- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (260 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (52 opinie)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (261 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (854 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (83 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (125 opinii)
Uszkodzenie jezdni na obwodnicy przez wykop tunelu do spalarni
Niewidoczne gołym okiem, ale odczuwalne dla kierowców jest uszkodzenie jezdni na obwodnicy Trójmiasta, na wysokości budowy spalarni odpadów w Szadółkach. Grupa GPEC, która wydrążyła tam tunel informuje, że przedstawiła już "plan naprawczy", a ugięcia na jezdni zostaną specjalnie oznakowane.
Na początku sierpnia Grupa GPEC zakończyła pracę nad przewiertem pod obwodnicą Trójmiasta i umieszczeniem 3,5 metra pod ziemią żelbetonowego tunelu o średnicy zewnętrznej trzech metrów i grubości ścian 30 cm. Biegnie tamtędy ciepłociąg łączący infrastrukturę Portu Czystej Energii z miejską siecią ciepłowniczą GPEC.
Prace te przebiegły całkowicie bez wpływu na ruch samochodowy. Ale teraz okazuje się, że nie pozostały bez wpływu na stan nawierzchni jezdni.
Czytelnik: "czuć w trakcie jechania samochodem"
W ostatnich dniach otrzymaliśmy dwa sygnały w tej sprawie od czytelników.
- Zapadnięcie jezdni na obwodnicy Trójmiasta, na wysokości, gdzie przebiega pod nią nowa rura ciepłownicza do spalarni na Szadółkach. Dlaczego akurat nad tą rura jezdnia się zapada? - napisał do nas pan Dominik, czytelnik.
Inny czytelnik, pan Marcin, odezwał się w tej samej sprawie.
- Uszkodzenia obwodnicy spowodowane budową tunelu pod linię ciepłowniczą. Na obu jezdniach pojawiły się poprzeczne zapadnięcia, które bardzo wyraźnie czuć w trakcie jechania samochodem - podkreślił.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad potwierdza, że podczas objazdu dróg stwierdzono ugięcie się jezdni pasa drogowego drogi ekspresowej S6.
- W związku z zaistniałą sytuacją, oddział GDDKiA zwrócił się do GPEC o zabezpieczenie miejsca uszkodzonej nawierzchni oraz o przedstawienie propozycji dalszych czynności, mających na celu naprawę uszkodzonej nawierzchni jezdni drogi ekspresowej S6 - Obwodnica Trójmiasta przekazanej jako plac budowy - mówi Andrzej Szyler z GDDKiA w Gdańsku.
Budowa spalarni w Gdańsku zbliża się do końca:
Będzie naprawa, ale jeszcze nie wiadomo kiedy
Szyler informuje, że uszkodzenie zostaną naprawione.
- Według naszej wiedzy uszkodzenie nie powiększa się - jest monitorowane przez wykonawcę, któremu przekazano teren i przez nasze służby utrzymaniowe. Nie ma to wpływu na powstawanie utrudnień w tym miejscu - podkreśla. - Uszkodzenie zostanie naprawione. Od momentu wykrycia uszkodzenia jesteśmy w stałym kontakcie z wykonawcą, któremu przekazano plac budowy - monitorujemy zdarzenie.
Jak z kolei informuje GPEC, zlecono szczegółowe pomiary, według których ugięcie na prawej i lewej stronie jezdni nie przekroczyło 10 mm. Trudno jest więc je dostrzec gołym okiem, ale rzeczywiście dla kierowców jest to podczas jazdy odczuwalne.
- Grupa GPEC przedstawiła GDDKiA plan naprawczy, zgodnie z którym miejsca ugięcia jezdni zostaną odpowiednio oznakowane. Dodatkowo w okresie trzech miesięcy zostanie przeprowadzony szereg pomiarów geodezyjnych, których wyniki Grupa GPEC przedstawi GDDKiA. Na ich podstawie zostanie podjęta decyzja o formie naprawy jezdni. Obecnie plan czeka na zatwierdzenie przez GDDKiA - mówi nam Jadwiga Grabowska, rzeczniczka Grupy GPEC.
Dłuższa przerwa w dostawie ciepłej wody
W poniedziałek, 11 września w nocy, rozpoczęła się dłuższa przerwa w dostawie ciepłej wody do kilku południowych dzielnic Gdańska. Ma to związek właśnie z budową spalarni i koniecznością przyłączenia jej do miejskiej sieci ciepłowniczej.
60 godzin bez ciepłej wody w kilku dzielnicach Gdańska. Przez budowę spalarni
Ciepłej wody nie mają mieszkańcy dzielnic:
- Wzgórze Mickiewicza oraz Orunia, Św. Wojciech, Lipce (przerwa ok. 24 godz.)
- Ujeścisko-Łostowice, Chełm, Jasień i Piecki-Migowo (przerwa ok. 60 godz.).
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – nowe mieszkania na południu Gdańska - duży wybór, dobre ceny
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-09-13 07:38
Jak jedziesz w korku to nie czuć (9)
ale jak już ponad 100km/h to czuć wyraźnie i pewnie dlatego większość tego nie wyczuwa :)
- 136 7
-
2023-09-13 14:15
jechałem tamtędy pociągiem i nic nie czułem
- 1 0
-
2023-09-13 08:57
współczyję okolicznym mieszkańcom (2)
niedługo do spalarni przyjadą śmieci z 38 gmin
- 7 3
-
2023-09-13 11:17
(1)
czyli bedzie bardziej smierdziec?
- 6 2
-
2023-09-13 13:12
oczywiście i dojdą pyły
- 3 1
-
2023-09-13 08:44
Poczekaj do wiosny a najlepiej to 3-4 lata
Jak ziemia tam popracuje od mrozu i roztopów to to się samo powiększy...
Jak widać ze zdjęcia to luźny piach i ił...
Oczywiście można było to przewidzieć że jak nie wiesz ci się w skale to ziemia wokół będzie osiadać..
I taniej zbudować magistralę 5-7 m nad jezdnią...
Ale kto by się tam martwił w Gdansku czym takim ...
Pozdrawiam- 6 4
-
2023-09-13 08:01
(3)
Przy 230 to mnie trochę zniosło na sąsiedni pas. Powinni to naprawić, bo szczególnie w nocy - zdradliwe.
- 18 6
-
2023-09-13 12:31
230 to ty miesięcznie pał starym Niemcom w Parku Niemena robiłeś.
- 5 1
-
2023-09-13 09:58
230 to ma długości ten twój pikaczento
- 10 2
-
2023-09-13 08:36
Ale ty tam nie jeździsz
bo zjeżdżasz na Szadółki jadąc z Chyloni
- 12 2
-
2023-09-13 07:28
To nie jest 10 mam czyli 1 cm. Zdecydowanie więcej. (13)
Zrobiło się mocne wgłębienie przez nieumiejętne przepuszczenie kręta z rurą. Pytanie: co w tym zakresie przewidywał projekt? Kto go uzgadniał ze strony GDDKiA?
- 93 9
-
2023-09-13 11:47
"nieumiejetne" ???`taki kret zawsze drazy troche wiekszy przekroj, niz ten, do ktorego bedzie wprowadzana rura (2)
to raczej kwestia nieubitego wypelnienie "wyrobiska" wokol rury
- 8 2
-
2023-09-13 17:17
słyszysz że dzwoni ale nie wiesz w którym kościele. przy mikrotunellingu nie drąży się większego "przekroju". robi się tak przy przewiercie ale to nie tutaj.
- 2 1
-
2023-09-13 13:50
tu nie masz kreta
to technologia mikrotunelingu
- 3 1
-
2023-09-13 10:00
tu jest stosowana technologia mikrotunelingu
czyli taka sama technologia jak przy tunelach np metro,
tylko głowica jest mniejsza- 4 0
-
2023-09-13 08:44
inspektor nieznany z imienia i nazwiska? (1)
- 5 1
-
2023-09-14 17:13
Inspektor nie odpowiada za błędy projektowe i wykonawcze
- 0 0
-
2023-09-13 07:52
Mam lepsze pytanie: (3)
Czy TIRy jeżdżące obwodnicą były załadowane zgodnie z dopuszczalną masą i naciskiem na oś?
- 31 12
-
2023-09-13 11:10
obwodnica miała duzy remont w 2002 r jakos do momentu niuedacznego podkopu nie było problemu wiec po co kota ogonem obracasz?
- 11 1
-
2023-09-13 08:34
Zapytaj krokodyli. (1)
- 15 0
-
2023-09-13 12:44
Zapytaj słonia
- 3 4
-
2023-09-13 07:42
Zadaj jak facet oficjalnie im te pytania a nie biadolisz anonimowo w komentarzach na podrzędnym portalu.
- 21 5
-
2023-09-13 07:41
Jakiego kręta z rurą?
To nie ta technologia
- 11 2
-
2023-09-13 07:38
Średnio co drugi taki przekop po jakimś czasie się zapada. Tak samo jak naprawy awaryjne i wycinanie asfaltu. Później wszystko ładnie zalewają a po paru dniach sobie to pięknie siada. Asfalt jest? Jest! A to, że zapadnięty to już tak musi być.
- 10 15
-
2023-09-13 07:08
(1)
Powodów setki. Głównie geologiczne ale możliwe też, że odcinek nie przewidywał podkopów i był wysoki względem otoczenia.
- 14 24
-
2023-09-13 23:27
Raczej to, ze jak peowczyki za cos sie zabiorą
To zawsze coś spartolą
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.