• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tu lepiej uważać. Najniebezpieczniejsze przejścia dla pieszych w Trójmieście

Szymon Zięba
28 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nawet niewielka prędkość - z perspektywy kierowcy - może być groźna dla pieszego. Dlatego tak istotne jest, by zachować ostrożność przed przejściem. Na zdjęciu - wypadek z ul. Świętojańskiej w Gdyni. Nawet niewielka prędkość - z perspektywy kierowcy - może być groźna dla pieszego. Dlatego tak istotne jest, by zachować ostrożność przed przejściem. Na zdjęciu - wypadek z ul. Świętojańskiej w Gdyni.

W ciągu ostatnich trzech lat w 239 wypadkach zginęło sześć osób, a 245 zostało rannych. To statystyki z Gdańska, Gdyni i Sopotu, które dotyczą tragicznych zdarzeń na przejściach dla pieszych. Choć z roku na rok spad liczba podobnych incydentów, policjanci wskazują "czarne punkty" na mapie Trójmiasta. Sprawdziliśmy, na których przejściach dla pieszych dochodzi do największej liczby wypadków i kolizji z udziałem pieszych.



Ustępujesz pierwszeństwa pieszym czekającym przy przejściu?

Na trójmiejskich drogach jest coraz bezpieczniej - wynika z policyjnych statystyk. Wpływ na to mają działania podejmowane przez miejskich urzędników: krok po kroku ograniczana jest prędkość również głównych arterii miast. Otwarcie mówi się także o priorytecie dla pieszych względem zmotoryzowanych.

Nadal jest jednak sporo do zrobienia. Z policyjnych statystyk wynika, że w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, nie brakuje "czarnych punktów" - niebezpiecznych miejsc, w których dochodzi do największej liczby wypadków i kolizji. Wśród nich są również przejścia dla pieszych.

Poprosiliśmy policjantów o wskazanie najbardziej niebezpiecznych przejść na trójmiejskich drogach. Mundurowi wyliczają, że:

  • w Gdańsku dotyczy to ulic Elbląskiej, Hallera, Kielnieńskiej, Kołobrzeskiej, Piastowskiej i Traktu św. Wojciecha;
  • w Gdyni - al. Zwycięstwa, Chwaszczyńskiej i Władysława IV;
  • w Sopocie - Armii Krajowej, Haffnera, Powstańców Warszawy.

Na przejściach dla pieszych na tych drogach najczęściej poszkodowani byli przechodnie.


Wypadki i kolizje na przejściach dla pieszych w Trójmieście



Tylko w 2021 roku policjanci odnotowali:

W Gdańsku:
  • 44 wypadki na przejściach dla pieszych
  • dwie osoby zginęły
  • 45 było rannych

Doszło także do 22 kolizji.

  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdańska.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdańska.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdańska.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdańska.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdańska.
W Gdyni:
  • 21 wypadków
  • dwie osoby zginęły
  • 20 było rannych

Doszło do 16 kolizji

  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdyni.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdyni.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdyni.
W Sopocie:
  • trzy wypadki
  • trzy ranne osoby

Doszło do czterech kolizji.

  • Niebezpieczne przejścia na mapie Sopotu.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Sopotu.

Na przejściach dla pieszych najpierw piesi



Na koniec warto przypomnieć, że od 1 czerwca 2021 r. kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, ma obowiązek - poza oczywiście zachowaniem ostrożności i ustąpieniem pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się już na przejściu - zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo osoby przechodzącej przez przejście oraz ustąpić jej pierwszeństwa, gdy ta dopiero wchodzi na "pasy".

Skrzyżowania, których kierowcy "nie ogarniają"



Przepisy nie tyczą się tramwajów, gdyż droga hamowania takiego pojazdu z kompletem pasażerów na pokładzie jest kilkukrotnie dłuższa niż jadącego z tą samą prędkością samochodu osobowego.

Quiz Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz? Średni wynik 53%

Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?

Rozpocznij quiz

Opinie (406) 10 zablokowanych

  • (2)

    Pieszy włącz myślenie to nie boli

    • 11 14

    • Kierowco

      Oddaj prawo jazdy i nie wsiadaj za kółko. Nie chwal się swoim chamstwem. Wstyd tylko dla szkółki jazdy która ciebie puściła w świat.

      • 0 1

    • Woli włączyć facezboka w komórce ;)

      • 6 4

  • Mniej naziemnych (4)

    Mniej wypadkow

    • 8 15

    • Tunel

      Sam sobie jedź tunelem. A w ogóle lepiej oddaj prawo jazdy i nie wsiadaj za kółko...

      • 0 0

    • Mniej naziemnych na głównych drogach -> kierowcy jadą szybciej i mniej uważnie -> więcej wypadków na mniejszych drogach

      • 0 0

    • zakaz jazdy samochodem zero wypadków w ogóle (1)

      • 4 2

      • Spoko, wtedy potrąci ciebie jakiś rowerzysta czy tramwaj

        • 2 3

  • (8)

    Ankieta wprowadza w błąd... w nowych przepisach nie ma opcji że należy ustapić pieszemu stojącemu przed przejściem dla pieszych! Pieszy nabywa pierwszeństwa dopiero gdy wszedł na pasy. Przypomnieć należy również że nadal obowiązuje pieszego obowiązek zatrzymania się przed przejsciem , rozejrzenia w obie strony i dopiero po upewnieniu się czy nic nie nadjeżdza pieszemu wolno wejść na pasy! I co ważne nadal obowiązuje przepis mówiący że pieszemu nie wolno wejść na pasy wprost przed nadjeżdzający pojazd... jest to wykroczenie i wymuszenie pierwszeństwa!

    • 15 18

    • Nie wierzę

      Lepiej oddaj prawo jazdy. Wstyd się chwalić swoją niewiedzą....

      • 0 1

    • A samochód nabywa pierwszeństwo dopiero

      Jak wjedzie na skrzyżowanie. Po prostu nie rozumiesz przepisów i jesteś zagrożeniem na drodze.

      • 2 1

    • A kodeks drogowy na to "pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego" (3)

      Gdzie tu masz że dopiero gdy wszedł na pasy? Gdzie masz przepis mówiący że pieszy ma się zatrzymać do zera i rozejrzeć koniecznie w obie strony? Czekamy.

      • 7 4

      • No właśnie... pieszy znajdujący się na przejsciu albo na nie wchodzący... w ankiecie jest pytanie o pieszego czekającego przed przejściem !

        • 1 3

      • Kodeks ruchu drogowego!

        • 1 1

      • Jest napisane, że nie może wejść przed nadjeżdżający pojazd lub zza przeszkody także na przejściu dla pieszych. Logicznie wynika z tego, że powinien się upewnić czy nic nie nadjeżdża (jeśli zajdzie potrzeba także zatrzymać się) a jeśli tak to upewnić się, czy kierujący go widzi i że się zatrzymał by ten mógł bezpiecznie przejść. Taka powinna być kolejność. + obowiązek noszenia elementu odblaskowego w widocznym miejscu.

        • 5 5

    • To powinno być usunięte przez moderatora, bo ktoś przez to zginie. (1)

      • 11 5

      • Uważasz że ktoś zginie bo zachowa się jak należy? Że zatrzyma się przed przejściem rozejrzy się i upewni czy nic nie jedzie i bezpiecznie przejdzie na drugą stronę bez narażania własnego życia i zdrowia? Ciekawa teoria!

        • 2 4

  • Nikt o zdrowych zmysłach (6)

    Nie wchodzi na przejście nie mając pewności, że kierowca go nie widzi. /Przechodzenie przez jezdnię nie jest zabawą.
    Zatrzymaj się! Spójrz w lewo, potem w prawo/ to tekst piosenki dla przedszkolaków. Nigdy nie zrozumiem dorosłych ludzi, którzy wpatrzeni w ekran telefonu wchodzą na przejście jak święte krowy. To samobójcy nie piesi.

    • 41 14

    • A g to mnie obchodzi

      To ja mam widzieć za kierowcę. Z głową u ciebie wszystko w porządku??? Kto dał prawo jazdy? I kto uczył zachowania na drodze? Lepiej nie wsiadaj za kółko z taką wiedzą....

      • 0 0

    • Nikt o zdrowych zmysłach nie wjeżdża na przejście nie mając pewności że nie ma tam pieszego! (3)

      przejazd przez przejście to nie zabawa! .....

      • 6 4

      • Dlatego nikt tego nie robi. (1)

        Czasami pieszych po prostu nie widać.

        • 2 3

        • zawsze widać.

          • 2 2

      • Zabawny jest ten Twoj upor :)

        • 3 5

    • Zgoda. Tylko że pieszy nie musi być o zdrowych zmysłach, może być legalnie ociężały lub pijany i jeśli jest na tyle ogarnięty żeby przechodzić po przejściu to włos mu z głowy spaść nie może

      • 5 6

  • Brakuje opcji w ankiecie (4)

    "Ustępuję jak widzę pieszego". Niestety co raz częściej mijam czarne słupki wielkości człowieka przy drodze. I co z tego, że zwolnię. Za cholerę nie da się rozpoznać czy to człowiek/słup/drzewo.

    • 27 6

    • (1)

      Większość kierowców nie widzi pieszych, bo nawet nie próbują się rozejrzeć.
      No i nie czarujmy się, większość wypadków nie jest w nocy.

      • 1 0

      • Dokładnie

        A jak widzi to i tak ma w d... Nie raz widziałam jak w ogóle nie zwalniają przed przejściem...

        • 0 0

    • To nie jeździj

      To nie wsiadaj za kółko! Kto dał prawo jazdy????

      • 0 1

    • tu jest zasadniczy problem!

      kierowca reaguje dopiero na pieszego zamiast reagować na znaki.
      Kierowcy są po prostu niedouczeni

      • 5 4

  • skoro naziemne jest niebezpieczne to wybudować podziemne (8)

    coś na znak tego przy forum tylko na odwrót :)

    • 46 18

    • no tak, zamiast zwolnić to schowajmy pieszych do tunelu (2)

      • 2 5

      • Tak, to jest najbezpieczniejsze rozwiązanie (1)

        • 1 4

        • Sam się schowaj

          I nie wyjeżdżaj z domu swoim blahosmrodem....

          • 0 0

    • Na Warszawskiej w Gdyni odwrotnie. Był bezpieczny tunel, dorobili przejście.

      • 2 0

    • skoro nie potraficie jeździć bezpiecznie (wiadomo, trzeba zap*), to będziecie tresowani na światłach

      • 2 0

    • przecież wybudowali nowy, bezpieczny tunel na Okopowej (2)

      • 4 0

      • (1)

        Tunel tunelem ale potrzebne jest jeszcze przejście podziemne obok tunelu i naziemne nad przejściem podziemnym i nad tunelem:) jak nie rozumiesz to Ola ci wytłumaczy

        • 9 2

        • A jednocześnie taki kołek płacze, że wzdłuż drogi na Armii Krajowej nie ma wiaduktu :D

          Tutaj już można obok siebie budować?

          • 1 0

  • Na przejściach dla pieszych pierszeństwo mają samochody! (10)

    i tak być powinno, wtedy nie było by tyle wypadków, ulica to nie deptak.

    • 48 40

    • Przejście dla pieszych

      A zrozumiałeś co napisałeś??? Przejście dla pieszych jest dla kierowców???? Oddaj prawo jazdy o ile je w ogóle masz. Niech się ewentualnie wstydzi ten kto je wydał. Pewnie taki sam prymityw...

      • 0 0

    • (3)

      " Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście"

      • 13 6

      • a ja mam to w d. (1)

        kiedyś był normalny przepis "wchodząc na jezdnie spójrz w lewo w prawo następnie raz jeszcze w lewo i jeśli nic nie jedzie możesz przejść."

        • 11 6

        • to idz zyj kiedys.

