- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (197 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (194 opinie)
- 3 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (47 opinii)
- 4 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (84 opinie)
- 5 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (182 opinie)
- 6 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (179 opinii)
W Gdyni pojawią się nowe midibusy
W przyszłym roku w Gdyni pojawią się nowe midibusy, mniejsze od standardowych autobusów - dzięki zwrotności świetnie sprawdzają się na węższych ulicach. Siedmioletni kontrakt na obsługę sześciu linii będzie kosztował blisko 26,5 mln zł.
Mieszkańcy chcą więcej linii midibusowych
W ostatnim czasie mieszkańcy zgłaszali się z postulatem rozszerzenia kursowania linii nr 204 na niedzielę. Autobusy łączą Kamienną Górę z centrum i Działkami Leśnymi. Problem w tym, że jeżdżą tylko od poniedziałku do soboty. Mieszkańcom obiecano, że zmieni się to od października, kiedy w ramach nowej umowy przewozowej na ulice wyjadą nowe pojazdy.
Czytaj też: kontrabuspas w Gdyni już działa
Problem w tym, że pierwszy przetarg na wieloletnią obsługę linii midibusowych został unieważniony, bo jedyna dostarczona oferta przewyższała możliwości finansowe Gdyni.
W drugim podejściu został zmieniony czas obowiązywania umowy.
- ZKM przygotował i ogłosił następne postępowanie przetargowe, z terminem realizacji zamówienia od 1 października 2020 roku, mając na uwadze, że bardziej odległy termin zamówienia, niewymagający wprowadzenia pojazdów zastępczych do czasu wyprodukowania i dostarczenia nowych, pozwoli na obniżenie ceny ofertowej - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Osiem autobusów, sześć linii, 26,5 mln zł
W postępowaniu zgłosiła się jedna firma - Przewozy Autobusowe Gryf z Żukowa. Gdynia ofertę przyjęła. Umowa zakłada obsługę sześciu linii midibusowych - 102, 145, 153, 203, 204, 252 - we wszystkie dni tygodnia, ośmioma autobusami miejskimi niskopodłogowymi. Czas trwania umowy to 1 października 2020 r. - 31 grudnia 2027 r. Dopiero za rok linia nr 204 będzie jeździła w niedziele.
Z budżetu miasta na obsługę linii midibusowych w tym czasie trzeba będzie wydać blisko 26,5 mln zł.
Nowe pojazdy mają być zarejestrowane najwcześniej w lipcu 2020 roku. Autobusy muszą spełniać standardy środowiskowe i wyposażenia ZKM, znane z innych kursujących pojazdów, więc należy spodziewać się sporej zmiany w taborze - podobnej do przeprowadzonej w ostatnich tygodniach.
Rozkład ZKM Gdynia
Liczą na to także społecznicy, chwalący Gdynię za inwestycję w tabor, podkreślając, że trzeba także inwestować w rozwój linii.
Społecznicy: potrzeba więcej linii autobusowych
- Gdyńskie władze słusznie chwalą się poprawą taboru - to będzie kolejna partia fabrycznie nowych pojazdów na gdyńskich ulicach. To także wielka szansa na przekonanie gdynian do przesiadki na komunikację publiczną. Nie da się tego dokonać bez rozwoju oferty transportu i jego uprzywilejowania w ruchu ulicznym. Cóż z tego, że jedziemy nowym autobusem, skoro kursuje on rzadko, przez co jest zatłoczony i utyka w korku? - podkreśla Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Zwraca uwagę, że w przekonaniu do komunikacji nie pomogą podwyżki cen biletów.
- Kluczowe jest, aby oprócz nowych autobusów władze Gdyni przeznaczyły większe środki na kursowanie komunikacji. Nawet w czasach finansowych ograniczeń samorządów większość miast tak właśnie robi. Gdynia jednak zamroziła kwotę na transport publiczny w budżecie 2020. Niedawno zaś pojawiła się informacja o podwyżkach cen biletów - dodaje.
Kontrabuspas na ul. Chwarznieńskiej
Miejsca
Opinie (83) 5 zablokowanych
-
2019-12-17 15:16
miały też jeździć między Strzelców a Buraczaną
ale ktoś się bał strasznego wiaduktu i wybrał propagandową kładkę...
- 7 4
-
2019-12-17 14:32
Nie minusowac (1)
Tylko wcześnie rano przejechać się kilkoma pierwszymi kursami 163 197 134 jeżdżę to wiem pasażerów jest 7 ,10 czasami 12 osob
- 5 5
-
2019-12-17 15:06
a co potem gdy jest więcej ludzi
Co 2 godziny zmieniać rodzaj autobusu ?
- 4 1
-
2019-12-17 14:54
Jeszcze więcej tych autobusów?
Co ze smogiem? Co ekoterroryści na to?
- 5 5
-
2019-12-17 14:07
dlaczego płacą firmie zewnętrznej? dlaczego nie kupią kilku mikrobusów? (2)
w temacie odśnieżania twierdzili, że bardziej opłaca się mieć swój sprzęt a jeżeli chodzi o przewozy to dają zarobić firmie z Żukowa?
- 43 19
-
2019-12-17 14:28
"Prawo zamówień publicznych" mówi ci to coś?
Nie? No właśnie, widać.
Widać po tym, co za bzdurki wypisujesz.- 9 10
-
2019-12-17 14:17
bo tu się widocznie bardziej opłaca korzystać z firmy zewnętrznej.
- 16 7
-
2019-12-17 14:10
Linia 102 to rewelacja !!!
- 23 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.