- 1 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (38 opinii)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (392 opinie)
- 3 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (929 opinii)
- 4 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (79 opinii)
- 5 Nielegalne śmietniska zmorą mieszkańców (123 opinie)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (28 opinii)
Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej
Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem , ul. Nowej Spacerowej i Nowej Kielnieńskiej . Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.
Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej
W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą .
Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej
Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).
Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").
Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).
Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.
Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.
Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?
Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.
- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?
Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).
Opinie (188) 1 zablokowana
-
2016-07-14 22:21
Ciągle rozmyślam o tej inwestycji.
- 1 1
-
2016-07-14 22:31
budować!!! (6)
Krótkie pytanie do przeciwników DZ: kiedy jest wiekszy smród od spalin - kiedy samochody płynnie jadą czy jak stoją w korku i co chwilę ruszają?
- 7 12
-
2016-07-14 22:41
a kiedy jest większy: kiedy korek zajmuje jeden pas czy dwa?
- 10 2
-
2016-07-14 22:41
jak chcesz aby w miescie plynnie jechaly?
bezkolizyjne węzły na każdym skrzyżowaniu porobisz?
- 3 3
-
2016-07-14 23:01
budowa DZ nie zmniejszy korków tylko je zwiększy więc spalin będzie więcej
- 6 2
-
2016-07-15 08:28
..a kiedy spalin jest wiecej i jest mniej asfaltu a wiecej zieleni w miescie: gdy jedzie 200 samochodow osobowych po drodze o 2 pasach w kazda strone z jedna osoba w kazdym samochodzie czy jak jedzie tramwaj z 200 osobami po torowisku..?
- 3 0
-
2016-07-15 15:44
do popierajacego kiedy bardziej jest zatrute powietrze jak jedzie 200 Aut czy jak jedzie 2000!!
- 2 1
-
2016-07-15 19:46
Kiedy jest mniej aut
To proste, więcej dróg zachęca do częstsze jazdy samochodem, przycinanie osiedli przelotowkami także. W interesie miasta, ludzi, ich zdrowia jest żeby było jak najmniej samochodów
- 2 1
-
2016-07-14 23:07
Pan Koprowski znowu marudzi
Czy ten gość przestanie kiedyś zrzędzić? Wszystko mu się nie podoba, a już najbardziej drogi. Co za gamoń!
- 4 11
-
2016-07-14 23:15
po co komu parki i plaża, odetnijmy je 6 pasami asfaltu
zmarnowanie najlepszego co jest w Gdańsku
- 18 6
-
2016-07-15 00:29
Niech czarny dwór puszczą pod ziemią (1)
Żeby rozwiązać problem wystarczy wykopać rów po obwodzie parku Raegan'a pod obecnym Czarnym Dworem i Dąbrowszczaków, zrobić na nim strop i pod spodem puścić ruch dwoma pasami w jednym kierunku, górą - w przeciwnym - na przykładzie Monachium. Po co drążyć tunel pod pachołkiem-zachciało się się Austrii. Na Czyżewskiego to samo 2 pasy pod ziemią i 2 nad, wykarczować las na Spacerowej na 2 dodatkowe pasy i po kłopocie. Wszystko za 1/4 obecnej kwoty inwestycji i w porównaniu z obecnym planem mniejsza ingerencja w środowisko.
- 5 3
-
2016-07-15 08:32
..i w ten sposob zniszczysz ujecia wody dla gdanska ktora bedzie potem musiala byc dowozona do domow beczkowozami - dowozona podziemnym tunelem, ale co tam..
- 2 1
-
2016-07-15 00:36
zlikwidować hipodrom w Sopocie
smród końskiego stolca na Zielonej Drodze jest taki że nie można wytrzymać.
Można stolec zostawić i zmienić nazwę na Gowniana Droga.- 3 4
-
2016-07-15 00:54
droga kolo morza ma miec strefe 30
wtedy mozna budowac. Tunel pod pachołkiem nie, bo na koncu nie ma co odebrac 2 pasow z osowej, zrobic lepsza komunikacje miejscka, tramwaj do osowej ale nie poszerzac droge, bo to nic nie da
- 5 5
-
2016-07-15 02:27
Gdzie jest Pachołek?
Czy Pachołek to to na szczycie czego stoi wieża widokowa? Jeżeli tak to nie bardzo rozumiem gdzie ma być ten tunel. Jadąc od Ergo trzeba będzie skręcić w lewo do tunelu a potem w prawo do obwodnicy? To się chyba kupy nie trzyma zwłaszcza, że koncepcja tunelu jest z czasów gdy północną ramą drogową Gdańska miała być ulica Pomorska. Z tym, że wtedy droga do wyśnionego tunelu musiała by iść między Parkiem Oliwskim a cmentarzem. Teraz rama została przesunięta na granicę z Sopotem ale miłość do tunelu pozostała. Ciekawe czy też będzie zamykany raz w tygodniu?
- 3 2
-
2016-07-15 06:21
budować
Ta trasa nie tylko jest dla lokalnych mieszkańców. To trasa dla całej aglomeracji
- 5 7
-
2016-07-15 06:43
Nie dla autostrad w miescie (3)
Cały cywilizowany świat odchodzi od tak absurdalnie antycywilizacyjnych rozwiązań, jak przelotowki w centrum miasta. Ale u nas wciąż dominuje ciemna masa, zafascynowana samochodami a płynność ruchu jest niemal religia
- 14 7
-
2016-07-15 07:45
Chyba tylko w Gdańsku buduje się linię tramwajową,a przystanki tak się sytuuje żeby tylko nie ograniczyły ruchu samochodów,ale go zwiększyły.
Chodzi mi o pętlę przesiadkowa na Siedlcach. Aby przesiąść się z niej na autobus,który ma przystanek na Łostowickiej trzeba przespacerować się kilkaset metrów.Owszem z pętli jadą w tym kierunku autobusy,ale bardzo rzadko,a np.na Chełm nie jedzie żaden.- 3 1
-
2016-07-15 08:20
Chyba
zabrali ci prawko za nadużywanie C2H5OH i zżarło ci wszystkie szare komórki
- 0 1
-
2016-07-15 15:46
Polska jest na dorobku unas auto to synonim luksusu!!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.