• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bez linii B słaby dojazd do ACK

Agnieszka
3 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 

Ten problem dotyczy matek z wózkami, niepełnosprawnych, osób starszych i wszystkich jeżdżących m.in. na rehabilitacje do Akademii Medycznej. Oni wszyscy ucierpieli na wycofaniu z al. Zwycięstwa autobusu linii B - praktycznie jedynego niskopodłogowego połączenia na tej ulicy - pisze nasza czytelniczka, pani Agnieszka.



Jestem młodą mamą, która musi często jeździć na rehabilitację oraz kontrole z dzieckiem do Akademii Medycznej. Mieszkam na Suchaninie i do tej pory podróżowałam z wózkiem autobusem niskopodłogowym linii 115. Jechałam zwykle do Wrzeszcza lub do Centrum, gdzie przesiadałam się do niskopodłogowego autobusu linii B, aby móc dogodnie i bez problemów dojechać do Akademii Medycznej. Zresztą wiele osób z korzystało z tej linii, właśnie ze względu na niskopodłogowe pojazdy.

Obecnie na trasie Wrzeszcz - centrum Gdańska funkcjonuje tylko komunikacja tramwajowa, a jak wszyscy wiemy niskopodłogowych tramwajów jest jak na lekarstwo. Kilka sztuk, które jeżdżą głownie na nowej linii na Chełm, a przystanki nie zawsze przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych.

Ponad rok temu za unijne środki w Gdańsku wyremontowano torowiska i kilka przystanków m.in. ten przy Akademii Medycznej. Jednak podczas remontu nie odbudowano zjazdów do tunelu dla wózków! Czy środki unijne są przyznawane, aby utrudniać życie mieszkańcom? Widocznie miejscy urzędnicy nie korzystają z komunikacji.

To jakiś absurd. Czy w Brukseli wiedzą jak w Gdańsku utrudnia się za unijne środki codzienne życie mieszkańcom?

Co jakiś czas w mediach czytam o planowanym uruchomieniu linii 100, która miałaby kursować ze stacji SKM Politechnika do Akademii Medycznej. Informacje na jej temat są niepokojące: ma mieć ona absurdalny przebieg, ponieważ dojazd do niej jest niezwykle trudny dla ludzi, którym poruszanie się sprawia kłopot. Czy powstanie linia łącząca centrum i Wrzeszcz obsługiwana autobusami niskopodłogowymi? Czy mieszkańcy mają być skazani na gehennę?
Agnieszka

Opinie (214) 4 zablokowane

  • Miało być pięknie a wyszło jak zwykle.:)) (4)

    • 5 4

    • Przywrócić dawną trase linii B !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2)

      • 1 2

      • Nie naależy słuchać malkontentów i pozostawić przez Morenę i Suchanino z pominięciem Wrzeszcza! (1)

        Studentom i mieszkańcom dojeżdżających do Akademii nie brakuje innych dojazdów, tramwaj też nie ma problemu.

        • 0 0

        • wam na morenie i Suchaninie nie brakuje autobusów
          nie ma co się łakomić na B

          • 0 0

    • jest pięknie!

      • 2 0

  • Heh. (2)

    Powoli trojmiasto.pl zamienia się w trybunę:

    1. prezentującą świetlane absurdalne "plany" Pawia Ł. dotyczące komunikacyjnej infrastruktury i tego, jak to "już wkrótce" będzie pięknie

    2. prezentującą żale praktycznie wszystkich którzy mają NIESZCZĘŚCIE korzystać z infrastruktury którą Paw Ł. "budował" (czyt. olewał) przez 10 lat swoich rządów

    Oby tak dalej!

    • 1 7

    • trafne spostrzeżenie :)

      • 1 0

    • hehe

      baaardzo trafne. Powoli ta propoaganda "przyszłego sukcesu" staje się niestrawna....

      Co będzie, co będzie.... a możeby tak zacząć walczyć z chaosem reklamowym w przestrzeni publicznej, z dzikimi wysypiskami śmieci, z dzikim hanldem itp. itd.

      • 1 0

  • (12)

    uważam, ze jest SUPER. Puszczenie tej linii przez Suchanino łączy tą dzielnice z Niedźwiednikiem i Orunią Dolną- nieduże kawałki, ale absurdalne było, że trzeba było się przesiadać!!!! Poza tym Suchanino jest w centrum i się rozwija, to był mus - dac wiecej autobusów. Moim zdaniem IDEALNIE. A nie gadajcie głupot z tym niby beznadziejnym dojazdem do ACK - tramwaje z każdej części Gdańska!!!! Bez przesady!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 10 8

    • przeczytaj list p. Agnieszki jeszcze raz - tym razem ze zrozumieniem ;)

      • 1 0

    • czytaj ze zrozumieniem

      problem jest z brakiem niskopodłogowych tramwajów i infrastrukturą przystanków - spróbuj się tam przecisnąć z wózkiem lub - co gorsza - na wózku

      a poza tym tramwaj na tej trasie jedzie dłużej niż autobus.

      • 1 0

    • pewnie głąb z renomy

      • 0 0

    • nie z każdej-wiesz, ja np. mieszkam właśnie na niedźwiedniku i codziennie muszę dojezdżać do ack. wycofanie linii b stanowi dla mnie spore utrudnienie, bo właśnie musze się przesiadać-czas podróży wydłuża mi się średnio o 20 minut...to samo, gdy chcę dojechać w okolice politechniki...a suchanino? kto jeździ z jednej dzielnicy mieszkaniowej do drugiej? chyba tylko chlopak do dziewczyny:)- tacy właśnie mogą się przesiąść:P poza tym czemu nie stworzono po prostu nowej linii, a usunięto tą, która z definicji miała łączyć oba centra( czyli gd. główny i wrzeszcz) z lotniskiem? innymi słowy,żeby małe suchanino miało lepiej, cierpi brętowo, strzyża i pół wrzeszcza...zresztą ja zawsze mogę sie przesiąsć na samochód i dołożyć swoje trzy grosze do korków w centrum(i chyba tak w końcu zrobię), ale nie każdy ma tak łatwo...

      • 1 0

    • ty ograniczony człowieku (2)

      wyobraź sobie (jeśli dasz rade) matkę z małym dzieckiem w wózku lub osobę niepełnosprawną na wózku jak wysiada z tramwaju na przystanku AMG i poprzez tunel po stromych schodach dostaje się pod górę do AMG. Życze aby Tobie to się kiedyś przytrafiło pozdrawiam

      • 1 0

      • Madziu (1)

        Jak autorka artykułu wysiadała z B na przystnku AMG to i tak szła tunelem przecież, więc nie wiem jak ma się ten argument...

        Popatrz jeszcze na mapę jaka jest odległość od przystanku Smoluchowskiego. Tam już B się nie zatrzymywał.
        Tak naprawdę pani Agnieszka jeżdżąc teraz tramwajem (wybierając kurs niskopodłogowy) będzie miała łatwiej.

        • 0 0

        • ee nie

          Spójrz na to i z innej strony zjazd dla wózków masz na wejściach tunel nie masz na wejściach na przystanki, B umożliwiał ominiecie tunelu w Gdańsku głównym czyli 1 tunel mniej. a policz ile jest kursów niskopodłogowych 1 na godzinę? i co mam czekać godzinę w ACK bo Suchanino chce mieć dojazd na lotnisko? a może to panowie z Osowej jada co dzień na lotnisko. Bo mam zdjęcie z 10:00 i były 3 osoby w autobusie na lotnisku(kurs z Osowej)

          • 0 0

    • no dla tych co mieszkają ana Suchaninie to super... może i trzeba było dać więcej autobusów... tylko dlaczego kosztem innych dzielnic?

      • 0 0

    • ciekawe

      Nie wiedziałam,że ze Złotej Karczmy jadą tramwaje, toż to też Gdańsk??!!

      • 0 0

    • taaaaaaaaa

      zwlaszcza ze Zlotej Karcmy, Matarnii, Rebiechowa .... jak narazie to tramwaje tam nie kursuja wiec nie gadaj, jak nie wiesz....

      • 0 0

    • Zgadza się linia jest przez Suchanino i Morenę lepsza

      • 0 1

    • egoista

      Super dla kogo? bo Wam sie polepszylo i nie musicie sie przesiadac??
      a Orunia jak chce jechac do Wrzeszcza to moze sie przesiadac?? i co mnie to obchodzi sie sie rozwijacie ja chce miec dogodny dojazd do miejsca pracy i inne placzenie niz Gdansk a tak teraz Orunia tylko ma polaczenie z centrum Gdanska to moze mieszkancy suchanina niech zaczna sie przesiadac i bez pezesady wiecej autobusow to wam chyba nie trzeba bylo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

  • Kolejna konsekwencja

    absurdalnej decyzji.

    (Mama... Wiesz co masz robic)

    • 2 3

  • jak to kiedys powiedział jeden z radnych gdańska na apel o lepszy dojazd z oruni gr do centrum... : "prosze sobie rowerkiem dojechac, jak sie nie chce w korkach stac...nie ma co liczyć na poprawe komunikacji w tej lokalizacji"...
    a wiec prosze sobie samemu dojazd załatwic, a nie liczyć na urzędasów..

    • 2 1

  • Przywrócić linię B - i po kłopocie (6)

    Nalezy przywrócic linię B i nie będzie problemu

    • 4 4

    • a ktoś linie B zlikwidował ?

      • 2 0

    • (4)

      Lina B sprawdza się tam gdzie jest.
      Nareszcie jest połączenie górnych dzielnic między sobą bez konieczności jazdy przez centrum i 2 przesiadek. Robiąc 20 km zamiast 7 km. Tak było jadąc z Osowej do Matarni.
      Współczuję tej pani, ale tramwaje nisko podłogowe w większej liczbie wkrótce się pojawią. Poza tym zwykle jest w pojeździe osoba, która pomoże z wózkiem. Mnie np. nawet nie trzeba o to prosić.

      • 2 1

      • tia (1)

        połączenie jest potrzebne, ale dlaczego kosztem likwidacji innej linii? gdyby władze miasta myślały poważnie o mieszkańcach to powstałaby dodatkowa linia.

        • 0 1

        • Busy nie mnożą się jak króliki i pewnie nie było możliwości na nową linię. Mam nadzieję, że po dostawie nowych busów powstanie linia, która zadowoli pasażerów wyłączonego biegu linii B.

          • 1 1

      • (1)

        a pomógłbyś również znieść wózek do tunelu??

        pewnie gdybyś akurat tam wysiadał to tak...
        ale gdybyś jechał dalej...?

        • 0 1

        • Przecież już parę osób pisało, że można wysiąść na Smoluchowskiego, skąd do AMG jest taka sama droga, ale bez tunelu. Tylko przystanek nie nazywa się Akademia Medyczna, ale to chyba nie jest problem??

          • 1 0

  • NIE WIERZĘ...... CO ZA BZDRURA TEN LIST (10)

    Nie ma połączenia autobusowego pomiędzy Centrum a Wrzeszczem. Normalnie koniec świata. No tylko z buta iść... CO ZA DEBILE!!!!
    TRAMWAJ CO 3 MINUTY, KOLEJKA SKM CO 7!!!! We łbach wam się poprzewracało. Może jeszcze linia helikopterowa.
    Co ma do tego tunel? Można podejść do przystanku na Smolucha (taka sama odległość od AMG) gdzie nie ma tunelu, tylko są przejścia jak najbardziej dopasowane do potrzeb niepełnosprawnych. A do autobusu i tak z AMG trzeba było dojść tunelem i schodami, więc nie ma różnicy.
    Do tego na linii 12 jeżdżą tramwaje niskopodłogowe dosyć często, podobnie na 2 i 6.

    • 6 8

    • czytaj ze zrozumieniem! (6)

      Widzę że nie potrafisz przeczytac ze zrozumieniem - na przystanku tramwajowym Akademia Medyczna nie ma nawet zjazdu dla wózków a prystanek został wyremontowany za unijne środki.

      • 0 1

      • (5)

        Wyremontowany został peron, a nie tunel. Z przystanku na rogu Smoluchowskiego nie jest wcale dalej do AMG, a tam bez problemu człowiek przejedzie wózkiem.

        • 0 0

        • Ale brak niskopodłogowych tramwajów :/ (1)

          • 1 0

          • A zupa za słona.

            • 0 1

        • wyremontowane zostały też schody do przystanku

          wyremontowane zostały schody do przystanku i nie odbudowano zjazdów.

          • 0 0

        • (1)

          Bezmozgu, ktory to pisales widac, ze nie masz malego dziecka albo kogosna wozku skoro piszesz takie glupoty! Chcialbys na wozku wsiadac do zatloczonego tramwaju albo w skm-ke ?! Te niskopodlogowe tramwaje i tak sa beznadziejnie zrobione, bo przy wiekszej liczbie osob nie da sie przejsc normalnie. Zal sie czyta tego typu komentarze. Ale jak sam bedziesz mial malutkie dziecko to zobaczysz jak cudownie sie wsiada do tramwaju pelnego ludzi albo do pociagu.

          • 0 1

          • Nie wiem jaka jest różnica pomiędzy wsiadaniem do pełnego tramwaju, SKM-ki i autobusu.

            • 0 0

    • bzdurna to twoja wypowiedź

      45 minut czekałam na tramwaj niskopodłogowy. Podjeżdża wtedy kiedy nie jest zaplanowany na rozkładzie. Jeżeli masz ochotę stać z dzieckiem na mrozie i na niego czekać to nie widzę problemu.

      • 1 0

    • glupota nie bolo...

      ale leczyć warto
      *tramwaj jasne ... c 6-8 minut , tyle ze jedzie do Wrzeszcza jakieś 20 , bo przystanek ma co minute
      B jechało 14 minut ( np o 6:00 ... a tym właśnie autobusem dojeżdżało bardzo dużo osób do pracy)
      * zero jakiejkolwiek synchronizacji z autobusami 124/127 (tez chodzi mi o godziny wczesnoporonne)
      *wiec zawsze dojazd z centrum(Zroślak) na Zaspę ( Szpital) trwa godzinę
      *i proponuje po 12 godzinach ciężkiego dyżuru stać na przystankach i marznąc ...

      i myślę że warto wsiąść na chwile na wózek inwalidzki i pojechać tramwajem do Wrzeszcza .. a później wrócić kolejką ... a później zastanowić s9ie kto jest debilem :)

      • 3 0

    • Trochę zrozumienia!!!!

      Przepis:Weź wózek dziecinny i pofatyguj się tramwajem do AMG.Powodzenia!

      • 0 0

  • Aniołki - dzielnica Akademii Medycznej jest najbardziej porąbaną dzielnicą w mieście. (3)

    Tutaj nic się nie opłaca. Autobus B-do likwidacji. Sklepy spożywcze-2 sztuki pseudo spożywczaków przy samej Akademii z cenami jak z kosmosu. Budowa parkingów? Po co! Lepiej ich kasować za złe parkowanie.

    • 4 2

    • popieram

      a co do ack to zlodzieje!!!!!

      • 0 2

    • sam jesteś porąbany (1)

      • 1 1

      • Racja!

        To przykre ze aniolki mimo ze w centrum miasta sa wsia,chociaz nie obrazajmy wsi-tam przynajmniej maja sklepy spozywcze

        • 0 0

  • Trzeba było zrobić drugą linię z Osowej do centrum i nie byłoby problemu. (11)

    Bezczelnie zmienili trasę linii B i myślą, że ludzie przesiądą się z samochodu do autobusu. Na dodatek ta zmiana w ogóle nie była konsultowana ze społeczeństwem. Karygodne.

    • 13 1

    • A czy ZTM liczy się z pasażerami? (6)

      Po raz kolejny Zarząd Transportu Miejskiego pokazuje że nie potrafi szanować pasażerów.

      Przy okazji wyszło na jaw jak ZDiZ dba o infrastrukturę.

      • 1 0

      • (5)

        Dokladnie. To posuniecie bylo bezszczelne, bo na suchaninie albo morenie jest pelno autobusow a przy akademii gdzie bylo tylko B zdjeli go i puscili przez jakies wertepy gdzie ledwo pod gorke podjezdza. Mogli zrobic 2 linie a B zostawic w spokoju. Czy Gdansk jest az tak biednym miastem, ze nie stac go na dodatkowa linie?! Wogole brak konsultacji z mieszkancami pokazuje brak do nich szacunku!

        • 3 0

        • (4)

          Przy zmianie nie chodziło ani o suchanino, ani o "morene". Zmiana była podyktowana sytuacją na Osowej. Przy okazji zmian udało się połączyć też z Matarnią i je z kolejnymi dzielnicami górnego tarasu. To był cel zmian.
          Zgadzam się, że zamiast zmieniać przebieg dotychczasowej linii B można było zrobić nową, lecz tabor nie mnoży się sam i może brakowało pojazdów do obsługi linii.
          A tak naprawdę wystarczyło się dogadać z firmą Planetobus, która mogła obsługiwać nową linię B.

          • 1 0

          • (3)

            nic z tego nie rozumiem ...
            Przecież Osowa ma połączenie (można przesiąść się na pętli na tramwaj) i na dodatek ma połączenie autobusowe z Gdynią ...

            To może "Oni" powinni się przesiadać a nie "zabierać" autobusy które jako jedyne jeżdżą po Al. Zwycięstwa?

            Ciekawe kto taki mieszka na Osowej, że zabierają autobus a nie wnioskują o nową linię ...

            Dziwi mnie, też fakt że tyle autobusów musi jeździć po dzielnicy tak snobistycznej ...

            • 2 0

            • (2)

              snobista cie zrobil czlowieku, zastanow sie zanim cos napiszesz. wzdluz zwyciestwa leci tramwaj i skm, autobus stojacy w korakch jest praktycznie ZADNYM rozwiazaniem. za to polaczenie dzielnic gornego tarasu (a sama osowa to lekko 15K mieszkancow) jest rozwiazaniem ktorego brakowalo od lat. sprobuj dojechac komunikacja z osowy na matarnie/morene albo z chelmu na matarnie. moze wtedy zrozumiesz slusznosc decyzji.

              a ani agnieszce radze spisac sobie rozklad, na ktorym wyraznie sa zaznaczone tramwaje niskopodlogowe i nie robic problemow tam gdzie ich nie ma

              • 1 2

              • Do B-ton tramwaj niskopodlogowy raz na 120 minut :/

                • 1 0

              • popieram

                W pełni się zgadzam.

                • 1 0

    • LINIA "B" (2)

      Do tych co zmienili przejazd autobusu "B", który był najlepszą alternatywą dla WIELU turystów, biznesmanów by szybko dotrzeć na lotnisko, dla studentów by dotrzeć np. do Politechniki... to może teraz szanowni Panowie Yntelygenci sobie pojeżdżą kilka razy ZATŁOCZONYMI tramwajami i POSTOJĄ w koreczkach w "B" na Kartuskiej i na drodze do Niedźwiednika?!!! Co za IDIOCI rządzą w tym mieście??? Czy tak trudno było podpisać umowy z 2 prywatnymi przewoźnikami, skoro ZKM nie chciał uruchomić linii z Osowej do Wrzeszcza? Coraz gorzej w tym Gdańsku...

      • 0 0

      • poznaj nową trasę B (1)

        Nowe B nie jedzie nawet kawałkiem Kartuskiej. A korki na Potokowej są bez porównania mniejsze niż na Słowackiego z Wrzeszcza. Ogólnie korzystna zmiana. Pozostaje problem komunikacji niskopodłogowej na odcinku Dworzec Główny - Wrzeszcz. Na ten odcinek wystarczą dwa małe autobusy. I o to walczcie, ci którzy na zmianie straciliście.

        • 0 0

        • A co do rzeczy mają korki na Słowackiego? Po zlikwidowaniu normalnej trasy B będa tam jeszcze wieksze korki, bo więcej ludzi wybierze własne auto.

          • 0 0

    • Po zlikwidowaniu 2 lini autobusowych i Planety z dalszych części Osowy, Barniewic i Nowego Światu jeździ tylko jeden autobus...

      który notorycznie się spóźnia i poza godz szczytu jeździ raz na godz(169)!!!Także ja się cieszę, że dali jakis autobus ale dlaczego kosztem likwidacji lini B???Kompletnie tego nie rozumiem. Nie bierze się wogóle pod uwagę, że ludzie mogą nie mieć samochodu. Nie mogli zrobić nowej lini albo po prostu puścić 169 trzy razy na godz...:/

      • 0 0

  • Radna Agnieszka Pomaska obiecywała linię 100 (4)

    Pani radna Agnieszka Pomaska obiecywała połaczenie z Akademią Medyczna ale widać że na obietnicach się skończyło albo przed wyborami samorządowymi odgrzeje temat :/

    Widać jak szanuje wyborców :/

    • 6 0

    • Na swojej stronie radna Pomaska w maju obiecała

      http://www.pomaska.pl/prasowka/pierwszy-test-“setki”-miasto-rozwaza-wydluzenie-trasy-do-piecek.html

      • 0 0

    • Ze strony Radnej Pomaski z maja 2008 (2)

      Pierwszy test “setki” - miasto rozważa wydłużenie trasy do Piecek
      14 maja 2008

      midibus 100Nie można wykluczyć, że midibus 100, do przywrócenia którego - po akcji “Polski Dziennika Bałtyckiego” - zobowiązał się Zarząd Transportu Miejskiego, będzie dowozić pasażerów nie tylko do Akademickiego Centrum Klinicznego i Szpitala Zakaźnego, ale znacznie dalej, bo aż do pętli “Piecki Wileńska”. Takie refleksje można wysnuć po wczorajszym próbnym przejeździe midibusu.

      Przejazd rozpoczął się z przystanku przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z Curie-Skłodowskiej. Trasa wiodła ulicami Curie-Skłodowskiej, Dębinki, Smoluchowskiego, Jarową (przejazd w poprzek Sobieskiego) i Wileńską do pętli na Pieckach. Zajął (bez korków) ok. 12 min w jedną stronę. Po wytyczeniu przystanków przejechanie całej trasy powinno zająć mniej więcej kwadrans.

      Przepisy pozwalają, by na tak krótkiej trasie autobus miał tylko jeden dłuższy postój (na Pieckach), a przy al. Zwycięstwa tylko stawał na chwilę, zabierał podróżnych i jechał z powrotem. - Jednak aby uniknąć spóźnień na całej trasie, warto zrobić przy alei Zwycięstwa choć pięciominutowy postój - tłumaczyli przedstawiciele ZTM.

      Do pomysłu uruchomienia midibusu na Piecki zapaliła się radna Agnieszka Pomaska, uczestnicząca w próbnym przejeździe.

      - Po pierwsze, tuż przy pętli na Wileńskiej jest kolejny szpital, Swissmed. Po drugie, znacznie skróciłoby to dojazd do centrum mieszkańcom, którzy teraz zmuszeni są zjeżdżać Jaśkową Doliną do Wrzeszcza i tam przesiadać się w tramwaj. Na pewno z uruchomienia takiej linii byliby zadowoleni studenci politechniki - oceniła.

      Włodzimierz Popiołek, dyrektor ZTM przyniósł dane z jesieni 2005 roku, kiedy to “setka” jeździła po raz pierwszy.

      - Dwóch pasażerów, sześciu, zero - wyliczał.
      - Linia nie była dobrze rozreklamowana. Potrzebna jest szeroka promocja “setki”. Zresztą nie tylko takie sprawy szwankują. Wysiadałam z tramwaju i nawet nie wiem, jak się nazywa przystanek, bo nie ma tabliczki - odpowiedziała Pomaska.
      - Gdyby to ode mnie zależało, te tabliczki wisiałyby już dawno - replikował Popiołek.

      Wtorkowy przejazd miał pokazać przede wszystkim możliwości techniczne dla uruchomienia linii. Największe trudności pojawiają się już za ACK i Szpitalem Zakaźnym - ul. Jarowa jest stanowczo za wąska nawet dla pojazdu o tak niewielkich gabarytach jak midibus, a na Wileńskiej między Sobieskiego i pętlą stoją znaki zakazu wjazdu dla pojazdów powyżej 3,5 tony. W dodatku na Wileńskiej są “garby”, a w takim przypadku na kursowanie regularnej komunikacji potrzebne są specjalne zezwolenia.

      - Czeka nas dużo pracy - prorokuje Pomaska.

      - Wystąpimy do Wydziału Gospodarki Komunalnej oraz Zarządu Dróg i Zieleni z pytaniami o techniczne możliwości dla uruchomienia linii. Sądzę, że w ciągu miesiąca dostaniemy odpowiedź i będziemy wiedzieli, czy jest na to realna szansa - ocenił Popiołek.

      Później ZTM ogłosi przetarg na obsługę “setki”. - Proszę pamiętać, że umowę trzeba będzie podpisać co najmniej na rok. I nawet jeśli przedsięwzięcie będzie chybione, kontraktu nie można zerwać. Trzeba będzie płacić i płakać - podsumował Włodzimierz Popiołek.

      • 0 0

      • Wybory samorzadowe 2010 :) (1)

        Za rok Pani Radna Pomaska sobie przypomni o linii 100 - da społeczenstwu kiełbasę wyborczą :)

        • 0 0

        • Tak...

          A ludzie jak stado krów bezmózgich w to uwierzą...

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane