• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W sobotę koniec planetobusów

Michał Tusk, Michał Jamroż, Mikołaj Chrzan
28 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Bez linii B słaby dojazd do ACK
Charakterystyczne, pomarańczowe autobusy wyjadą w sobotę na gdańskie drogi po raz ostatni. Charakterystyczne, pomarańczowe autobusy wyjadą w sobotę na gdańskie drogi po raz ostatni.

Po sześciu latach prywatny przewoźnik obsługujący gdańską linię autobusową 820 kończy działalność. W sobotę pomarańczowe planetobusy wyjadą na trasę po raz ostatni. To mocno skomplikuje życie mieszkańcom Osowej.



- Z końcem stycznia kończę działalność przewozową - powiedział Jakub Sachse, prezes spółki Planetobus. - Nie doszło do zapowiadanej w Gdańsku pełnej prywatyzacji rynku. I szybko do niej nie dojdzie. Urzędnicy wolą wspierać własną spółkę przewozową, czyli ZKM. Ten biznes nie ma dla mnie perspektyw. Dlatego kończę z autobusami i skupiam się na równolegle prowadzonej działalności deweloperskiej.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że w ciągu ostatnich miesięcy Sachse próbował sprzedać linię 820 (Osowa-Ujeścisko), razem z autobusami i kierowcami. Zainteresowany był PKS Gdańsk, ale kilka dni temu wycofał się z negocjacji.

- Koniec linii 820? Jestem w szoku. Byłam stałą klientką "planety" - mówiła nam wczoraj Justyna, studentka z Osowej. - Główną zaletą tej linii było to, że można było nią dojechać bezpośrednio do Wrzeszcza i Śródmieścia. Teraz chyba kupię samochód, bo przesiadki mnie męczą.

Zarząd Transportu Miejskiego o decyzji Sachsego dowiedział się od "Gazety".

- Stawia nas to w bardzo trudnej sytuacji, bo mamy niewiele czasu na dostosowanie naszej oferty do potrzeb mieszkańców Osowej - mówiła Alicja Kraska, wicedyrektor ZTM.

Od niedzieli Osowa będzie jedyną dużą dzielnicą "górnego tarasu" Gdańska, która nie będzie miała połączenia ani z centrum, ani z Wrzeszczem. Nie wiadomo, czy miasto stworzy nową linię, czy zwiększy częstotliwość tych kursujących obecnie.

- Myślimy nad zmianą przebiegu linii B - mówi wiceprezydent Gdańska Maciej Lisicki. - Być może będzie jechała przez Morenę, a nie Wrzeszcz i zostanie przedłużona właśnie do Osowej.

Historia Planetobusów to ponad 6 lat. Pierwszy Planetobus (niewielki, 35-miejscowy minibusik) wyjechał na trasę 6 listopada 2002 r. Jakub Sachse stworzył nowe połączenia, bo urzędnicy odmówili wydłużenia miejskich linii autobusowych do wybudowanych przez Sachsego osiedli. Tłumaczyli, że prowadząca tam ul. Wodnika jest dla autobusów ZKM... zbyt dziurawa.

Sachse na dziury się nie oglądał. Rok po pierwszym kursie wydłużył linię 820 do centrum Gdańska, a w 2004 r. autobusy - do Ujeściska. Choć nie korzystał z miejskich dotacji, oferował tańsze bilety niż ZKM.

Kłopoty zaczęły się w 2006 r., kiedy rozpoczął się uciążliwy remont ul. Spacerowej. Autobusy stały w korkach, rozkład jazdy można było wyrzucić do kosza. - Od tego momentu frekwencja zaczęła spadać - mówił Sachse.

Do kłopotów linii 820 przyczyniła się też poprawa oferty miasta. Zarząd Transportu Miejskiego otworzył bowiem połączenia konkurujące z linią 820 (m.in. linię 179 do Owczarni).
Gazeta WyborczaMichał Tusk, Michał Jamroż, Mikołaj Chrzan

Opinie (312) ponad 10 zablokowanych

  • Pani Alicjo, proszę ten wariant przeanalizować! (5)

    • 1 0

    • Alicja jak zwykle będzie nalizowac 3 lata :) (2)

      • 0 0

      • Co robi ta Pani jeszcze w ZTM Gdańsk ? (1)

        • 0 0

        • ztm to bu el

          • 0 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • gdansk i jego pomysly.

      albo rynek oddaja jak zapowiadaja..alebo sa wielkimi klamcami.. i tak wlasnie sie okazalo.. WLADZE MAISTA TO KLAMCY I OSZUSCI, jak monopolizuja swoj zkm.



      s**** na nich !



      i tak kupuje samochod. wiec moga mnie pocalowac w 4 litery

      • 0 0

  • (2)

    Ostatnio planetobusy jeździły jakby chciały a nie mogły! Notoryczne spóźnienia sięgające nieraz więcej niż 40 minut, a ostatnio zdażają się kursy gdzie planetobus nie przyjeżdża wcale! Jakieś 2 tygodnie temu przesiadłam się ma komunikację miejską i nie żałuję.

    • 1 0

    • bo moze nie mogly (1)

      monopolityczne dzialania mafi trojmiejskiej zarowno do przetargow na kontrole jak i na komunikacje w ogole.

      • 0 0

      • PLanetobus jest prywatny

        wiec kontrole nie sa w nim robione przez miasto

        • 0 0

  • i bardzo dobrze po co nam komunikacja z tymi peryferjami (19)

    super wiadomość....

    • 0 0

    • (12)

      nikt Cię na "te peryferie" nie zaprasza; nie zapominaj jednak, że tam też mieszkają ludzie, którzy jakoś muszą dostać się do centrum miasta;

      • 0 0

      • Szczerze, to załamała mnie trochę ta wiadomość... (6)

        Pracuję na Galaktycznej, czasem, na szczęście stosunkowo rzadko jestem zmuszona wracać z pracy komunikacją miejską. Planetobus 820 jest jedyną linią, która jeździ w tej okolicy... Czyli teraz, za każdym razem czeka mnie butowanie kilku kilometrów do ul. Sopockiej, żeby podjechać jakimś autobusem do pętli w Oliwie?

        Miasto musi coś z tym zrobić. Nie odcinajcie Osowej od reszty miasta!

        • 0 0

        • (5)

          Najpierw dziecko zobacz, gdzie od listopada jeździ 179 - a potem dopiero płacz. Ale już chyba tylko z własnej głupoty.

          • 0 0

          • Dzięki za wskazówkę, ESI. (4)

            mieszkam w Gdańsku od niedawna i najzwyczajniej w świecie nie znam miasta na tyle, żeby się "sprytnie" po nim poruszać... Potrzebuję trochę czasu żeby "oswoić miasto", myślę, że jest to naturalne i nie świadczy o mojej głupocie...

            • 0 0

            • nie przejmuj sie maraqya tym co ESI napisal (3)

              agresja, JAD, nienawisc do otoczenia uzewnetrzniana przez polakow jest obrazem ich wewnetrznej frustracji. Zycie ESI nie uklada sie jak by chcial, wiec traktuje cie jak dziecko, dokucza. typowo polskie koltunstwo niestety. na szczescie niebawem wyjezdzam do Niemiec zachodnich i tam polskiego jadu frustracji nie bede na szczescie doswiadczal UFF

              • 0 0

              • Pittt, zgadza się... (2)

                do agresji, jadu i nienawiści do otoczenia - dodałabym jeszcze permanentne malkontenctwo polaków. A ESI, jak to ESI... Może po tym, co napisał poczuł się podbudowany, dowartościowany... w końcu jego wypowiedź jest taka... mądra :)

                Pozdrawiam

                • 0 0

              • (1)

                ESI na prezydenta

                • 0 0

              • ESI na premiera

                • 0 0

      • (3)

        po co z wiochy do miasta sie pchać ?? siedźcie na tej osowie i spokój

        • 0 0

        • (1)

          mieszkancy osowej po prostu przerzuca sie na samochody i tyle

          • 0 0

          • i wogule kierowcy do oliwy beda jezdzic 3 godziny

            • 0 0

        • To Gdańsk się wepchał na Osową, bo zależy im na podatkach dobrze zarabiających. A skoro ściąga z nas podatki to niech i z obowiązków zapewnienia komunikacji miejskiej się wywiązuje.
          Jeśli jest z tym problem to chętnie się oddzielimy i sami sobie poradzimy.

          • 0 0

      • a niech siedzą na wioskach monisiu

        • 0 0

    • szkoda

      tobie może nie jest potrzebna ale są ludzie, którzy muszą jakoś dojechać do domu, samolubie

      • 0 0

    • Teeee STOLYYYYCA - siat de fak ap -

      A ty to z wypowiedzi widzę, że ze stolyyyycy tu przyjechałeś - PRAGA co :):):) - ucisz się i nie pyskuj, siedź w swej norce i nie wystawiaj 'głowy' bo szkoda, żebyś powietrze marnował ... co do 820 to bardzo dobrze, HAMSTWO KIEROWCÓW, spóźnienia oraz ograniczenia tylko do 1 trasy - LIPA, od miesiąca korzystam z ZTM i jestem happy, taniej, szybciej i na czas co do minuty :):):)

      • 0 0

    • Stary, tam mieszka prawie 10 tysięcy ludzi, więcej niż w Brętowie czy na Strzyży, które mają przeciez znacznie lepsze podłączenie do siecie ZTM!

      Fakt, że m/z Gdańsk popełnił wielki błąd lokując tam skoncentrowaną zabudowę - i to zarówno komuchy, które to zapoczątkowały, jak i "nasi", którzy to kontynuują (a pamiętam deklaracje Adamo sprzed paru lat, że rozbudowy Osowej nie będzie, a tu jajo), ale to nie jest wina mieszkańców. Teraz musimy coś z tą kupą zrobić i jakoś ją skomunikować ze światem.

      Ale i tak dopóki nie powstanie Kolej Metropolitalna, dopóty główny problem - korki na Szosie Rynarzewskiej (Spacerowa) - pozostaną nie do przeskoczenia. Tylko kolej może naprawdę poprawić komunikację tej dzielnicy!

      • 0 0

    • A ty "szase" widać, że masz mało wspólnego z Trójmiastem

      bo tylko burak mógł coś takiego napisać!!!

      • 0 0

    • Popieram!!! (1)

      Kto wogóle na tym "zadupiu" jeszcze mieszkania kupuje"???

      • 0 0

      • wiesniara

        • 0 0

  • B ????? (19)

    a z jakiej racji zmieniać trase autobusu linni B ?? żeby utrudnić życie innym mieszkańcom?? !!!!!

    • 1 0

    • (6)

      Gosia jak ci się coś nie podoba to wypad z trójmiasta

      • 0 0

      • wara od B (5)

        Wrzeszcz to solidny węzeł przesiadkowy - ma stację dalekobieżnych PKP i masa ludzi specjalnie tu dojeżdza aby dostać się na lotnisko... a teraz mieli by mieć pod górkę na Morenę? Co za tępak to wymyślił...

        • 0 0

        • kolego kolezanko

          pod jaka górkę na morenę? autobusowi górka nie robi różnicy. z buta jej nie pokonujesz.

          mi to zwisa i powiewa czy B przez morenę będzie jeździł bo i tak do niczego mi ta linia potrzebna...

          ale!

          przez morenę czy to na lotnisko czy z lotniska (tu zdecydowanie) przez morenę jedzie się szybciej.

          może jak zmienia zamiast Słowakiem a przez morenę to i tak o pkp wrzeszcz zahaczać autobus może.

          • 0 0

        • Nie ruszać B (3)

          Niech zostawią linie B w spokoju,To jedyna dobra linia,aby szybko dojechać z Wrzeszcza na lotnisko,bo autobus 110 ma wydłużoną linie i jedzie strasznie długo.Niech zrobią dodatkową linie z Osowy do Gdańska przez Wrzeszcz.

          • 0 0

          • (2)

            z Osowy do Gdańska? buahuahuahuahuahua a co Osowa to nie Gdańsk? Typowa ignorancja wielkomiastowych ;)

            • 0 0

            • ...

              osowa to nie Gdańsk... dziwie się, że jeszcze nie płacicie własną walutą... w ogóle kto was do tej Unii Europejskiej przyjął...

              • 0 0

            • gdańsk czyli gdańsk-śródmieście... np z wrzeszcza do gdańska. ehh

              • 0 0

    • (2)

      Przecież Gdańsk stawia na węzły przesiadkowe. Dlaczego Osowa ma mieć bezpośrednie połączenie z centrum Gdańska,a nie z przesiadką na tramwaj jak inne dzielnice.
      Widać,że Lisicki nie jeżdzi komunikacją miejską skoro ma taki pomysł,aby jeszcze bardziej wydłużyć linię B.Obecnie nie trzeba było jechać z duzym zapasem,aby byc pewnym,że zdąży sie na samolot,a przy takiej zmianie pozostanie chyba latać z Okęcia lub Berlina albojeżdzić autobusem.
      W tym roku właśnie jechałam za granicę autobusem i nie jest to takie złe.Z Rębiechowa jest mało linii,a więc należy liczyć się z długim oczekiwaniem na przesiadkę na innych lotniskach.Autobus odjeżdża z centrum Gdańska i przyjeżdża do centrum miast . Żeby tylko obsługa zwracała uwagę na zachowanie niektórych pasażerów to by było ok.

      • 0 0

      • ZOSTAWCIE "B" (1)

        No tj.poprostu smieszny pomysl !!! Rozumiem, ze osowa potrzebuje bezposredniego polaczenia, ale niech wymysla nowa linie, ktora moglaby tak jezdzic a nie przedluzac linie "B". Przedluzenie ulatwiloby zycie mieszkancom Osowy ale zatruloby innym!!!! Najlepiej na latwizne. Takie pomysly maja ludzie, ktorzy nie jezdza komunikacja miejska. "B" tj. jedyna linia jezdzaca od lotniska do Srodmiescia przez Wrzeszcz.

        • 0 0

        • Można też tylko wydłużyć linię B do Osowej, przy okazji zwiększając ilość pojazdów na tej linii. Wtedy wszyscy będą zadowoleni.

          • 0 0

    • B (1)

      Na pewno w takiej formie jak dzis powinno zostac, tzn przez wrzeszcz, pytanie tylko, komu potrzebny koniec autobusu na Oruni goscinnej, kto tam w ogóle zajeżdża??
      Na Orunię Górną puśćcie i byłoby super, z wrzeszcza prosto do domu, i więcej ludzi by z tej linii korzystało

      • 0 0

      • B TO JEDYNE BEZPOŚREDNIE POŁĄCZENIE ORUNII DOLNEJ Z WRZESZCZEM

        B jest jedynym autobusem, który jedzie z orunii dolnej do wrzeszcza tak sie składa, że ja na przykład jeźdze B i wsiadam na gościnnej. Na ten autobus zawsze czekają tłumy i gdyby urzędnicy jeździli autobusami to nieprzychodziłyby im do głowy takie głupie pomysły. Inna sprawa że jak jeden pasażer na 1000 jadący z gościnnej jedzie na lotnisko to dużo. Raczej wszyscy wysiadają we wrzeszczu.

        • 0 0

    • B przez Morene, Świetnie! (6)

      Z Klukowa do Wrzeszcza zamiast B możesz pojechać 110 a nawet chwilowo 126, z matarni masz już 3 linie: 157,126 i 110. Świetnym rozwiązaniem byłoby poprowadzenie B przez Morene bardzo okrężną trasą aż do Osowy. Dobrze by było gdyby ci którzy planują nową linie B darowali sobie Orunię.

      • 0 0

      • bo co? bo ty tam nie mieszkasz to juz nie potrzebujesz? (3)

        od zawsze B nalezalo do Orunii!!!

        • 0 0

        • Dokładnie tak!

          Ja bym pociągnął nie które kursy na Orunię Górną

          • 0 0

        • Nie przypuszczam żeby ktoś jechał B z orunii dalej niż do galeri. (1)

          • 0 0

          • zgadzam sie

            k

            • 0 0

      • (1)

        A z Opery Bałtyckiej czym mam pojechać? W nosie mam przesiadki na tramwaje skoro funkcjonuje i może funkcjonować bezpośredni autobus.
        Rozumiem, że dla Moreny B byłby udogodnieniem, ale czy zawsze w Gdańsku musi kończyć się to kosztem mieszkańców innych dzielnic?
        Czy nie można stworzyć po prostu nowej linii z Centrum przez Morenę, a B zostawić w spokoju?

        • 0 0

        • Jak dla mnie najprawdopodobniejszy kurs B wyglądałby następująco: Lotnisko - Słowackiego - Potokowa - Kartuska - Hucisko - Grunwaldzka - Spacerowa - Osowa. I to by było coś!

          • 0 0

  • do A. - witamy urzędników na portalu

    To budujące, że już o 7,28 są w pracy. Oczywiście planetobus był be a najlepszy jest ZKM, jeszcze lepszy ZTM i w ogóle Gdańsk i Owicz

    • 0 0

  • Szkoda (1)

    Planetobus to było bardzo dobre połączenie łączące dwie części Osowy. ZTM tego nie widzi i przez dziurawą Jednorożca nie puści linii.
    Słyszałem, że pytano mieszkańców o opinię w sprawie zmian w funkcjonowaniu obecnych linii - taż mam pomysł - puścić 169 i 179 przez Osową pętlą Kielnieńska-Barcniewicka-Nowy Świat-Selgros-Wodnika w taki sposób, że 169 jechałby koło lewoskrętnie a 179 prawostkętnie (zaczynał od Wodnika a kończył Kielnieńską). W ten sposób bez dodatkowego autobusu (czego domagają się mieszkańcy) połączonoby obie części dzielnicy a bez dodawania kursów mieszkańcy obu części mieliby autobusy częściej...

    • 0 0

    • popieram

      Bardzo dobry pomysł!
      Przyda się też gdy będzie druga linia SKM. Cała Osowa będzie miała łatwy dojazd do stacji Osowa.

      • 0 0

  • Tak nieporadne decyzje urzędników utrudniają życie ludziom i przedsiębiorcom!!! (8)

    Planetobus był sprawnie obsługiwaną linią którą można bezpośrednio dojechać z Ujeściska do Osowej. Teraz wiele osób przesiądzie się na samochody a pozostali będą mieli 3 przesiadki z Ujeściska jeśli zechcą dojechać do Osowej. Jest to kolejny sposób Pana Adamowicza i jego urzędników zarówno na zabicie prywatnej firmy jak i spore utrudnienie życia mieszkańców zarówno Osowej jak i Ujeściska oraz Chełmu. To typowy przykład na to jak urzędnicy wspierają spółkę miasta (ZKM) kosztem wygody mieszkańców oraz prywatnych przedsiębiorców. Chciałoby się powiedzieć Gdańsk morze możliwości ale prawda jest taka że Gdańsk morze trudności.

    • 1 0

    • (4)

      A z jakiej racji miasto ma wspierać prywaciarza? Kartę miejską honoruje? Nie? - to wypad!

      A w ogóle to mam bekę z "sprawnie obsługiwanej linii"... w korkach na Zaroślaku, w korkach na Spacerowej. Raz poczekałem sobie na Planetobusa 20 minut - dziękuję, lepiej już pojechać SKM do Oliwy i tam poczekać tych parę minut na autobus.

      • 0 0

      • kart miejskiej nie honoruje, bo miasto nie zaproponowało Planotobusom tego, mimo że Pan Sachse chciał dołączyć do tej inicjatywy...

        • 0 0

      • no właśnie ... w korkach

        a niby jak planetobus miałby być szybciej? Przelecieć NAD zatłoczonymi ulicami? To właśnie wina obecnej ekipy, że w Gdańsku jeździ się coraz trudniej, w coraz większych korkach. Nic się nie robi, żeby ruch rozładować poza durnymi inicjatywami namawiającymi do korzystania z komunikacji miejskiej, która działa jeszcze gorzej.

        • 0 0

      • tych parę minut (1)

        to Ty teraz czekać nie będziesz, bo korki będą o wiele większe, jak wszyscy korzystający z Planetobusu przesiądą się na samochody. Czas dojazdu dokądkolwiek jeszcze się wydłuży. A poza tym co mają zrobić dzieci, które Planetą jeździły do i ze szkoły? Teraz z kilkukilogramowym plecakiem będą musiały parę kilometrów na nogach gnać. Miasto pewnie ma to w d... tylko później na badaniach przesiewowych kolejne skrzywienia kręgosłupów zanotuje w swoich statystykach. Szkoda gadać:-(

        • 0 0

        • jak masz plecak to ok

          nie bedziesz miec skrzywienia kregoslupa. a i postawa Ci sie poprawi itd itd. samo zdrowie. pozdrawiam

          • 0 0

    • Proponuję zmienić Adamowicza w najbliższym możliwym terminie.

      • 0 0

    • dobro obywateli (1)

      No nie wiem gdzie szukać w tym wsystkim logiki.
      Napewno zgadzam się opinią,że nie myśli się o mieszkańcach Gdańska.Linia 820 to linia autobusawa idealna i trafna dla wielu punktów strategicznych.Jak wiadomo Ujeścisko - Osowa, a cena obejmująca określoną trasę przystępna dla klienta.A teraz dwoma, trzema środkami komunikacji.Zamiast zaplacić 4zł to przy dobrych połączeniach zapłacimy 6zł. Czysta ekonomia.Ważna dla klienta i jeszcze ważniejsza dla ZKM.To się nazywa Dobro Obywateli.

      • 0 0

      • Ciekawe dziecko, skąd te 6 zł wzięłaś...

        • 0 0

  • Przykre. (14)

    Miasto wykończyło kolejną spółkę ... brawo dla niekompetentnych urzędników ...

    Niby dlaczego zmieniać przebieg linii B ? Jedni mają cierpieć kosztem drugich ... może urzędnikom zmienić linie pod urząd ?

    • 1 0

    • (5)

      Ciekawe - jak wykończyło. Kontrolami ją nękało? Czerwone światła specjalnie stawiano na linii 820? A może na zlecenie generowano korki, aby autobus w nich utknął?

      • 0 0

      • xxx

        Normalne...wykończili bo nie dostali w łapę!!!

        • 0 0

      • Chociażby... (3)

        ... nieprzemyślanym remontem ul. Łostowickiej.

        Ciężko było przewidzieć zablokowanie i tak korkującej się ulicy ? ...

        ... a niedokończona prywatyzacja tego sektora ?

        ... nierówne traktowanie państwowej spółki i prywatnej ...

        Zainteresuj się tematem, przeczytaj ze zrozumieniem chociażby ten krótki artykuł. Pomyśl zanim zabierzesz głos.

        • 0 0

        • (2)

          Rozumiem, że remont Łostowickiej został celowo zrobiony, aby doprowadzić Planetobusa do upadłości, i autobusów PKS i ZKM się nie ima?

          Rozumiem również, że prywatyzacja jest lekiem na wszystko i najlepiej w tym celu sprzedać na kwałki sieć tramwajową? Albo zbudować kolejną - prywatną zajezdnię tramwajową?

          • 0 0

          • remont lostowickiej to wielki cyrk i kompromitacja budynia

            Robotnicy powinni dzien i noc pracowac, skonczyc remont w 3 miesiace, a nie 2 lata.

            • 0 0

          • wg twojego rozumowania - różne elementy jednego samolotu sprzedaż różnym podmiotom ? To w jaki sposób działają prywatne linie lotnicze w państwowej strefie powietrznej oraz państwowych lotniskach ...

            Można było inaczej zorganizować remont - ZKM ma większy tabor i większą elastyczność oraz możliwość organizacji linii zastępczych ...

            • 0 0

    • xxx

      Normalne,...wykończyli bo nie dostali w łapę "prowizji".

      • 0 0

    • NIE

      Urzędnicy nie potrzebują linii autobusowej pod urząd. Nawet te baby co tylko pierdzą w stołki, dojeżdzają samochodami do pracy :)

      • 0 0

    • Tańsze bilety okresowe wykończyło Planetobusa :)

      Mieszkańcy Osowy wybrali ZTM Gdańsk dlatego że bilety okresowe staniały i zrobiły sie bardzo konkurencyjne.

      Planetobus oszukiwał - wieczorne kursy były nie wykonywane bo Panu Sasche nie opłacało się dla 4 pasażerów wykonywac kursu.

      • 0 0

    • B (4)

      Na pewno w takiej formie jak dzis powinno zostac, tzn przez wrzeszcz, pytanie tylko, komu potrzebny koniec autobusu na Oruni goscinnej, kto tam w ogóle zajeżdża??
      Na Orunię Górną puśćcie i byłoby super, z wrzeszcza prosto do domu, i więcej ludzi by z tej linii korzystało

      • 0 0

      • Na przykład (3)

        ja dojeżdżam z Wrzeszcza na Gościnną bo tam mieszkam i wiele osób. Nie jeźdisz to nie wiesz. Takie połączenie jak najbardziej mi odpowiada. Wystarczy, że około 16:15 B stoi w korku od Zaroślaka, żeby na przystanek Sandomierska się wbić, bo bydło na Górną samochodami wraca i nie ma jak jechać, a Ty chcesz ten autobus na Orunię Górną skierować??? Z każdej strony można tam dojechać (162, 262, 154, 254, 256, 275)

        • 0 0

        • (1)

          Ciekawe, na tą Goscinną to 3 osoby na krzyż jadą, jak czekam na 154 to w B spod LOTu są zawsze pustki, w przeciwieństwie do 154 lub 254 w godzinach szczytu, poza tym inne linie jeżdżące po trasie B jezdza o wiele częsciej niz samo B, np 189 151 ktore jeżdza rownie często co 154, wiec jesli by pociągnąc B na Górną to duzobys nie stracil, a wierz mi ze w B na Górną byłby tłumy, nie to co na Gościnną

          • 0 0

          • tylko wtedy zapomnij o jakiejkolwiek punktualności B. Juz i tak wystarczy, że gnije w korkach na Słowackiego. Gdyby dorzucić do tego korki na Małomiejskiej - linia w ogóle żadnego rozkładu by nie trzymała.

            • 0 0

        • Nie wiem działem ze Zakoniczyn i Orunia Gorna to to samo jesli wg Ciebie 262 i 162 koncza w tym samym miejscu

          • 0 0

  • 820 (4)

    Dla mnie to wielka strata brak planetobusu 820 jezdziłam codziennie nim do pracy .Miasti zapomniało o osiedlu Osowa tam jezdza tylko 3 aut miejskie ,a 179 nowa jego trasa to porazka .Przywrocicir nam 820

    • 0 0

    • nie płacz

      • 0 0

    • Planetubus to pseudo firma komunikacyjna

      • 0 0

    • (1)

      Żadna porażka. W końcu można na Wodnika porządnym autobusem dojechać.

      • 0 0

      • kiepsko, szkoda planetobusa bo to bylo bardzo fajne polaczenie - zkm jest marny pod tym wzgledem..

        • 0 0

  • To smutna wiadomość (2)

    Miasto tak naprawdę ma gdzieś prywatne inicjatywy. Robią co chcą za nasze podatki. Przecież Budyń od początku nie miał żadnego pomysłu na komunikację prócz pompowania kasy do ZKM a na koniec zlecił im wszystko za gruba kasę. Moze gdyby zrobił prawko to pokumałby coś o korkach i autobusach w swoim mieście...

    • 1 0

    • (1)

      co ty nie powiesz dla mnie osobiście super!!!!!!!!!!

      • 0 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane