- 1 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (49 opinii)
- 2 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (218 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (226 opinii)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (135 opinii)
- 5 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (86 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (106 opinii)
W niedzielę pojedziemy tunelem pod Martwą Wisłą
O godz. 10 w najbliższą niedzielę zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą . Wcześniej - w czwartek - inwestor, czyli miejska spółka GIK - przekaże obiekt w zarząd gdańskiemu ZDiZ.
- Wszystkie odbiory, m.in. straży pożarnej i nadzoru budowlanego, zostały już przeprowadzone. W czwartek przekazujemy dokumentację inwestycji do gdańskiego ZDiZ. Tunel zostanie otwarty w niedzielę o godz. 10 - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki GIK, która z ramienia miasta była inwestorem budowy podwodnej przeprawy.
Inwestycja pochłonęła 885 mln zł. Wykonawcą była firma OHL. Budowa trwała ponad 4 i pół roku, czyli o 1,5 roku dłużej, niż zakładano.
Co ważne, nową przeprawę odwiedzają obecnie poszczególne zespoły straży pożarnej. Zaznajamiają się one z budową tunelu i osprzętem służącym do ratowania ludzi i mienia.
W sobotę tunel pod Martwą Wisłą dla pieszych i rowerzystów
Dzień wcześniej tunel pod Martwą Wisłą będą mogli zwiedzić rowerzyści, biegacze i piesi. Najwcześniej zaczną rowerzyści, bo o godz. 9. Przejadą oni tunelem od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła Ku Ujściu . Tam zawracają i z powrotem udają się drugą nitką przeprawy.
O godz. 11 ruszą przez tunel biegacze, trasa - podobnie jak rowerowa - wiedzie od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła Ku Ujściu. Ostatnią grupą zwiedzających będą piesi, którzy obiekt będą mogli zwiedzić od godz. 13 do 18.
Szczegółowy program dnia otwartego w tunelu pod Martwą Wisłą.
Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia jest miejska spółka GIK, a wykonawcą firma OHL, która zainkasuje 885 mln zł.
Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły .
Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach
1377,5 - tyle metrów ma tunel pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania dwóch rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z siedmiu elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
Na drogach korki rozkręcają się
Zaczynamy od centrum Gdańska, gdzie korek dokucza kierowcom na odcinku od Bramy Oliwskiej do ul. Hucisko. Ponadto powoli jedziemy ul. Jana z Kolna na odcinku 500 m przed zwężeniem w stronę centrum.
W Gdyni już standardowo korkuje się ul. Hutnicza w kierunku Rumi od estakady do ul. Puckiej. Podróż tam zajmuje dobre 10 minut dłużej. Nogę trzeba zdjąć z gazu też na ul. Kwiatkowskiego - kierowcy jadą tam powoli do Obłuża od wysokości ul. Unruga.
Obwodnica jest przejezdna. Zobacz więcej
Zaczynamy od centrum Gdańska, gdzie korek dokucza kierowcom na odcinku od Bramy Oliwskiej do ul. Hucisko. Ponadto powoli jedziemy ul. Jana z Kolna na odcinku 500 m przed zwężeniem w stronę centrum.
W Gdyni już standardowo korkuje się ul. Hutnicza w kierunku Rumi od estakady do ul. Puckiej. Podróż tam zajmuje dobre 10 minut dłużej. Nogę trzeba zdjąć z gazu też na ul. Kwiatkowskiego - kierowcy jadą tam powoli do Obłuża od wysokości ul. Unruga.
Obwodnica jest przejezdna. Zobacz więcej
Opinie (321) 8 zablokowanych
-
2016-04-19 21:55
Beatko liczymy na Ciebie
Faktem jest ze brakuje drog dojazdowych i na Zaspie bedziecie mieli przech... ale wytrzymacie na kolejne rozdanie pieniedzy z UE co tak laskawie Beata rozdziela. Na marszala nie licze bo pewnikiem juz rozdzielil na wioski? czy bedzie z Nami?
- 3 7
-
2016-04-19 22:07
Suuuuuuuuper
Ta budowa to inwestycja w XXI w. Epokowe znaczenie dla miasta i jego przyszłości.Brawo.
- 10 4
-
2016-04-19 22:10
Może troche zabrzmi to jak teoria sPISkowa, ale..
Czy awantura o muzea nie przyspieszyła otwarcie ?- 4 5
-
2016-04-19 22:58
zagubiony (2)
Może się czepiam, ale nie bardzo kumam,z jakimi ciągami komunikacyjnymi jest połaczony tunel w stronę Przymorza?Wrzeszcza?
Bo już dziś są korki od zbiegu Hallera i Czarnego Dworu?- 13 2
-
2016-04-20 11:03
juz mówię
Trasa zielona do skrzyżowania z Hallera całkiem dobra. Potem już 400 m jednej jezdni Czarny Dwór i Jana Pawła II dwupasmowa, w lewo Aleja Rzeczypospolitej dwujezdniowa, skręt w prawo trasa Słowackiego dwujezdniowa. Ewentualnie w Lewo Hallera do Grunwaldzkiej i dalej w Wrzeszcza . Poza tym korzystanie z tunelu jest racjonalne dla mieszkańców Przymorza i Zaspy we wszystkich kierunkach skrót. Tu ruch nie jest skoncentrowany na jednej drodze tylko następuje jego rozproszenie już od skrzyżowania z Jana Pawła II i Czarnego Dworu ( część jedzie na Zaspę część na Przymorze, ewentualnie na Zaspę można wykorzystać Chrobrego ) Dla mieszkańców Wrzeszcza korzystanie z tunelu jest racjonalne tylko w przypadku kierunku elbląskiego i warszawskiego. Kierunek łódzko-katowicki i krakowski to obwodnica o autostrada A 1 , dla mieszkańców Oliwy i Sopotu i Osowej i wszystkich dzielnic za obwodnicą tunel nie będzie wykorzystywany , gdyż jedzie się obwodnicą S 6 na południe na Warszawę używa się obwodnicy południowej. Tak samo dla mieszkańców Gdyni wyjazd na warszawę to obwodnica południowa na południe obwodnica i autostrdaa A 1. Wyczuwam w domysle pytanie o brak odcinka między ETC i Hallera /Droga Zieloną. To jest pewien mankament, ale i tez nie . Brak tego odcinka uniemożliwia lub czyni mało opłacalnym jazdę trasą słowackiego do tunelu na warszawę aby skrócić sobie drogę przez miasto np. dla Gdynian i osób mieszkającytch dalej na zachód. i północ Rumia Reda Wejherowo , Lębork . Uniemożliwia to traktowanie tej trasy jak o swoistej miejskiej obwodnicy. I dobrze Nie będzie na tej trasie ruchu tranzytowego tylko miejski -gdański. Nie będzie też tirów bo mają zakaz wyjazdu przez Czarny Dwór. Poza tym dotyczy tp tylko tirów jadących na Koszalin , Szczecin, których prawie nie ma.
- 3 2
-
2016-04-20 11:05
tam
korki dalej będą. Dotyczy to jednak okresu tzw. szczytu . Potem korków tam nie ma
- 1 1
-
2016-04-19 23:19
Fajnie że wreszcie pojedziemy :)
Ale do dziś pamiętam te lamenty sprzed ponad 5 lat - że jest dramat bo na Euro 2012 będzie Gotowa tylko jedna nitka tunelu :D- 9 0
-
2016-04-20 06:22
Uwaga !!! - trzeba szczególnie uwarzać na terrorystów , wiechać tam ciężarówką wypełnioną ... (1)
jaki problem ? , to dobry kąsek dla nich !... strach pomyśleć co by było !
- 2 12
-
2016-04-20 12:23
co by było?
potopiliby się i narobili szkód
- 1 0
-
2016-04-20 07:41
Wszystko fajnie (1)
Ale szkoda chlopakow z promu Wisloujscie. W koncu to kawał historii i miejsca pracy.
- 12 4
-
2016-04-20 09:51
mi nie żal
Będą mieli teraz czas żeby zapisać się na odwyk.
- 2 1
-
2016-04-20 08:34
Super mamy tunel!!!
obywatele z N na rejestracji będą mogli szybciej słoiki dowieść do wynajmowanych w 10 osób kawalerek na Żabiance.
- 12 5
-
2016-04-20 10:03
a google maps
Kiedy mapa na google mapsach sie zakutalizuje?
- 5 0
-
2016-04-20 10:41
I kto ten tunel ubezpieczył ?
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.