• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel pod Martwą Wisłą: wpłynęło odwołanie od wyników przetargu

Maciej Naskręt
15 lipca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Tunel pod Martwą Wisła ma wydrążyć maszyna-kret - Tunnel Boring Machine (TBM). Tunel pod Martwą Wisła ma wydrążyć maszyna-kret - Tunnel Boring Machine (TBM).

Fatalna wiadomość dla gdańskich kierowców. Hiszpańsko-austriackie konsorcjum odwołało się od wyników przetargu na tunel pod Martwą Wisłą. Jeśli to ono wygra przetarg, koszt budowy wzrośnie o prawie 300 mln zł. Decyzja w rękach Krajowej Izby Odwoławczej.



Przebieg Drogi Zielonej tuz obok stadionu w Letnicy. Przebieg Drogi Zielonej tuz obok stadionu w Letnicy.
Przebieg Tunelu pod Martwą Wisłą wraz z drogami dojazdowymi. Przebieg Tunelu pod Martwą Wisłą wraz z drogami dojazdowymi.
Klops w przetargu na wydrążenie maszyną-kretem tunelu pod Martwą Wisłą, będącego jednym z elementów Trasy Słowackiego. Do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie, złożone przez konsorcjum firm FCC Construction, Alpine Bau GmbH i Alpine BeMo Tunnelling GmbH. Chciały one wybudować tunel za 1,180 mld zł.

Tymczasem miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne jako zwycięzcę przetargu wskazała konsorcjum firm Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A. i Aprivia S.A.. Złożyło ono najkorzystniejszą ofertę, w której budowę tunelu wyceniono na 885,6 mln zł.

Czego dokładnie dotyczy odwołanie? - Odwołujący się uznał, że zwycięskie konsorcjum zaproponowało cenę rażąco niską. Jesteśmy jednak przekonani, że Krajowa Izba Odwoławcza oddali wniosek hiszpańsko-austriackiego konsorcjum - przekonuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki.

Rozprawa w KIO odbędzie się w ciągu dwóch tygodni. Jeśli Izba odrzuci odwołanie to, zgodnie z procedurą, dokumentacja przetargowa zostanie wysłana do kontroli przez Urząd Zamówień Publicznych. W przeciwnym wypadku procedurę określi KIO.

Co gdy Izba podzieli argumenty konsorcjum hiszpańsko-austriackiego i wykluczy ofertę Hydrobudowy, PBG i Aprivii z przetargu? By sprostać oczekiwaniom cenowym tego konsorcjum Gdańsk musiał dokonać znaczących cięć w swoich inwestycjach. Praktycznie niemożliwe jest, by miasto znalazło dodatkowe 300 mln zł, gdyby za wydrążenie tunelu trzeba było zapłacić prawie 1,2 mld zł.

Natomiast konsorcja i firmy biorące udział w przetargu na budowę Drogi Zielonej, która powstanie pomiędzy ul. Marynarki Polskiej, a al. Hallera, nie złożyły odwołań do jego wyników. Droga Zielona to również jest jeden z elementów Trasy Słowackiego.

Dokumentacja przetargowa inwestycji, która będzie prowadzona przy stadionie w Letnicy trafiła do kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli ten nie będzie miał zastrzeżeń to GIK na przełomie lipca i sierpnia będzie mógł podpisać umowę z wykonawcą - firmą Budimex. Zobowiązała się ona wykonać inwestycję w cenie ok. 135 mln zł i w czasie 16 miesięcy.

Prezentujemy przyszły przebieg Trasy Słowackiego od lotniska w Rębiechowie do gdańskiego portu.

Opinie (147) 6 zablokowanych

  • Znieść ten przedebilny przepis umożliwiający odwoływanie się od przetargu. (4)

    Klient, nasz pan. Jak dotąd kupowałem w sklepie A, a potem odkryłem że sklep B jest tańszy, to sklep A może mnie dręczyć odwołaniami? Wybór zapadł, przegrani w przetargu mają obowiązek gonić się. Bez tego ten kraj nie będzie normalny.

    • 5 9

    • Gdyby nie możliwość zastrzegania przetargu, CBA byłoby niepotrzebne.

      • 1 0

    • Wszystko znieść i nie będzie niczego: hasło Tuska-Kononowicze (2)

      zostanie wreszcie zrealizowane

      • 2 4

      • Przepisy dzielimy na mądre (zjawisko tak rzadkie jak dzika foka na polskiej plaży) (1)

        i szkodliwe. Niby co dobrego jest w tym? Bez tego, istotnie agenci CBA byliby bezrobotni.

        • 0 3

        • Nalezałoby zadbać oto, aby połowa składu wszelkich komisji była agentami CBA.

          Wtedy wszelkie budowy tuneli, kolei, dróg, autostrad, mostów, wiaduktów... Zrealizowano by jeszcze przed kolacją.

          • 0 0

  • to za 10 lat rozpoczną budowę?

    czy jak ?

    • 3 2

  • jakoś to dziwnie pokazują (1)

    pokazują drugi odcinek do ul. Rzeczpospolitej,a trzeci od Hallera,a jak jechać od ul.Rzeczpospolitej do ul.Hallera???

    • 3 5

    • Tam Budyń wybuduje takie małe gwiezdne wrota i samochody wpadające z Hynka będą się teleportować na Hallera :-)))

      • 0 0

  • tylko

    polskie firmy, hiszpanie juz raz zawalili robotę

    • 3 0

  • NAZWA STRASZNA - MARTWA WISŁA! TO OBY TO NIE BYŁ DLA NIEKTORYCH TEN OSTATNI TUNEL ZE SWIATEŁKIEM NA KONCU !

    OBY TO NIE BYŁO ZEJSCIE DO TEGO OSTATNIEGO TUNELU ! ROZNIE TO Z TYMI TUNELAMI KURKA BYWA ! NO I JESZCZE TA NAZWA "' MARTWA '' UWAZAJCIE CHLOPAKI NA TEN TUNEL BO NIEKTORZY JUZ Z NIEGO NIE WYCHODZA ! BRRRRRR BRRRRR TUNEL TO JEST NASZ OSTATNI A ZWIAZEK BRATNIIIIIIII +

    • 1 7

  • (2)

    bo takie przetargi opieraja sie na lapowkach. firma wygrywa przetarg po zanizonej cenie. wygrywa i wie ze nie jest w stanie wybudowac za taka kwote. i tu kluczowa role odgrywa projektant. w gdanku najczesciej powiazany z bobkiem budowniczym. firma sobie buduje i buduje. mija troszke czasu i sklada wniosek do projektanta o zmiane planow. i tak zamiast drewnianych laweczek montuje sie proste plastikowe. zamiast latarni z 4 lampami montuje sie tylko 2. itp. oczywiscie projektant za darmo planu nie zmieni. tak wiec w trakcie budowy zmeinia sie materialy na tansze, oplaca projektanta, oplaca bobka budowniczego no i mamy tunel za polowe ceny ale jakze inny niz ten ktory mial pierwotnie powstac. grunt ze legalnie i zgodnie z przepisami. chinczycy padli bo nie byli swiadomi ilosci lapowek jakie trzeba rozdac by budowac droge.
    polska rzeczywistos. niezaleznie od tego czy buduje sie hotel, droge, tunel czy tez stadion. na kazdym kroku partactwo i lapowkarstwo. ale czego mamy oczekiwac od narodu pod okupacja komunistow i armii watykanskiej ?

    • 10 10

    • M&M chyba nigdy nie ucestniczyłeś w takich pracach (1)

      Nie można zmienić istniejącego projektu , bo jest on zatwierdzony nie tylko przez projektanta ale zaakceptowany przez inwestora , to po pierwsze , po drugie wszelkie projekty są przesyłane dalej gdyż większość jest dofinansowana prze programy UE , a ci potrafią sprawdzić nawet po roku czasu od zakończenia inwestycji , jeśli zabraknie nawet jednego schodka to jest traktowane jako odstępstwo od projektu i nikt nie pyta czy czy była zgoda projektanta czy nie ,ma być i KONIEC !! Wystartuj ,zrealizuj i odbierz należne pieniądze a następnie opisz jak będziesz miał jakiekolwiek pojęcie a na razie nie wprowadzaj ludzi w błąd

      • 1 1

      • nie wprowadzam ludzi w blad. pomysl logicznie.

        • 0 1

  • TO jest POLSKA!

    do 2020 zdążymy.

    • 1 2

  • Budyń kombinuje na wielką skalę, ale i tak sędzia Szczurek wygra w całej sprawie - nawet bez dofinansowania na wszystko co ma

    związek ze stadionem.

    • 2 3

  • Budowac nie gadac !

    • 2 0

  • Do M@M! (1)

    Ale Cię człowieku zniewolono. Umysł wyprany, lub delikwent naćpany. Co bierzesz? Nie podejrzewam, że wierzysz w to co piszesz! Wszystko pasuje do torów postępowania wyznaczonych przez jedynie słuszną ideę, jedynie właściwej partii, której mamy po dziurki w nosie: Patrz I Słuchaj!!!!

    • 4 3

    • a jaka to jest wedlug ciebie jedyna sluszna partia ?bo mnie sie wydaje ze nie ma roznicy pomiedzy solidarnoscia, pisem, platforma i sld. w kazdej partii zasiadaja politycy z czasow prl lub ich synowie. kazdy z nich to komunista z wyksztalcenia i z wychowania. kazdy z nich jest tam tylko po to by napchac klieszenie pieniedzmi twoim kosztem. a do tego celu sluza im propaganda sukcesu i kosciol katolicki. zobacz sobie jak tusk, walesa, kaczynski liza pupy biskupom. liza po to by czarna mafia trzymala ciemny narod w ryzach.najpierw postudiuj nazwiska u wladzy a pozniej pyskuj.

      • 1 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane