• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel droższy, ale trwalszy

ebo
22 lipca 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 

- Tunel mamy "na zawsze", kładka mogła posłużyć około stu lat - tłumaczył Andrzej Chrzanowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie. Jak powiedział "Głosowi", nie powstał projekt ani kosztorys odtworzenia zdemontowanej kładki nad torami w Kamiennym Potoku, ponieważ nie było takiej potrzeby.



Ponad trzy tygodnie pozostało do zakończenia prac przy podziemnym przejściu pod torami kolejowymi w Sopocie Kamiennym Potoku. Tunel sfinansował dzięki kredytowi Urząd Miasta.

- Z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju miasto wzięło 16 milionów złotych. Spłata rozłożona jest na dziewięć lat. Pierwszą transzę wpłacimy za trzy lata - powiedział Paweł Orłowski, pełniący obowiązki rzecznika prasowego Urzędu Miasta Sopotu.

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum, w skład którego wchodzą: Płockie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i gdyńska Firma Budowlano-Drogowa MTM. Konsorcjum zaproponowało inwestorowi, którym jest miasto, zrealizowanie inwestycji za 13,6 mln zł.

- Trzy lata temu ogłosiliśmy przetarg na sporządzenie dokumentacji robót związanych z budową tunelu i skrzyżowania ulicy Haffnera z aleją Niepodległości - poinformował Henryk Jędryczka, kierownik działu inwestycji ZDiZ w Sopocie. - Firma z Londynu nie wywiązała się z zadania, więc Urząd Miasta rozwiązał umowę i zatrudnił Duńczyków.

Każdy z oferentów przed złożeniem propozycji kosztów zapoznawał się ze specyfikacją warunków zamówienia, gdzie dokładnie sprecyzowano formę inwestycji.
- Tunel jest bardziej skomplikowaną i droższą inwestycją niż kładka ze względu na układ wód gruntowych i instalacje podziemne. Mimo to rezygnuje się z budowy kładek - oznajmił Grzegorz Głowacki, wiceprezes Przedsiębiorstwa Robót Mostowych "Mosty" - Łódź S.A, uczestnik przetargu. - Zresztą użytkownicy wolą korzystać z tuneli niż wspinać się na strome kładki.
Głos Wybrzeżaebo

Opinie (42)

  • akurat tu się z gościem nie mogę zgodzić
    chetnie widzę "ukryte ręce rynku" ale tutaj chyba nie
    a. tunel bo był potrzebny
    b. powstał jako drugi w kolejności
    c. aquapark nie nastawia się na "pieszych dziadów" ale polskich "tygrysów jewropy"
    raczej....

    • 1 0

  • d. wyścigi to solidne (brud, syf i malaria to fakt) betonowe wyjście zadaszane a kładka to WIADUKT drogowy po którym jeżdżą samochody:((
    szkoda:)))

    • 1 0

  • gallux

    poza soba jeszcze nikogo nie pochwalił.
    Nie ma tu kogo dzisiaj w tej witrynie zbluzgac
    a wiec burak bluzga na władze miejskie.
    on musi się na kimś wyładowac.Wylać te wiadro sfrustrowanych
    pomyj z siebie na KOGOKOLWIEK

    • 1 0

  • gallux dziś ma dobry dzień

    ciśnienie też jakieś takie niespecjalne za przyczyną pogody;
    jak nie chcecie żeby samozwańczy redaktor dyżurny - "moderator" wykorkował od herzschlagu - lepiej nie drażnić!

    • 1 0

  • sami oceńcie debila
    bluzgam gdzieś miasto??
    bronię bardziej
    bo syf na wyścigach to też FAKT oczywisty czyli taki, którego nie trzeba udawadniać bo GOŁYM okiem go widać:((
    czy te matoły w UM juz czytać nie potrafią??
    nie dziw, że ta "kombidata" tak psuje humory:))
    gallux nie zapomina
    conajwyżej przechodzi nad tym do porządku
    daj głos kundlu:))

    • 0 0

  • hauuuuuuuuuuu

    auu auuu uuuuu......

    • 1 0

  • na tu gryza i won
    znacie ten kawał??

    • 1 0

  • nie
    a co?

    • 0 1

  • gallux?

    a czym się różni fakt oczywisty od nie-oczywistego - czy tym samym co cofnięcie się do tyłu od cofnięcia się do przodu bez zgłaszania akcesu przystąpienia?

    • 0 0

  • Gallux ma rację.!!!

    Należy uciąć schody,ale zamiast windy zrobić trampolinę.na dłuższe ramię będą skakać za opłatą trampoliniarze, a na krótszym będą siadać piesi chcący przedostać się na drugą stronę torów.Po przejściu nad torami będą skakać na poduszkę powietrzną znajdującą się na ziemi.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane