Fakty i opinie

Umiarkowane zainteresowanie parkingami Park&Ride

Z darmowych autobusów kursujących z parkingów przy Amber Expo do centrum Gdańska korzystało po kilkadziesiąt osób podczas każdego weekendu.
Z darmowych autobusów kursujących z parkingów przy Amber Expo do centrum Gdańska korzystało po kilkadziesiąt osób podczas każdego weekendu. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Zaledwie kilkudziesięciu kierowców w ciągu każdego weekendu korzysta z darmowych parkingów Park & Ride przy Amber Expo i dojeżdża do centrum podstawionymi autobusami. - Zdawaliśmy sobie sprawę, że proces przyzwyczajania właścicieli aut do tego typu rozwiązań jest długi i musi potrwać, dlatego nie zrażamy się niską frekwencją. Ten model sprawdzi się już niebawem, gdy nastąpi otwarcie tuneli pod Martwą Wisłą - przekonuje Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.



Czy korzystałeś kiedykolwiek z parkingu Park & Ride?

tak, to wygodna alternatywa dojazdu do centrum 14%
jeszcze nie, ale nie wykluczam, że w przyszłości skorzystam 27%
nie, jest mi zupełnie nie po drodze 59%
zakończona Łącznie głosów: 821
Parkingi Park & Ride przy Amber Expo władze Gdańska uruchomiły przed Jarmarkiem św. Dominika. Idea pozostawienia auta z dala od zakorkowanego i zastawionego samochodami centrum Gdańska miała być wygodną, szybką i opłacalną metodą na sprawne dotarcie w rejon Głównego Miasta. Okazuje się jednak, że na takie rozwiązanie decyduje się garstka kierowców.

Przywiązani do samochodów

- W ciągu każdego weekendu w czasie trwania Jarmarku z parkingu i darmowego dojazdu do centrum korzysta kilkudziesięciu kierowców - mówi Piotr Grzelak. - Osób, które decydują się na takie rozwiązanie mogłoby być więcej, ale od samego początku zdawaliśmy sobie sprawę, że przekonanie kierowców do pozostawienia auta z dala od centrum musi potrwać. Docelowo ten model chcemy wdrożyć po otwarciu tuneli pod Martwą Wisłą, ale już teraz warto edukować kierowców i zmieniać ich przyzwyczajenia.
Pilotażowe wdrożenie parkingów P&R kosztuje kilkanaście tysięcy złotych. Władze miasta nie zrażają się jednak słabą frekwencją, której nie poprawiło nawet ostatnie powiększenie strefy płatnego parkowania w centrum Gdańska. Przyczyna - zdaniem miejskich urzędników - nie leży też w niewystarczającym rozpropagowaniu pomysłu.

- Nie sądzę, by powodem była słaba promocja. Informacja o proponowanym przez nas rozwiązaniu znajduje się na stronie miasta, a także organizatora Jarmarku, czyli Międzynarodowych Targów Gdańskich, portalach społecznościowych i wśród wystawców. Moim zdaniem to po prostu czynnik psychologiczny, a zmiana przyzwyczajeń trwa zawsze najdłużej. Jestem pewien, że kierowcy z czasem się do tego przekonają.
Parking za daleko?

W komentarzach pod pierwszym artykułem o otwarciu parkingów P&R przy Amber Expo część kierowców przyznawała, że pomysł ma potencjał, ale jest mało atrakcyjny, ze względu na lokalizację parkingu oddalonego od centrum o 5 km.

Dla wielu kierowców - szczególnie spoza Trójmiasta - szkoda czasu i paliwa, by tracić kilkanaście minut na przejazd przez zakorkowane centrum (zwłaszcza po zamknięciu Huciska), a następnie wracać do Śródmieścia darmowym autobusem.

- Nie chcieliśmy organizować tego parkingu bliżej południa Gdańska i wjazdu od strony krajowej "7" czy autostrady A1 z co najmniej dwóch powodów: chcemy korzystać z już dostępnej infrastruktury parkingowej, a po drugie - musimy myśleć długofalowo i promować rozwiązania, które mają nam przynieść korzyści w przyszłości. Niegospodarnie byłoby otwierać parking bliżej Południowej Obwodnicy Gdańska czy ul. Elbląskiej np. na prywatnej posesji, podczas gdy mamy do dyspozycji nowoczesne parkingi w Letnicy - tłumaczy Piotr Grzelak.
Będą nowe trasy

Na wniosek osób, które już korzystały z parkingów, ale w rozmowie z ankieterami przyznały, że miały problem ze zlokalizowaniem autobusów, miejsca postojowe i przystanki zostały dodatkowo oznakowane.

Niewykluczone, że od nowego sezonu linia zostanie rozszerzona i autobusy poza dowiezieniem kierowców do centrum, pojadą też w innych kierunkach, np. na plaże w Brzeźnie i Jelitkowie. Część z nich może być też linią typowo turystyczną, której przystankami będą atrakcje Gdańska położone poza centrum, np. latarnia morska w Nowym Porcie. Warunkiem podstawowym wciąż jest jednak otwarcie tuneli pod Martwą Wisłą, które znów przesuwa się w czasie.

Opinie (249)

  • Jasna sprawa (21)

    Bo Polaki muszą wszędzie samochodem dojechać. Jakby mogli to do biedronki by wjeżdżali.

    • 240 85

    • Jedyne wyjscie (6)

      Wprowadzić oplaty za wjazd do centrum miasta.

      • 58 26

      • (2)

        Wystarczy egzekwować przepisy dotyczące parkowania i kontrolować strefę płatnego parkowania.

        • 52 7

        • (1)

          nic dziwnego ceny biletów komunikacji miejskiej są zbyt wysokie
          po prostu się nie opłaca

          • 9 7

          • autobus jest darmowy to nie wiem jak się nie opłaca

            • 7 2

      • Najgorszy pomysł. (1)

        Niech Ci wprowadzą opłaty za oddychanie bo na to zasługujesz...

        • 21 24

        • Oplaty za oddychanie juz sa

          Nazywa sie to oplata klimatyczna. Za kilka dekad jak sie powietrze pogorszy i bedzie je trzeba sztucznie oczyszczac, to pewnie podniosa. Plus - jak w Tokio - rynek zareaguje np. wypuszczajac tlen w puszkach, co juz i u nas mozna kupic.

          • 26 3

      • Jak nie zarabiasz co najmniej 12 tyś miesięcznie to nie powinieneś mieć wstępu do centrum bo to miejsce nie dla meneli!

        • 6 3

    • Tak się właśnie zastanawiałem .... (1)

      że mogli by zrobić taki "Biedronka Drive" Szczerze to bym często z tego korzystał. Podjeżdżasz do okienka mówisz co chcesz i dostajesz na "tacy" bez zbędnego łażenia po sklepie i stania w kolejce do kasy...

      • 19 17

      • Dobry pomysł, jedno ale, powinno nazywać się "Biedronka Brum Brum".

        • 16 6

    • Co się czepiasz? (3)

      Masz z tym jakiś problem? Nie każdy jest młody i sprawny aby wszędzie chodzić piechotą albo na rowerze...

      • 14 21

      • (2)

        najstarsi i najniesprawniejsi są kierowcy bmw, audi i vw. notorycznie parkują na miejscach dla osób niepełnosprawnych umysłowo, lub ze zderzakiem w drzwiach sklepu.

        • 33 6

        • bredzisz głupoty (1)

          • 6 12

          • akurat trafi w sedno

            po odbrzęku nożyc widzę

            • 9 1

    • Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, (2)

      że bez sensu jest przejazd przez miasto od strony południowej aby dojechać do Letnicy tam zaparkować i wrócić do centrum. To po prostu strata czasu i w niewielkim też stopniu paliwa oraz takie samo zanieczyszczenie środowiska jak w przypadku zaparkowania w centrum (jeżeli nie większe).

      • 20 0

      • (1)

        Jak zbudują obwodnicę nadmorską będzie łatwiej!

        • 2 4

        • Zadnej obwodnicy nadmorskiej aka Drogi Zielonej w formie trasy tranzytowej

          to idiotyczny pomysl, aby pchac ruch tranzytowy przez tereny rekreacyjne i dzielnice mieszkaniowe. Od tego mamy odbwodnice.

          Co inneprzy przyjemna aleja, z szerokimi pasazami dla pieszych i przyjazna zielenia wokol. Mozna puscic tam droge, ktora zbuduje ten fragment miasta, zamiast go niszczyc.

          • 5 1

    • Nie muszą. Ale tak im taniej wygodniej i szybciej.

      Niech zrobią godną i przemyślaną konkurencję dla samochodów, to wtedy pogadamy

      • 6 2

    • A to może być pomysł na biznes. (1)

      Są przecież kina samochodowe. To dlaczego nie samochodowy hipermarket?Szerokie alejki, koszyk doczepiany na magnes z boczku pod oknem..... No i kompletny zakaz ruchu pieszego. Coby kierowca się nie stresował.

      • 14 0

      • :);)

        • 0 0

    • "Bo Polaki ..." (1)

      a ty kto jesteś? Nie Polak? Bo jesli tak, to napisz, że "ja i inne Polaki..."

      • 4 3

      • Kazdy Polak uwaza, ze:

        1. 90% ludzi to idioci
        2. Tylko on i jego otoczenie to wzglednie prawdziwi Polacy, patrioci. Reszta to sprzedajne swinie bez honoru

        • 5 0

  • Ponoć wiara czyni cuda (10)

    jednak wiara zastępcy Budynia w magię urzędniczego podejścia do tematu parkowania sprawia, że mamy obecnie na Głównym i Starym Mieście burdel jakiego nigdy jeszcze nie było.

    • 145 11

    • I kto za to płaci? (9)

      Pan, pani...

      • 14 0

      • A kto zarabia? (1)

        I ile?

        • 12 0

        • Tamta...

          ...Pani i tamten Pan

          • 6 0

      • malkontent (6)

        Ja uważam, że to dobry pomysł. Brakuje tylko konsekwencji w działaniu. Jeśli nie wpuści się aut do ścisłego centrum wcale (poza grupą mieszkańców itp) to samo zadziała.
        Dobry przykład widziałem w centrum targowym we Frankfurcie. Ogromny parking blisko autostrady a kawałek od targów powoduje, że dojazd jest bardzo prosty. Z parkingu co kilka minut jedzie autobus zabierający odwiedzających na targi. I działa to to świetnie mimo, że ludzie pojawiają się tam w określonych godzinach stadnie.
        Trzeba tylko czasu i informacji wszędzie, dosłownie wszędzie.

        • 10 12

        • targi to co innego (2)

          Dzialanie incydentalne.
          W wypadku Gdanska centrum opustoszeje. Ludzie wybiora inne miejsca, gdzie latwiej dojechac.
          Jesli na tym nam zalezy (a tego domagaja sie np. mieszkancy Barcelony, Wenecji) to dzialanie sluszne.

          • 3 6

          • W Krakowie nie ma wjazdu do centrum, a mimo to nie wyludnilo sie (1)

            Na Monciak tez nie kazdy moze wjechac. W sumie wjechac moze niewielu.

            Gdanskie Stare i Glowne miasto obroni sie. O to nie trzeba sie bac.

            Nalezy zabudowac biale plamy na mapie w Srodmiesciu: Dlugie Ogrody, Polski Hak, Dolne Miasto, Wyspa Spichrzow. Polaczyc Srodmiescie: Dolne i Glowne Miasto oraz Biskupia Gorke, zbudowac tunel (takze dla pieszych) pod Motlawa i kladke na Olowianke (choc niekoniecznie to skaradzctwo, ktore wygralo konkurs).

            Ja bym chetnie widzial tez cos takiego (np. w okolicach Muzeum II WS):
            http://www.sztuka-architektury.pl/index.php?ID_PAGE=36337

            W przypadku miasta nie chodzi o to, aby robic jeden ruch i 3 sprzeczne z nim. To ogol dzialan, ktory ma miasto pchac w konkretnym kierunku rozwoju. Na pewno proba dostosowywania (troj)miasta ~1mln mieszkancow do tego, aby kazdy korzystal w nim z samochodu nie uda sie. Jest to rozwiazanie bardzo drogi i nieskuteczne. Juz dzis Gdansk wydaje 1/3 budzetu na drogi!

            • 1 3

            • Tyle, że w Krakowie komunikacja miejska działa bardzo sprawnie. W Gdańsku też, ale tylko w kierunku Chełmu/Świętokrzyskiej. Spróbuj na przykład dojechać ze Stogów do Wrzeszcza. Strupieszałe tramwaje, rozpadające się torowisko począwszy od Nowotnej aż do Sucharskiego, zbyt mało kursów, brak linii bezpośredniej i strata mnóstwa czasu na przesiadkę - nawet do 15 minut. To ma zachęcić do pozostawienia samochodu w garażu? Wolne żarty!

              • 1 0

        • I mandaty, mandaty. Każdy samochód z obcą rejestracją na mieście mandatować. Nakazać korzystanie z parkingów w Letnicy i darmowych autobusów rozPOrządzeniem. Ordung muss sein.

          • 4 1

        • No to jest niewielka ale istotna różnica. Parking przy autostradzie. Chyba nie doczytaleś co muszą zrobić kierowcy aby dojechać do tego parkingu w Gdańsku - przejechać przez centrum a potem wrócić autobusem. To strata czasu podwójna. To się kłóci z racjonalnym zachowaniem naczelnych. A co dopiero ludzi.

          • 12 1

        • Weź się zastanów co piszesz.
          Pomysł jest zły bo to zamach na podstawową logikę.
          Generalnie jeśli już, to lepszym pomysłem byłoby wykorzystanie SKM-ki jako środka lokomocji niezależnego od ruchu miejskiego. W tym wypadku można by urządzić taki parking P&R na d. pasie startowym w zamian za bilet na SKM do Gdańska Głównego czy Śródmieście. Dojazd byłby lepszy niż pod stadion a kolejka nie stoi w korkach.

          • 4 0

  • ludzie!!! (12)

    Przesiadzcie się na autobus/tramwaj... Przecież w roku szkolnym te korki są nie do zniesienia

    • 77 41

    • (1)

      Napisz to do matek wożących dzieci przez cały rok szkolny z góry na dół, choć szkół na górnym tarasie nie brakuje.
      Większość z nich ma teraz wakacje, więc problem korków maja na razie w d..ie.

      • 48 8

      • napisalam wczoraj

        Jeszcze coś?

        • 5 6

    • (4)

      do tych zapoconych i nieklimatyzowanych puszek dziękuję wole z buta lub swoim autkiem

      • 24 19

      • może rowerem? (3)

        • 15 4

        • moze byc (2)

          Ale tylko w sezonie

          • 10 4

          • Co oznacza sezon?

            Czy chłodny czerwiec, wietrzny i trochę deszczowy lipiec to był sezon, czy nie?
            We wrześniu, czy październiku warunki nie odbiegają od tego co mieliśmy od kwietnia do lipca.
            Od listopada do marca jest trochę chłodniej, ale wystarczy odpowiednio się ubrać i po bólu.

            • 4 11

          • Ja właśnie wolę poza sezonem

            jest chłodniej i nie ma tylu niedzielnych rowerzystów, wycieczek rowerowych, są tylko rowerzyści z przekonania, a ci MYŚLĄ jak jeżdżą:
            - jeżdżą prawą stroną ścieżki a nie środkiem albo całą szerokością,
            - nie zajeżdżają drogi nagle,
            - nie jadą obok siebie,
            - nie wloką się 10km/h blokując ruch,
            - nie gadają przez telefon, a jak już to przez zestaw słuchawkowy
            - nie zatrzymują się na środku ścieżki żeby się wody napić albo poprawić kask córeczce
            - nie puszczają na ścieżkę samopas 4latka na rowerku na 4 kółkach który wyczynia na niej różne rzeczy bo nie rozumie gdzie się znalazł (a same idą chodnikiem rozmawiając w najlepsze z koleżankami)
            - jest mniej tych na rolkach co jeżdżą całą szerokością

            • 9 2

    • sam się przesiądz - zwolnisz innym miejsce :) (1)

      namów swoich znajomych na podróżowanie tramwajem/autobusem i tym samym mniej samochodów będzie na drodze i będzie się nam lepiej jeździło

      • 18 13

      • jezdze busem

        Jeszcze jakiś mądry tekst?

        • 11 9

    • autobusy i tramwaje są gorące, duszne i przepełnione (1)

      ale gdyby nie to to chętnie

      • 5 2

      • aha, tramwaj rzuca na wszystkie strony i jest głośny

        nie wszystkie trasy ale są takie terrorystyczne
        wytrząsałki

        • 6 1

    • nigdy

      mam jechać 4 kilometry przez centrum po to by wsiąść w autobus i wrócić do centrum kto to wymyślił?

      • 6 0

  • a po co tak daleko jeździć skoro można w centrum parkować (1)

    na trawnikach, zakazach, blokować całe chodniki itd

    Straż Miejska i tak nic nie zrobi bo przecież jedni to wyborcy, a drudzy to turyści

    Sztandarowy przykład to okolice pętli w Brzeźnie, po prawej zakaz, dookoła trawniki ale buractwo ma to w nosie, do tego pełno śmieci i czuć wszędzie moczem

    • 137 11

    • Zgadza się.

      Dzwonisz do SM, bo Ci turyści rozjeżdżają trawniki na podwórku, a strażnik informuje, że trwa Jarmark i nic nie zrobią. Znaczy się, że z rozkazu budynia w trakcie Jarmarku można łamać prawo!!!

      • 14 0

  • System komunikacji bardzo słaby, dostępność komunikacyjna fatalna (27)

    W stosunku do zarobków komunikacja bardzo droga - czemu się wadza dziwi.

    Stare trujace spalinami autobusy, do 2020 roku wszystkie miejskie autobusy w Paryżu będą elektryczne... a w naszym peowskim grajdole nic nowoczesnego i przyjaznego srodowisku i ludziom nie da się zrobić nawet z "unijnjmi miliardami"

    • 72 91

    • (2)

      Najpierw trzeba zrobić zakaz wjazdu dieslom do miasta, mam nadzieję że Gdańsk będzie pierwszym miastem w Polsce który to wprowadzi.

      • 24 26

      • (1)

        wystarczy trzyliterowym rejestracjom, choć to na jedno wychodzi, w zasadzie.

        • 21 2

        • 10/10

          • 5 0

    • (1)

      Trzeba wyprowadzić się do Paryża.

      • 23 4

      • Pięknie nas trują

        Debile później się dziwią, że Gdańsk ma najwyższy wskaźnik zachorowalności na nowotwory.

        Jasne po co elektryczne.

        • 0 0

    • Co za brednie (11)

      Bilet miesięczny-sieciowy czyli na wszystkie linie od lat niezmiennie 88 zł. Czyli jeden z najtańszych w Polsce.

      Cały tabor autobusowy w 100 procentach niskopodłogowy, ikarusy zniknęły kilka lat temu. Tramwaje też w 80 proc. niskopodłogowe.

      Komunikacja w Gdańsku na takim poziomie że inne miasta nam zazdroszczą, a ty jęczysz.

      Kolejny katoleming co dał sobie wkręcić hasło prezesa "Polska w ruinie"...

      • 42 19

      • No ale wiesz (1)

        W Paryżu.

        Elektryczne.

        • 29 0

        • Nauczcie się ludzie

          Sprzątać po psach i nie rzucać petów na ziemię, a potem dyskutujcie o ekologicznej komunikacji.

          • 42 2

      • 220 zł kolego (3)

        88 tylko na autobusy ztm w granicach gdańska, 186 na ztm+skm, 220 na wszystko czyli jak piszesz wszystkie linie

        • 21 6

        • 30+ to 198zł (1)

          • 4 1

          • A to turysta potrzebuje 30+

            Turysta nie przyjeżdża na miesiąc więc jedynie co robi to kupuje bilety jednorazowe, a te są tanie w porównaniu z zachodem.

            • 6 5

        • tylko że ty mówisz o bilecie metropolitalnym

          na ZKM Gdańsk, Gdynia i SKM. A to są trzy różne podmioty...

          • 1 0

      • (4)

        Czy turysta przybywajacy do Gdanska ma sie zaopatrzyc na rogatkach w bilet miesieczny? Drogie - i to bardzo - sa jednorazowki - i w tym sek.

        • 8 3

        • bilej na jeden przejazd 3 zł racja dla turysty taniej kupić samochód zapłacić oc przegląd naprawy paliwo i opony buahahaha furą po Polsce taniej będzie tylko jak jedziesz z rodziną ale wtedy jesteś w pracy, robisz za kierowcę ;)
          tyłki przyrosły do foteli, prostej trasy zaplanować z wyprzedzeniem nie umiemy, ogarnąć bagaży do minimum nie umiemy (tato mamo weź lodówkę rower kajak i 5 laptopów) i w tym sęk.

          • 6 3

        • A byłeś gdzieś poza Trójmiastem

          uważasz, że 3zł za jednorazowy lub 3,60 za 1h to dużo. Człowieku jak widać ty jeszcze nigdzie nie byłeś, bo nasze ceny są sporo niższe niż w innych krajach, więc turystów na pewno na to stać.

          • 7 5

        • (1)

          W cywilozwalnym kraje, mieście kupuje się bilet 3 dniowy i się zwiedza nie zwracając uwagi na nic. U nas takie bilety są drogie. Uwaga u nas bilet 72 godzinny na wszystkich przewoźników kosztuje 40 zł !!! Jeżeli jesteś samotnym turystą to jak cię mogę, można się w taki bilet wyposażyć. Jeżeli jednak zwiedzasz miasto z rodziną to ze względu na czas, bezpieczeństwo oraz wygodę pozostaje tylko samochód.

          Ceny biletów okresowych są zdecydowanie za wysokie, zarówno dla mieszkańców regionu jak i turystów.

          • 7 1

          • W takim na przykład Krakowie bilet SIEDMIODNIOWY kosztuje 48 złotych (normalny).

            • 1 0

    • (1)

      Porównywać Gdańsk do Paryża... Dżizas!

      • 14 3

      • Gdansk Paryzem polnocy...;)

        • 6 1

    • Ty chyba ostatni raz jechałes autobusem w prlu. Takie typowe tłumaczenie swojej głupoty jazdy autem pod drzwi sklepu i domu.

      • 7 1

    • (2)

      Oczywiscie ze bardzo droga. Zazwyczaj przemieszczam sie samochodem. W sobote uznalam, ze wybiore sie do znajomych do jelitkowa. Trasa tramwajem nr 6 z Wrzeszcza. 3 zeta w jedna strone - 3 zeta w druga do tego tlok i smrod. ani nie zaoszczedzilam na kasie, ani na czasie a gratis zafundowalam sobie lekka meczarnie.

      • 13 5

      • wystarczy okna otworzyć

        i nie śmierdzi

        • 0 0

      • to ciekawe - kierowcy przeszkadza tłok i smród w tramwaju

        a kiedy jadąc autem robi tłok i smród na ulicach - to jest luz, bo wąchają inni, a nie on...

        • 2 1

    • oczadzial

      Oczadział ty' czy sie nawachal czego?

      • 2 0

    • Droga?

      28-115 zl za miesieczny bilet... Ok, nie obejmuje kolei. Jednak jesli ktos potrzebuje sie poruszac po Gdansku to w sumie taniocha. Na samo paliwo wyda sie na pewno wiecej. Nie mowiac o innych - wiekszych niz paliwo kosztach - ubezpiecznie, zmiana opon, naprawy.

      • 1 0

    • A skad pomysl, ze elektryczne znaczy lepsze?

      U nas w Srodmiesciu moglyby jezdzic glownie tramwaje. Autobusy mogloby omijac Srodmiescie czy to 3 maja czy Nowa Walowa (gdy powstanie wreszcie tunel pod Motlawa).

      Ciekaw jestem, co powiedza wszyscy ekolodzy, gdy trzeba bedzie wymieniac baterie w tych "ekologicznych" autobusach...

      • 0 1

    • Bilet miesięczny na okaziciela na całą sieć, bez ekspresów i nocnych - 97 zł.

      Jeśli to dużo, to kup sobie imienny, zapłacisz jeszcze mniej. I nie wypisuj durnych uwag na temat bardzo drogiej komunikacji. Najpierw sprawdź fakty.

      • 0 0

  • (9)

    Takie parkingi powinny być na obrzeżach miasta, a nie w centrum. A potem zdziwienie, że nie korzystają.

    • 118 7

    • dokładnie (5)

      Wystarczy zobaczyć parking przy pętli na Świętokrzyskiej, ludzie chętnie się przesiadają ale musi to mieć sens; a pchanie się spoza miasta, przez centralne dzielnice, do Letnicy, po to aby wrócić do centrum jakimś autobusem lub tramwajem, ktory jeździ co 15 minut - nie ma sensu.

      • 52 1

      • (4)

        Wkrótce wjazd do.miasta tunelemtunelem, z pominięciem.centralnych dzielnic, matołku.

        • 2 23

        • no i wtedy (3)

          to MOZE bedzie mialo jakis sens.

          • 13 1

          • może... (1)

            tylko czy będzie miało sens objeżdżanie miasta prawie dookoła tylko po to aby zaparkować? Ok 15 minut na dojazd, ok 15 w oczekiwaniu na tramwaj i kolejne 10-15 na dojazd nim :) Podczas gdy z południowych dzielnic dojadę w ok 10 minut. Urzędnicy są naprawdę naiwni :) albo w naiwny sposób szukają tłumaczeń swoich niegospodarnych zachowań.
            Błagam Was skończcie też pod wszystko podpinać partyjną ideologię :)

            • 21 1

            • Urzędnik typu wiceprezydent

              nie jest naiwny. On jest zatrudniony po znajomości ;-)

              • 4 0

          • Ale juz dzisiaj - jesli ktos jedzie z Kaszub, to z wjazdu na Slowackiego do Stadionu ma tak samo blisko jak z wjazdu na WZ do

            Zostawia tam samochod i jedzie autobusem.

            Tyle tylko, ze narod jeszcze nieobyty z tym, jak moze funkcjonowac miasto. Niestety wychodza lata biedy, pragnienie posiadania (w tym samochodu - wow!) i fakt, ze przygniatajaca wiekszosc Polakow ma pochodzenie wiejskie najdalej w 3 pokoleniu.

            • 1 0

    • Ile razy zostawiłeś auto (1)

      Na parkingu przy pętli świętokrzyska?

      • 6 4

      • codziennie?

        • 6 2

    • Powinien powstać P+R

      w Lipcach przy weźle POG. Dojazd dobry zarówno S7 jak i od A1.
      Zrobić przedłużenie z SKM Śródmieście tak żeby pociagi mogły jechać w stronę Tczewa. Puścić SKM (4/h) do Pruszcza. Przystanek SKM Lipce jest obok węzła Lipce.

      • 12 0

  • (4)

    "Nie chcieliśmy organizować tego parkingu bliżej południa Gdańska i wjazdu od strony krajowej "7" czy autostrady A1 z co najmniej dwóch powodów: chcemy korzystać z już dostępnej infrastruktury parkingowej, a po drugie - musimy myśleć długofalowo i promować rozwiązania, które mają nam przynieść korzyści w przyszłości. Niegospodarnie byłoby otwierać parking bliżej Południowej Obwodnicy Gdańska czy ul. Elbląskiej np. na prywatnej posesji, podczas gdy mamy do dyspozycji nowoczesne parkingi w Letnicy - tłumaczy Piotr Grzelak."

    tak pewnie nie chcecie płacić prywatnemu właścicielowi na południu a płacicie Amber Expo i Ergo Arenie
    nikt mi nie wmówi że Amber i Arena oddali swoje parkingi za darmo
    nie można było na czas jarmarku ogarnąć terenów przy stoczni i tam zrobić parkingu plus darmowy dojazd do dworca/lotu, też trzeba się przebić przez centrum ale samo kursowanie tramwajów jest pewniejsze niż autobusów

    • 140 3

    • Fajny teren jest przy ul. Chłodnej. (1)

      Nie wiem do kogo należy, ale miejsca jest sporo. Tunelem wychodzi się obok Akademii Muzycznej i jest się praktycznie w centrum.

      • 2 0

      • To tereny po d. "Blaszance" które trafiły się deweloperowi z Hiszpanii niejakiej firmie LABARO, robiącej swego czasu deal z gminą Gdańsk. Też posiadali tereny na Wyspie Spichrzów (tu gdzie koło młyńskie) oraz w d. rzeźni.

        • 3 0

    • Kasa trafia z podatków do dwóch deficytowych spółek miejskich.

      Takie ukryte subsydiowanie krewnych i znajomych królika, zatrudnionych przy obsłudze piramid.

      • 2 0

    • Amberexpo udostępnia parking ZA DARMO!!

      • 0 1

  • Pierwszy raz słyszę :/ (11)

    Naprawde nie słyszałem o takich możliwościach.

    • 109 4

    • (6)

      Bo dla kogo ten p+r przy expo jest? Dla ludzi z letnicy? Dla dorsza z Bałtyku? Lokalizacja jest fatalna i tyle.

      • 42 2

      • (4)

        Dla wszystkich, którzy wjadą do.miasta tunelem, matołku.

        • 4 12

        • ha ha

          Ale tunnelu jeszcze nie ma

          • 13 0

        • a jak mają wjechać jak go nie ma ?

          • 16 0

        • To wjedz matolku. Albo napisz artykuł jak wejdziesz dopiero.

          • 5 0

        • To, że budyń obiecał przed wyborami szybkie otwarcie tunelu,

          nie znaczy, że jest on już dostępny. Zaktualizuj dane, osiołku. Jak tunel będzie otwarty to wtedy można się bawić w takie rozwiązania.

          • 2 0

      • Przymorze, Zaspa, Żabianka, Nowy Port, Dolny Wrzeszcz. Mało? Tam mieszka połowa Gdańszczan

        • 2 1

    • Kompletny brak informacji o takich możliwościach...

      ...i tyle w temacie !

      • 16 0

    • A potem się dziwią, że nikt nie parkuje, jak nikt nie wie po prostu :P Powinno się nagłaśniać takie inicjatywy.
      Poza tym z d*py lokalizacja jest tego parkingu.
      Dziękuję, dobranoc.

      • 16 0

    • jak to???? przecież wydaliśmy 2 mln na promocję tych rozwiązań.
      przecież było opracowane studium wykonalności,
      [przecież cały czas jeszcze wszystko monitorujemy

      • 11 0

    • Były artykuły w trójmiejskich mediach

      np. na trojmiasto.pl.
      Wystarczyło w google wpisać "parking jarmark dominikański" i w pierwszym linku jest info.
      Tak na prawdę to właśnie ta nasza dyskusja to jest informacja na przyszły rok kiedy (mam nadzieję) będzie otwarty tunel i wtedy ten parking będzie miał większe powodzenie.

      • 2 6

  • (3)

    nie korzystają bo znowu Gdańsk( a raczej jego historyczna cześć) jest stosunkowo małym obszarem i nie trudno znaleźć na obrzeżach miejsce do parkowania i dojść z "buta" na Długą
    to nie Berlin lub Praga

    • 61 7

    • (2)

      Mieszkańcy śródmieścia kolejny rok dziękują precydentowi burakowi i jego koleżkom po fachu za doskonalą organizację jarmarku a zwłaszcza stref parkingowych pod domem... wynajmę kontener i postawię go sr*damowiczowi na podjeździe.
      Kurna , żebym ja wracając z pracy 40 minut miejsca pod domem szukał ?? Bo wszystkie nowobogackie GKS nie stać na płatne parkowanie ?? To jest skandal i kpina z mieszkańców !!!

      • 26 0

      • Dokładnie. Też miałam problem podczas jarmarku, jak mieszkałam w Głównym. Mimo że miałam wykupione miejsce. I tak cały czas ktoś je blokował. A jak raz czy dwa zadzwoniłam po straż miejską, bo nie mogłam wyjechać przez długi czas, to przyjechali na... rowerach, bo myśleli, że może go przepchną...

        • 14 0

      • Budyń już niejednokrotnie pokazał,

        że mieszkańców ma głęboko w d..ie. Najgorsze jeszcze jest to, że nawet podwórka są zapchane przez turystów, a straż wiejska tłumaczy się, że nie mogą nic zrobić, bo jest Jarmark. Czyli mają taki przykaz od władzy. Przy ul. Zbytki cwaniaczki parkują na trawnikach niszcząc je.

        • 10 0

  • Grzelak odleciał (8)

    • 77 3

    • (6)

      Niestety coraz więcej ludzi tęskni już za Lisickim.

      • 13 8

      • ale gdzie odleciał? (4)

        • 4 2

        • w cieple kraje?

          • 3 0

        • w świat socjologii, której jest magistrem (2)

          tak to jest jak się wybiera politologów, socjologów, filozofów, historyków, europeistyków itd. by zarządzali publicznymi sprawami. Macie lemingi co chcieliście i teraz pijcie to piwo co sobie nawarzyliscie

          • 21 2

          • On nie został wybrany. (1)

            On został namaszczony na to stanowisko. Pewnie szykują go na prezydenta miasta. Już się tatuś o to postara.

            • 11 0

            • jakieś lemingi dały mu mandat radnego, dopiero wtedy został namaszczony

              • 1 0

      • no, akurat tęksnią za lisickim...

        może restauratorzy...ale nie mieszkańcy...

        • 7 0

    • taka już natura Zefira ;)

      Zefirek wieje heeeej

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.