- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (306 opinii)
- 3 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (771 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (432 opinie)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 6 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej
Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem , ul. Nowej Spacerowej i Nowej Kielnieńskiej . Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.
Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej
W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą .
Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej
Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).
Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").
Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).
Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.
Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.
Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?
Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.
- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?
Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).
Opinie (188) 1 zablokowana
-
2016-07-14 20:07
Korek (3)
Nie chcę na Zaspie większych korków, samochodów ciężarowych, spalin, smrodu. W końcu co jest ważniejsze zdrowie, człowiek czy samochody. Wysiądźcie z nich i korzystajcie z komunikacji miejskiej lub rowerem dojeżdżajcie do pracy - tak dla zdrowia. Samochody od święta niech będą tak jak dawniej .
- 15 9
-
2016-07-15 16:45
Też nie chcę na Przymorzu większych korków i dlatego uważam, że poszerzenie Zielonej Drogi do dwóch pasów po obu stronach jest konieczne. Po otwarciu tunelu który odciążył Grunwaldzką Przymorze zostało zakorkowane jak nigdy.
- 0 1
-
2016-07-15 16:16
dziadke to nie komuna ze samochod byl dla nielicznych
nie chcesz spalin i ciezarowek?
to daj przyklad i nie chodz do sklepow
jak myslisz do twojej biedronki czym towar dowoza?
rowerem autobusem czy ta diabelna ciezarowka?- 2 1
-
2016-07-15 03:53
uroki mieszkania w miescie, wyprowadz sie na wies jezeli odpowiada ci spokoj cisza i brak smrodow
- 3 1
-
2016-07-14 18:09
(3)
Jest potrzebna ale tylko w pasie nadmorskim.
- 20 68
-
2016-07-15 16:40
Potrzebna jest w pasie nadmorskim ! i to konieczne . Wczorajsze ulewy pokazały , że jest to alternatywna droga dojazdowa do Centrum Gdańska przy wyłączeniu częściowym Grunwaldzkiej. Na Zielonej Drodze dwa pasy się należą jak psu miska . Już teraz otwarcie tunelu spowodował zakorkowanie Przymorza a w sytuacji kryzysowej mieszkańcy Przymorza mają problem wydostania się z dzielnicy
- 1 3
-
2016-07-14 20:26
Jak będziesz buraczku miał swója pas nadmorski
to sobie buduj takie ówno
- 11 7
-
2016-07-14 19:00
spacerowa jest często tak zakorkowana ,że szybciej można dojechać rowerem na Osową
- 9 7
-
2016-07-15 16:13
jest gdzieś realny plan i mapa jak ma ta droga iść?
dla mnie super jak sie dołączą do piastowskiej równolegle do dąbrowszczaków (od jaiegllonoskiej do piastkowskiej) bo w tej chwili wbrew pozorom jest tu olbrzymi ruch (około 16-17 jest tu korek :D ) w stronę nadmorskich osiedli i nie jest bezpiecznie. już pomijam fakt, ze na pasy trzeba wchodzić. Jak fajnie być młodym, ale seniorzy nie mają tyle szczęscia.
- 1 2
-
2016-07-14 18:28
Widać z przebiegu tej drogi, (2)
że to droga dla Sopotu :) niecałe 40 tys ludzi, paru gastronomów w Wawki ma lepiej zarobić kosztem rozwalonych kilku dzielnic w Gdańsku. (Cała PEŁO z Sopot i Gdansk)
PS
Chyba nikt poważnie nie myśli, że ruch zostanie wyprowadzony. Będzie wprowadzany bo się zwiększy.- 38 16
-
2016-07-15 16:12
tam zostanie wprowadzony
ale jest wyprowadzony z innych miejsc
droga zielona spowoduje ze na slowackiego zmnejszy sie ruch
2 pasy na spacerowej zmniejsza korki
w optymistycznej wersji nie bedzie korkow na spacerowej ani slowackiego bo ruch sie rozproszy- 0 1
-
2016-07-15 11:32
to tak jak się mówi o "wylotówkach" z miasta,
chociaż to raczej są "wlotówki"
- 1 0
-
2016-07-14 18:19
Szczyt głupoty (2)
Budowa nowej drogi i tunelu pod Pachołkiem bez wykonanie w tym samym czasie dalszej infrastruktury drogowej w Sopocie "kompletne zacementuje" ruch kołowy na terenie Sopotu.
- 24 16
-
2016-07-15 16:10
sopot to najabrdziej nieprzyjazne kierowcom miasto
pol sopotu w strefie platnego parkowania przejscia dla pieszych na zakretach i rozmieszczone co 50 metrow
nawet przelotowka czyli niepodleglosci korkuje sie tylko w sopocie
tam nie ma sensu inwestowac
juz lepie przerobic je na miasto dla pieszych i rowerow- 1 0
-
2016-07-14 18:30
normalnie w centrum powinno być najszerzej
Póki w Sopocie nie będzie 3na3pasy nie ma sensu robić dojazdów po 2 pasy. Widać to na Słowackiego
- 7 6
-
2016-07-15 16:07
czy to ma sens?
budowac droge wzdluz dabrowszczakow?
nie lepiej pociagnac droge zielona przez jana pawla i chlopska?
tam juz po 2 pasy sa
na dabrowszczakow trzeba bedzie je zrobic- 5 3
-
2016-07-15 06:43
Nie dla autostrad w miescie (3)
Cały cywilizowany świat odchodzi od tak absurdalnie antycywilizacyjnych rozwiązań, jak przelotowki w centrum miasta. Ale u nas wciąż dominuje ciemna masa, zafascynowana samochodami a płynność ruchu jest niemal religia
- 14 7
-
2016-07-15 15:46
Polska jest na dorobku unas auto to synonim luksusu!!
- 1 0
-
2016-07-15 08:20
Chyba
zabrali ci prawko za nadużywanie C2H5OH i zżarło ci wszystkie szare komórki
- 0 1
-
2016-07-15 07:45
Chyba tylko w Gdańsku buduje się linię tramwajową,a przystanki tak się sytuuje żeby tylko nie ograniczyły ruchu samochodów,ale go zwiększyły.
Chodzi mi o pętlę przesiadkowa na Siedlcach. Aby przesiąść się z niej na autobus,który ma przystanek na Łostowickiej trzeba przespacerować się kilkaset metrów.Owszem z pętli jadą w tym kierunku autobusy,ale bardzo rzadko,a np.na Chełm nie jedzie żaden.- 3 1
-
2016-07-15 12:33
Zróbcie ankietę czy obniżyć pensje urzędnikom UM oraz czy za tragiczne decyzje powinni być pociągani do odpowiedzialności karnej i finansowej.
- 8 2
-
2016-07-14 18:06
(3)
Prawie 80% za budową, czyli działać, budować, a nie marudzić.
- 115 109
-
2016-07-15 11:35
ciekawi mnie tylko dlaczego
pieszych nie spytano o zdanie?
- 7 0
-
2016-07-15 06:41
Większość nie posiada odpowiedniej wiedzy (1)
Większość Polaków to frajerzy zarabiający poniżej 2500zl na miesiąc. Wiec lepiej żeby nie robić inwestycji a podstawie opinii januszy w dizelkach
- 5 7
-
2016-07-15 10:13
Tylko "frajer z doswiadczeniem" nazywa pożądnych obywateli frajerami.
- 2 3
-
2016-07-15 11:06
Metro budować! Taniej wyjdzie. Epoka samochodu w mieście się kończy.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.