz zamęt, jak na trolla przystało?

      • 10 26

  • Śpieszmy się kochać tramwaje, (3)

    ZTM tak szybko je wykańcza!

    • 128 6

    • (2)

      ztm nie ma tu nic do gadania - za tramwaje odpowiada GAiT - Pan Lisicki.

      • 14 3

      • Jaki Pan?

        Toż to zwykły burak.

        • 13 1

      • a co to ZTM? kolejna spóła, jak GACiE? to gacie nie powstały z zkm ztm itp? no weźcie....

        • 7 4

  • Jest problem z ich zapasem. (3)

    Ogólnie częste awarie, kolizje powodują opóźnienia i niezadowolenie pasażerów. Jeżeli nie daj boże uszkadza się następne tramwaje będzie duży problem z ich regularnym kursowaniwm. Problemy z przetargami do tego. Powinni się ogarnąć i dokupic nowe składy i nowoczesne.

    • 58 3

    • Przede wszystkim należy za d*psko wziąć pana Zomkowskiego (2)

      Za to, że zaniedbał bieżące remonty 105-ek i większość oddał do kasacji za psi grosz. W innych miastach 105-ki dają radę.
      Aha, ale tam mają właściwy serwis i dba się o nie, a w POpapranym liskowo-budyniowym Gdańsku zawsze trzeba coś przewalić, zachachmęcić i zapomnieć ujawnić - by żyło się lepiej.
      Czy oni nie rozumieją, że w końcu wyborcy będą mieli ich dosyć? Nawet, jak nie pójdą do pisiorów, a pójdą do innych, to efekt będzie ten sam - odspawanie od stołków i koryta. Czytaj - wnioski do prokuratury, a wtedy będzie rechot Ziobry i płacz Budynia i jego przydupasów

      • 11 4

      • w innych miastach jest bieda (1)

        i dlatego remontuja ciagle nieekonomiczne 105 a w gdansku zamaist remontowac trupy kupili nowe tramwaje ale tobie zle

        co do kasacji to te 105-ki byly na aukcji nikt ich nie chcial nawet te miasta w ktorych oine ciagle jezdza wiec jaki psi grosz?
        mogels sam odkupic i sprzedac drozej zamiast sie madrzyc

        kolejny co wyzej sr* niz d..e ma

        • 6 4

        • Tramwaje typu 105

          Bo w Gdańsku Tak zapuścił i zniszczyli tramwaje typu 105 Na, dlatego inne miasta ich nie chcą. Te wozy są kasowane w połowie ich okresu eksploatacji. Skasowaliśmy 25 letnie tramwaje i kupiliśmy blisko 40 letnie używane. Pomimo generalnego remontu, którego jakość pozostawia wiele do życzenia, te wozy siłą rzeczy będą się psuły bo są już wyeksploatowane w Niemczech. W dodatku są bardzo skomplikowanej budowy. Tramwaje typu 105 Na były prostsze i łatwiejsze w użytkowaniu, ponadto były bardziej wytrzymałe na przeciążenia pasażerów. Gdyby były lepiej utrzymane i zamontowano w nich piasecznice to by i na Chełm czy Orunię wyjechały bezpiecznie.

          • 4 0

  • "Tramwaj zwany pożądaniem" (1)

    :))))

    • 58 2

    • A to ładne:)

      A to ładne:)
      Pozdrawiam

      • 7 0

  • Ile zarabia motorniczy?? (13)

    • 40 4

    • Zapytaj Pani Henryki :) (3)

      • 24 8

      • (1)

        Henryka nie jeździ od czasu jak jej prąd w trakcji wyłączyli i stała się tym samym bohaterką.

        • 37 6

        • z lamistrajka została wojowniczka o wolność jak tw bolek najlepszy gracz totolotka

          • 31 6

      • patrząc na jej emeryturę, to chyba bardzo duużo

        • 4 1

    • Niedużo (2)

      Dokładnie to przysłowiowe "co łaska" chyba że jest z rodziny kierownika zajezdni

      • 21 4

      • Jakie to przyslowie z "co łaska"? (1)

        Bo chyba nie znam...

        • 4 0

        • przychodzi ksionc do chalupy - i mowi co laska od pińcet w górę.

          • 14 1

    • Tyle,że nowi szybko rezygnują

      • 26 2

    • 2500 na rękę (1)

      Ale nie chcesz pracowac w takim stresie

      • 28 3

      • Ta 1200...

        nie pisz bzdur. Najlepiej nic nie pisz. Jedni wyśmieją że mało, inni będą zazrościć. Ty nic nie zyskasz. Na pewno nie zrozumienie.

        • 7 0

    • Grosze zarabiaja (1)

      Pensja uzalezniona jest od premi i nadgodzin gole godziny to ok 1500 zl.

      • 1 0

      • masakra

        Za taką pensję chcą mieć ludzi do pracy??? Jestem w szoku.

        • 3 0

    • 2900 na rękę - starszy motorniczy

      • 0 0

  • I co teraz powiecie przeciwnicy samochodów? (4)

    • 38 13

    • (2)

      nie ciesz się bo jak ci ludzie z tramwajów przesiada się do aut to do roboty będziesz jechał 2h

      • 25 0

      • 2h??? (1)

        Optymista :)

        Durny Konstal to 20 miejsc siedzących (ponad setka ogółem).

        Jak się pasażerowie przesiądą, to w szczycie żadnego ruchu nie będzie.

        • 14 2

        • Dwie setki ogółem, bo dwa wagony.

          • 3 0

    • a doczytałeś, że sprawcą jedenej z kolizji był KIEROWCA?

      PiS to samo szambo a wyborcy to jego zawartość.

      • 4 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.