- 1 Tak powinien wyglądać remont każdej ulicy (52 opinie)
- 2 Kierowca prysnął gazem w radnego (272 opinie)
- 3 Kolejna kradzież z automatu paczkowego (194 opinie)
- 4 78 mln zł długów za mieszkania komunalne (264 opinie)
- 5 Będą zmiany na remontowanej ul. Unruga (56 opinii)
- 6 Spór o władzę w zarządzie województwa (52 opinie)
Tunel pod Martwą Wisłą: wpłynęło odwołanie od wyników przetargu
Fatalna wiadomość dla gdańskich kierowców. Hiszpańsko-austriackie konsorcjum odwołało się od wyników przetargu na tunel pod Martwą Wisłą. Jeśli to ono wygra przetarg, koszt budowy wzrośnie o prawie 300 mln zł. Decyzja w rękach Krajowej Izby Odwoławczej.
Tymczasem miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne jako zwycięzcę przetargu wskazała konsorcjum firm Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A. i Aprivia S.A.. Złożyło ono najkorzystniejszą ofertę, w której budowę tunelu wyceniono na 885,6 mln zł.
Czego dokładnie dotyczy odwołanie? - Odwołujący się uznał, że zwycięskie konsorcjum zaproponowało cenę rażąco niską. Jesteśmy jednak przekonani, że Krajowa Izba Odwoławcza oddali wniosek hiszpańsko-austriackiego konsorcjum - przekonuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki.
Rozprawa w KIO odbędzie się w ciągu dwóch tygodni. Jeśli Izba odrzuci odwołanie to, zgodnie z procedurą, dokumentacja przetargowa zostanie wysłana do kontroli przez Urząd Zamówień Publicznych. W przeciwnym wypadku procedurę określi KIO.
Co gdy Izba podzieli argumenty konsorcjum hiszpańsko-austriackiego i wykluczy ofertę Hydrobudowy, PBG i Aprivii z przetargu? By sprostać oczekiwaniom cenowym tego konsorcjum Gdańsk musiał dokonać znaczących cięć w swoich inwestycjach. Praktycznie niemożliwe jest, by miasto znalazło dodatkowe 300 mln zł, gdyby za wydrążenie tunelu trzeba było zapłacić prawie 1,2 mld zł.
Natomiast konsorcja i firmy biorące udział w przetargu na budowę Drogi Zielonej, która powstanie pomiędzy ul. Marynarki Polskiej, a al. Hallera, nie złożyły odwołań do jego wyników. Droga Zielona to również jest jeden z elementów Trasy Słowackiego.
Dokumentacja przetargowa inwestycji, która będzie prowadzona przy stadionie w Letnicy trafiła do kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli ten nie będzie miał zastrzeżeń to GIK na przełomie lipca i sierpnia będzie mógł podpisać umowę z wykonawcą - firmą Budimex. Zobowiązała się ona wykonać inwestycję w cenie ok. 135 mln zł i w czasie 16 miesięcy.
Prezentujemy przyszły przebieg Trasy Słowackiego od lotniska w Rębiechowie do gdańskiego portu.
Opinie (147) 6 zablokowanych
-
2011-07-15 23:45
Maszyne TBM (7)
- puscic z Gdanska do Gdyni i juz mamy metro ..... ( Trojmiejska Metropolia )
- 10 6
-
2011-07-16 00:04
już mamy metro (6)
naziemne. Bez kolizyjnych skrzyżowań. Po co je wprowadzać pod ziemię?
- 7 1
-
2011-07-16 00:42
dlatego (5)
ponieważ pod ziemią albo w zamkniętym tunelu może rozwinąć większą prędkość niż nad ziemią, gdzie wiele czynników niebezpiecznych nie zezwala na to, a moim zdaniem fajnie by było z Gdańska do Gdyni jechać 10 minut jak w normalnym europejskim mieście...
- 1 7
-
2011-07-16 02:21
"wiele czynników niebezpiecznych nie zezwala na to" że co proszę? (4)
Można prosić o podanie choćby jednego z tych czynników? W końcu jest ich wiele więc to nie powinien być problem. A może to zbyt niebezpieczne?
- 4 1
-
2011-07-16 09:15
!!! (3)
-wystarczy, że ktoś wejdzie na tory
-śnieg zasypie torowisko
-oblodzenie, zmiana temperatur
-intensywne opady spowodują obsuniecie torowiska
nie wspominając już o hałasie jaki by powodowała kolejka, poruszająca się prędkością metra- 1 4
-
2011-07-16 14:41
braawo sajgonek ! (1)
reprezentujesz nowoczesny sposób myślenia.... !
- 0 4
-
2011-07-16 16:50
O kurde, to nowoczesny sposób myślenia objawia się przez wypisywanie głupot?
Przecież żadne metro nie osiąga tak wysokich prędkości jak niektóre systemy kolei naziemnej! Jak więc można pisać, że w tunelu można rozwijać większa prędkość i to niby dlatego, że nad ziemią jest niebezpiecznie!
Z tego co sajgonek wymyślił to jedyną prawdziwą wadą kolei naziemnej jest hałas jednak jego emisję da się ograniczyć no i ciężko go zaliczyć do "czynników niebezpiecznych" ;)- 2 1
-
2011-07-16 16:35
no strasznie "niebezpieczne" te Twoje czynniki ;)
"wystarczy, że ktoś wejdzie na tory" ogrodzenie jest tańsze niż tunel :) No i przy prędkościach z jakimi porusza się zwykła naziemna kolej (również nasza SKM) i tak zwykle nie da się zatrzymać pociągu przed przeszkodą. Torowisko SKM nie jest ogólnodostępne a przejazdy samochodowe czy przejścia dla pieszych nie występują więc argument o wejściu na tory kompletnie bez praktycznego znaczenia.
"śnieg zasypie torowisko" w naszym klimacie poza bardzo rzadkimi sytuacjami torowisko jest bardzo łatwo odśnieżyć. W kolei miejskiej gdzie częstotliwość kursowania pociągów jest duża śnieg na torach nie stanowi większego problemu.
Gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie o tym co piszesz to prędzej napisał byś o obciążonych śniegiem gałęziach które mogą uszkodzić przewody trakcyjne. To jednak też nie jest poważny problem bo wystarczy je od czasu do czasu przycinać i jest to tańsze niż koszty utrzymania tunelu.
"intensywne opady spowodują obsuniecie torowiska" kolejna bzdura, zwłaszcza w odniesieniu do SKM w trójmieście. Kiedy ostatnio stało się coś takiego na SKM? Czy gdzieś wprowadzono ograniczenie prędkości z tego powodu?
"nie wspominając już o hałasie jaki by powodowała kolejka, poruszająca się prędkością metra" hałas to rzeczywiście problem ale przy prędkości metra (która nie odbiega przecież od prędkości naziemnych kolei miejskich a jest sporo mniejsza niż klasycznych naziemnych kolei wysokich prędkości) nie jest nie do rozwiązania. W większości przypadków starczy kilka ekranów, odpowiednia konstrukcja torowiska itp.
Jak dotąd nie przedstawiłeś ani jednego argumentu na to, że w tunelu można rozwinąć większa prędkość niż na ziemi.
Najśmieszniejsze jest w tym wszystkim jest to, że przecież żadne metro na świecie nie osiąga zawrotnych prędkości (ważniejsze jest przyspieszenie i szybka wymiana pasażerów, zupełnie jak w naziemnej kolei miejskiej) i nie odbiegają one znacznie od prędkości szybkich kolei miejskich.- 3 3
-
2011-07-16 16:21
czy to ta sama firma co buduje stadion narodowy ???
stadion narodowy Alpine Bau z kwoty ok.800milonów zwiększyło już do ok.2 miliardy i końca bubla nie widać, stadon Duseldorf wybudowano za 500milinów eur- o.k.2 miliardy pln, ze zmienną murawą - wyjeżdża murawa - wjeżdża bieżnia- i to działa-
Alpine zna się na podwojeniu lub nawet potrojeniu kosztów
nie ważny tunel ważne zdobyć pieniądze , a moze przy okazji coś kiedyś wybudują
no to tyle- 4 4
-
2011-07-15 16:53
3:36 - w tym miejscu widać, że zostanie zburzona zabytkowa parowozownia! (7)
- 40 18
-
2011-07-16 13:19
Parowozownia już faktycznie nie istnieje (1)
Ale wieża ciśnień wygląda jeszcze przyzwoicie, nie da się jej uratować?
- 3 2
-
2011-07-16 15:22
Wieża Ciśnień ma zostać, tak było w projekcie sprzed ~2 lat. Mam nadzieje, że się to nie zmieniło :)
- 4 1
-
2011-07-16 11:44
Żadna tam ona zabytkowa. Przebudowana chyba ze 100 razy dawno już straciła jakąkolwiek wartość zabytkową.
- 5 2
-
2011-07-15 17:38
Po (3)
co parowozownia , jak nie ma już parowozów , a jaki to zabytek ???
- 11 22
-
2011-07-15 18:12
(2)
można odrestaurować zabytek i zrobić tam np. super pijalnię piwa dla kibiców
- 24 10
-
2011-07-16 09:28
spalarnię dla kibiców
dobry pomysł
- 6 2
-
2011-07-15 18:36
z akcentami kolejowymi ,świetny pomysł ! i na górze wieży ciśnien galerie makiet czy coś w tym stylu .
- 16 6
-
2011-07-16 14:13
nawet jak wygra hydrobudowa
to koncowy koszt na 100% bedzie wyzszy niz wygrana oferta z przetargu. za duzo ludzi chce uszczknac pieniedzy z budzetu
- 2 2
-
2011-07-16 10:59
No to Adamowicz odetchnął z ulgą
bo nie musi szukać brakujących pieniędzy na realizację tunelu.
- 6 4
-
2011-07-16 10:20
Jeśli już, to pod Leniwką, bo taka jest polska nazwa tej odnogi Wisły !
- 3 3
-
2011-07-16 10:08
cena razaco niska jak przy autostradzie
odwolaja sie i potem nikt juz z tym tunelem nie zdarzy. i zostaniemy bez tunelu, bez pieniedzy taki bedzie final tego. co za glupi narod.
- 4 6
-
2011-07-16 09:53
no to niczego nie będzie. Stadion - zamiast wszystkiego....
żenada budynia i jego PO
- 2 9
-
2011-07-15 16:47
spokojnie - ten protest to kpina (5)
nie było jeszcze przypadku aby KIO uznała protest którego jedynym kryterium jest rażąco niska cena zwycięzcy przetargu.;.
Hiszpanie z FCC wracać do domu ! - my nie powiemy nikomu :D- 99 6
-
2011-07-15 22:10
(3)
A zastanawiałeś się na czym zaoszczędzono te 300 mln? Co to za bzdura, aby przetargi rozstrzygać na podstawie najniższych kosztów. Jak będziesz zlecał zrobienie instalacji elektrycznej w domu, to zlecisz to elektrykowi czy mi jak będę gotów zrobić to za połowę ceny?
- 6 6
-
2011-07-15 23:38
zabezpieczę się umową (1)
postawię wymagania, i jak się nie wywiążesz,to kto inny zrobi to na Twój koszt.
- 8 2
-
2011-07-16 09:27
o tak, na pewno kretyn kupujący za pół ceny martwi się o gwarancję
i już widzę jak ją dostajesz od Mietka czy Ziutka.
- 1 7
-
2011-07-15 23:42
Kolego zlece tobie, a jak nie bedzie dzialac to bedziesz placil kary umowne.
- 7 1
-
2011-07-15 17:41
Hiszpanie !!
Polacy was kochają i sznuja ale zbierajcie sami swoje owoce u siebie , my damy sobie radę , wasi przyjaciele !!!
- 11 0
-
2011-07-16 08:58
fatalna wiadomość dla kierowców?
chyba dla magistratu
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.