- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (58 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (563 opinie)
- 3 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (37 opinii)
- 4 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (62 opinie)
- 5 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (570 opinii)
- 6 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (24 opinie)
W Gdyni pojawią się midibusy znane z górskich miast
Jesienią na ulice Gdyni wyjedzie osiem nowych midibusów, czyli mniejszych pojazdów niż standardowe autobusy. Zakup sześciu z nich o długości 8,9 m i dwóch o długości 10,5 m kosztował będzie przewoźnika 8 mln zł. Tymi krótszymi jeżdżą pasażerowie m.in. w Zakopanem.
Umowa na siedem lat
Czas trwania umowy obejmuje okres od 1 października 2020 roku do 31 grudnia 2027 roku. Będzie ona kosztowała budżet miasta blisko 26,5 mln zł.
Przedstawiciele PA Gryf poinformowali właśnie o podpisaniu umowy na dostawę ośmiu fabrycznie nowych autobusów z firmą Solaris Bus & Coach S.A. Zastąpią kursujące na liniach starsze pojazdy.
Midibusy mają być gotowe w czerwcu
Na ulicach pojawią się dwa autobusy Solaris Urbino 10,5 oraz sześć autobusów Solaris Alpino 8,9. Mają odpowiednio 10,5 i 8,9 m. Ten drugi model jest znany z Zakopanego.
Rozkład ZKM Gdynia
- Większe pojawią się na linii 153, natomiast mniejsze na pozostałych obsługiwanych przez nas liniach w ramach kontraktu. Mamy zapewnienie od producenta, że będą gotowe już w czerwcu. Po homologacji i zaprogramowaniu wyjadą na ulice - mówi Paweł Misiak, dyrektor ds. organizacji przewozów i administracji PA "Gryf".
8 mln zł za 8 pojazdów
Specjaliści wśród najważniejszych zalet nowych pojazdów wymieniają ich cichsze działanie, co może mieć znaczenie, bo pojazdy jeżdżą blisko zabudowań na dzielnicowych ulicach.
Koszt zakupu ośmiu pojazdów wyniósł ok. 8 mln zł netto.
Miejsca
Opinie (106) 3 zablokowane
-
2020-01-22 12:23
W końcu zastąpią wysłużone stare Many i Neoplany. Aczkolwiek nie podali szerokości tych autobusów a w wąskich uliczkach te szerokie Solarisy (numery boczne 7065 7066) miały problemy z przejazdem.
- 1 0
-
2020-01-21 21:39
Opinia wyróżniona
Jako zagorzały krytyk-czy tam (5)
malkontent takie posunięcie władz Gdyni we współpracy i w porozumieniu z P.A. Gryf- uważam za bardzo dobre-trafione na 100%- i uzasadnione. Od kilku lat nie mogę nic złego powiedzieć na funkcjonowanie autobusów i trolejbusów ZKM Gdynia-,a znam się na tym bo wiem co to są "Gdyńskie Wysokogórskie Linie Autobusowe"i jeszcze inne linki"... . Teraz jeszcze takie info ! Bardzo dobre posunięcie i rozwiązanie ! Z "Gryfem" jeżdziłem prawie 3 lata z centrum Gdyni-do Chwaszczyna- autobusy zawsze były o czasie -ale w latach ubiegłych tabor PA Gryf- może i sprawny ale był wiekowy....Idzie ku dobremu.
- 57 18
-
2020-01-22 11:51
Wszystko to zasługa naszego prezesa i nie jest prawdą, że nad łóżkami dach przeciekał! Szczególnie, że prawie nie padało! Prezes dba o nas jak ojciec najlepszy! Pre...
- 1 0
-
2020-01-22 05:45
Ciężko z centrum Gdyni do Chwaszczyna (2)
Dojechać z tym przewoźnikiem .
- 4 1
-
2020-01-22 07:45
(1)
A linie 191 i 193 to niby kto obsluguje :P
- 1 1
-
2020-01-22 08:29
191 i 193 nie jezdza z centrum Gdyni
- 2 1
-
2020-01-22 00:02
Co ma punktualność do przewoźnika?
- 2 2
-
2020-01-22 08:43
W ankiecie brakuje (1)
Nigdy nie jeżdżę komunikacja miejską. Jak ktoś ma samochód, to nie ma to sensu. Komunikacja jeździ biedota.
- 2 13
-
2020-01-22 11:39
Biedota to jezdz takim zlomem leasingowym jak ty:)
- 3 1
-
2020-01-22 07:26
Dlaczego te autobusy nazywają się Alpino? (4)
Zostały zaprojektowane do użytku w miejscowościach górskich - ok. Kupiło je m.in. Zakopane i tam się sprawdzają - super.
Tylko dlaczego nazywają się Alpino a nie Tatrano, Wiercho, Giewonto, Ryso, czy Zakopano?- 2 3
-
2020-01-22 10:03
(1)
A czemu nie nazywają się Polskaris?
- 0 1
-
2020-01-22 10:51
Bo to nie Polacy zamawiali je. Tylko miasteczka z Alp sobie zarzyczyli takich małych i producent wymyśl i taka nazwe dał
- 1 0
-
2020-01-22 08:01
Jest to model konstrukcyjnie oparty na trzeciej generacji autobusów Solaris Urbino. Zadebiutował jako prototyp na wystawie Transexpo w Kielcach we wrześniu 2006 roku. Produkowany jest od wiosny 2007 roku głównie z myślą o krajach alpejskich, czyli Austrii i Szwajcarii, a także dla centrów dużych miast, w których jest wiele wąskich i krętych ulic. Prototyp wyposażono w zamontowany pionowo silnik Cummins ISBe4 250B o mocy 250 KM pojemności 5,9 dm³ oraz automatyczną skrzynię biegów Voith Diwa 854.5.
- 1 0
-
2020-01-22 07:57
@Brawo jo BO BYŁy projektowane do wloch i szwajcari czyli w ALPY i odtego masz nazwe poczytaj w necie .Wpisz sobie w necie nazwe producenta i alpino razem. Tam sie wszystkiego dowiesz
- 1 1
-
2020-01-22 08:32
Najbardziej nieoplacalne linie w Gdyni i jeszcze beda na nich (4)
Jezdzic nowki? Czy nie mozna bylo zazyczyc sobie 8 letnich wozow, ktore bylyby duzo tansze w zakupie, a rownie dobre? Bogata Gdynia.
- 2 6
-
2020-01-22 09:14
niestety (2)
nie produkują 8 letnich
- 4 0
-
2020-01-22 09:23
8 lat temu produkowali nowe, wystarczy. (1)
- 2 0
-
2020-01-22 10:49
Tylko że one się starzeją i robią się drogie w eksplatacji . A przez pierwszy okres dużo kasy zaoszczedzisz
- 1 1
-
2020-01-22 10:04
Przecież Gdynia kupila 85 nowych wozow... Masz je na większości linii... To mało?
- 2 0
-
2020-01-21 21:53
Cena (2)
8 małych busów za 8 mln netto. Drogie te pojazdy ale jak się wydaje pieniądze mieszkańców, to co tam. Każdy musi zarobić po drodze, ehhh
- 15 11
-
2020-01-21 22:14
(1)
Bo ich nieprodukujesz na pęczki tak jak 12 lub 18 metrowe autobusy .Te małe sa zamawiane sporadycznie pod kąkretne trasy a ich na palcach możesz policzyć jednej reki. I producent musi wszystko przestawić żeby te 8 autobusików wyprodukować
- 5 1
-
2020-01-22 10:47
Ci co minusuja/niezgadzaja się z opinią to chyba nigdy nie pracowali na produkcji. Zawsze takie krótkie serie autobusów lub innych rzeczy , są droższe od tych co na codzien produkujesz W tym przypadku trzeba cały proces ciecia ramy i spawania przestawic, i pochwili wrócić do normalnego procesu . I własnie przezto są o kilka tysecy droższe
- 3 0
-
2020-01-21 21:38
przecież to jest fake news (5)
od kilku lat krótkie autobusiki GRYFA jeżdżą na gdyńskich liniach 203, 204, 252.
O co to wielkie haloooooooooooooooo.- 32 5
-
2020-01-22 07:36
Dokładnie (1)
dodatkowo w Gdańsku np 8m Neoplany na linii 149
- 1 0
-
2020-01-22 10:01
Juz nie. Zostal tylko 2480, ale chyba już nie jeździ.
- 1 0
-
2020-01-22 05:53
od początku graty tam jeździły
- 2 1
-
2020-01-21 22:20
(1)
Swoje wyjeźdżiły.Wymiana na nowe. Tak trudno to pojąć?
- 15 2
-
2020-01-21 23:57
Tak szybko ich nie skasuja.
- 2 0
-
2020-01-21 21:12
Krótkie trasy, kròtkie autobusy (3)
Wielkie premie
- 34 16
-
2020-01-22 08:38
102 krótka trasa???
Nie wydaje mi się. Do tego kręta, pod górkę, z górki, wąskie uliczki... większy autobus by nie podołał.
- 4 0
-
2020-01-21 22:22
Panie Januszu
Jak i w którym sklepie kupiłeś to charakterystyczne odwrócone ó ?
Jak żyję nie widziałem takiego specyficznego i niepolskiego znaku.
Tak tylko pytam , żeby potem nie było.- 2 0
-
2020-01-21 22:19
Jest to model konstrukcyjnie oparty na trzeciej generacji autobusów Solaris Urbino. Zadebiutował jako prototyp na wystawie Transexpo w Kielcach we wrześniu 2006 roku. Produkowany jest od wiosny 2007 roku głównie z myślą o krajach alpejskich, czyli Austrii i Szwajcarii, a także dla centrów dużych miast, w których jest wiele wąskich i krętych ulic. Prototyp wyposażono w zamontowany pionowo silnik Cummins ISBe4 250B o mocy 250 KM pojemności 5,9 dm³ oraz automatyczną skrzynię biegów Voith Diwa 854.5. Zamiennie może być zamontowana skrzynia automatyczna firmy ZF. Silnik ten standardowo spełnia normę Euro 4 w technologii SCR, wymaga więc płynu AdBlue. Na życzenie odbiorcy, dzięki zastosowaniu dodatkowych filtrów, spełnia on wymagania normy Euro 5. Silnik jest zamontowany w zabudowie wieżowej z tyłu po lewej stronie. Zastosowano oś napędową w postaci mostu portalowego firmy ZF AV132 S lub Voith BRA132. W kabinie kierowcy standardowo montowana jest deska rozdzielcza konstrukcji firmy Solaris, opcjonalne może to być deska rozdzielcza Siemens-VDO.
Szkielet nadwozia wykonano ze stali nierdzewnej, zaś poszycie ścian bocznych ze stali nierdzewnej i paneli aluminiowych. Dach oraz ściany przednią i tylną wykonano z tworzywa sztucznego.
Zmniejszenie szerokości o 15 cm w porównaniu z rodziną Urbino oraz chęć zachowania szerokiego przejścia w tylnej części autobusu spowodowało konieczność zastosowania tylnego ogumienia nie typu bliźniaczego, lecz "super singel". Zamiast podwójnych siedzeń nad osią tylną zastosowano z jednej strony siedzenia typu 1 + 1/2.
"Solaris Alpino" jest standardowo wyposażony w silnik spełniający normę emisji spalin Euro 4. Może jednak być wyprodukowany w wersji Euro 5 lub EEV. Może również być zamontowany silnik zasilany gazem CNG.
W lipcu 2008 roku firma Solaris Bus & Coach S.A. podpisała największą jak dotychczas w swojej historii umowę z firmą E.THE.L z Aten na dostawę 320 sztuk autobusów, w tym 220 sztuk modeli "Alpino" z silnikami spełniającymi nor- 3 0
-
2020-01-22 07:57
Jak to na prowincji.
- 1 2
-
2020-01-22 07:57
Chciałem wziąć udział w ankiecie kochany portalu...
...ale nie korzystam z komunikacji miejskiej w ogóle.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.