• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W marcu poznamy operatora Mevo 2.0

Patryk Szczerba
26 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Przedstawiciele OMGGS zakładają, że w marcu zostanie wybrany operator Mevo, a wraz z tym uroczyste podpisanie umowy. Przedstawiciele OMGGS zakładają, że w marcu zostanie wybrany operator Mevo, a wraz z tym uroczyste podpisanie umowy.

Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot przesłał do zainteresowanych firm zaproszenie do złożenia ostatecznych ofert na system rowerów metropolitalnych. Mają na to czas do 2 marca. Mevo 2.0 ma ruszyć jeszcze w tym roku.



Czy będziesz korzystać z nowego Mevo?

Zakończeniem dialogu konkurencyjnego z trzema wybranymi firmami: konsorcjum BikeU i Freebike, firmą Marfina (Movienta) z podwykonawcą Geovelo oraz Nextbike Polska jest zaproszenie potencjalnych wykonawców do składania ofert na Mevo 2.0.

Zostało ono wysłane we wtorek. Na oferty Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje do 2 marca.

Kryteria oceny ofert to:

  • cena - 60 proc.
  • koncepcja funkcjonowania Mevo - 40 proc.


Czytaj też: Mevo 2.0 ma ruszyć w tym roku

- W tym drugim elemencie zawiera się: ocena roweru - 15 proc., sposób zarządzania systemem wraz ze szczegółową analizą kosztów i harmonogramem - 10 proc., liczba dodatkowych punktów ładowania - 5 proc., liczba stacji obsługiwanych wyłącznie przez rowery cargo/e-cargo - 5 proc., odsetek pojazdów zeroemisyjnych przeznaczonych do obsługi systemu - 5 proc. - informuje Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.

Wybór oferty i podpisanie umowy w marcu



Wybór najkorzystniejszej oferty i podpisanie 6-letniej umowy ma odbyć się jeszcze w marcu. Zgodnie z zapowiedziami potencjalnych wykonawców system mógłby dzięki temu ruszyć do końca 2021 roku.

- Zanim z rowerów będą mogli skorzystać zarejestrowani użytkownicy, 100 jednośladów trafi na testy wewnętrzne, w ciągu ośmiu miesięcy od podpisania umowy, które będą trwały minimum dwa tygodnie. Po tym okresie odbędzie się przynajmniej miesięczny rozruch systemu, przy minimum połowie floty. W tym czasie użytkownicy będą mogli rejestrować się i korzystać z systemu bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Dopiero po pozytywnym zakończeniu wszystkich testów planowanych na 11 miesięcy od podpisania umowy, Mevo zostanie uruchomione - wyjaśnia Alicja Mongird.
Co istotne w Mevo 2.0, operator otrzyma zapłatę za usługę w równych ratach za każdy miesiąc działania systemu. Przychody z reklam i abonamentów będą trafiać do OMGGS, który będzie współadministratorem danych osobowych i będzie ponosił odpowiedzialność za wpłacane przez użytkowników pieniądze.

Jakie będzie nowe Mevo?



Przypomnijmy: nowe Mevo będzie systemem mieszanym z 4099 rowerami (tysiąc rowerów tradycyjnych i 3099 z napędem elektrycznym). W metropolii będzie rozlokowanych 717 stacji, wcześniej było 660). Nowe stacje pojawią się w Kartuzach, Żukowie, Sierakowicach, Pruszczu Gdańskim, w Rumi, Władysławowie, a także w dwóch nowych gminach, które dołączają do projektu - w Kosakowie i Kolbudach.

W każdej gminie powstaną stacje ładowania baterii. Przyszły operator musi zapewnić minimum 31 takich punktów. Bateria ma pozwolić na pokonanie 100 km przy jej pełnym naładowaniu. Nowością będzie możliwość wypożyczenia i jazdy na rowerze elektrycznym z rozładowaną baterią, płacąc stawkę jak za tradycyjny rower.

Sposób używania systemu się nie zmieni. Rowery będzie można wypożyczać za pomocą aplikacji mobilnej (skanowanie kodu QR), urządzeń wyposażonych w technologię NFC lub kart zbliżeniowych, a także przez centrum kontaktu.

Bez zmian pozostanie również system zwrotu. Będzie można zwracać je, tak jak do tej pory, także poza stacjami. Każdy użytkownik będzie mógł zarezerwować pojazd nie dłużej niż na 10 minut. W trakcie wypożyczenia roweru będzie opcja postoju. Rowery będą posiadać m.in. 7-biegową przekładnię ze zintegrowanym hamulcem, opony z wkładką antyprzebiciową, a także koszyk o pojemności min. 10 litrów zabezpieczający mały bagaż z 5 stron.

Jakie ceny po wykorzystaniu abonamentu?



Do dyspozycji użytkowników będą dwa rodzaje abonamentów: abonament miesięczny za 29,99 zł oraz roczny za 259 zł. W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z 2 godzin jazdy na rowerze tradycyjnym lub godzinę na rowerze elektrycznym.

Po wyczerpaniu minut z abonamentu, każda minuta na rowerze elektrycznym będzie kosztować 0,2 zł, na tradycyjnym 0,1 zł.

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu - będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej (0,15 zł za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym i 0,30 zł za minutę na rowerze elektrycznym), a także w taryfie na 48 godzin za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 min. jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 min. na rowerze elektrycznym).

Miejsca

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • (8)

    Już lecę zapłacić abonament roczny żebyście mnie znowu oskubali, wszyscy oszukani złóżmy pozew zbiorowy bo 50 zł to niska szkodliwość czynu ale jak będzie nas setki to warto. Ja już drugi raz nie dam się oszukać nie ruszę tego badziewia. Pisałem do nich żadnego odzewu banda ,banda banda.

    • 102 2

    • Mi stówkę wiszą (4)

      A urzędnicy gwarantowali, że wszystko co się należy zostanie zwrócone użytkownikom. O Nextbike to nawet nie wspomnę. Banda... wiadomo.

      • 16 1

      • dwa słowa ode mnie (3)

        Ja też miałem abonament roczny, i też nie wykorzystałem do końca, tyle że... policzyłem że w międzyczasie zdązyłem przejechać ok. 800 km na rowerze elektrycznym. Gdybym te 800 km zrobił na hulajnogach komercyjnych, to wybuliłbym jakieś 1200-1500 zł. Także spoko, za 150 zł najeździłem się całkiem ok, a na nextbike nie można zwalać wszystkiego - przez ten trójmiejski kontrakt firma jest dziś w upadłości, a OMGGS nierealnymi założeniami walnie przyczyniło się do porazki systemu. Takie jest moje zdanie. Howgh!

        • 5 21

        • Idąc tym tokiem rozumowania - gdyby nie ukradli mi samochodu, musiałbym zapłacić za OC (1)

          Dzięki złodziejom zaoszczędziłem.

          • 7 2

          • Nie o to chodzi.. Sytuacją, którą mamy powoduje, że być może największy operator rowerowy w Polsce, mający 3/4 rynku rowerowego, wyłoży się dokumentnie i wszystkie te systemy w ok. 30 miastach zostaną zawieszone. Biorąc pod uwagę aktualnie trudną sytuację u wszystkich operatorów działających w kraju (3 podmioty na krzyż, z wielokrotnie niższym udziałem), całkiem realne jest że po prostu rowerów miejskich w wielu tych miastach już nie będzie. Moim zdaniem, to OMGGS przez swoje głupio ustawione założenia m.in. dot. ceny abonamentu walnie przyczyniło się do problemów na całym rynku rowerów miejskich w Polsce. Oczywiście oferent (Nextbike) nie jest bez winy bo nie doszacował kosztów działania systemu.

            • 1 0

        • sugestywna opinia

          Przypadek i**oty, którego rzekomo nie posiali?

          • 3 3

    • Ja tam się w sumie cieszę

      Zalegam im 900 zł bo. Zostawiłem rower "poza strefa" na terenie stoczni cesarskiej, jakby ktoś nie wiedział to na Podkarpaciu jest a nie w centrum miasta, taki to rower metropolitalny. Ogólnie fajnie, że będą ale organizacja tego to jakiś koszmar.

      • 1 0

    • Baza uzytkownikow nowego mevo bedzie na wage zlota dla wszelkiej masci oszustow. To jak lista frajerow do wielokrotnego skubania.

      • 12 0

    • To sie ciesz bo teraz bedziesz mógł stracić 2 razy więcej!

      • 2 0

  • wynajem kilku rowerów

    a co z wynajmem kilku rowerów na jedno konto? taki system działa m.in. w Olsztynie i Warszawie.

    • 2 0

  • Relokacja rewerów

    Nadal brak jakiejkolwiek informacji o relokacji rowerów, ażeby nie dochodziło nagminnie do sytuacji że pod Olivia Business Centrum stoi 50 a niekiedy 100 i więcej rowerów, a na osiedlach nie ma ani jednego. To była główna bolączka poprzedniego systemu.

    • 3 0

  • Rower to przyszłość dużych (7)

    miast. Należy budować więcej dróg, wzmacniać infrastrukturę rowerową plus dopłaty dla dojeżdżających do pracy.

    • 30 45

    • a potem się obudzisz. (1)

      ze zwyrodnieniem stawów

      • 3 7

      • Komentarze o zwyrodnieniu stawów ciągle rozbawiają do łez :)

        • 1 1

    • Tak sie zastanawiam nad tym co kieruje lewactwem i ich "doplatami" ... przeciez nawet dziecko wie, ze system MUSI sie sypnac jak tylko "wszyscy sie przesiada na rowery" bo nie bedzie komu placic.. Przeciez to droga do nikad.

      • 3 3

    • Na tym się kończy rozum lewactwa. Dno. (2)

      • 14 15

      • tak wiem, ty wolisz hulajnogi

        • 1 1

      • dlaczego sie wypowiadasz o czyms czego nie masz :)

        • 5 5

    • chyba w chinach

      • 5 2

  • jazda z rozładowaną baterią?

    z tego co pamiętam, był z tym problem taki, że tym ciężkim złomem ciężko jechać bez baterii. Ciekawe jak to rozwiążą.

    • 2 0

  • Było 4 tysiące elektrycznych, ma być 3 tys. elektrycznych i tysiąc tradycyjnych. (5)

    To ma być zmiana na lepsze? Czy nikt nie potrafi wyciągnąć wniosków? I jeszcze abonament trzy razy droższy i to ma zadzialać?

    • 36 8

    • Te 1000 nowych zwykłych, to zamiast tych co nie zostały dostarczone.

      Poprzedni abonament był wielokrotnie za niski, przy obecnych stawkach być może dali by radę ciągnąć dalej.
      Jest to też sposób na regulację popytu, który poprzednio wielokrotnie przewyższył podaż.

      • 4 0

    • To niema znaczenia.pamietaj ze urzedasy sa bezkarne nikt nie poniósł żadnych konsekwencji! (1)

      wiec dlaczego maja wyciągać jakie kolwiek wnioski

      • 2 3

      • Mysle, ze urzedasy sa tutaj pionkami i moga sie w najlepszym razie zwolnic jak sie nie podoba.

        • 0 0

    • było 1200 jak już

      reszta nie dojechala i dlatego zerwano umowe

      • 1 2

    • dzialac ma przelew srodkow publicznych do operatora, to sie nazywa dofinansowanie

      reszta dzialac nie musi ile to mozna tlumaczyc
      to tak jak z Platforma Obywatelska ze niby wszystko co tkneli to spitolili
      stocznie, ambergoldy, OFE itd
      PKP bankrutowal, LOT bankrutowal
      i "biznes na sluzbie zdrowia bedzie robiony"
      "pinedzy nima i nie bedzie"

      to wszystko bylo dokladnie zaplanowane i zrealizowane!
      zmiencie optyke
      z mevo bedzie podobnie bo to ta sama mentalnosc to organizuje

      • 9 5

  • Coś się wydaje że ma wygrać Next bike. Po takiej wtopie dopuścili tych partaczy do kolejnego przetargu

    • 2 0

  • Fajny ten miś

    Tak sobie gnije od jesieni... na świeżym powietrzu.

    • 4 0

  • Rozumiem, że...

    ...rowery będą regularnie odkażane po każdym uzytkowniku?? Bo przecież mamy pandemie i doslownie wszystko jest śmiertelnym zagrożeniem... to rowery współużytkowane chyba też? Czy w tym wypadku to się nie liczy?

    • 3 1

  • Czy moglibyśmy równiez poznać z imienia i nazwiska urzędników odpowiedzialnych za to?

    Urzędnicy za nic nie odpowiadają. Wtopa za poprzednim Mevo, wtopa z lotniskiem w Gdyni i jeszcze dużo innych wtop i co ? Nikt nie odpowiada. Urzędniki jeszcze sobie premie rozdzielają. W dalszym ciągu nie rozumieją, że na ich zarobki składają się podatki ludzi uczciwie pracujących. Jakbyśmy podatków nie płacili albo mieli rzeczywisty wpływ na to na co idą nasze pieniądze to niejeden urzędnik zd... ł by z głodu.

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane