• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej

Krzysztof Koprowski
14 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru).
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.

Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem zobacz na mapie Gdańska, ul. Nowej Spacerowej zobacz na mapie GdańskaNowej Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska. Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.



Czy jesteś za domknięciem ramy komunikacyjnej Gdańska wzdłuż pasa nadmorskiego i tunelem pod Pachołkiem?

Budowa tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej od lat budzi sporo kontrowersji. Popierają ją grupy zawodowo związane z branżą projektową i drogową oraz mieszkańcy Osowej i Oliwy, których przekonuje się, że nie ma innej alternatywy dla lepszego skomunikowania ich dzielnic niż poprzez tunel pod Pachołkiem.

Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej

W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańskatunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej

Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).

Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").

Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).

Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.

Ankieta dot. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej i Drogi Zielonej from Trojmiasto.pl
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.

Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.

Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.

- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?

Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).

Opinie (188) 1 zablokowana

  • te badania są śmieszne pasażerowie SKM są za budową drogi nad morzem? (3)

    Akurat !!! Droga zielona przechodzi przez park Reagana!!! i zabiera spory teren na drogę!!!

    • 31 10

    • tu nie chodzi o droge tylko o wiezowce ktore stana przy niej.

      id*oci mysla ze to cos odkorkuje. heh zabawne

      • 6 1

    • DZ nie przechodzi przez park Reagana, ale jego skrajem (1)

      jest to zasadnicza różnica.

      • 3 6

      • na skraju to masz dąbrowszczaków. pas wieżowców musi sie jeszcze zmiescic i dopiero dz

        100m to minimum do wyciecia

        • 5 0

  • jestem za! (6)

    Miasto świetnie się rozwija co widać na przykładzie Oliwy i powstającego centrum biznesowego! Dalszy rozwój bez śmiałych inwestycji w infrastrukturę nie będzie możliwy!! Naprzód Polsko!!!

    • 14 21

    • PO już odeszło (1)

      i nie musisz siać komunistycznej propagandy sukcesu

      • 5 7

      • Ano właśnie

        Za PiS o inwestycjach infrastrukturalnych i tak można zapomnieć.

        • 4 0

    • w infrastrukturę tak

      w infrastrukturę drogową niekoniecznie

      • 2 5

    • inwestycje w infrastrukturę tak (2)

      inwestycje w infrastrukturę drogową niekoniecznie.

      Samochód nie jest jedynym, a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po mieście.

      • 3 3

      • bez inwastycji w drogi nie ma innych inwestycji (1)

        zauwaz wszyskie duze zakaldy lokalizuje sie kolo autostrad nie na polnych drogach
        przypadek?

        • 0 1

        • Skoro budują kolo autostrad

          To czemu mamy budować autostradę w dzielnicy mieszkaniowej, popularnej z racji dobrej komunikacji, publicznej? Te pokolenie z PRL zaraz odejdzie, młodzi ludzie już lepiej rozumieją, że samochód w mieście to nie najlepszy pomysł, vo trochę świata widzieli i maja porównanie

          • 2 0

  • ruszać z budową! (1)

    wykarczować na Przymorzu Park Raegana, po drodze zburzyć wszystkie bloki/garaże/sklepy i załatwione. Przecież wszyscy jeżdżą samochodami

    • 8 14

    • zgadzam się trzeba park zamienić w parking i to koniecznie bezplatny

      parking aż do samej plaży ,autostrada dojazdowa do niego,bo poco nam park?Wszystko co zielone zamienić w parking!!A dla ludzi wybudować tunele!!!I podnieść jak ostatnio ceny biletów na komunikację miejską najlepiej do 6 zł za bilet.!!!

      • 9 3

  • Ile jeszcze zbudują nowych dróg i ile trzeba będzie poszerzać żeby w końcu ludzie skumali że to nic nie zmienia

    • 18 9

  • świetna idea (1)

    rozwój rozwój i jeszcze raz rozwój, oby tak dalej

    • 8 16

    • ty masz

      niedorozwój:)

      • 6 2

  • Part Jelitkowski, Park Reagana - dewastacja (2)

    trzeba być bezmózgiem by rujnować najcenniejsze rejony miasta. Morze to jest wyróżnik - bloczki, muzea, nowe gmaszyska są wszędzie. Gdańsk ma mało zabytków - niewiele ocalało po wojnie, atutem jest morze, kanały itd.

    • 22 9

    • w Jelitkowie niby co ma być zrujnowane jak tam nic niema (1)

      • 5 5

      • Gofry i krzywe plyty chodnikowe. Wydmy jakis lupmeks i dancing tez

        • 2 0

  • przed wyborami radni dzielnicy Przymorze zapewniali sprzeciw

    po wyborach oszukali i zagłosowali za drogą zieloną!!!Wybraliście oszustów!!!!

    • 21 6

  • NIE !

    Grupa po z budyniem niech już niczego nie dotyka przed opuszczeniem Miejskich Obiektów! Polacy Niepodlegli nareszcie przejmą władzę w Gdańsku!

    • 4 11

  • Korek (3)

    Nie chcę na Zaspie większych korków, samochodów ciężarowych, spalin, smrodu. W końcu co jest ważniejsze zdrowie, człowiek czy samochody. Wysiądźcie z nich i korzystajcie z komunikacji miejskiej lub rowerem dojeżdżajcie do pracy - tak dla zdrowia. Samochody od święta niech będą tak jak dawniej .

    • 15 9

    • uroki mieszkania w miescie, wyprowadz sie na wies jezeli odpowiada ci spokoj cisza i brak smrodow

      • 3 1

    • dziadke to nie komuna ze samochod byl dla nielicznych

      nie chcesz spalin i ciezarowek?
      to daj przyklad i nie chodz do sklepow
      jak myslisz do twojej biedronki czym towar dowoza?
      rowerem autobusem czy ta diabelna ciezarowka?

      • 2 1

    • Też nie chcę na Przymorzu większych korków i dlatego uważam, że poszerzenie Zielonej Drogi do dwóch pasów po obu stronach jest konieczne. Po otwarciu tunelu który odciążył Grunwaldzką Przymorze zostało zakorkowane jak nigdy.

      • 0 1

  • Oczywiscie ze budowac i to nie za iles tam lat ale zdecydowanie jak najszybciej.

    • 8 15

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane