- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (131 opinii)
- 2 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (105 opinii)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (65 opinii)
- 4 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami (65 opinii)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (113 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (117 opinii)
Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej
Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem , ul. Nowej Spacerowej i Nowej Kielnieńskiej . Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.
Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej
W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą .
Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej
Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).
Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").
Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).
Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.
Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.
Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?
Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.
- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?
Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).
Opinie (188) 1 zablokowana
-
2016-07-15 06:21
budować
Ta trasa nie tylko jest dla lokalnych mieszkańców. To trasa dla całej aglomeracji
- 5 7
-
2016-07-14 19:17
Obecnie z okna widzę ładną łąkę, drzewa, a za parę lat droga (2)
I dodatkowo hałas a w nocy jeszcze poswiata od lamp :(
- 23 16
-
2016-07-14 23:04
(1)
to wyprowadź się na wieś
- 4 5
-
2016-07-15 06:01
Mieszkam na wsi
- 0 2
-
2016-07-14 21:59
2 mld (5)
Czy jesteś za wydaniem 2 mld zł zadłużając swoje wnuki i prawnuki, i nie remontowaniem innych dróg, chodników i infrastruktury miejskiej, żeby przejazd Spacerowa trwał krócej o 5 minut. To jest prawdziwe pytanie.
- 17 7
-
2016-07-14 22:22
czy Hektor umie czytać? (3)
85 proc. dofinansowania z funduszy unijnych
- 4 5
-
2016-07-15 03:58
Makrela zaplaci 85 % ,wiec zostaje 15% to nie jest duzo pieniazkow
- 1 2
-
2016-07-14 22:40
rząd juz sie zadeklarował ze nie poprze, take po co wy sie wszyscy produkujecie to nie wiem
- 1 3
-
2016-07-14 22:34
na które "chyba nie" też się zrzuca
choć być może o tym nie wie.
- 4 0
-
2016-07-15 00:10
5 minut?
Od godziny 21:00-6:00 to pewno i racja, przez resztę dnia... Łagodnie mówiąc, mija się to z prawdą.
- 0 0
-
2016-07-14 19:45
Part Jelitkowski, Park Reagana - dewastacja (2)
trzeba być bezmózgiem by rujnować najcenniejsze rejony miasta. Morze to jest wyróżnik - bloczki, muzea, nowe gmaszyska są wszędzie. Gdańsk ma mało zabytków - niewiele ocalało po wojnie, atutem jest morze, kanały itd.
- 22 9
-
2016-07-14 19:51
w Jelitkowie niby co ma być zrujnowane jak tam nic niema (1)
- 5 5
-
2016-07-15 03:52
Gofry i krzywe plyty chodnikowe. Wydmy jakis lupmeks i dancing tez
- 2 0
-
2016-07-15 02:27
Gdzie jest Pachołek?
Czy Pachołek to to na szczycie czego stoi wieża widokowa? Jeżeli tak to nie bardzo rozumiem gdzie ma być ten tunel. Jadąc od Ergo trzeba będzie skręcić w lewo do tunelu a potem w prawo do obwodnicy? To się chyba kupy nie trzyma zwłaszcza, że koncepcja tunelu jest z czasów gdy północną ramą drogową Gdańska miała być ulica Pomorska. Z tym, że wtedy droga do wyśnionego tunelu musiała by iść między Parkiem Oliwskim a cmentarzem. Teraz rama została przesunięta na granicę z Sopotem ale miłość do tunelu pozostała. Ciekawe czy też będzie zamykany raz w tygodniu?
- 3 2
-
2016-07-14 18:22
Kolejny propagandowy "artykuł" Koprowskiego (1)
Gość ma obsesje antysamochodowe, jeden z głównych propagandzistów niechlubnego "FRAGu"...
- 31 32
-
2016-07-15 02:16
Masz racje-terrorysta
- 1 1
-
2016-07-14 18:18
Mam nadzieje ze Budyń nie dostanie kasy na "szklane domy" (1)
Mam nadzieje ze Budyń nie dostanie kasy na "szklane domy". Koniec transferowania kasy w Budyniowe projekty bez dna. Stadion, muzea, kosztowne drogi, PKM.
Chodniki i sciezki jak byly dziurawe tak są.
Koniec Panie Budyń. Gdańszczanie obudzcie się!
Na szczęście teraz przez 4 lata inna opcja polityczna nie da kasy Gdańskowi.
2 mld złotych? Ile można by za to zrobić sensownych projektów!- 30 22
-
2016-07-15 02:14
Debil
- 4 1
-
2016-07-15 00:54
droga kolo morza ma miec strefe 30
wtedy mozna budowac. Tunel pod pachołkiem nie, bo na koncu nie ma co odebrac 2 pasow z osowej, zrobic lepsza komunikacje miejscka, tramwaj do osowej ale nie poszerzac droge, bo to nic nie da
- 5 5
-
2016-07-15 00:36
zlikwidować hipodrom w Sopocie
smród końskiego stolca na Zielonej Drodze jest taki że nie można wytrzymać.
Można stolec zostawić i zmienić nazwę na Gowniana Droga.- 3 4
-
2016-07-14 19:37
te badania są śmieszne pasażerowie SKM są za budową drogi nad morzem? (3)
Akurat !!! Droga zielona przechodzi przez park Reagana!!! i zabiera spory teren na drogę!!!
- 31 10
-
2016-07-15 00:05
DZ nie przechodzi przez park Reagana, ale jego skrajem (1)
jest to zasadnicza różnica.
- 3 6
-
2016-07-15 00:34
na skraju to masz dąbrowszczaków. pas wieżowców musi sie jeszcze zmiescic i dopiero dz
100m to minimum do wyciecia
- 5 0
-
2016-07-14 22:32
tu nie chodzi o droge tylko o wiezowce ktore stana przy niej.
id*oci mysla ze to cos odkorkuje. heh zabawne
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.