- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (398 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (50 opinii)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Urząd Morski w Gdyni czeka na śmigłowiec
Charakterystyczny kadłub, trzy łopaty i stałe podwozie kołowe. Przez kilkadziesiąt lat można było oglądać, jak latał nad Trójmiastem i patrolował porty oraz linię brzegową. Śmigłowiec Mi-2 Urzędu Morskiego w Gdyni, z uwagi na stan i wiek, niedawno został wycofany z użytku. Nie wiadomo jeszcze, kiedy i jaka maszyna przejmie zadania po starym śmigłowcu.
Mi-2 był jedną z dwóch maszyn, które latały w ramach działalności gdyńskiego Urzędu Morskiego. Zbudowany został w 1977 roku w świdnickich zakładach. Przez lata patrolował porty i linię brzegową w Trójmieście, a także Półwysep Helski oraz Mierzeję Wiślaną.
- Dzięki niemu wykrywano rozlewy paliwa w portach, szacowano szkody posztormowe, prowadzono fotograficzne dokumentacje urzędowe, a nawet ścigano uciekających kłusowników - opowiada Bomba.
Maszyna o długości ponad 17 metrów rozwijała prędkość do 210 km/h. Jej masa startowa wynosiła trzy i pół tony, a podczas patrolu poza pilotem na pokładzie znajdował się inspektor z lornetką i aparatem fotograficznym. Wiekowy śmigłowiec wycofany został jednak z użytku. Urząd Morski ma nadzieję, że uda mu się pozyskać nowszą maszynę. Rozwiązania podobno są trzy.
- Być może zdecydujemy się na wynajmowanie maszyny wraz z pilotem na potrzeby patroli, a obserwację z pokładu będzie prowadzić nasz inspektor - wyjaśnia Andrzej Królikowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Ponadto urzędnicy starają się pozyskać pieniądze z Unii Europejskiej, które pozwoliłyby na zakup śmigłowca. Trzecim, najmniej prawdopodobnym rozwiązaniem, jest otrzymanie maszyny w spadku, na przykład od Marynarki Wojennej, która w najbliższych latach ma zostać wyposażona w nowe śmigłowce.
Obecnie na powietrzne patrole Urzędu Morskiego lata dwusilnikowy samolot Turbolet L-410, o którym więcej przeczytasz w artykule Porty i statki z lotu ptaka, czyli patrol turboleta na Bałtyku
Zobacz śmigłowce Anakonda oraz Mi-2 podczas pokazu w 2014 r.
Materiał z 2012 r. Zobacz patrol samolotu gdyńskiego Urzędu Morskiego
Miejsca
Opinie (75) 4 zablokowane
-
2015-05-02 16:02
slepy Urzad Morski (2)
Dobrze ze "slepy"helikopter wyslano na emeryture.Moze ten nowy bedzie widzial co cwaniaki wyprawiaja z linia brzegowa na polwyspie helskim.
- 6 1
-
2015-05-05 08:07
Naprawdę myślicie że "nie widział" ??
- 0 0
-
2015-05-02 16:39
Od tego są geodeci i kapusie.
- 0 4
-
2015-05-04 13:11
Składnia tytułu
"Widoki ze śmigłowca Mi-2, który wycofano" chyba od maturzysty
- 0 0
-
2015-05-04 11:53
A nie taniej będzie kupić kilka dronów ?
- 0 0
-
2015-05-02 11:03
(5)
MI 2 jest jeszcze niestety na wyposażeniu naszej armii, to kompletne muzeum, szkoda, że nie mamy więcej rodzimych Głuszczów zamiast MI 2.
- 51 5
-
2015-05-03 20:08
Wystarczy zmodernizować! Nie kupować. (1)
Wymienić silniki na ukraińskie z Motor Sicz, zmodernizować awionikę, wyremontować śmigłowiec i polata jeszcze kilkanaście lat. Za 1/5 kosztów nowoczesnych, drogich w eksploatacji zagranicznych maszyn. Mi-2 to śmigłowiec lubiany przez pilotów , niezawodny przy odpowiedniej obsłudze.
- 0 0
-
2015-05-04 09:59
Słusznie, ale kto miałby to zrobić?
Pewnie czytaliśmy ten sam artykuł - wywiad z dyrektorem zarządzającym Motor-Sicz. Tyle że jest pewien szkopuł - Świdnik nie zrobi takiej modernizacji, bo dla właściciela Świdnika to żaden interes. Dość wspomnieć o tym, że Sokoły/Anakondy/Głuszce mają niską sprawność, a okres oczekiwania na naprawy jest skandalicznie długi. Rodzima konstrukcja, ale nie ma oparcia w rodzimej wytwórni, bo ta należy już do kogoś innego (w tym przypadku - Agusta Westland).
- 0 0
-
2015-05-03 01:47
(1)
trzepaczki sa o.k.
- 2 3
-
2015-05-03 01:50
i latajace dywany tez
- 2 2
-
2015-05-02 21:22
POlityka: wycofać i róbta co chceta.
Może kiedyś dostaną nowy a na razie róbta co chceta. Lejcie olej ile chcecie.
- 3 3
-
2015-05-04 07:01
Być może zdecydujemy się na wynajmowanie maszyny wraz z pilotem na potrzeby patroli, a obserwację z pokładu będzie prowadzić
Juz zakladam dzialnosc od wynajem smiglowcow. Jest na o dofinanswoanie z Inkubatora ? Jest to "innowacja" ? :)
- 1 0
-
2015-05-04 06:58
powinni to załatwiać MIG-iem ...
stoi ich w demobilu w diabły
- 0 0
-
2015-05-02 11:26
"Być może..." (1)
Taki jest poziom planowania w polskim urzędzie... Ech!
- 16 6
-
2015-05-03 19:30
marinero
A taka kasę trzepia z nas marynarzy.milion kursów, egzaminów i wyrabiania dokumentów i nie mają na nowy śmigłowiec.A planowanie faktycznie mają na tydzień do przodu chyba,co by tu jutro na obiad zjesc:)
Z tym przekopem przez mierzeja wislana moze wyrobia się za 2O lat :)- 1 0
-
2015-05-03 13:04
odp
kolego nie ma czegoś takiego jak polskie fabryki produkujące śmigłowce. Świdnik-włoski Mielec - Amerykanski
- 2 0
-
2015-05-02 20:56
(2)
Ostatnio był ciekawy artykuł nt,.niekompetencji tych szczurasow jakie zostały wykryte przez NIK. Po co tym lazjom helikopter!? Rozwiązać i przenieść kompetencje do W-wy. Stwierdzono m.in.nielegalne nad zgonie znacznej połaci olwyspu helskiego ze szkoda dla środowiska. Gdyby te kompetencja mialaW-wabyloby taniej i nie byłoby naduzyc
- 1 3
-
2015-05-03 12:39
Jeszcze raz i po polsku. U nas nad morzem, nie rozumiemy warszawskiego. Pisz powoli i głośno
- 2 0
-
2015-05-02 21:07
Jeszcze raz napisz, ale po polsku!
- 7 0
-
2015-05-03 12:20
Problemem jest tylko kasa .
Należy kupić SW-4 lub AW - 149 ze Świdnika , wyposażyć w odpowiednią elektronikę i załatwione. Tylko bez przetargów proszę .
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.