• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdyni pojawią się midibusy znane z górskich miast

Patryk Szczerba
21 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Nowe midibusy pojawią się na ulicach Gdyni w drugiej połowie bieżącego roku. Nowe midibusy pojawią się na ulicach Gdyni w drugiej połowie bieżącego roku.

Jesienią na ulice Gdyni wyjedzie osiem nowych midibusów, czyli mniejszych pojazdów niż standardowe autobusy. Zakup sześciu z nich o długości 8,9 m i dwóch o długości 10,5 m kosztował będzie przewoźnika 8 mln zł. Tymi krótszymi jeżdżą pasażerowie m.in. w Zakopanem.



Ile razy w tygodniu korzystasz z komunikacji miejskiej?

Przypomnijmy: podpisana w zeszłym roku umowa ZKM Gdynia z Przedsiębiorstwem Autobusowym Gryf zakłada obsługę sześciu funkcjonujących w mieście linii midibusowych - 102, 145, 153, 203, 204, 252 - we wszystkie dni tygodnia, ośmioma nowymi niskopodłogowymi autobusami miejskimi.

Umowa na siedem lat



Czas trwania umowy obejmuje okres od 1 października 2020 roku do 31 grudnia 2027 roku. Będzie ona kosztowała budżet miasta blisko 26,5 mln zł.

Przedstawiciele PA Gryf poinformowali właśnie o podpisaniu umowy na dostawę ośmiu fabrycznie nowych autobusów z firmą Solaris Bus & Coach S.A. Zastąpią kursujące na liniach starsze pojazdy.

Midibusy mają być gotowe w czerwcu



Na ulicach pojawią się dwa autobusy Solaris Urbino 10,5 oraz sześć autobusów Solaris Alpino 8,9. Mają odpowiednio 10,5 i 8,9 m. Ten drugi model jest znany z Zakopanego.

Rozkład ZKM Gdynia


- Większe pojawią się na linii 153, natomiast mniejsze na pozostałych obsługiwanych przez nas liniach w ramach kontraktu. Mamy zapewnienie od producenta, że będą gotowe już w czerwcu. Po homologacji i zaprogramowaniu wyjadą na ulice - mówi Paweł Misiak, dyrektor ds. organizacji przewozów i administracji PA "Gryf".

8 mln zł za 8 pojazdów



Specjaliści wśród najważniejszych zalet nowych pojazdów wymieniają ich cichsze działanie, co może mieć znaczenie, bo pojazdy jeżdżą blisko zabudowań na dzielnicowych ulicach.

Koszt zakupu ośmiu pojazdów wyniósł ok. 8 mln zł netto.

Miejsca

Opinie (106) 3 zablokowane

  • Przeciez to nie beda autobusy Gdyni tylko firmy Gryf (3)

    Więc chyba dział biznes

    • 36 1

    • A Gryf z kim ma umowę na obsługe tych linii midibusami ? z Koleczkowem ?

      • 2 1

    • Jak sie budżet na zbiorkom obcina to trzeba sie ratować wpuszczaniem prywatnego podmiotu

      do obsługi a dalej to juz jak z Sanipor sprzedaż części i dziś 5 firm wywozi śmieci w Gdyni zamiast jednej spółki miejskiej można można

      • 3 0

    • Na tym portalu Szczurek to niemal Bóg

      • 6 8

  • Małe miasto to małe busy :) (8)

    Widocznie większych nie potrzeba... u nas w Gdańsku jeżdżą nawet dwuprzegubowce :)
    A gdzie jest horała ja się pytam? Buduje coś tam coś tam pod Radomiem?

    • 22 54

    • W Gdańsku to nawet krasnoludki większe mają

      • 1 0

    • Ty technik (2)

      Niech sobie jeżdżą przeguby w Gdańsku,my mamy za to ładniejsze pojazdy,a u was non stop kolizje i awarie. Jakie miasto takie osiągnięcia.

      • 14 5

      • Jak tam na lotnisku za 100 baniek latajo ??? (1)

        • 4 4

        • To artykuł o lotnisku?

          • 4 2

    • jak na razie

      to od wyborów nic jeszcze u was nie wybudowali, no może budują ale nic nie oddali

      • 0 1

    • Na razie szuka zarabistych mebli do swojego biura.

      Musza byc z wyzszej polki.Priorytetem jest duze lustro do przycinania brody i klecznik jak biuro odwiedzi szefostwo.

      • 1 1

    • horała dalej walczy z mafią vatowską (banasiem) i poszukuje tych milionów elektrycznych aut.... (1)

      • 12 1

      • i broni ciumki oraz reszty oszołomów

        • 6 1

  • Jak już nie ma co o Gdyni pisać, bo nie ma

    dyżurny temat autobusy. Ile można męczyć temat. Może policzmy drzewa w lesie

    • 3 1

  • Zakopane pozdrawia Gdynię hej (1)

    Dobrze nam się jeździ komunikacją miejską hej
    Tylko często nam się spóźniają hej

    • 2 7

    • Pozdrawiam Zakopane hej

      Jestem krecik hej
      przestań gościu ciągle pisać hej
      Ahoj. Mersi

      • 3 0

  • Te 8.9 to ciasnota z tylu.

    • 1 3

  • Uwielbiam linię 102

    Moja ulubiona

    • 9 2

  • Marszrutki lepsze

    • 1 2

  • (5)

    Dziwne....takie to małe i krótkie....Ale zapewne bardzo dzielne)Ja mam w pamięci przegubowe Ikarusy i podskoki na dziurach na tylnym siedzeniu.Lecialo się pod sufit....ehhh...chociaż stan ulic pozostał z dawnych lat,tyle że więcej malują.Shadow and dust.

    • 28 14

    • (3)

      Skutki tamtych uderzeń o sufit widzimy teraz pod prawie każdym artykułem.

      • 25 5

      • raz nawet chyba wypadło głow na bruk przez okno na wyboju, bo zaiste stan cięzki i nieprzewidywalny.... (2)

        • 6 1

        • Zaiste? A co ty Jezus jesteś? Zaiste powiadam wam .......... (1)

          • 3 4

          • Nie zaiste tylko "zaprawdę"

            • 6 1

    • Ja też żyłem w tamtych czasach i stan dróg jest nieporównywalnie lepszy. Kiedyś naprawdę trzeba było autem śmigać środkiem szosy, żeby w dziury nie wjechać, a jazda np. rowerem była nierealna w nocy. Naprawdę dużo się zmieniło.
      Są oczywiście jakieś chore odcinki jak droga Wiczlińska od pętli autobusowej do Marszewskiej, gdzie właśnie tak wygląda ta droga, jak kiedyś bardzo wiele dróg wyglądało. Rowerzyści jadą środkiem, bo by zęby pogubili, a kierowcy tak samo, przynajmniej ci którzy nie chcą sobie porwać kapci.

      • 7 2

  • Mnie ciekawi kiedy w Gdansku pojawia sie autobusy elektryczne !

    • 4 6

  • Długi czas milczałem ale teraz muszę ,,wybuchnąć,, (1)

    Czemu akurat z Zakopanego? czyżby trójmiejscy projektanci nie mieli swoich wozów. Albo po prostu zakupić cywilizowane pojazdy z Bydgoszczy. A nie od tych Białasów.

    • 5 8

    • Czytaj ze zrozumieniem

      W Zakopanem jeżdżą takie ciolku.

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane