- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (76 opinii)
- 2 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (72 opinie)
- 3 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (148 opinii)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (110 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (103 opinie)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (214 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą: ruszają badania dla gigantycznego "kreta"
Ruszyły prace geologów przy Martwej Wiśle w Gdańsku. Dzięki nim będzie można zaprojektować pierwszy w Polsce podwodny tunel dla samochodów. Geolodzy pomogą też konstruktorom, którzy specjalnie dla tej inwestycji zbudują gigantyczną maszynę-kreta. To ona przewierci się na drugi brzeg Martwej Wisły.
Miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 zleciła właśnie badania geologiczne gruntów w okolicach Martwej Wisły, niedaleko ul. Kujawskiej w Gdańsku. Powstanie tam pierwszy w Polsce podwodny i najdłuższy tunel samochodowy, który połączy Trasę Sucharskiego z Drogą Zieloną.
- Badania geologiczne posłużą projektantom podczas przygotowywania dokumentacji technicznej tunelu - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.
Specjaliści z miejskiej spółki podkreślają, że wyniki będą miały też wpływ na konstrukcję maszyny-kreta, która będzie drążyć tunel pod Martwą Wisłą. - Urządzenie, zwane też TBM (Tunnel Boring Machine) będzie skonstruowane odpowiednio do średnicy tunelu i skał znajdujących się pod rzeką. Dane od geologów posłużą konstruktorom - wyjaśniają pracownicy GIKE 2012.
Maszyna-kret będzie wykonywać wykop w ziemi o długości od pięciu do sześciu metrów każdego dnia. - Pojawią się pewnie miejsca, w których będzie pracować nieco wolniej - przyznają eksperci.
W ramach prac pod Martwą Wisłą powstaną dwa odwierty. Urządzone zostaną w nich tunele z jezdniami dwupasmowymi.
Zadanie wyznaczone GIKE 2012, oprócz kilometrowego, najdłuższego w Polsce tunelu dla aut, obejmuje realizację dróg dojazdowych. Powstanie ok. 1,2 km trasy dwujezdniowej, zapewniającej dojazd do tunelu.
Koszt realizacji tunelu wraz z drogami dojazdowymi oscyluje w granicach 600 mln zł. Pieniądze zostały zagwarantowane w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Gdańska na lata 2010-14. Część kosztów - ok. 40 proc. - pokryje Unia Europejska. Nowa Trasa Słowackiego i Sucharskiego figurują na liście projektów finansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Już wiadomo, że kierowcy nie pojadą na Euro 2012 nowym tunelem, mimo że pierwsze prace budowlane ruszą w połowie przyszłego roku. Zakończenie budowy nastąpi w 2014 roku.
Miejsca
Opinie (205) ponad 10 zablokowanych
-
2010-06-04 06:55
mało tego (8)
widziałem "to" w akcji
to trzeba co najmniej paru km kw powierzchni dla zaplecza
to "zwierzątko" ma min 800 m długości
jak się wbije w grunt?
gdzie?
no - nie wariujmy - panie redaktorze- 14 41
-
2011-07-01 22:59
do Pankracego
No to gratuluje jak widziałeś kolego Pankracy TBM o długości 800 m ;-) Jeśli widziałeś "to" w takich rozmiarach w akcji to musiałeś być mocno nie w temacie ;-) Warszawski TBM ma 5,5 m średnicy i 70 m długości...
- 0 0
-
2010-06-04 17:01
(1)
spoko, odpowiedni teren jest po obu stronach Wisły
- 4 0
-
2010-06-08 11:54
a i owszem
MARTWA WISŁA W TYM MIEJSCU MA SZEROKOŚĆ około 80 m ! ! ! ! !
- 0 0
-
2010-06-04 07:04
to bedzie wersja MINI:-) (2)
w skali 1:10
- 8 4
-
2010-06-04 07:07
(1)
no chiba że tak
mini=TBM
dla Budynia
łoooojjj- 1 7
-
2010-06-04 11:45
czytanie ze zrozumieniem
800 metrów to ma maszyna do wiercenia metra razem z taśmociągiem itp oprzyrządowaniem a samo wiertło z maszyną noszącą ma 30 metrów...
- 14 0
-
2010-06-04 10:44
Dwa lata temu pisali, że maszyna ma mieć 30 m długości.
- 8 0
-
2010-06-04 08:08
a i owszem
ale maszyna o długości 800 m służy do wiercenia tuneli w pasmach górskich, chyba czytaliśmy ten sam artykuł na wp :D
- 13 0
-
2011-03-01 13:36
W Norwegii za podobne pieniądze buduje się tunele o długości 7 km na głębokości ponad 200 m. Co prawda jest to tunel jedno jezdniowy, ale dodatkowo wybuodawno jeszcze most o dł. 405m i jeszcze jeden mały tunelik. Koszt inwestycji w 2008r 122mln Eur.
- 0 0
-
2010-06-13 20:07
(2)
to jest dobra maszyna nawet bardzo dobra w może w 1 miesiąc zrobić ten tunel nad martwą Wisłą
- 0 0
-
2010-10-02 07:36
nad?
nad czy pod?
- 0 0
-
2010-08-24 15:18
miesiąc
miesiąc to ją będą wieżć, następny miesiąc składać, później trzeba poświęcić, zastanowić się w który kierunku kopać i z której strony, sprawdzić czy kręci się w dobrą stronę (tj. czy ma właściwą orientację ) a później te przestoje .. bo zbacza, bo się zapycha, bo nie właściwa tarcza, bo za mało badań, bo kasy brakuje.....miesiąc...
- 1 0
-
2010-06-05 21:31
Krótko i na temat : - najpierw weźta i zróbta ten tunel... POPROSTU ZRÓBTA !! niech sie w końcu coś... UDA !! (1)
.. apotem jazda ! - bedzieta kytykować, że za mały, za wąski,że sie nie nadaje.... itp. ... itd !! - Ech !! poloki... poloki... :)
- 3 1
-
2010-08-24 15:12
zróbta co chceta?
a dasz kasę?
...góralu czy ci nie żal?- 0 0
-
2010-06-05 03:38
"wiadomo, że kierowcy nie pojadą na Euro 2012 nowym tunelem" (1)
no to sensowne jest, że jest to realizacja "zadania wyznaczonego przez GIKE 2012". tzn. bezsensowne
- 3 0
-
2010-08-24 15:10
to ma sens
rozpocznie się przed 2012, po 2012 rozwiążą GIKE 2012, i sprawa z głowy tylko gdzie jest ta gdzie ta kasa? - w tunelu ? jakim... tunelu?
- 0 0
-
2010-06-04 19:19
śmiać mi sie chce (5)
jak czytam Wasze pozal sie boże opinie,
co drugi jest specjalistą w dziedzinie lotnictwa, geologi, prawa i repasacji pończoch.- 7 6
-
2010-08-24 15:02
to sie śmiej...
a ty na czym się znasz?
- 0 0
-
2010-06-04 21:49
A w szczególności.... (1)
repasacji pończoch.... :) !
- 1 0
-
2010-06-05 06:53
repesacji!
pesa pesa
- 1 0
-
2010-06-04 21:40
Do devilsplaything (1)
Akurat każdy może łatwo sprawdzić do wiercenia jakiego rodzaju materiału skalnego, przeznaczone są te wielkie, sztuczne dżdżownice. Innego niż ten pod Motławą. Kiepsko sobie radzą z miękkimi skałami.
- 2 1
-
2010-06-04 21:47
" matematyku "... czy dwa dodać dwa .... jest zwsze CZTERY !?! - bo w polandii bardzo czesto.... NIE !
a jesli > mc 2 = E .... to wszystko jest kupa... oprócz siusiu ... pozdro !
- 0 0
-
2010-06-04 06:02
A ja myslałem, że już dawno tunel był zaprojektowany, tylko kasy brakowało (16)
widać od razu, że wybory samorządowe tuż, tuż - wszystkie zapomniane inwestycje wracają jak bumerang
- 305 34
-
2010-07-28 22:55
właśnie - obiecanki macanki przedwyborcze byle by znowu kadencję załapać na 4 lata, a przecież te inwestycję są dla naszego regionu konieczne !!!!!!!!!
- 0 0
-
2010-06-05 01:07
tunel (1)
Podobne dwa "swiderki" wiercily tunele pod rzeka Brisbane w Australii
Najglebsze miejsce por rzeka to 60 metrow. Po
dwa pasy w kazda strone- 1 0
-
2010-06-23 13:40
Tamten tunel ma 7 km długości, gdański 6 razy mniej. Aby zachować proporcjonalność (spadek drogi), musiałby być zaledwie 10 m poniżej wody. Trochę mało. Z jakiegoś powodu schodzili 60 m pod wodę.
Temat wygląda ma mżonki przedwyborcze i ucichnie na 4 lata.- 0 0
-
2010-06-04 13:35
zaprojektowany był poziomy przebieg tunelu (4)
natomiast nie zrobiono badań geologicznych, które pozwoliłyby ustalić, na jakiej głębokości wiercenie będzie optymalne oraz jaką strategię wiercenia użyć (wiercenie ciągłe / wiercenie z utwardzaniem złoża betonem)
- 7 4
-
2010-06-04 23:36
jestem pełen podziwu dla Ciebie! (3)
komentarze na trójmiasto.pl z dnia na dzień są na coraz niższym poziomie i nie wiem, czy jest sens się wysilać w tłumaczeniu czegokolwiek. Niektórym się wydaje że wybudować tunel, to jak zatemperować ołówek - od pomysłu do realizacji krótka droga. Jakby się tunel zawalił, to by dopiero było wielkie larum, ale my lubimy narzekać...
jeszcze jedno, do tych, którzy wszędzie widzą tylko kiełbasę wyborczą: ta inwestycja ma określony i realizowany harmonogram prac i ciężko ją zrealizować od pomysłu do otwarcia tak, żeby nie zahaczała o jakieś wybory... chyba, że waszym zdaniem na pół roku przed wyborami nie powinno się podejmować żadnych decyzji... tylko, że wtedy te podjęte na rok przed wyborami będą dla was wyborcze- 5 4
-
2010-06-05 22:19
nie chrzań, migu (2)
problem nie w komentarzach, tylko w okłamywaniu społeczeństwa i fałszywej propagandzie sukcesu. Już od kilku lat słychać że projekt tunelu jest gotowy. Jak dobrze poszukasz, to nawet znajdziesz artykuły z deklaracjami, że do 2010 miał być ten tunel *oddany do użytku*. A prawda jest jak widać taka, że to tylko częściowo przygotowany projekt, odgrzewany na okres przedwyborczy. Tylko ta sztuczka może tym razem nie zadziałać, bo ludzi nie da się na okrągło w konia robić.
- 3 1
-
2010-06-06 06:29
znawca?! (1)
rozumiem, że doskonale orientujesz się w procedurach i dokładnie wiesz, kiedy powinny być wykonane badania geologiczne!
poza tym jak muł nie pamięta faktów, to pod artykułem są wcześniejsze artykuły... polecam ten z 4listopada 2008, kiedy wiadomo jedynie jaką metodą będzie budowany i że w 2010r. ma zacząć się trwająca 4 LATA budowa!!! Ponadto koszty określone zostały na podstawie kosztów budowy innych tuneli, więc nie wiem jak by musiał wyglądać projekt w rozumieniu inżynieryjnym, skoro tak szacowane są koszty.
Generalnie nie powiem gdzie jesteś z całą swoją wypowiedzią, ale oczywiście ja tu chrzanie!- 1 2
-
2010-06-06 23:08
ale migu, coś zrozumiałeś
czy czytanie ze zrozumieniem też nawala?
Nie piszę o procesie inwestycyjnym tylko o kłamliwej propagandzie przedstawiającej rozbabrany projekt jako coś gotowego, skończonego i już-prawie-zaraz-wybudowanego. Tak się długo ludziom budyniu z mózgu robić nie da...- 1 1
-
2010-06-04 23:09
Droga zielona, Trasa Sucharskiego, Trasa Słowackiego, tunel pod Martwą Wisłą, Budyń Lake, muzeum II WS i oczywiście ECS pomijając wiele pomysłów i cudów na kiju... wszystko będzie, ze wszystkim zdążymy
- 3 1
-
2010-06-04 09:05
racja kolego więc Ty jako (może) mieszkaniec Gdańska .... (6)
....będziesz mógł rozliczyć ich w najbliższych wyborach!!
trzeba otwierać ludowi oczy na wiecznych pasibrzuchów radnych,, lans lans lans przed wyborami!!!!- 26 7
-
2010-06-04 09:30
(5)
I Ty masz racje Walonku tylko rozliczyc ich i wyp.... na zbity pysk!!!tylko to srodowisko nie znosi pustki i zaraz znajdzie sie nastepny cfaniak ktory omami swoj elektorat i dojdzie do lokalnego koryta!!!Ludzie patrzmy tej cholocie na lapska!!!
- 18 3
-
2010-06-04 09:45
nowi? starzy? (4)
tak sie zastanawiam co lepsze/gorsze?1. starzy wyjadacze, którzy swoje już wzięli i w zasadzie ustatkowani boją się przegiąć w 'braniu' więc oszczędnie podchodzą do tego tematu2. nowy narybek, który musi dopiero sie swoje nachapać i bez skrupułów będzie kombinował jak tu sie nie narobić, a dorobić...I tak źle i tak niedobrze, ale...
- 23 5
-
2010-06-04 09:56
(3)
Nikt nie wział tyle, żeby nie chciał więcej. Tyle że - mały bierze mniej, duży więcej.
- 18 4
-
2010-06-04 10:05
nowi? (2)
Ja jestem jednak zdania ze stary znając temat będzie ostrożniejszy, a świeżak jak pies spuszczony ze smyczy na ślepo brnie w ten 'biznes'. Taki to już problem systemowy ze do koryta pchają sie nie ci co powinni (bo mają wiedzę, doświadczenie, a może i kasę?) tylko średnio zamożne cwaniaki chcące sie szybko dorobić... a że zmienią nas za 4 lata jak okaże się jesteśmy co do joty jak poprzednicy (a może nawet gorsi?)... kogo to obchodzi bo w swojej kadencji swoje zarobimy...
- 11 5
-
2010-06-04 10:42
(1)
Mały i nowy jeszcze nie ma wyobraźni, ile można wziąć, więc bierze ostrożnie. Rutyna i większy apetyt przychodzi z czasem.
Co nie znaczy,że nie trzeba co jakiś czas przewietrzyć gabinetów.- 7 3
-
2010-06-04 11:51
budynia trzeba odsunąć
ale nie zmieniać na jakiegoś kurskiego oszołaoma tylko na takiego który spokojnie będzie realizował linię poprzednika (i nie wymiecie wszystkich dobrych urzędników) a jednoczesnie troche lepiej odczuwał nastroje społeczne bo budyn mam dziwne wrażenie nie liczył sie już z nikim (oprócz siebie)
- 10 3
-
2010-06-07 21:21
TUNEL W GDAŃSKU?
OBY NIE SKOŃCZYŁO SIĘ JAK ZAWSZE......Z DUŻEJ CHMURY MAŁY DESZCZ!
- 1 1
-
2010-06-04 06:09
będzie jak pod kanałem La Manche, super atrakcja (11)
i miasto się odkorkuje, oby jak najszybciej zrealizowali inwestycję
- 130 14
-
2010-06-04 10:04
(7)
Będzie atrakcja. Jak długo trwa wypompowanie wody z takiego tunelu? Bo że go kiedyś zaleje, to pewne. Jak wczoraj warszawskie metro.
- 7 9
-
2010-06-04 21:15
(6)
Hamburga ma pod rzeka Elba, szersza duzo od Martwej Wisly dlugi tunel, i nigdy go nie zalalo, to dlaczego ma ten tunel zalac?
- 2 1
-
2010-06-07 16:09
bo to jest polska i gdańsk
- 0 0
-
2010-06-04 22:49
bo to Polska właśnie (4)
w Sopocie "tunelik" (w porównaniu do opisywanego) miał tez być tak zrobiony żeby go nie zalało...
dziwnym trafem nie wiedząc dlaczego wszystkie wody dookoła tam spłynęły i ponad metr wody było po zeszłorocznych ulewach....- 2 1
-
2010-06-04 23:47
samych inżynierów tu widzę (3)
i specjalistów od tego typu obiektów
- 2 2
-
2010-06-05 22:26
raczej dobrych obserwatorów (2)
a co? z faktami się nie zgadzasz?
brzydkie fakty.. niedobre..- 2 1
-
2010-06-06 06:13
problem w tym (1)
ze w tej peplaninie pseudo-ekspertów faktów jest niewiele, żeby nie powiedzieć wcale!
- 0 1
-
2010-06-06 23:12
aaa.. czyli społeczeństwo jest winne, że jest niedoinformowane?
brzydkie społeczeństwo, niedobre..
no ca za ludzie, panie..- 2 0
-
2010-06-04 09:50
(2)
Nie dość że pierwszy w Polsce, to jeszcze najdłuższy :) Panie Naskręt...
- 8 1
-
2010-06-04 09:55
Czytaj ze zrozumieniem.... (1)
Pierwszy w Polsce pod wodą i ogólnie najdłuższy ze wszystkich tuneli w Polsce. Prawda, jakie to proste?
- 7 3
-
2010-06-04 21:43
A ile będzie miał metrów,
że ma być najdłuższy?
- 1 0
-
2010-06-06 09:50
Tunel i Obwodnica Poludniowa pozwolą na Odkorkowanie Centrum kierując cały tranzyt na obwodnicę.
Wreszcie nie będą nam zanieczyszczały zabytkowe Sródmieście cięzarówki i Tiry
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.