• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej

Krzysztof Koprowski
14 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru).
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.

Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem zobacz na mapie Gdańska, ul. Nowej Spacerowej zobacz na mapie GdańskaNowej Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska. Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.



Czy jesteś za domknięciem ramy komunikacyjnej Gdańska wzdłuż pasa nadmorskiego i tunelem pod Pachołkiem?

Budowa tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej od lat budzi sporo kontrowersji. Popierają ją grupy zawodowo związane z branżą projektową i drogową oraz mieszkańcy Osowej i Oliwy, których przekonuje się, że nie ma innej alternatywy dla lepszego skomunikowania ich dzielnic niż poprzez tunel pod Pachołkiem.

Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej

W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańskatunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej

Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).

Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").

Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).

Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.

Ankieta dot. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej i Drogi Zielonej from Trojmiasto.pl
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.

Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.

Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.

- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?

Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).

Opinie (188) 1 zablokowana

  • Nie rozumiem dlaczego urzednicy zlecjaja cos takiego firmom ? (2)

    Moze czas aby to urzednicy ruszyli w teren i robili ankiety a nie szastali kasa podatnika aby to zlecac innym. Czas na oszczednosci i niech rusza swoje D w koncu urzednicy , ci jacys dyrektorkowie gminni , wioskowi i inni szamani .to nie jest trudne ..nalezy chodzic z ankietami po miescie i pytac ludzi !.Ludzie to sa te takie robaczki ktore widac z okna urzedu na dole , maja czapeczki i buciki i chodza po ulicach .

    • 31 6

    • Cała pierwsza strona komentarzy ładnie wypełniona na zamówienie... (1)

      ... urzędu miasta wszak wszyscy mają widzieć, że droga jest potrzebna. Ile płaci Urząd Miasta za komentarz ? A może Trojmiasto.pl zacznie pokazywać adresy IP bez ostatniego członu tak jak to ma miejsce na forach? Zobaczycie jak jesteście tresowani przez propagandowe komentarze.

      • 8 5

      • Ryszardzie !!!!!!!!!!)

        mniej pij )

        • 6 2

  • no tak (2)

    juz nie bedzie tak cicho w parku nad morzem

    • 38 15

    • Dlaczego nie? Ma być estakada z ekranami

      • 8 8

    • po co ci park nad morzem

      proponuję pomosty dla pieszych z ławeczkami nad zieloną drogą

      • 5 4

  • Budować, ale w innej formie. (1)

    Niech budują. Ale nie dla pojazdów ciężarowych. Ekspresówka dla tirów wśród pasa nadmorskiego. Najgorszy z możliwych pomysłów. A mieszkańcy Osowy niech nie cwaniakują, bo sami pod swoim nosem takiej trasy (Kaszubskiej) nie chcieli.

    • 52 13

    • nie da sie. Musi byc tranzytowa, inaczej nie bedzie dofinansowania

      • 4 0

  • Ja ze szwagrem

    zrobimy tą trasę za 100 baniek

    • 13 3

  • Mam nadzieje ze Budyń nie dostanie kasy na "szklane domy" (1)

    Mam nadzieje ze Budyń nie dostanie kasy na "szklane domy". Koniec transferowania kasy w Budyniowe projekty bez dna. Stadion, muzea, kosztowne drogi, PKM.
    Chodniki i sciezki jak byly dziurawe tak są.
    Koniec Panie Budyń. Gdańszczanie obudzcie się!

    Na szczęście teraz przez 4 lata inna opcja polityczna nie da kasy Gdańskowi.
    2 mld złotych? Ile można by za to zrobić sensownych projektów!

    • 30 22

    • Debil

      • 4 1

  • Szczyt głupoty (2)

    Budowa nowej drogi i tunelu pod Pachołkiem bez wykonanie w tym samym czasie dalszej infrastruktury drogowej w Sopocie "kompletne zacementuje" ruch kołowy na terenie Sopotu.

    • 24 16

    • normalnie w centrum powinno być najszerzej

      Póki w Sopocie nie będzie 3na3pasy nie ma sensu robić dojazdów po 2 pasy. Widać to na Słowackiego

      • 7 6

    • sopot to najabrdziej nieprzyjazne kierowcom miasto

      pol sopotu w strefie platnego parkowania przejscia dla pieszych na zakretach i rozmieszczone co 50 metrow
      nawet przelotowka czyli niepodleglosci korkuje sie tylko w sopocie
      tam nie ma sensu inwestowac
      juz lepie przerobic je na miasto dla pieszych i rowerow

      • 1 0

  • Kolejny propagandowy "artykuł" Koprowskiego (1)

    Gość ma obsesje antysamochodowe, jeden z głównych propagandzistów niechlubnego "FRAGu"...

    • 31 32

    • Masz racje-terrorysta

      • 1 1

  • Do autora

    Bardzo tendencyjny artykuł.

    • 24 20

  • jedna jezdnia, po dwa pasy w każdym kierunku

    na odcinku od Hallera do Jagiellońskiej/ Dąbrowszczaków, to koszmar co się tam dzieje w godzinach szczytu

    • 21 10

  • Widać z przebiegu tej drogi, (2)

    że to droga dla Sopotu :) niecałe 40 tys ludzi, paru gastronomów w Wawki ma lepiej zarobić kosztem rozwalonych kilku dzielnic w Gdańsku. (Cała PEŁO z Sopot i Gdansk)
    PS
    Chyba nikt poważnie nie myśli, że ruch zostanie wyprowadzony. Będzie wprowadzany bo się zwiększy.

    • 38 16

    • to tak jak się mówi o "wylotówkach" z miasta,

      chociaż to raczej są "wlotówki"

      • 1 0

    • tam zostanie wprowadzony

      ale jest wyprowadzony z innych miejsc

      droga zielona spowoduje ze na slowackiego zmnejszy sie ruch
      2 pasy na spacerowej zmniejsza korki
      w optymistycznej wersji nie bedzie korkow na spacerowej ani slowackiego bo ruch sie rozproszy

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane