- 1 Oszukane "30 stopni" w majówkę (32 opinie)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (345 opinii)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (272 opinie)
- 4 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (74 opinie)
- 5 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (114 opinii)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (366 opinii)
Umiarkowane zainteresowanie parkingami Park&Ride
Zaledwie kilkudziesięciu kierowców w ciągu każdego weekendu korzysta z darmowych parkingów Park & Ride przy Amber Expo i dojeżdża do centrum podstawionymi autobusami. - Zdawaliśmy sobie sprawę, że proces przyzwyczajania właścicieli aut do tego typu rozwiązań jest długi i musi potrwać, dlatego nie zrażamy się niską frekwencją. Ten model sprawdzi się już niebawem, gdy nastąpi otwarcie tuneli pod Martwą Wisłą - przekonuje Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Przywiązani do samochodów
- W ciągu każdego weekendu w czasie trwania Jarmarku z parkingu i darmowego dojazdu do centrum korzysta kilkudziesięciu kierowców - mówi Piotr Grzelak. - Osób, które decydują się na takie rozwiązanie mogłoby być więcej, ale od samego początku zdawaliśmy sobie sprawę, że przekonanie kierowców do pozostawienia auta z dala od centrum musi potrwać. Docelowo ten model chcemy wdrożyć po otwarciu tuneli pod Martwą Wisłą, ale już teraz warto edukować kierowców i zmieniać ich przyzwyczajenia.
Pilotażowe wdrożenie parkingów P&R kosztuje kilkanaście tysięcy złotych. Władze miasta nie zrażają się jednak słabą frekwencją, której nie poprawiło nawet ostatnie powiększenie strefy płatnego parkowania w centrum Gdańska. Przyczyna - zdaniem miejskich urzędników - nie leży też w niewystarczającym rozpropagowaniu pomysłu.
- Nie sądzę, by powodem była słaba promocja. Informacja o proponowanym przez nas rozwiązaniu znajduje się na stronie miasta, a także organizatora Jarmarku, czyli Międzynarodowych Targów Gdańskich, portalach społecznościowych i wśród wystawców. Moim zdaniem to po prostu czynnik psychologiczny, a zmiana przyzwyczajeń trwa zawsze najdłużej. Jestem pewien, że kierowcy z czasem się do tego przekonają.
Parking za daleko?
W komentarzach pod pierwszym artykułem o otwarciu parkingów P&R przy Amber Expo część kierowców przyznawała, że pomysł ma potencjał, ale jest mało atrakcyjny, ze względu na lokalizację parkingu oddalonego od centrum o 5 km.
Dla wielu kierowców - szczególnie spoza Trójmiasta - szkoda czasu i paliwa, by tracić kilkanaście minut na przejazd przez zakorkowane centrum (zwłaszcza po zamknięciu Huciska), a następnie wracać do Śródmieścia darmowym autobusem.
- Nie chcieliśmy organizować tego parkingu bliżej południa Gdańska i wjazdu od strony krajowej "7" czy autostrady A1 z co najmniej dwóch powodów: chcemy korzystać z już dostępnej infrastruktury parkingowej, a po drugie - musimy myśleć długofalowo i promować rozwiązania, które mają nam przynieść korzyści w przyszłości. Niegospodarnie byłoby otwierać parking bliżej Południowej Obwodnicy Gdańska czy ul. Elbląskiej np. na prywatnej posesji, podczas gdy mamy do dyspozycji nowoczesne parkingi w Letnicy - tłumaczy Piotr Grzelak.
Będą nowe trasy
Na wniosek osób, które już korzystały z parkingów, ale w rozmowie z ankieterami przyznały, że miały problem ze zlokalizowaniem autobusów, miejsca postojowe i przystanki zostały dodatkowo oznakowane.
Niewykluczone, że od nowego sezonu linia zostanie rozszerzona i autobusy poza dowiezieniem kierowców do centrum, pojadą też w innych kierunkach, np. na plaże w Brzeźnie i Jelitkowie. Część z nich może być też linią typowo turystyczną, której przystankami będą atrakcje Gdańska położone poza centrum, np. latarnia morska w Nowym Porcie. Warunkiem podstawowym wciąż jest jednak otwarcie tuneli pod Martwą Wisłą, które znów przesuwa się w czasie.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (249)
-
2015-08-11 06:32
Park & Ride w Warzawie jest na co dzień w Gdańsku tylko na sezon letni. (2)
i co tu dalej komentować.
- 24 2
-
2015-08-11 10:20
park & ride
Dużo lepiej byłoby umieścić parkingi na obrzeżach miasta przy pętlach tramwajowych i autobusowych, czy przy przystankach PKM/SKM.
Bez sensu jest lokalizowanie parkingu w miejscu, do którego trzeba się tyle przebijać. Ideą P&R jest aby przesiąść się do komunikacji miejskiej i nie pchać autem do centrum!- 5 0
-
2015-08-11 08:02
i to sa wielopoziomowe parkingi
Strategicznie zlokalizowane przy przystankach metra - na tych P&R za abonamentem mozna zostawic samochod na 8-10 godzin (z pracy-do pracy).
Gdansk jeszcze za murzynami- 8 0
-
2015-08-11 08:40
Wprowadzić podatek parkingowy i to wysoki. (3)
A pieniądze przeznaczyć na dofinansowanie komunikacji miejskiej.
Będą tanie bilety, więcej mieszkańców będzie korzystać.
Miasta dla ludzi, nie dla samochodów.- 6 13
-
2015-08-11 10:11
Takie głupoty to wpisują ludzie, którzy nigdy nie mieli samochodu a być może też nigdy nim nie jechali.
- 5 2
-
2015-08-11 09:14
co, 15 podejść i nadal nie udało się zdać egzaminu na prawo jazdy?
do centrum przyjeżdżają też osoby starsze, rodziny z dziećmi, wózkami etc., goście z Gdyni czy Sopotu, mniejszych miejscowości w naszym województwie...
Nikt z nich nie będzie marnował po 1 godz na dojazd w jedną stronę tylko po to aby spędzić godzinę na spacerze po Gdańsku...
Mamy XXI wiek, samochody są obecne w naszym życiu już od jakiegoś czasu...
To miasto musi się dostosować i wskazać kierowcom sensowne miejsca parkingowe.
Gonienie kierowców prowadzi donikąd... :-(
Niedługo poza sezonem restauratorzy w centrum będą wylewać łzy, że nie ma klientów.- 8 4
-
2015-08-11 08:48
A samochodami, to kto jeździ? Ludzie, czy kosmici?
- 6 1
-
2015-08-11 10:09
Autobusy co 40 minut i tylko w weekend!
Może trzeba było uruchomić linię np. co 10-15 minut i we wszystkie dni tygodnia - może zainteresowanie byłoby większe! :)
- 8 1
-
2015-08-11 07:52
P&R robienie na sile Europy w Polsce (2)
u nas po prostu nie jest to popularne i nigdy nie bedzie
ale tego do wiadomosci zarzady niechca przyjac
wola uszczesliwiac na sile mieszkanca.- 7 10
-
2015-08-11 10:09
sprzątanie po psach też nie było popularne.
- 5 2
-
2015-08-11 08:13
uszczesliwianie na soleJest charakterystyczne dla socjalistow
- 1 3
-
2015-08-11 10:08
jasne że kierowcy się przekonają
W jeździe samochodem po centrum miasta nie ma nic przyjemnego. Brawo Gdańsk
- 2 3
-
2015-08-11 09:57
Otwarcie tunelu niebawem...
urzędnicy mają nas za debili!
- 9 0
-
2015-08-11 09:44
W Warszawie też początkowo nie było zainteresowania ,dopóki ludzie nie doszli do wniosku,że ZKM szybciej można dojechać niż autem.
- 3 2
-
2015-08-11 09:38
czy pan Grzelak słyszał kiedyś pojęcie "geografia" ? Bo w odniesieniu do gospodarności
i w kontekście środków transportu ma ono kluczowe znaczenie.
Nawet jeśli macie parkingi a są w zupełnie bezsensownej części miasta to i tak będą stały puste, o czym prawi powyższy artykuł.
Ja mam działkę w centrum Płocka, chyba otworzę tam pole namiotowe i smażalnię ryb specjalnie dla turystów przebywających nad morzem.- 21 1
-
2015-08-11 09:33
A ten parking nie jest przypadkiem platny?
Moze cos sie zmienilo, ale jak ostatnio bylismy pod PGE, to parking byl platny. Jest tam szlaban i trzeba pobrac bilecik. Jak mam placic i tam i w centrum, a dodatkowo tracic czas na dojazd autobusem, to jasne jest, ze pojade prosto do centrum.
- 8 0
-
2015-08-11 06:53
(4)
Niewielu kierowców z Trójmiasta wie o takiej możliwości, a co dopiero przejezdni.
Oznaczcie takie miejsca, zareklamujcie to i popyt będzie większy :)- 34 2
-
2015-08-11 09:22
dokładnie. ja np w Wiedniu tak parkowałam, a tu mieszkam tyle lat i nawet nie wiedziałam, że mamy parkingi park and ride...
- 2 0
-
2015-08-11 07:04
(2)
Potrzebne są znaki na drogach, a nie w internecie. Kierowcy podczas jazdy nie przeglądają sobie stron www tylko z reguły to co się dzieje na drodze
- 13 0
-
2015-08-11 07:10
Bzdury (1)
Ja przeglądam
Nawet teraz odpisuję z mojej fury ;)- 4 4
-
2015-08-11 08:10
Jak twoją furę koń sam prowadzi, to możesz skupić się na Internecie.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.