- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (230 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (256 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (796 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (78 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (108 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (162 opinie)
UTK krytycznie o stronie www SKM-ki
W sporządzonym przez UTK rankingu serwisów internetowych, w tym m.in. przewoźników kolejowych, trójmiejska SKM-ka zajęła ostatnie miejsce. Według UTK strona zawiera mnóstwo błędów, a poruszanie się po niej pasażerom sprawia trudność.
Niestety wielu przewoźników bardzo słabo wypadło w tym rankingu - otrzymało ocenę niedostateczną. W tej grupie jest także serwis internetowy spółki PKP SKM w Trójmieście, który na domiar złego w rankingu uplasował się na ostatnim miejscu.
- Ważna jest sama podróż, ale równie istotne jest to, co dzieje się jeszcze przed jej rozpoczęciem. Wiąże się z tym prawo do informacji - kluczowe uprawnienie przysługujące pasażerom. Jego prawidłowa realizacja pozwala nie tylko bezproblemowo zorganizować podróż, ale również dostarczyć wszystkich niezbędnych informacji - wyjaśnia Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Sprawdź aktualny rozkład pociągów SKM.
- Ranking ma zmotywować przedsiębiorstwa kolejowe, by także w kwestii dostępności swoich stron internetowych dążyli do perfekcji - dodaje Ignacy Góra.
Pod uwagę wzięto wiele cech serwisów internetowych. Nie chodziło tu o estetykę szaty graficznej, a przede wszystkim o to, czy może jej treść dotrzeć do jak największego grona użytkowników, w tym szczególnie osób niepełnosprawnych.
W rankingu czytamy, że najpoważniejszym problemem na stronach SKM są nieopisane pola formularzy, zarówno na stronie głównej jak i na podstronach jak np. "Kontakt", na której dodatkowo znajduje się obrazkowa CAPTCHA, która jest barierą nie do przejścia dla osób korzystających z programów czytających, czyli przez niewidomych i niedowidzących.
W udostępnionej wersji kontrastowej nie wszystkie treści posiadają odpowiedni kontrast. Kod HTML zawiera błędy. Od czasu ostatniego badania (w 2015 r.) nie wykonano żadnych poprawek zwiększających dostępność strony.
SKM będzie mogła odnieść się do uwag UTK po zapoznaniu się z treścią raportu.
Jak wynika z przeprowadzonego badania, tylko dwa serwisy internetowe: warszawskiej SKM i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej otrzymały ocenę bardzo dobrą, uzyskując taką samą liczbę punktów (41,4 na 43 możliwych). Trzem witrynom (WKD, Koleje Wielkopolskie oraz Rozkład PKP) przyznano ocenę dostateczną (33, 33,7 i 34 punkty). Pozostałe serwisy (13, co stanowi ponad 70% wszystkich audytowanych witryn) uzyskały ocenę niedostateczną (od 21 do 28 punktów).
Opinie (123) 3 zablokowane
-
2017-09-17 22:58
Generalnie dla osób sprawnych strona nie jest taka zła. Jednak tutaj ocena była ewidentnie pod kątem osób niepełnosprawnych. (2)
Widać to w tym raporcie. A tutaj już faktycznie jest słabo. O ile, ktoś ma problemy ze wzrokiem, ale w miarę widzi to nie ma problemu, gorzej z osobami niewidomymi albo niedowidzącymi w stopniu znacznym.
Jednak najgorsze to, co oceniane nie było, a więc dostępność strony dla obcokrajowców, których w sezonie całkiem sporo jeździ SKM. W wypadku naszego SKM nie ma wersji strony w innym języku niż polski! Obcokrajowiec znający angielski lub niemiecki może jedynie kupić bilet przez internet i wyszukać połączenie. A dawno już przygotowuje się u takich przewoźników co najmniej jedną obcojęzyczną wersję całej strony. Np. Deutsche Bahn ma stronę dostępną w 8 językach poza Niemieckim. Nie mówiąc już o tym, że takie PolRegio i Intercity mają obcojęzyczne wersje całych stron odpowiednio angielską oraz angielską, niemiecką i rosyjską. Nawet Polski Bus ma anglo - i ukraińskojęzyczną wersję strony.- 5 5
-
2017-09-17 23:56
Ja jestem zmęczony przymuszaniem do zabiegania o względy obcych. (1)
Ile po polsku stron jest w kalifacie niemieckim?
- 1 0
-
2017-09-18 08:44
To są standardy światowe, przynajmniej w tej cywilizowanej jego części, że oprócz języka ojczystego
jest co najmniej wersja po angielsku. A nie zabieganie o względy obcych. Z niemieckich stron przewoźników na pewno po Polsku mają Lufthansa i Deutsche Bahn. Berlińskie BVG obsługujące całą komunikację miejską w Berlinie poza koleją miejską ma wersję angielską. Choć też nie jest tak różowo. DB Regio czyli niemiecki odpowiednik PolRegio ma stronę tylko po niemiecku.
Jednak to i tak lepiej niż strona Londyńskiej Komunikacji Miejskiej... która jest dostępna w bardzo wielu językach tylko... korzysta do tego z technologii tłumacza google.- 1 0
-
2017-09-17 22:59
Skm (1)
Mi się marzy a zeby nie spóźnialy się i żeby jechały co najmniej 90 km na godzinę a nie 40 albo 30 km h no i co najmniej co 3 minuty w godzinach szczytu między 6 a 9 i 15 a 18. I bylo by super i wygodnie
- 6 0
-
2017-09-17 23:59
Pod Londynem podmiejskie pociagi leca 160km/h. Londyn>Hatfield. Takie stare kanciaste.
- 1 1
-
2017-09-17 23:43
Ta strona www eskaemki jest do bani! (2)
Mój 15 letni synek Czaruś z powodu analfabetyzmu nie jest w stanie wyszukać w necie informacji o odjeżdżających kolejkach do galerii bałtyckiej. Nie można zamiast tych ciężkich do odcyfrowania przez współczesnego młodzieńca literek namalować jakiś obrazków?
- 3 4
-
2017-09-18 00:05
Czaruś? U 15-to latka? Chyba sam tak masz na imię.
- 0 1
-
2017-09-18 05:39
Wyrodny rodzicu - to nie analfabetyzm tylko dys-czytalia.
- 0 0
-
2017-09-17 23:52
Warto dodać, że SKM w 2015 r. miała 29 punktów a w 2017 tylko 21...
- 0 0
-
2017-09-17 23:54
Ja moge zroobic
badania punktualnosci skladow. Wsiade w pociag z rozkladem w reku, odpalonym gpsem i do przodu. Predkosc, czas przejazdu od stacji do stacji, dokladna odleglosc...
- 5 0
-
2017-09-17 23:56
ztm gdansk
ma najlepszo strone
- 1 2
-
2017-09-18 05:42
W końcu
Brawo trójmiasto pl .....pisać do bólu....niech( zrozumieją ) że pasażerów trzeba szanować ....o tym pessach przydało by się napisać wadliwych
- 1 0
-
2017-09-18 05:42
Strona www to najmniejszy problem SKM.
Nie przejmuje sie pryszczem na nosie, kiedy urwalo mi noge.
- 5 0
-
2017-09-18 07:44
www to pikuś, Kompas jest jeszcze "lepszy" (1)
Szkoda, że nie przyjrzeli się aplikacji Kompas, to dopiero jest twór. Używam bo nie mam wyboru, ale to jest "porażka funkcjonalna", dla przykładu spis przystanków jest alfabetycznie poukładany a nie zgodnie z rzeczywistością, albo za każdym uruchomieniem albo chęcią przeczytania komunikatu uruchamia się auto sprawdzanie aktualizacji nawet jak jej nie było.
- 2 0
-
2017-09-18 08:31
Next Skm
Można używać nextskm. Kompas zaśmieca telefon. Instaluję go tylko na chwilę gdy chcę sprawdzić cenę biletu
- 0 0
-
2017-09-18 09:08
A PKM to dopiero dramat (1)
Wiadomość o tym że każda PKM-ka do Kościerzyny ruszając z Wrzeszcza zatrzymuje się dopiero na lotnisku to dopiero niespodzianka. Kupno biletu na PKM przez internet to dopiero wyzwanie.
- 3 2
-
2017-09-18 09:23
Jak chcesz kupić bilet PKM skoro takie bilety nie istnieją?
To tak samo jakbyś chciał kupić bilet GDDKiA na autobus Gryfa do Kartuz...
PKM to tylko nazwa linii kolejowej - czyli infrastruktury wybudowanej i zarządzanej przez spółkę PKM - po której jeżdżą pociągi SKM (tak samo jak wspomniana GDDKiA buduje i potem zarządza drogami, po których jeżdżą autobusy różnych przewoźników). Więc nie ma niczego takiego jak pociągi PKM ani bilety PKM - tylko pociągi SKM oraz obowiązujące na nie bilety SKM- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.