- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (174 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (121 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej
Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem , ul. Nowej Spacerowej i Nowej Kielnieńskiej . Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.
Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej
W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą .
Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej
Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).
Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").
Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).
Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.
Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.
Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?
Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.
- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?
Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).
Opinie (188) 1 zablokowana
-
2016-07-14 19:37
te badania są śmieszne pasażerowie SKM są za budową drogi nad morzem? (3)
Akurat !!! Droga zielona przechodzi przez park Reagana!!! i zabiera spory teren na drogę!!!
- 31 10
-
2016-07-14 22:32
tu nie chodzi o droge tylko o wiezowce ktore stana przy niej.
id*oci mysla ze to cos odkorkuje. heh zabawne
- 6 1
-
2016-07-15 00:05
DZ nie przechodzi przez park Reagana, ale jego skrajem (1)
jest to zasadnicza różnica.
- 3 6
-
2016-07-15 00:34
na skraju to masz dąbrowszczaków. pas wieżowców musi sie jeszcze zmiescic i dopiero dz
100m to minimum do wyciecia
- 5 0
-
2016-07-14 19:38
jestem za! (6)
Miasto świetnie się rozwija co widać na przykładzie Oliwy i powstającego centrum biznesowego! Dalszy rozwój bez śmiałych inwestycji w infrastrukturę nie będzie możliwy!! Naprzód Polsko!!!
- 14 21
-
2016-07-14 20:06
PO już odeszło (1)
i nie musisz siać komunistycznej propagandy sukcesu
- 5 7
-
2016-07-14 21:13
Ano właśnie
Za PiS o inwestycjach infrastrukturalnych i tak można zapomnieć.
- 4 0
-
2016-07-14 20:34
w infrastrukturę tak
w infrastrukturę drogową niekoniecznie
- 2 5
-
2016-07-14 20:36
inwestycje w infrastrukturę tak (2)
inwestycje w infrastrukturę drogową niekoniecznie.
Samochód nie jest jedynym, a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po mieście.- 3 3
-
2016-07-15 16:15
bez inwastycji w drogi nie ma innych inwestycji (1)
zauwaz wszyskie duze zakaldy lokalizuje sie kolo autostrad nie na polnych drogach
przypadek?- 0 1
-
2016-07-15 17:54
Skoro budują kolo autostrad
To czemu mamy budować autostradę w dzielnicy mieszkaniowej, popularnej z racji dobrej komunikacji, publicznej? Te pokolenie z PRL zaraz odejdzie, młodzi ludzie już lepiej rozumieją, że samochód w mieście to nie najlepszy pomysł, vo trochę świata widzieli i maja porównanie
- 2 0
-
2016-07-14 19:39
ruszać z budową! (1)
wykarczować na Przymorzu Park Raegana, po drodze zburzyć wszystkie bloki/garaże/sklepy i załatwione. Przecież wszyscy jeżdżą samochodami
- 8 14
-
2016-07-14 19:46
zgadzam się trzeba park zamienić w parking i to koniecznie bezplatny
parking aż do samej plaży ,autostrada dojazdowa do niego,bo poco nam park?Wszystko co zielone zamienić w parking!!A dla ludzi wybudować tunele!!!I podnieść jak ostatnio ceny biletów na komunikację miejską najlepiej do 6 zł za bilet.!!!
- 9 3
-
2016-07-14 19:42
Ile jeszcze zbudują nowych dróg i ile trzeba będzie poszerzać żeby w końcu ludzie skumali że to nic nie zmienia
- 18 9
-
2016-07-14 19:44
świetna idea (1)
rozwój rozwój i jeszcze raz rozwój, oby tak dalej
- 8 16
-
2016-07-14 19:47
ty masz
niedorozwój:)
- 6 2
-
2016-07-14 19:45
Part Jelitkowski, Park Reagana - dewastacja (2)
trzeba być bezmózgiem by rujnować najcenniejsze rejony miasta. Morze to jest wyróżnik - bloczki, muzea, nowe gmaszyska są wszędzie. Gdańsk ma mało zabytków - niewiele ocalało po wojnie, atutem jest morze, kanały itd.
- 22 9
-
2016-07-14 19:51
w Jelitkowie niby co ma być zrujnowane jak tam nic niema (1)
- 5 5
-
2016-07-15 03:52
Gofry i krzywe plyty chodnikowe. Wydmy jakis lupmeks i dancing tez
- 2 0
-
2016-07-14 19:50
przed wyborami radni dzielnicy Przymorze zapewniali sprzeciw
po wyborach oszukali i zagłosowali za drogą zieloną!!!Wybraliście oszustów!!!!
- 21 6
-
2016-07-14 20:04
NIE !
Grupa po z budyniem niech już niczego nie dotyka przed opuszczeniem Miejskich Obiektów! Polacy Niepodlegli nareszcie przejmą władzę w Gdańsku!
- 4 11
-
2016-07-14 20:07
Korek (3)
Nie chcę na Zaspie większych korków, samochodów ciężarowych, spalin, smrodu. W końcu co jest ważniejsze zdrowie, człowiek czy samochody. Wysiądźcie z nich i korzystajcie z komunikacji miejskiej lub rowerem dojeżdżajcie do pracy - tak dla zdrowia. Samochody od święta niech będą tak jak dawniej .
- 15 9
-
2016-07-15 03:53
uroki mieszkania w miescie, wyprowadz sie na wies jezeli odpowiada ci spokoj cisza i brak smrodow
- 3 1
-
2016-07-15 16:16
dziadke to nie komuna ze samochod byl dla nielicznych
nie chcesz spalin i ciezarowek?
to daj przyklad i nie chodz do sklepow
jak myslisz do twojej biedronki czym towar dowoza?
rowerem autobusem czy ta diabelna ciezarowka?- 2 1
-
2016-07-15 16:45
Też nie chcę na Przymorzu większych korków i dlatego uważam, że poszerzenie Zielonej Drogi do dwóch pasów po obu stronach jest konieczne. Po otwarciu tunelu który odciążył Grunwaldzką Przymorze zostało zakorkowane jak nigdy.
- 0 1
-
2016-07-14 20:15
Oczywiscie ze budowac i to nie za iles tam lat ale zdecydowanie jak najszybciej.
- 8 15
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.