- 1 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (146 opinii)
- 2 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (220 opinii)
- 3 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (135 opinii)
- 4 Coraz więcej domów pływających na wodzie (21 opinii)
- 5 MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej (92 opinie)
- 6 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (157 opinii)
Jak może wyglądać tunel pod Motławą?
Tunel pod Motławą - jak może wyglądać? Gdańsk był gospodarzem międzynarodowych warsztatów dla młodych planistów i inżynierów, których tematem było wypracowanie rozwiązań dotyczących przejścia tunelowego pod Motławą w ciągu planowanego przedłużenia ul. Nowej Wałowej. Sprawdziliśmy, jakie wnioski wyciągnięto ze spotkania.
- Tunel pod Motławą
- Jak skutecznie wykorzystać przestrzeń?
- Młode Miasto i Polski Hak w przyszłości
- Zmiany w szerszej perspektywie wpłyną na całe Śródmieście
- 23 planistów i inżynierów z Europy
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Chcesz zamieszkać w rejonie Młodego Miasta?
Tunel pod Motławą
Swoją wizję na to, jak tunel może wyglądać i co może dać Młodemu Miastu, przedstawili architekci z europejskich firm projektowych oraz osoby reprezentujące zagraniczne uczelnie wyższe. Zorganizowane przez Gdańsk warsztaty pozwoliły na określenie możliwych rozwiązań w zakresie kształtowania atrakcyjnych przestrzeni publicznych na powierzchni terenu ponad planowanym tunelem pod Motławą.
Prezentacja architektów w języku angielskim
- Chodziło nam o to, aby nie był to (jak to zazwyczaj bywa) betonowy plac lub też wielkopowierzchniowy trawnik. W szczególności wypracowano propozycje rozwiązań przestrzennych, podkreślających szczególną tożsamość miejsca oraz możliwości powiązania kształtowania przestrzeni publicznej z doświetleniem przestrzeni tunelu światłem dziennym. Wskazano także na możliwości potencjalnej zabudowy tych przestrzeni małokubaturowymi obiektami obejmującymi funkcje społeczne - co może mieć istotne znaczenie w kontekście budowy oferty dla mieszkańców całego miasta - mówi Joanna Bieganowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Jak skutecznie wykorzystać przestrzeń?
Podczas spotkania zaprezentowano rozwiązania pozwalające na wykorzystanie obszaru przestrzeni publicznej nad przeprawą tunelową jako atrakcyjnego miejsca widokowego - co pozwolić może na wykształcenie rozwiązania zwiększającego atrakcyjność tego miejsca dla przyszłych użytkowników - mieszkańców i odwiedzających.
- Wskazano także na możliwe rozwiązania co do sposobu zagospodarowania ciągu ul. Nowej Wałowej na odcinkach przylegających bezpośrednio do tunelu - co stanowi także wskazanie dla przyszłych projektantów tego zadania - mówi Bieganowska.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Żeby kupić te auta musisz mieć gruby portfel i wolne pół miliona
Młode Miasto i Polski Hak w przyszłości
Uczestnicy - w kontekście możliwych rozwiązań technologicznych związanych z realizacją samego tunelu - wskazali także na znaczenie tego obszaru dla przyszłej struktury całej dzielnicy (rozumianej jako zarówno Młode Miasto, jak i Polski Hak), co nieść będzie skutki dla dalszych decyzji co do kształtowania wytycznych urbanistycznych dla rozwoju tego obszaru.
- Jednoznacznie zasugerowano wykorzystanie technologii pozwalających na ograniczenie głębokości przeprawy tunelowej oraz jej gabarytów - w tym pozwalających na powiązanie przeprawy tramwajowej i drogowej z pieszą i rowerową oraz zlokalizowania na wysokości ul. Sienna Grobla przystanku tramwajowego obsługującego nabrzeże Polskiego Haka. Podkreślone więc zostało znaczenie rejonu ul. Wiosny Ludów i Siennej Grobli jako istotnego węzła komunikacji zbiorowej dla tej części miasta, co niesie m.in. konsekwencje dla szczegółów rozwiązań projektowych dla tej części miasta w przyszłości - dowiadujemy się.
Zmiany w szerszej perspektywie wpłyną na całe Śródmieście
Wskazano także na możliwe zróżnicowanie co do charakteru zabudowy terenów otaczających, co pozwala na uszczegółowienie koncepcji kształtowania tych obszarów - także w dialogu z przyszłymi inwestorami. Podkreślono też możliwość powiązania analizowanego obszaru z całym systemem przestrzeni publicznych Młodego Miasta i Polskiego Haka, a w szerszej perspektywie - całego śródmieścia Gdańska.
- Planujemy - po otrzymaniu całości raportu i prezentacji - dokonanie szczegółowej analizy wypracowanych rozwiązań i określenie - na tej podstawie - rekomendacji do finalnego opracowania projektowego. Już teraz można jednak powiedzieć, iż większość z zarekomendowanych w ramach warsztatów rozwiązań najprawdopodobniej zostanie przez nas wskazana jako sugestia dla przyszłych projektantów analizowanej przestrzeni - mówi Joanna Bieganowska. - Można więc powiedzieć, iż wyniki warsztatów zostaną w pełni wykorzystane w dalszym ciągu prac projektowych związanych z kształtowaniem tego rozwiązania tunelowego, ale także i w kontekście prac nad wytycznymi urbanistycznymi dla całości obszaru Młodego Miasta i Polskiego Haka.
23 planistów i inżynierów z Europy
W warsztatach brało udział 23 młodych planistów i inżynierów, co pozwoliło na wypracowanie rozwiązań zarówno technicznych (związanych z możliwymi sposobami realizacji przejścia tunelowego), jak i urbanistyczno-architektonicznych (związanych z kształtowaniem przestrzeni publicznej i terenów otaczających).
W większości pochodzili oni z krajów europejskich, ale paru gości przyjechało także z dalszych krajów - Egipt, Indie, Afryka Południowa. Pozwoliło to na zderzenie ze sobą różnych podejść do kształtowania inkluzywnej i atrakcyjnej przestrzeni publicznej.
Prowadzący warsztaty - łącznie pięć osób z zagranicy - reprezentowali europejskie firmy projektowe oraz uczelnie wyższe. Ponadto cały proces był wspomagany przez obecność osób prowadzących proces z ramienia Biura Architekta Miasta oraz podmiotów zaangażowanych w dotychczasowe procesy kształtowania Młodego Miasta i Polskiego Haka.
Łącznie w spotkaniu brało udział ok. 30 osób.
Inwestycje
Opinie (196) 4 zablokowane
-
2023-06-06 19:59
Fantazja
Fantazja, fantazja bo fantazja jest od tego, aby bawić się, aby bawić się, aby bawić się na całego
- 2 1
-
2023-06-06 22:18
Ta ankieta jest zaskakująca. Zaprezentowano właściwie nic, a większości się podoba. Pisząc nic nie oceniam tego co widać na trzech zdjęciach, ale raczej to, że za trzech zdjęciach nie da się czegokolwiek zwizualizować.
- 1 0
-
2023-06-06 23:17
Niesamowite walory i możliwości Polskiego Haka już zostały bezpowrotnie zniszczone. (1)
To banalne blokowisko pasujące do okolic obwodnicy w ponurej, burej barwie już teraz przyprawia o mdłości. Szkoda, że gdańskim decydentom tak bardzo brakuje rozmachu, smaku i znajomości historii naszego miasta słynnego onegdaj z przepięknych, niepowtarzalnych kamienic i kamieniczek. A pomyśleć, że był plan zbudowania tam niebanalnego wysokościowca, który byłby jednoznacznie kojarzony z Gdańskiem na całym świecie, ale poszedł na półkę i przepadł.
- 3 0
-
2023-06-08 13:56
A mnie przyprawia o mdłości wizualizacja następnego etapu Brabanku.
- 0 0
-
2023-06-07 05:56
No no metalzbyt miałby większe obroty
Miasto nie ma innych bardziej potrzebnych wydatków- 1 0
-
2023-06-07 09:41
Zrobcie taki tunel miedzy gorkami wschodniki a zachodnimi i 2i tunel miedzy swibnem a mikoszewem zamiast tego syfiastego promu (1)
- 0 0
-
2023-06-07 11:25
I jeszcze tunel pod tunelem W tym wszystkim galerię handlową taka szkaradna jak forum
- 0 0
-
2023-06-07 13:28
na pewno będzie wyglądał jak tunel pod dworcami pkp i pks
cała wiocha bedzie miała gdzie robić balangi
- 0 0
-
2023-06-07 22:26
No to się deweloper via koperta dobrze wykosztował żeby z publicznych (czyt. naszych) pieniędzy ktoś rozważał takie rozwiązanie!!
- 0 0
-
2023-07-14 10:30
Zakamarki
Trzeba koniecznie wziąc pod uwage przy projektowaniu zakamarki sikowe . Takie niewielkie uskoki w elewacji aby osoba sikająca na mur nie była mocno ekspnowana i mogła schować sie w licu aby bez skrępowania oddać sika.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.