• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej

Krzysztof Koprowski
14 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru).
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.

Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem zobacz na mapie Gdańska, ul. Nowej Spacerowej zobacz na mapie GdańskaNowej Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska. Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.



Czy jesteś za domknięciem ramy komunikacyjnej Gdańska wzdłuż pasa nadmorskiego i tunelem pod Pachołkiem?

Budowa tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej od lat budzi sporo kontrowersji. Popierają ją grupy zawodowo związane z branżą projektową i drogową oraz mieszkańcy Osowej i Oliwy, których przekonuje się, że nie ma innej alternatywy dla lepszego skomunikowania ich dzielnic niż poprzez tunel pod Pachołkiem.

Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej

W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańskatunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej

Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).

Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").

Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).

Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.

Ankieta dot. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej i Drogi Zielonej from Trojmiasto.pl
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.

Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.

Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.

- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?

Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).

Opinie (188) 1 zablokowana

  • Korek (3)

    Nie chcę na Zaspie większych korków, samochodów ciężarowych, spalin, smrodu. W końcu co jest ważniejsze zdrowie, człowiek czy samochody. Wysiądźcie z nich i korzystajcie z komunikacji miejskiej lub rowerem dojeżdżajcie do pracy - tak dla zdrowia. Samochody od święta niech będą tak jak dawniej .

    • 15 9

    • Też nie chcę na Przymorzu większych korków i dlatego uważam, że poszerzenie Zielonej Drogi do dwóch pasów po obu stronach jest konieczne. Po otwarciu tunelu który odciążył Grunwaldzką Przymorze zostało zakorkowane jak nigdy.

      • 0 1

    • dziadke to nie komuna ze samochod byl dla nielicznych

      nie chcesz spalin i ciezarowek?
      to daj przyklad i nie chodz do sklepow
      jak myslisz do twojej biedronki czym towar dowoza?
      rowerem autobusem czy ta diabelna ciezarowka?

      • 2 1

    • uroki mieszkania w miescie, wyprowadz sie na wies jezeli odpowiada ci spokoj cisza i brak smrodow

      • 3 1

  • (3)

    Jest potrzebna ale tylko w pasie nadmorskim.

    • 20 68

    • Potrzebna jest w pasie nadmorskim ! i to konieczne . Wczorajsze ulewy pokazały , że jest to alternatywna droga dojazdowa do Centrum Gdańska przy wyłączeniu częściowym Grunwaldzkiej. Na Zielonej Drodze dwa pasy się należą jak psu miska . Już teraz otwarcie tunelu spowodował zakorkowanie Przymorza a w sytuacji kryzysowej mieszkańcy Przymorza mają problem wydostania się z dzielnicy

      • 1 3

    • Jak będziesz buraczku miał swója pas nadmorski

      to sobie buduj takie ówno

      • 11 7

    • spacerowa jest często tak zakorkowana ,że szybciej można dojechać rowerem na Osową

      • 9 7

  • jest gdzieś realny plan i mapa jak ma ta droga iść?

    dla mnie super jak sie dołączą do piastowskiej równolegle do dąbrowszczaków (od jaiegllonoskiej do piastkowskiej) bo w tej chwili wbrew pozorom jest tu olbrzymi ruch (około 16-17 jest tu korek :D ) w stronę nadmorskich osiedli i nie jest bezpiecznie. już pomijam fakt, ze na pasy trzeba wchodzić. Jak fajnie być młodym, ale seniorzy nie mają tyle szczęscia.

    • 1 2

  • Widać z przebiegu tej drogi, (2)

    że to droga dla Sopotu :) niecałe 40 tys ludzi, paru gastronomów w Wawki ma lepiej zarobić kosztem rozwalonych kilku dzielnic w Gdańsku. (Cała PEŁO z Sopot i Gdansk)
    PS
    Chyba nikt poważnie nie myśli, że ruch zostanie wyprowadzony. Będzie wprowadzany bo się zwiększy.

    • 38 16

    • tam zostanie wprowadzony

      ale jest wyprowadzony z innych miejsc

      droga zielona spowoduje ze na slowackiego zmnejszy sie ruch
      2 pasy na spacerowej zmniejsza korki
      w optymistycznej wersji nie bedzie korkow na spacerowej ani slowackiego bo ruch sie rozproszy

      • 0 1

    • to tak jak się mówi o "wylotówkach" z miasta,

      chociaż to raczej są "wlotówki"

      • 1 0

  • Szczyt głupoty (2)

    Budowa nowej drogi i tunelu pod Pachołkiem bez wykonanie w tym samym czasie dalszej infrastruktury drogowej w Sopocie "kompletne zacementuje" ruch kołowy na terenie Sopotu.

    • 24 16

    • sopot to najabrdziej nieprzyjazne kierowcom miasto

      pol sopotu w strefie platnego parkowania przejscia dla pieszych na zakretach i rozmieszczone co 50 metrow
      nawet przelotowka czyli niepodleglosci korkuje sie tylko w sopocie
      tam nie ma sensu inwestowac
      juz lepie przerobic je na miasto dla pieszych i rowerow

      • 1 0

    • normalnie w centrum powinno być najszerzej

      Póki w Sopocie nie będzie 3na3pasy nie ma sensu robić dojazdów po 2 pasy. Widać to na Słowackiego

      • 7 6

  • czy to ma sens?

    budowac droge wzdluz dabrowszczakow?

    nie lepiej pociagnac droge zielona przez jana pawla i chlopska?

    tam juz po 2 pasy sa
    na dabrowszczakow trzeba bedzie je zrobic

    • 5 3

  • Nie dla autostrad w miescie (3)

    Cały cywilizowany świat odchodzi od tak absurdalnie antycywilizacyjnych rozwiązań, jak przelotowki w centrum miasta. Ale u nas wciąż dominuje ciemna masa, zafascynowana samochodami a płynność ruchu jest niemal religia

    • 14 7

    • Polska jest na dorobku unas auto to synonim luksusu!!

      • 1 0

    • Chyba

      zabrali ci prawko za nadużywanie C2H5OH i zżarło ci wszystkie szare komórki

      • 0 1

    • Chyba tylko w Gdańsku buduje się linię tramwajową,a przystanki tak się sytuuje żeby tylko nie ograniczyły ruchu samochodów,ale go zwiększyły.
      Chodzi mi o pętlę przesiadkowa na Siedlcach. Aby przesiąść się z niej na autobus,który ma przystanek na Łostowickiej trzeba przespacerować się kilkaset metrów.Owszem z pętli jadą w tym kierunku autobusy,ale bardzo rzadko,a np.na Chełm nie jedzie żaden.

      • 3 1

  • Zróbcie ankietę czy obniżyć pensje urzędnikom UM oraz czy za tragiczne decyzje powinni być pociągani do odpowiedzialności karnej i finansowej.

    • 8 2

  • (3)

    Prawie 80% za budową, czyli działać, budować, a nie marudzić.

    • 115 109

    • ciekawi mnie tylko dlaczego

      pieszych nie spytano o zdanie?

      • 7 0

    • Większość nie posiada odpowiedniej wiedzy (1)

      Większość Polaków to frajerzy zarabiający poniżej 2500zl na miesiąc. Wiec lepiej żeby nie robić inwestycji a podstawie opinii januszy w dizelkach

      • 5 7

      • Tylko "frajer z doswiadczeniem" nazywa pożądnych obywateli frajerami.

        • 2 3

  • Metro budować! Taniej wyjdzie. Epoka samochodu w mieście się kończy.

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane