• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej

Krzysztof Koprowski
14 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru).
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.

Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem zobacz na mapie Gdańska, ul. Nowej Spacerowej zobacz na mapie GdańskaNowej Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska. Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.



Czy jesteś za domknięciem ramy komunikacyjnej Gdańska wzdłuż pasa nadmorskiego i tunelem pod Pachołkiem?

Budowa tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej od lat budzi sporo kontrowersji. Popierają ją grupy zawodowo związane z branżą projektową i drogową oraz mieszkańcy Osowej i Oliwy, których przekonuje się, że nie ma innej alternatywy dla lepszego skomunikowania ich dzielnic niż poprzez tunel pod Pachołkiem.

Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej

W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańskatunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej

Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).

Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").

Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).

Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.

Ankieta dot. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej i Drogi Zielonej from Trojmiasto.pl
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.

Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.

Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.

- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?

Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).

Opinie (188) 1 zablokowana

  • Ciągle rozmyślam o tej inwestycji.

    • 1 1

  • budować!!! (6)

    Krótkie pytanie do przeciwników DZ: kiedy jest wiekszy smród od spalin - kiedy samochody płynnie jadą czy jak stoją w korku i co chwilę ruszają?

    • 7 12

    • a kiedy jest większy: kiedy korek zajmuje jeden pas czy dwa?

      • 10 2

    • jak chcesz aby w miescie plynnie jechaly?

      bezkolizyjne węzły na każdym skrzyżowaniu porobisz?

      • 3 3

    • budowa DZ nie zmniejszy korków tylko je zwiększy więc spalin będzie więcej

      • 6 2

    • ..a kiedy spalin jest wiecej i jest mniej asfaltu a wiecej zieleni w miescie: gdy jedzie 200 samochodow osobowych po drodze o 2 pasach w kazda strone z jedna osoba w kazdym samochodzie czy jak jedzie tramwaj z 200 osobami po torowisku..?

      • 3 0

    • do popierajacego kiedy bardziej jest zatrute powietrze jak jedzie 200 Aut czy jak jedzie 2000!!

      • 2 1

    • Kiedy jest mniej aut

      To proste, więcej dróg zachęca do częstsze jazdy samochodem, przycinanie osiedli przelotowkami także. W interesie miasta, ludzi, ich zdrowia jest żeby było jak najmniej samochodów

      • 2 1

  • Pan Koprowski znowu marudzi

    Czy ten gość przestanie kiedyś zrzędzić? Wszystko mu się nie podoba, a już najbardziej drogi. Co za gamoń!

    • 4 11

  • po co komu parki i plaża, odetnijmy je 6 pasami asfaltu

    zmarnowanie najlepszego co jest w Gdańsku

    • 18 6

  • Niech czarny dwór puszczą pod ziemią (1)

    Żeby rozwiązać problem wystarczy wykopać rów po obwodzie parku Raegan'a pod obecnym Czarnym Dworem i Dąbrowszczaków, zrobić na nim strop i pod spodem puścić ruch dwoma pasami w jednym kierunku, górą - w przeciwnym - na przykładzie Monachium. Po co drążyć tunel pod pachołkiem-zachciało się się Austrii. Na Czyżewskiego to samo 2 pasy pod ziemią i 2 nad, wykarczować las na Spacerowej na 2 dodatkowe pasy i po kłopocie. Wszystko za 1/4 obecnej kwoty inwestycji i w porównaniu z obecnym planem mniejsza ingerencja w środowisko.

    • 5 3

    • ..i w ten sposob zniszczysz ujecia wody dla gdanska ktora bedzie potem musiala byc dowozona do domow beczkowozami - dowozona podziemnym tunelem, ale co tam..

      • 2 1

  • zlikwidować hipodrom w Sopocie

    smród końskiego stolca na Zielonej Drodze jest taki że nie można wytrzymać.
    Można stolec zostawić i zmienić nazwę na Gowniana Droga.

    • 3 4

  • droga kolo morza ma miec strefe 30

    wtedy mozna budowac. Tunel pod pachołkiem nie, bo na koncu nie ma co odebrac 2 pasow z osowej, zrobic lepsza komunikacje miejscka, tramwaj do osowej ale nie poszerzac droge, bo to nic nie da

    • 5 5

  • Gdzie jest Pachołek?

    Czy Pachołek to to na szczycie czego stoi wieża widokowa? Jeżeli tak to nie bardzo rozumiem gdzie ma być ten tunel. Jadąc od Ergo trzeba będzie skręcić w lewo do tunelu a potem w prawo do obwodnicy? To się chyba kupy nie trzyma zwłaszcza, że koncepcja tunelu jest z czasów gdy północną ramą drogową Gdańska miała być ulica Pomorska. Z tym, że wtedy droga do wyśnionego tunelu musiała by iść między Parkiem Oliwskim a cmentarzem. Teraz rama została przesunięta na granicę z Sopotem ale miłość do tunelu pozostała. Ciekawe czy też będzie zamykany raz w tygodniu?

    • 3 2

  • budować

    Ta trasa nie tylko jest dla lokalnych mieszkańców. To trasa dla całej aglomeracji

    • 5 7

  • Nie dla autostrad w miescie (3)

    Cały cywilizowany świat odchodzi od tak absurdalnie antycywilizacyjnych rozwiązań, jak przelotowki w centrum miasta. Ale u nas wciąż dominuje ciemna masa, zafascynowana samochodami a płynność ruchu jest niemal religia

    • 14 7

    • Chyba tylko w Gdańsku buduje się linię tramwajową,a przystanki tak się sytuuje żeby tylko nie ograniczyły ruchu samochodów,ale go zwiększyły.
      Chodzi mi o pętlę przesiadkowa na Siedlcach. Aby przesiąść się z niej na autobus,który ma przystanek na Łostowickiej trzeba przespacerować się kilkaset metrów.Owszem z pętli jadą w tym kierunku autobusy,ale bardzo rzadko,a np.na Chełm nie jedzie żaden.

      • 3 1

    • Chyba

      zabrali ci prawko za nadużywanie C2H5OH i zżarło ci wszystkie szare komórki

      • 0 1

    • Polska jest na dorobku unas auto to synonim luksusu!!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane