• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej

Krzysztof Koprowski
14 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru).
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.

Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem zobacz na mapie Gdańska, ul. Nowej Spacerowej zobacz na mapie GdańskaNowej Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska. Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.



Czy jesteś za domknięciem ramy komunikacyjnej Gdańska wzdłuż pasa nadmorskiego i tunelem pod Pachołkiem?

Budowa tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej od lat budzi sporo kontrowersji. Popierają ją grupy zawodowo związane z branżą projektową i drogową oraz mieszkańcy Osowej i Oliwy, których przekonuje się, że nie ma innej alternatywy dla lepszego skomunikowania ich dzielnic niż poprzez tunel pod Pachołkiem.

Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej

W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańskatunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej

Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).

Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").

Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).

Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.

Ankieta dot. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej i Drogi Zielonej from Trojmiasto.pl
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.

Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.

Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.

- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?

Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).

Opinie (188) 1 zablokowana

  • budować

    Ta trasa nie tylko jest dla lokalnych mieszkańców. To trasa dla całej aglomeracji

    • 5 7

  • Obecnie z okna widzę ładną łąkę, drzewa, a za parę lat droga (2)

    I dodatkowo hałas a w nocy jeszcze poswiata od lamp :(

    • 23 16

    • (1)

      to wyprowadź się na wieś

      • 4 5

      • Mieszkam na wsi

        • 0 2

  • 2 mld (5)

    Czy jesteś za wydaniem 2 mld zł zadłużając swoje wnuki i prawnuki, i nie remontowaniem innych dróg, chodników i infrastruktury miejskiej, żeby przejazd Spacerowa trwał krócej o 5 minut. To jest prawdziwe pytanie.

    • 17 7

    • czy Hektor umie czytać? (3)

      85 proc. dofinansowania z funduszy unijnych

      • 4 5

      • Makrela zaplaci 85 % ,wiec zostaje 15% to nie jest duzo pieniazkow

        • 1 2

      • rząd juz sie zadeklarował ze nie poprze, take po co wy sie wszyscy produkujecie to nie wiem

        • 1 3

      • na które "chyba nie" też się zrzuca

        choć być może o tym nie wie.

        • 4 0

    • 5 minut?

      Od godziny 21:00-6:00 to pewno i racja, przez resztę dnia... Łagodnie mówiąc, mija się to z prawdą.

      • 0 0

  • Part Jelitkowski, Park Reagana - dewastacja (2)

    trzeba być bezmózgiem by rujnować najcenniejsze rejony miasta. Morze to jest wyróżnik - bloczki, muzea, nowe gmaszyska są wszędzie. Gdańsk ma mało zabytków - niewiele ocalało po wojnie, atutem jest morze, kanały itd.

    • 22 9

    • w Jelitkowie niby co ma być zrujnowane jak tam nic niema (1)

      • 5 5

      • Gofry i krzywe plyty chodnikowe. Wydmy jakis lupmeks i dancing tez

        • 2 0

  • Gdzie jest Pachołek?

    Czy Pachołek to to na szczycie czego stoi wieża widokowa? Jeżeli tak to nie bardzo rozumiem gdzie ma być ten tunel. Jadąc od Ergo trzeba będzie skręcić w lewo do tunelu a potem w prawo do obwodnicy? To się chyba kupy nie trzyma zwłaszcza, że koncepcja tunelu jest z czasów gdy północną ramą drogową Gdańska miała być ulica Pomorska. Z tym, że wtedy droga do wyśnionego tunelu musiała by iść między Parkiem Oliwskim a cmentarzem. Teraz rama została przesunięta na granicę z Sopotem ale miłość do tunelu pozostała. Ciekawe czy też będzie zamykany raz w tygodniu?

    • 3 2

  • Kolejny propagandowy "artykuł" Koprowskiego (1)

    Gość ma obsesje antysamochodowe, jeden z głównych propagandzistów niechlubnego "FRAGu"...

    • 31 32

    • Masz racje-terrorysta

      • 1 1

  • Mam nadzieje ze Budyń nie dostanie kasy na "szklane domy" (1)

    Mam nadzieje ze Budyń nie dostanie kasy na "szklane domy". Koniec transferowania kasy w Budyniowe projekty bez dna. Stadion, muzea, kosztowne drogi, PKM.
    Chodniki i sciezki jak byly dziurawe tak są.
    Koniec Panie Budyń. Gdańszczanie obudzcie się!

    Na szczęście teraz przez 4 lata inna opcja polityczna nie da kasy Gdańskowi.
    2 mld złotych? Ile można by za to zrobić sensownych projektów!

    • 30 22

    • Debil

      • 4 1

  • droga kolo morza ma miec strefe 30

    wtedy mozna budowac. Tunel pod pachołkiem nie, bo na koncu nie ma co odebrac 2 pasow z osowej, zrobic lepsza komunikacje miejscka, tramwaj do osowej ale nie poszerzac droge, bo to nic nie da

    • 5 5

  • zlikwidować hipodrom w Sopocie

    smród końskiego stolca na Zielonej Drodze jest taki że nie można wytrzymać.
    Można stolec zostawić i zmienić nazwę na Gowniana Droga.

    • 3 4

  • te badania są śmieszne pasażerowie SKM są za budową drogi nad morzem? (3)

    Akurat !!! Droga zielona przechodzi przez park Reagana!!! i zabiera spory teren na drogę!!!

    • 31 10

    • DZ nie przechodzi przez park Reagana, ale jego skrajem (1)

      jest to zasadnicza różnica.

      • 3 6

      • na skraju to masz dąbrowszczaków. pas wieżowców musi sie jeszcze zmiescic i dopiero dz

        100m to minimum do wyciecia

        • 5 0

    • tu nie chodzi o droge tylko o wiezowce ktore stana przy niej.

      id*oci mysla ze to cos odkorkuje. heh zabawne

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane