• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tymi ulicami pojedziemy po oddaniu Trasy Słowackiego

Maciej Naskręt
8 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Zobacz okiem kierowcy drogę, którą będziemy jeździć między Trasą Słowackiego a Drogą Zieloną.


Po oddaniu Trasy Słowackiego więcej samochodów pojedzie alejami Rzeczypospolitej i Jana Pawła II. Powód? Zabraknie przedłużenia ul. Nowej Kościuszki do al. Hallera. Dlatego miejscy inżynierowie ruchu poprawiają przepustowość i bezpieczeństwo na obu alejach. Zmiany już widać.



Na tym odcinku miejscy inżynierowie ruchu poprawiają bezpieczeństwo i przepustowość jezdni. Przejechaliśmy nimi z włączoną kamerą. Ten odcinek ma być najlepszym szlakiem między Trasą Słowackiego we Wrzeszczu a Drogą Zieloną. Na tym odcinku miejscy inżynierowie ruchu poprawiają bezpieczeństwo i przepustowość jezdni. Przejechaliśmy nimi z włączoną kamerą. Ten odcinek ma być najlepszym szlakiem między Trasą Słowackiego we Wrzeszczu a Drogą Zieloną.
Budowa Trasy Słowackiego to cztery inwestycje. Gotowy od zeszłego roku jest odcinek lotniskowy zobacz na mapie Gdańska. Drugi fragment - wiodący przez Wrzeszcz - ma być oddany do użytku najpóźniej wiosną przyszłego roku. Z kolei Drogą Zieloną mamy pojechać 4 grudnia tego roku od al. Hallera do stadionu w Letnicy. Natomiast w połowie 2014 pojedziemy jeszcze dalej - tunelem pod Martwą Wisłą (ostatni element inwestycji), do Trasy Sucharskiego, która ma wieść do Południowej Obwodnicy Gdańska. Inwestorem wszystkich odcinków jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Problem w tym, że po oddaniu do ruchu Trasy Słowackiego, kierowcy jak powietrza będą potrzebować brakującego przedłużenia ul. Nowej Kościuszki. Droga ma łączyć dwiema jezdniami al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska przy ETC z al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Na razie jednak ta ulica istnieje jedynie w formie koncepcji na papierze.

Na budowę ul. Nowej Kościuszki kierowcy muszą poczekać. Jak długo? Możliwe, że budowa brakującego odcinka ul. Nowej Kościuszki ruszy w latach 2014-2020, kiedy miasto otrzyma kolejny zastrzyk finansowy z nowego budżetu Unii Europejskiej. W zeszłym roku szczegółowo opisaliśmy tę sprawę.

Przebieg ul. Nowej Kościuszki. Brakujący odcinek Trasy Słowackiego. Przebieg ul. Nowej Kościuszki. Brakujący odcinek Trasy Słowackiego.

Czy brak ul. Nowej Kościuszki uda się zastąpić drogą przez Zaspę?

Ponieważ jak dotąd Nowej Kościuszki nie ma, to po oddaniu do ruchu Trasy Słowackiego wzrośnie ruch na al. Rzeczypospolitej i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Obie aleje staną się najszybszym sposobem na dotarcie z Trasy Słowackiego we Wrzeszczu do Drogi Zielonej przy stadionie.

Dlatego miejscy inżynierowie dokonują zmian w organizacji ruchu na tych alejach. Czy ich starania przyniosą efekt? To się okaże.

Aktualnie prowadzona jest przebudowa skrzyżowania przy ETC. Obejmuje ona dobudowanie dodatkowych dwóch pasów ruchu na wlocie z al. Rzeczypospolitej w Trasę Słowackiego (prawoskręt) oraz w kierunku centrum handlowego (lewoskręt), zmieniona zostanie geometria wyspy centralnej, poprawiona będzie geometria krawężników, przebudowane zostaną przylegające do nich jezdnie.

Jadąc al. Rzeczypospolitej w kierunku Drogi Zielonej, na kolejne zmiany natkniemy się przy Węźle Zaspa zobacz na mapie Gdańska. Tam drogowcy zwęzili jezdnie do jednego pasa dla jadących z Zaspy Młyniec na Zaspę Rozstaje. Z uzyskanej w ten sposób rezerwy utworzono bezpośredni prawoskręt z al. Rzeczypospolitej w al. Jana Pawła II. Widać to na załączonym do artykułu filmie.

Ok. 100 metrów dalej, na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Burzyńskiego zobacz na mapie Gdańska wykonano sygnalizację świetlną. Ma ona ułatwić włączanie się do ruchu kierowcom z osiedlowej ulicy i przede wszystkim ułatwić mieszkańcom Zaspy przejście przez jezdnię, w stronę parku. Niestety, będzie ona nieco tamować ruch w ciągu al. Jana Pawła II.

Kolejne miejsce, to nowa sygnalizacja przy budynku mieszkalnym Awiator - jego deweloper dołożył się do kosztów ustawienia sygnalizacji. Ma ona umożliwić m.in. sprawny wyjazd sprzed nowego budynku mieszkalnego. Część kierowców obawia się jednak, że właśnie te światła mogą najbardziej zakorkować ruch na całym szlaku łączącym Trasę Słowackiego z Drogą Zieloną.

Oprócz sygnalizacji funkcjonujących od wielu lat na wysokości ul. Meissnera i ul. Powstańców Wielkopolskich, już w grudniu kierowcy będą zatrzymywać się na czerwonym świetle też przed przejściem na wysokości szpitala im. św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja ma nie tylko usprawnić przejście pieszym, ale także poprawić ich bezpieczeństwo. Sygnalizacja nie powinna być uciążliwa dla kierowców, bowiem będzie połączona z sygnalizacją funkcjonującą właśnie przy ul. Meissnera. Jest tam szansa na zieloną falę.

Ostatnim elementem, niezbędnym w celu usprawnienia przejazdu między Drogą Zieloną, a Wrzeszczem, jest rozbudowa ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska. Z udogodnienia skorzystają głównie Ci, którzy będą chcieli jechać od strony tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku północnych dzielnic Gdańska. Z jednego do dwóch pasów została poszerzona jezdnia tylko w kierunku al. Jana Pawła II od wysokości al. Hallera. Gdyby nie wykonano tego usprawnienia ul. Czarny Dwór zamieniłaby się w parking.

Ktoś zapyta, czy części ruchu między Wrzeszczem a Letnica nie przejmie al. Legionów zobacz na mapie Gdańskaul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska i al. Hallera. Pewnie tak, ale wybierając tę drogę, przynajmniej w godzinach szczytu, zdecydujemy się na podróż drogami o niewielkiej przepustowości, z niedoskonałą infrastrukturą i dużym ruchem o charakterze lokalnym.

Opinie (148) 7 zablokowanych

  • (3)

    Idioci nie mięli pieniędzy na przebudowę ul. Czarny Dwór, to wybudowali dwa pasy jezdni w kierunku od ul. gen. J. Hallera, a jeden pas w kierunku do ul. gen. J. Hallera. To są cudeńka tego rządu:). Komuna bis. Szkoda, że reż. Bareja nie żyje, bo z pewnością nakręcił by film o absurdach III RP, czyli PRL bis.

    • 2 6

    • czlowieczku... (2)

      a co do tego ma rzad?

      • 1 1

      • ..........

        Czy ty jesteś normalny czy z PO?. Ja nie nie mogę!. Tę trasę finansowaliśmy my, podatnicy z kasy państowej, a kasą rządzi rząd, a prezesem rady ministrów jest Tusk Donald z PO, wicepresem Pawlak Waldemar z PSL, a z kolei ministrem finansów jest Rostowski, a ministrem infrastruktury jest chyba Nowak z PO itd. Człowieczku:). Za dziurawy dach na stadionie narodowym też płaciliśmy my podatnicy, a wydawał kasę na ten dach w naszym imieniu rząd. Jakie ty masz wykształenie?. Wyborcy PO, to przecież sami inteligenci:)

        • 3 2

      • a od czego jest rzad od sprawowania nadzoru i brania odpowiedzialnosci czy piastowania stanowisk i brania za to wynagrodzeń ?

        • 4 1

  • Bez przesady (3)

    Nikt nie będzie z tunelu walić na obwodnicę, ruch na Niedźwiednik będzie proporcjonalny do wielkości dzielnicy.

    Ruch do Przymorza/Żabianki/Sopotu poleci dołem.

    • 2 1

    • Tego nie jestem pewien, czy ludkowie wracajżcy z wawy nie wybiorą tej opcji. (2)

      Jak będzie tunel pod Martwą Wisłą to w 10 minut jesteś na obwodnicy.

      • 3 0

      • No bez środkowego odcinka nie jesteś. Pytanie właśnie czy chcemy tutaj przelotówki, czy może dojazd do zupełnie wystarczy.

        • 0 0

      • chyba na tej południowej, bo na starą 30 min spokojnie zejdzie w ciągu dnia

        • 0 0

  • Proponuje: (4)

    W ciągu Al. Jana Pawła II dołożyć dodatkową sygnalizację dla pieszych na wysokości Falcka, oraz przy kościele i jeszcze dodatkowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną przy stacji paliw a ruch będzie płynny max 20km/h. Już teraz przejazd od Hynka do Czarnego Dworu zajmuje dużo czasu. Ponadto nie wyobrażam sobie ciężarówek ruszających pod górę (kier. Czarny Dwór) na Węźle Zaspa podczas oblodzenia, po tym jak do zatrzymania zmusi je czerwone światło. Zmiana układu sygnalizacji na skrzyżowaniu Leszczyńskich - Jana Pawła II spowodowała że na Leszczyńskich i Meissnera ustawiają się korki. Już jest gorzej a będzie strasznie, a to wszystko przy szpitalu gdzie wjeżdżają i wyjeżdżają karetki.

    • 18 2

    • (1)

      bla bla.

      skąd i dokąd mają jechać te mityczne ciężarówki?

      A światła? I dobrze. Po postawieniu bloków to przestaje być przelotówka z dala od wszystkiego, to normalna ulica do jeżdżenia. I tak, pieszym należą się światła, bo pełno palantów, dla których ważny jest tylko ich czas...

      • 4 1

      • Te "mityczne" ciężarówki mają jechać z obwodnicy do portu i w drugą stronę (obecnie jeżdżą Kołobrzeską do obwodnicy - wiem bo tam mieszkam), bo po to buduje się Nową Słowackiego, a nie tylko dla tego aby można było z N. Portu dojechać szybko na lotnisko! Zgadza się że Al, Jana Pawła II to przelotówka, ale obecny plan dalej nadaje jej takie znaczenie i wybudowanie osiedla tuż obok nic nie zmienia w tym względzie. Oba nowe osiedla na dawnym pasie startowym powinny mieć wewnętrzną drogę z jednym połączeniem do głównej drogi, a przejście dla pieszych przy kładce powinno być sterowne z przycisku. Przynajmniej do czasu do kiedy nie zostanie wybudowany odcinek Nowej Słowackiego między ETC a Hallera.

        • 3 0

    • Kazior, przesadziłeś z ta prędkością. Teraz to jest jakieś max 25 km/h a jak to wszystko się uruchomi to piechotą będzie szybciej od węzła Zaspa do Zielonej drogi. Dlaczego? Ano dlatego, że pieszy porusza się z prędkością ok 4 km/h a samochody na tym odcinku nie przekroczą 2 km/h. A tak zwanym inżynierom ruchu poddaje pod myślenie taka oto sentencje filozoficzną:
      "Głupota jest również darem od Boga, ale to nie powód aby jej nadużywać".

      • 4 0

    • bo "oni" mają wizję

      a czy wizja ma negatywny wpływ na otoczenie to nie istotne ... jest deweloper ... jest wizja ... są pieniążki ...

      • 4 0

  • przy szpitalu przekroczyli predkosc - apalilo sie czerwone " zwolnij " panowie redaktorzy zgloscie sie po mandat

    • 4 2

  • Gdańsk cały czas powojenny, w rozbudowie drogi, szpitale, Uniwersytet, kina, parki.....

    • 2 1

  • (1)

    brawo!
    www.protest-zaspa.pl

    jeszcze zbudujmy 10 nowych blokow;)) bedzie ciekawie

    • 11 4

    • Słabe. Komuś się miasto z przedmieściem pomyliło żeby taką gęstość zabudowy mieć...

      • 2 3

  • Już widzę te korki na prawo-skręcie z Rzeczpospolitej na JPII :))

    • 3 2

  • i czerwone światło

    • 1 0

  • (1)

    autor tak obiecuje jak tusk-"pojedziemy po oddaniu...."-
    może warto wstrzymać się z artykułem aż do całkowitego oddania trasy bo rodzi się ona w bólach...

    • 38 38

    • Jana Pawła ??

      To jakiś żart ? Światła za światłami i co parę metrów przejście dla pieszych. Skrzyżowanie deptaka z drogą osiedlową - to ma być element trasy słowackiego ?

      • 5 3

  • Słabe ogniwo

    Jak mówi przysłowie "Łańcuch wart jest tyle, ile jego najsłabsze ogniwo ", tym ogniwem jest brakujący odcinek Nowej Kościuszki.
    Niestety obawiam się, że z Trasy Sucharskiego, Drogi Zielonej i Trasy Słowackiego, po oddaniu tunelu pod Martą Wisłą zrobi się trasa tranzytowa i zarówno Zaspa jak i Wrzeszcz będą zapchane. Apel do władz Gdańska, nie czekajcie na pięniądze z UNII, bierzcie się do pracy i budujcie "brakujące ogniwo".

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane