- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (145 opinii)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (117 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (67 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej
Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem , ul. Nowej Spacerowej i Nowej Kielnieńskiej . Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.
Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej
W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą .
Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej
Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).
Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").
Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).
Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.
Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.
Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?
Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.
- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?
Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).
Opinie (188) 1 zablokowana
-
2016-07-14 18:10
Nie rozumiem dlaczego urzednicy zlecjaja cos takiego firmom ? (2)
Moze czas aby to urzednicy ruszyli w teren i robili ankiety a nie szastali kasa podatnika aby to zlecac innym. Czas na oszczednosci i niech rusza swoje D w koncu urzednicy , ci jacys dyrektorkowie gminni , wioskowi i inni szamani .to nie jest trudne ..nalezy chodzic z ankietami po miescie i pytac ludzi !.Ludzie to sa te takie robaczki ktore widac z okna urzedu na dole , maja czapeczki i buciki i chodza po ulicach .
- 31 6
-
2016-07-14 18:13
Cała pierwsza strona komentarzy ładnie wypełniona na zamówienie... (1)
... urzędu miasta wszak wszyscy mają widzieć, że droga jest potrzebna. Ile płaci Urząd Miasta za komentarz ? A może Trojmiasto.pl zacznie pokazywać adresy IP bez ostatniego członu tak jak to ma miejsce na forach? Zobaczycie jak jesteście tresowani przez propagandowe komentarze.
- 8 5
-
2016-07-14 18:23
Ryszardzie !!!!!!!!!!)
mniej pij )
- 6 2
-
2016-07-14 18:12
no tak (2)
juz nie bedzie tak cicho w parku nad morzem
- 38 15
-
2016-07-14 18:20
Dlaczego nie? Ma być estakada z ekranami
- 8 8
-
2016-07-14 19:01
po co ci park nad morzem
proponuję pomosty dla pieszych z ławeczkami nad zieloną drogą
- 5 4
-
2016-07-14 18:14
Budować, ale w innej formie. (1)
Niech budują. Ale nie dla pojazdów ciężarowych. Ekspresówka dla tirów wśród pasa nadmorskiego. Najgorszy z możliwych pomysłów. A mieszkańcy Osowy niech nie cwaniakują, bo sami pod swoim nosem takiej trasy (Kaszubskiej) nie chcieli.
- 52 13
-
2016-07-14 21:23
nie da sie. Musi byc tranzytowa, inaczej nie bedzie dofinansowania
- 4 0
-
2016-07-14 18:16
Ja ze szwagrem
zrobimy tą trasę za 100 baniek
- 13 3
-
2016-07-14 18:18
Mam nadzieje ze Budyń nie dostanie kasy na "szklane domy" (1)
Mam nadzieje ze Budyń nie dostanie kasy na "szklane domy". Koniec transferowania kasy w Budyniowe projekty bez dna. Stadion, muzea, kosztowne drogi, PKM.
Chodniki i sciezki jak byly dziurawe tak są.
Koniec Panie Budyń. Gdańszczanie obudzcie się!
Na szczęście teraz przez 4 lata inna opcja polityczna nie da kasy Gdańskowi.
2 mld złotych? Ile można by za to zrobić sensownych projektów!- 30 22
-
2016-07-15 02:14
Debil
- 4 1
-
2016-07-14 18:19
Szczyt głupoty (2)
Budowa nowej drogi i tunelu pod Pachołkiem bez wykonanie w tym samym czasie dalszej infrastruktury drogowej w Sopocie "kompletne zacementuje" ruch kołowy na terenie Sopotu.
- 24 16
-
2016-07-14 18:30
normalnie w centrum powinno być najszerzej
Póki w Sopocie nie będzie 3na3pasy nie ma sensu robić dojazdów po 2 pasy. Widać to na Słowackiego
- 7 6
-
2016-07-15 16:10
sopot to najabrdziej nieprzyjazne kierowcom miasto
pol sopotu w strefie platnego parkowania przejscia dla pieszych na zakretach i rozmieszczone co 50 metrow
nawet przelotowka czyli niepodleglosci korkuje sie tylko w sopocie
tam nie ma sensu inwestowac
juz lepie przerobic je na miasto dla pieszych i rowerow- 1 0
-
2016-07-14 18:22
Kolejny propagandowy "artykuł" Koprowskiego (1)
Gość ma obsesje antysamochodowe, jeden z głównych propagandzistów niechlubnego "FRAGu"...
- 31 32
-
2016-07-15 02:16
Masz racje-terrorysta
- 1 1
-
2016-07-14 18:26
Do autora
Bardzo tendencyjny artykuł.
- 24 20
-
2016-07-14 18:27
jedna jezdnia, po dwa pasy w każdym kierunku
na odcinku od Hallera do Jagiellońskiej/ Dąbrowszczaków, to koszmar co się tam dzieje w godzinach szczytu
- 21 10
-
2016-07-14 18:28
Widać z przebiegu tej drogi, (2)
że to droga dla Sopotu :) niecałe 40 tys ludzi, paru gastronomów w Wawki ma lepiej zarobić kosztem rozwalonych kilku dzielnic w Gdańsku. (Cała PEŁO z Sopot i Gdansk)
PS
Chyba nikt poważnie nie myśli, że ruch zostanie wyprowadzony. Będzie wprowadzany bo się zwiększy.- 38 16
-
2016-07-15 11:32
to tak jak się mówi o "wylotówkach" z miasta,
chociaż to raczej są "wlotówki"
- 1 0
-
2016-07-15 16:12
tam zostanie wprowadzony
ale jest wyprowadzony z innych miejsc
droga zielona spowoduje ze na slowackiego zmnejszy sie ruch
2 pasy na spacerowej zmniejsza korki
w optymistycznej wersji nie bedzie korkow na spacerowej ani slowackiego bo ruch sie rozproszy- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.