- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (30 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (243 opinie)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (179 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (158 opinii)
- 5 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (43 opinie)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (57 opinii)
Tunel pod Motławą dla pieszych i rowerzystów?
Choć tunel pod Motławą powstanie dopiero za kilka lat, to już teraz warto zastanowić się nad jego kształtem. Rowerzyści pytają o drogę rowerową, my - o chodnik dla pieszych. Miasto: o tym zdecydują względy bezpieczeństwa.
Mimo to dyskutowanie już dziś o kształcie przyszłej przeprawy wcale nie jest przedwczesne. O "swoje" postanowili już teraz powalczyć rowerzyści.
- Ciekawi mnie, czy miasto planuje zbudować przejazd rowerzystom pod rzeką. W przypadku tunelu pod Martwą Wisłą, który jest obecnie budowany, zapomniano o tym rozwiązaniu - zastanawia się pan Krzysztof, który codziennie dojeżdża rowerem ze Stogów do pracy w Śródmieściu Gdańska.
My z kolei postanowiliśmy sprawdzić, czy w tunelu znajdzie się chodnik, który pozwoli pieszym bezpiecznie przejść z jednego brzegu Motławy na drugi.
Warto tu zaznaczyć, że zapisy obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego dopuszczają budowę ścieżek rowerowych na jezdniach po obu stronach tunelu. Jednak te plany nie dotyczą samego tunelu. Dla tunelu planu na razie nie ma.
Warto tu jednak zaznaczyć, że od 2015 r. rowerzyści będą mogli korzystać z odległej o kilkaset metrów od planowanego tunelu kładki na Ołowiankę. Trwają prace nad jej projektem, a sama budowa ruszy prawdopodobnie za rok. Zdaniem części miejskich planistów zmiana ta wpłynie nie tylko na poruszanie się rowerem po Śródmieściu, ale także zaktywizuje tereny w dzielnicy Długie Ogrody.
Ponieważ ewentualny tunel na pewno nie powstanie przy użyciu maszyny wiertniczej (dlaczego? o tym przeczytasz tutaj) lecz metodą zatapiania gotowych elementów prefabrykowanych, może mieć różne formy.
Pod uwagę brane może być zarówno zestawienie tuneli w poziomie (obok siebie), jak i w pionie (jeden nad drugim). W tym drugim przypadku tramwaje z pewnością zajęłyby wyższe "piętro", ponieważ miałyby one trudności z wyjechaniem z dolnej komory.
Opinie (112) 1 zablokowana
-
2014-01-07 12:02
Stadion
Proponuję wybudować jeszcze jeden stadion, można by wtedy tak zadłużyć miasto, że bankructwo gwarantowane. Już dziś obsługa długu wobec banksterki to spory problem. Nie ma sensu remontować ulic, wdrażać nowych rozwiązań komunikacyjnych czy w jakikolwiek sposób pomagać mieszkańcom w codziennym znoju dojazdowym. Pamiętacie jak ci hiszpanie się bawili? Irlandczycy? Ile piwa pili a jacy grzeczni! No! :)
- 3 3
-
2014-01-07 06:02
Jaram sie tym tunelem! (3)
Jak wielkim zderzaczem hadronów :)
- 89 9
-
2014-01-07 11:49
A jak to robio w centralnych Indochinach?
- 5 0
-
2014-01-07 09:09
w tym kraju wciaz sa to porownywalne osiagniecia technologiczne :)
- 8 1
-
2014-01-07 07:33
nie rozumiem dlaczego nie mozna zrobic chodnika i ciagu dla rowerow
wzgledy bezpieczenstwa? ok - ale z takiego tunelu musi byc droga ewakuacji w razie np. pozaru, wiec ta droga moglby byc chodnik i sciezka dla rowerow - 2w1!!
- 8 8
-
2014-01-07 10:55
W tak bardzo turystycznym miejscu, droga dla pieszych jest tak normalna że dziw o niej wspominać.
Tylko po co rowerzystów? Kiedy spaceruję deptakiem, nie chcę mijać żadnych pojazdów. A szczególnie widocznych dopiero odległości metra. Straszą mnie.
- 7 7
-
2014-01-07 09:32
Zieeew, tylu oszustów i zlodziei co w Gdansku to nie ma nigdzie na swiecie
Moze z tego wynika sukces platformy, w koncu jej marsz do zloba zaczal sie tutaj. Przekretaly i Oszusci wszystkich miast, laczcie sie...
Tam za Gierka byl prom. Zatopiono go przez bydlecy alkoholizm zalogi, 100% obsady byla >>2%o w czasie katastrofy. Prom byl na uwiezi, linowy i osobowy. Gdyby byl wolnobiezny, nawet tak pijana zaloga nie zdolala by utopic nikogo.
Zamiast zrobic lepszy prom, zamknieto przeprawe, a potem upadl komunizm nikomu nie chcialo sie myslec.
A teraz rozne zlodzieje chca przekrecic forse. Na kladke, na betonowy most "czlogowy", na tunel, na winde z teleporterem, na stacjonarna lodz podwodna. A przede wszystkim na milion i osiem wizualizacji, konkursów i ekspertyz. Mis wiecznie zywy.
Tymczasem kajak/kapec, jak ten kolo muzeum morskiego zalatwilby potrzebny transport za te pieniadze az do XXXwieku, do tego czasu ludnosc calej Polski bedzie wynosic 100ooo ludzi, nie bedzie potrzebny ani tunel, ani most, ani prom, ani Motlawa.- 9 6
-
2014-01-07 07:36
UWAGA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2)
W tunelu będzie ruch lewostronny. Pokazuje to zdjęcie nr 3
- 32 9
-
2014-01-07 08:05
przyczyna sugestii
wielu się nabrało w większych sprawach na ...
- 2 0
-
2014-01-07 07:56
Uwaga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Przeczytaj podpis pod zdjęciem chociaż. Luuudzieeeee dlaczego komentujecie bez czytania????????
- 5 2
-
2014-01-07 06:24
To jest miś na miarę naszych możliwości (1)
Zmarnowano szansę jaką mogła być dobrze zrobiona Nowa Wałowa i ten pomysł na z tunelem to tylko ciąg dalszy psucia. Nie powstaje miasto przyjazne dla ludzi tylko uparcie wydaje się grube miliony na dopasowywanie miasta do samochodów - a my za to wszystko płacimy. Stare myślenie i wieloletnia inercja...
- 48 56
-
2014-01-07 07:13
Trochę racji w tym jest
Podwale Przedmiejskie w takiej formie, jak je zbudowano, okazuje się problemem. I z jednej strony miejscy urbaniści zdają sobie z tego sprawę, ale z drugiej byc może dopuszczą do tego samego błędu na Nowej Wałowej....
- 19 2
-
2014-01-07 06:54
A może zatrudnić do kopania tunelu
brygadę Rednosów z okolicy. Sami specjaliści, uczciwi i sumienni. Przynajmniej nie będzie trzeba nad kolejnym przekrętem podatkowym myśleć.
- 30 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.