          • 2 5

      • Pod warunkiem, że nie jest to skrzyżowanie kierowane, a w przypadku Gdyni wszystkie trzy wskazane skrzyżowania takowymi są.

        • 4 1

    • No tak. Głupi to ty jesteś na pewno

      • 1 1

    • Ja myślę że rozpędzeni, nieoświetleni i ubrani na ciemno rowerzyści, szczególnie w mieście ;)

      • 1 1

    • (1)

      Przejście dla pieszych to nie jest ulica kolego tylko kontynuacja ciagu pieszego. Ty jako kierowca pojazdu możesz znaleźć sie tam warunkowo gdy jestes w stanie bezpiecznie i z rozwaga przejechać. Zmień myślenie, włącz życzliwość i zobaczysz jak jest miło sie do siebie uśmiechać.

      • 3 7

      • "Przejście (...) to (...) kontynuacja ciągu pieszego"? Nie, przejście to tylko przejście, miejsce, gdzie tymczasowo jesteś gościem żeby przedostać się na drugą stronę obszaru na którym ogólnie nie powinno ciebie być, jak przejście przez furtkę w płocie, która przez 99% czasu powinna być zamknięta, wiec ciebie nie powinno tam być. To tak jakby powiedzieć, że na przejeździe kolejowym to kierowca jest u siebie, a pociąg może się tam warunkowo znaleźć.

        • 7 6

    • Dałem plusa bo niezła ironia i to pokazuje jak naprawde mysli roszczeniowy burak z blachoszrota

      • 5 8

  • Nie ma niebezpiecznych przejść! (10)

    Są jedynie beznadziejni kierowcy! ostatnio ma się wrażenie że mamy tylko takich.

    • 31 48

    • Oczywiście winni kierowcy.... (6)

      A święte krowy, wpatrzone w swoje cudowne telefony, wchodzące w ciemno na przejście dla pieszych, są bez winy ?
      Jest zmiana w przepisach... i tylko tyle, bo żadnej zmiany zachowań nie zauważyłem.

      ad

      • 12 10

      • Święte krowy

        Święte krowy to kierowcy. Plus dochodzi głupkowata agresja.

        • 0 0

      • a co to ma za znaczenia skoro ma pierwszeństwo. (3)

        na skrzyżowaniu kierowca na drodze z pierwszeństwem będzie sprawcą bo ściszał radio czy ten wyjeżdżający z podporządkowanej?

        Kierowcom trzeba zabrać pierwszeństwo wszędzie! widać inaczej się nie da bo nie ogarniają.
        W zaledwie kilku miejscach mają obowiązek ustąpić, a i tak sobie nawet z tym nie radzą.
        Wiążecie sobie chociaż sami sznurówki, czy też to robi za was mama?
        Nie może być tak że piesi muszą myśleć za kierowców.
        Po co są kursy na prawo jazdy się pytam...

        • 9 12

        • Wcale w to nie wątpię. (1)

          Tylko w jakim celu wprowadzono kolejny martwy przepis, którego nikt nie respektuje.

          • 0 4

          • mandaty po 10tys to zmienią

            • 3 1

        • Wiemy, że trzeba myśleć za pieszych

          Bo sami nie umieją

          • 6 5

      • tak, winni kierowcy. samochody przeważnie jeszcze same nie jeżdżą

        • 6 4

    • Kazde przejscie jest niebezpieczne, bo pieszy pojawia sie na drodze, co wiaze sie z oczywistym ryzykiem.

      Nie musisz rozumiec, na pewno tez sie nie zgodzisz, wszyscy wiedza dlaczego.

      • 2 1

    • Wg statystyk pomiędzy 2019, a 2021 na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną doszło do jednego potrącenia, gdzie przyczyną było wjechanie samochodu na czerwonym świetle i 10 potrąceń wtargnięcia pieszego na czerwonym świetle...

      • 4 0

    • błąd

      W ubiegłym roku skontrolowano większość przejść dla pieszych w Polsce. 95% z nich nie spełnia norm bezpieczeństwa lub posiada innego rodzaju wady. Wiele zostało wybudowanych w sposób wykluczający bezpieczne użytkowanie. Duża część jest zarośnięta krzakami, klombami i zasłonięta innymi przeszkodami.

      • 8 2

  • Opinia wyróżniona

    (33)

    Kluczowe jest oświetlenie przejść,ale również ubiór pieszego przy takiej pogodzie i tej porze roku.Naprawdę nas nie widać po zmroku,deszcz i oślepiające auta z przeciwka.Nigdy nie wchodzę na przejście przed auto,zawsze sie upewniam,ze mnie widać i kierowca zwalnia lub się zatrzymuję.

    • 179 34

    • Bez znaczenia

      Czy to ubiór czy nie zawsze zatrzymuję się przed przejściem jako pieszy. I że smutkiem zauważyłam że po zmianie przepisów niektórzy kierowcy w ogóle nawet nie zwalniają nie mówiąc o zatrzymaniu się przed przejściem. A jeżeli już to żeby przejechać "po piętach". Więc wszystko zależy od : kultury. Z obydwu stron. A często tej po stronie kierowcy NIE MA.

      • 0 0

    • jestes d**ilem (16)

      kierujący pojazdem jest zoobiązany do zwolnienia i zachowania szczegolnej ostroznosci nawet jak nie widać nikogo w okolicy przejscia

      • 25 65

      • (7)

        Sam jesteś d**ilem. Uczestnik ruchu ma obowiązek zachować ostrożność i dotyczy to też pieszego. Jak pada deszcz, jest ciemno, jesteś ubrany na czarno i przechodzisz przez nieoświetlone przejście to można se w cztery litery wsadzić zachowania ostrożności. Jesteś po prostu niewidzialny. Nawet milion przepisów o pierwszeństwie ci nic nie da jak będziesz 2 metry pod ziemią. Wtedy sobie możesz wyryć na nagrobku, byłem niewidoczny ale miałem pierwszeństwo. Jeżeli tego nie rozumiesz to po prostu sobie zapamiętaj drugie zdanie.

        • 22 6

        • Dzbanie kazdy moze sie ubierac jak chce niema nic otym w przepisach ale jest ze masz sie dzbanie zatrzymac przed przejsciem (6)

          czy ktos zbliza sie do przejscia!

          • 5 23

          • Nie zbliża, tylko wchodzi na przejście zgodnie z ustawą - to zupełnie dwa różne pojęcia

            • 1 0

          • Dlatego trzeba miec kamere. Ciebie to nawet szkoda by mi nie bylo :) (2)

            • 6 4

            • Kamera jak najbardziej (1)

              Byle HD i z GPS. Dojrzałem już do decyzji o zakupie i przeglądam asortyment. Thebillii jest pod dostatkiem, zmotoryzowanych, pedałujących i dających z buta. To najlepszy sposób, żeby w razie jakiegoś zdarzenia uniknąć ciągania po sądach i udowadniania, że się nie jest wielbłądem.

              • 3 3

              • Full gd to zapewne już najniższy standard, a gos możesz sobie śmiało odpuścić.

                • 0 0

          • Aaa, ok, czyli jak czegoś nie ma w przepisach to nie istnieje, i prawa fizyki nie mają znaczenia (1)

            • 10 4

            • a moze powiesz jaki to dział fizyki?

              bo powolujesz sie na fizyke i ciekawe jakie masz rzeczywiscie pojecie o niej.

              • 3 1

      • (3)

        Jesteś d.....m powierzając swoje życie i zdrowie w ręce kogoś innego i bezmyślnie pchając się pod samochód. A na nagrobku każ wyryć "ale miałem pierwszeństwo"

        • 51 13

        • Zatrzymujesz się przed każdą podporządkowaną? (2)

          Jeżeli nie, to Jesteś d.....m powierzając swoje życie i zdrowie w ręce kogoś innego i bezmyślnie pchając się pod tira. A na nagrobku każ wyryć "ale miałem pierwszeństwo"

          • 6 16

          • (1)

            Jeżeli widzę, że z podporządkowanej wyjeżdza samochód ciężarowy i nie ma szans się zatrzymać to zawsze się zatrzymuję, Albo przynajmniej zwalniam. Podobnie jak na rondzie, wiele razy samochody ciężarowe wymusząją pierszeństwo i zawsze im ustępowałem. Jak zrobisz prawo jazdy to zrozumiesz. A na razie bądź d....m i bezmyślnie właź na przejścia za wszelką cenę próbując udowodnić, że masz pierszeństwo.

            • 16 4

            • One nawet nie wymuszają, jadą prawidłowo, a Ty im prawidłowo nie wjeżdżasz w bok przyczepy.

              • 2 0

      • możesz kolesia nazwac d***lem (1)

        Ale koleś przeżyje w momencie gdy autem będzie jechał ktos nieuważny albo pijany ;)

        • 21 6

        • czyli uwazasz, ze tylko d**ile przezyja,

          to co wy wtedy zrobicie?

          • 2 1

      • To że kierowca ma uważać nie zwalnia ciebie z tego że przechodząc przez przejście też masz być ostrożny , a po za tym autor wypowiedzi powyżej ma 100 procent racji

        • 24 5

      • Ty jesteś d**ilem

        A w dodatku niedługo będziesz nieżywym d**ilem z takim podejściem. Brawo

        • 22 6

    • (2)

      Skoro ja potrafię zatrzymać się i zaczekać aż samochód się zatrzyma to inni chyba też potrafią tak zrobić, ale nikt nie bedzie mi mówił jak mam sie ubierać teraz czy kiedy indziej, kierowca jadąc ma obowiązek patrzeć przed siebie i reagować a przed przejściem dla pieszych zwolnić, zazwyczaj wszystkie przejścia są oświetlone, no ale jeżeli kierowca nie widzi to proponuję zainwestować w dobre okulary

      • 1 13

      • W nocy wszystkie koty są czarne (1)

        A ludzka percepcja też ma swoje granice, zwłaszcza przy ujowej pogodzie. Dlatego też wskazane jest posiadanie jakiegoś odblasku. No chyba, że dla kogoś to ujma na honorze...

        • 8 1

        • odblaski znajdują się na ostatnim miejscu wielopoziomowej hierarchii rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo ruchu drogowego

          na szczycie tej hierarchii znajdują się działania prowadzące do uspokojenia i redukcji ruchu pojazdów mechanicznych, w tym przede wszystkim promocja sensu przestrzegania limitów prędkości przez kierowców na terenie zabudowanym.

          • 0 1

    • Kluczowe to jest zwolnic przed przejsciem albo sie przed nim zatrzymac piracie drogowy!!

      • 1 0

    • Skoro naprawdę nie widzisz (1)

      pieszych po zmroku, to przyznaj się, ilu już rozjechałeś?

      • 1 4

      • Na twoim miejscu bym Go nie prowokował bo cię namierzy i upoluje. Nie będziesz miał szansy na komentarz. Włącz myślenie a dożyjesz emerytury i uwierz nie jesteś sam na drodze.

        • 2 1

    • ale 90% potracen jest w piekny dzien

      Z sufitu twoje dywagacje

      • 3 2

    • Pieszy jest święty . To wy macie uważać

      Próba zabójstwa

      Tylko tak to kwalifikować Chamstwo kierowców. Pamiętajcie .

      • 2 5

    • Do trojmiasta nazjeżdzało sie totalnej hołoty. Zero zwalniania, jakies problemy z parkowaniem mają. Wlaczony silnik na postoju.

      Najlepsi są ci co potrafia objezdzac pasem przeciwnym (pod prad) kiedy pieszy jest juz na pasach

      dokladnie w ich polowie.

      • 2 1

    • (1)

      Kluczowe to jest dostosowanie prędkości do warunków oraz zwiększenie uwagi przed przejściem.

      • 8 2

      • Możesz stosować się do wszystkich zasad

        I tak staram się czynić, ale jeśli pieszy postanowi wbiec Ci prosto pod maskę to sorry.

        Na dniach kupuję kamerę.

        • 5 4

    • kluczowe jest nagminne lekceważenie limitów prędkości przez kierowców

      • 2 2

    • kluczem jest wolna i uważna jazda kierowców (2)

      • 7 11

      • Kluczem jest ostrożność obu stron. (1)

        • 17 3

        • Kluczem jest nieprzerzucanie odpowiedzialności na drugą stronę.

          Jak ktoś jeździ SUVem, to może sobie wyskakiwać z podporzątkowanej, a wszyscy mają uważać?

          • 8 3

  • Opinia wyróżniona

    Większość tych przejść jest bez świateł, ale też są to miejsca, gdzie mimo dużego ruchu widuję sporo (26)

    nieostrożnych pieszych, szczególnie na Trakcie Św. Wojciecha przy Shellu, naprawdę nie raz piesi się tam praktycznie po auto ładują.

    • 82 53

    • całkowicie popieram (2)

      zwłaszcza te przejścia na Chwaszczyńskiej są niebezpieczne.
      Tam po zmroku widoczność jest bardzo słaba, przejścia są nieoświetlone i jest ciemno, jak ...

      • 5 2

      • Nie tylko po zmroku, ale także w momencie gdy są korki! (1)

        Z racji korków, często piesi bez namysłu potrafią tam wychodzić zza auta zasłaniającego im i kierowcom jadącym z naprzeciwka widok. Nawet jadąc 30kmh i będąc czujnym, w momencie gdy autem będziemy znajdować się tuż przed przejściem nie ma szans na wyhamowanie czy ominięcie wychodzącego nagle pieszego. Dlatego zrozumienie powinno iść z obu stron - piesi powinni zrozumieć że nie są nieśmiertelni (i przypomnieć sobie słynne powiedzenie że cmentarze są pełne tych, co mieli pierwszeństwo), a kierowcy widząc tego typu sytuację przy przejściu powinni odpowiednio zwolnić i potroić czujność.

        • 5 1

        • Dokładnie. Fizyki nie oszukasz

          • 2 0

    • (9)

      ach ci piesi, specjalnie sie laduja pod kola. ale to ze cisniesz tam 80 km/h to juz cicho siedzisz

      • 37 20

      • Skąd wiesz, że ciśnie 80km/h? Mierzysz go swoją miarą? (4)

        • 12 12

        • Przejedź się tamtędy zgodnie z przepisami, to zobaczysz skąd. (3)

          • 13 7

          • (2)

            Od wprowadzenia nowego taryfikatora ruch się uspokoił i teraz zamiast 80kmh jeżdżą tam 60kmh

            • 2 6

            • Czyli nadal o 10 km/h za dużo (poza coraz dłuższymi okresami tkwienia w sznurze samochodów) (1)

              poruszających się w tempie noga za nogą w kolejce do zmiany świateł lub innym korku spowodowanym nadmiarem samochodów lub niedorozwojem połączeń kolejowych.

              • 0 2

              • Akurat przy 60tce trafiasz na zielona fale wszędzie ;)

                • 0 0

      • Tyle, że ja tam przepisowo jadę, a nawet jadąc jako pasażer autobusem widziałem takie sytuacje (3)

        To jest naprawdę dziwne miejsce, bo ludzie idą z tych schodków na wale prosto na ulicę. Co prawda raz tam widziałem tylko potrącenie, jakieś 10 lat temu, ale sytuacji, gdy trzeba było przyhamować jest sporo.

        Zresztą powodzenia w jechaniu tam 80 km/h w szczycie od strony Pruszcza, gdy kawałeczek wcześniej masz tam zanikający lewy pas. Wjazd w jakieś auto przy tej prędkości murowany.

        • 7 2

        • (2)

          Na tym polega przejście dla pieszych że kierowca przychamowuje gdy pieszy wchodzi na jezdnię.
          Po to ktoś postawił znak i namalował pasy.

          Gdyby można jechać bez zmian to by nie stawiano tych znaków.

          Autostrada kończy się koło Pruszcza choć niektórzy chyba o tym zapominają

          • 4 3

          • przyhamowanie przy nagminnym lekceważeniu limitu prędkości (50 km/h) nic nie daje

            warto kierowców przekonywać, że przestrzeganie limitów powoduje, że jazda jest może subiektywnie wolniejsza, ale bardziej płynna. Spokojny tryb jazdy bez mocnego przyspieszania ponad limit 50 km/h zwiększa przepustowość pasa drogowego to znaczy zmniejsza korki i straty czasu na tkwienie w nich.

            • 1 1

          • Nikt nie przychamowal, wszyscy trzymają się podstawowych zasad kultury.

            • 0 1

    • tak tak....a zwłaszcza wobec kierowców, którzy ul. Świętojańską w Gdyni jadą pod prąd ! (1)

      Przypomnę, że ta ulica dla aut jest jednokierunkowa od ok 2 lat a kierowcy nawet na gdyńskich blachach dalej jeżdżą po staremu tzn nie patrzą na znaki !!! Takim debi....m należą się grube mandaty albo skierowanie na powtórne egzaminy i przymusowe skierowanie do okulisty !!!

      • 3 0

      • za potrącenie pieszego w strefie Tempo 30 powinno się odbierać prawo jazdy

        i konfiskować samochód.

        • 0 1

    • (7)

      Piszesz o nieostrożnych pieszych.
      Rozumiem, że kierowcy są ostrożni.

      • 15 7

      • Wiadomo, że jest przepis o pierwszeństwie pieszych, ale kuźwa pieszy musi ci dać szansę (3)

        go zastosować. a nie bez zastanowienia i rozglądania ładować się 15 metrów przed autem zmuszając do gwałtownego hamowania z nadzieją, że akurat nikt nie siedzi ci na zderzaku i w ciebie nie wjedzie, a takich sytuacji tylko w zeszłym roku miałem przynajmniej z 10.

        • 9 5

        • Złe założenia (1)

          Przed przejściem dostosuj prędkość żebyś na 15 metrach się zatrzymał. Pieszy nie ma radaru w oczach. Wjeżdżasz na przejście na którym pieszy ma pierwszeństwo to musisz się wykazać umiejętnościami.

          • 4 5

          • dlatego inteligencja emocjonalna i wyobraźnia jest ważniejsza niż umiejętności

            Samochód teoretycznie łatwiej prowadzi się jadąc wolniej, ale wielu kierowców nie potrafi kontrolować emocji. Dlatego powstało pojęcie "wku*w" drogowy - czyli przejawy agresji między kierowcami nadmiernie oceniającymi swoje umiejętności jazdy "szybko ale bezpiecznie". Stąd niechlubne miejsce Polski w statystykach wypadków, zwłaszcza z udziałem (niewinnych) pieszych na przejściach w terenie zabudowanym..

            • 0 0

        • Dlatego tez przed przejściem się hamuje do takiej prędkości aby 15 metrów przejechać w 20 sekund obserwując czy pieszy wchodzi czy nie a nie jadąc 70 km/h

          • 6 6

      • (2)

        kierowca przeżyje - może z jakąś tam traumą, ale poza nawiedzaniem takiego to już nic nie zrobisz

        • 8 11

        • To już zmartwienie kierowcy że spędzi kilka lat w więzieniu a resztę na zmarnowanym życiu a nie tego pieszego.
          Tak wiec pomyślcie kierowcy kto tak naprawdę więcej traci

          • 0 5

        • Czyli pierwszeństwo ma ten który ma grubszą blachę?

          • 12 5

    • warto montowac progi zwalniajace przed wszystkimi przejsciami

      patrzac na jezdzacych po trojmiejskich drogach

      • 2 2

    • kierowcy się ładują na pasy pieszym, a nie na odwrót!

      • 6 6

    • No właśnie większość ma sygnalizację, wzkazane w Gdańsku praktycznie wszystkie.

      Albo są zasieki, wysepki, progi spowalniające, a prędkość na danej ulicy to 40km/h.

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane