• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W autobusach na razie tłok, ale nadzieja jest

Jakub Gilewicz
7 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz, jak podróżuje się gdańskimi autobusami w godzinach porannego szczytu.


- W autobusach panuje tak wielki ścisk, że czasami nie można wejść do środka - skarżą się mieszkańcy Gdańska Południe, podróżujący do centrum w godzinach porannego szczytu. Zarząd Transportu Miejskiego tłumaczy, że problemy pasażerów spowodowane są... korkami i prowadzonymi inwestycjami.



Czy autobus, którym podróżujesz bywa zatłoczony?

- Nieraz jechało się "na śledzia", stojąc na baczność w autobusie - opowiada Kamila, mieszkanka gdańskiego Chełmu, która aby uniknąć tłoku w porannych godzinach szczytu, zdecydowała się na wcześniejsze pobudki.

- Lepiej jechać wcześniej, bo później bywa taki tłok, że człowiek odpuszcza sobie wsiadanie do autobusu - potwierdza Waldemar, mieszkaniec Oruni.

Na liście linii, na których od godz. 6:30 do 8:00 zdaniem pasażerów kursują najbardziej zatłoczone autobusy, znalazły się m.in. linia 174 (Otomin - Kielecka - Brama Oliwska), 175 (Maćkowy Mleczarnia - Kielecka - Jana z Kolna), 189 (Maćkowy Mleczarnia - Sandomierska - Jana z Kolna), a także linia 154 (Orunia Górna - Sandomierska - Jana z Kolna).

Ponadto według podróżnych zatłoczone autobusy jeżdżą także na liniach 184 (Piecki - Cygańska Górka - Wałowa) oraz 210 (Osowa - Port Lotniczy - Gościnna).

Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku zdaje sobie sprawę z utrudnień, jakich doświadczają obecnie pasażerowie autobusów. Zdaniem Sebastiana Zomkowskiego są dwie główne przyczyny takiej sytuacji.

- W Gdańsku obecnie prowadzone są duże inwestycje, na przykład budowa linii tramwajowej wzdłuż Nowej Łódzkiej. Ponadto następuje efekt kumulacji opóźnień, bo autobus nie przeskoczy samochodów, które stoją w korkach - tłumaczy Zomkowski.

Wicedyrektor gdańskiego ZTM ma nadzieję, że oddanie do użytku nowej linii tramwajowej znacznie poprawi sytuację podróżnych. Podobnie uważa Adam Kaszubowski, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego.

- Po oddaniu linii tramwajowej wzdłuż Nowej Łódzkiej można będzie przemodelować komunikację autobusową - zaznacza Kaszubowski.

Miejsca

Opinie (245) 7 zablokowanych

  • Oj tam najkochańsza jest i tak nasza SKM :-D (1)

    Stary tabor, tłok, zerwana trakcja, brudne wagony itdCoś jeszcze?

    • 18 2

    • To spróbuj się przesiąść na komunikację autobusową, jak taka jesteś cwana

      SKM nie stoi w korkach, jeździ nawet jak spadnie śnieg i na tle autobusów spóźnia się rzadko. Nawet nie wiesz jakie masz szczęście, że możesz z SKM-ki korzystać.

      • 15 0

  • W Gdyni potworny tłok panuje w trajtkach (1)

    Dlaczego miasto nie kupuje przegubowych trolejbusów. Tłok jaki panuje na linii np 27 jest niemiłosierny.

    • 12 0

    • zaraz Ci wytną ten post - jest nie po linii zleceniodawców reklam i artykulików o wspaniałości

      czyli UM

      • 5 2

  • A ja tam lubię tłok

    • 9 2

  • nic się nie zmieni a nawet będzie gorzej:) winna jest polityka miasta lokująca dziesiątki osiedli za obwodnicą.

    a będzie ich jeszcze więcej.

    • 16 5

  • 118, 295, 255, 262, 162, rano to marzenie pedofila!!! (5)

    Dzieci sa tak pościskane że nie mogą oddychać i wymiotują! Na liczne prośby o dodatkowe kursy ZTM odpowiada ze nie ma pieniędzy! To może ktoś zna rozwiązanie zagadki gdzie trafiają pieniądze za bilety?Promowanie komunikacji miejskiej i jednoczesne utrudnianie transportu z powodu braku autobusów ktoś tu chyba ma rozdwojenie jaźni?Jak widzę ludzi jadących w korkach samochodami w każdym jedna osoba to sie nie dziwię bo chwile wcześniej odwozili dzieci do szkoły bo nie mają innego wyjścia.

    • 44 2

    • ja znam! ja! (1)

      do urzędu miasta ;P to zamknięte koło - miasto wydziela pieniądze na komunikację i pobiera pieniądze za bilety stąd ztm faktycznie może nie mieć pieniędzy

      • 2 1

      • naiwni...

        I wy myślicie, że pieniądze za bilety pokrywają koszt komunikacji miejskiej.... Dobrze by było żeby chociaż 50% pokrywały... Reszte dokłada miasto... A jak chcecie mieć dużo pustych autobusów co pół minuty to chyba trzeba ceny podnieść o 300%...

        • 5 6

    • Bo ci spece od promowania mentalnie tkwią jeszcze w głębokiej komunie i nie rozumieją, że

      samo namawianie niewiele da, jeśli oferta jest słaba, a ludzie mają inne możliwości. Dla urzędników wszystko jest spoko - oni namawiają, raz w roku zrobią jakieś koślawe święto z "darmowymi" przejazdami dla właścicieli aut i pozamiatane - wszystko gra!

      • 5 0

    • ciekawe, płacimy normalnymi biletami bez dofinansowania i wiecznie na nic nie ma pieniędzy

      • 0 0

    • Ale więcej ci tych autobusów tam nie wsadzą

      Pedofilia jeszcze pół roku będzie, a te autobusy co podajesz w szczycie jeżdżą już nawet co 5-10 minut. Problem może rozwiązać dopiero tramwaj bo on w korkach nie stoi, ale jego dopiero budują więc musisz swoje odczekać. Sam mieszkam na tych osiedlach i korzystam z tych autobusów, ale nie ma co biadolić, bo nawet jak będą co 2min to i tak wszyscy wsiądą do jednego, co nieraz już wiedziałem. Zamiast pojechać następnym prawie pustym.

      • 2 0

  • Można skorzystać z doświadczeń np. Warszzawy albo Poznania i dorzucić trochę kursów. (3)

    Chyba nie jest nigdzie zakazane założenie np. 15-minutowych odstępów w godzinach szczytu? Gdańsk to jedyne znane mi duże miasto, w którym w godzinach szczytu autobusy jeżdżą nawet tylko co godzinę lub rzadziej.

    • 22 2

    • bo w Gdańsku promuje się tramwaj (słusznie) (2)

      autobusy to na zadupia. Fakt - zanim dobudują wszędzie tramwaje, to potrwa i gehenna autobusowa będzie trwać

      • 3 0

      • Tramwaj i autobusy powinny się uzupełniać. (1)

        Znów przykład z Poznania: autobusy jeżdżą tam, gdzie tramwaj nie sięga.

        • 0 0

        • U nas też jeżdzą autobusy tam gdzie tramwaj nie sięga.

          A opisane przypadki to akurat problemy związane z przebudową Łódzkiej oraz W-Z i nawet jak zwiększą co i tak jeżdżą tam autobusy co 5 minut. A przypadki te dalsze to problem jest zupełnie inny i związany z Gminą Kowale, która podpisała tylko na taką ilość autobusów umowę, ale o tym się pewnie już nie napisze. Ale jest to zrozumiałe bo ilość chętnych jest mała, ale spora ilość ludzi dosiada się już na trasie w Gdańsku, aby nie czekać na inne pojazdy zmierzające do pełnej pętli tramwajowej. Zmieni się to wszystko po zakończeniu inwestycji i możemy tylko czekać.

          • 0 0

  • W niektórych miastach jest zdecdydowanie gorzej (2)

    • 4 9

    • nie interesuje nas co i jak jest w innych miastach.

      MAMY WŁASNY PROBLEM.

      • 1 0

    • cenna i błyskotliwa uwaga Marcinie...

      • 0 0

  • a gdzie jada ci emeryci? (2)

    śpiesza sie do pracy?

    • 28 4

    • na rynek, bo tam taniej lub do carrefoura

      • 0 0

    • Do pracy - bo muszą dorabiać. Zaopiekować się wnukami, których rodzice muszą zdążyć do pracy. Na wizytę lekarską. To jest transport publiczny, a emerytów na razie jeszcze praw obywatelskich nie pozbawiono. Zresztą spróbuj - może zdążysz, zanim sam przejdziesz na emeryturę.

      • 2 0

  • co to za dziwoląg Gdańsk Południe????????? (1)

    można conajzwżej nazwać to południowymi dzielnicami Gdańska, z których każda ma swoją nazwę. A tak wogóle to twórca tej nazwy chyba nie do końca zna się na stronach Świata, bo ten tzw GP znajduje się w większości na zachodzie Gdańska. Ale ciągle jest to nasze kochane miasto Gdańsk i takie dzielnice jak Zakoniczyn, Orunia Górna Chełm oraz Jasień bo tez wedłu dezinformacji ZDiM np. Śródmieście od Kokoszek dzieli idiotyczny Gdańsk Południe.

    • 6 9

    • no kolejny - pewnie też krzyczysz, że Morena, to nie Morena tylko Piecki-Migowo

      • 6 1

  • "Ponadto następuje efekt kumulacji opóźnień, bo autobus nie przeskoczy samochodów, które stoją w korkach" (2)

    Dlatego podkreślam: zwiększcie częstotliwość, albo wyznaczcie buspasy, bo inaczej ludzie dalej będą uciekać z komunikacji miejskiej, a że większość ucieka do samochodów, to korki będą co raz większe.

    • 17 1

    • Spokojnie, spokojnie

      Od 1 stycznia ceny paliw będa tak wysokie, że przestana uciekać...

      • 4 0

    • na buspasy nie ma miejsca

      to są ulice o jednym pasie w każdym kierunku

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane