• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bez linii B słaby dojazd do ACK

Agnieszka
3 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 

Ten problem dotyczy matek z wózkami, niepełnosprawnych, osób starszych i wszystkich jeżdżących m.in. na rehabilitacje do Akademii Medycznej. Oni wszyscy ucierpieli na wycofaniu z al. Zwycięstwa autobusu linii B - praktycznie jedynego niskopodłogowego połączenia na tej ulicy - pisze nasza czytelniczka, pani Agnieszka.



Jestem młodą mamą, która musi często jeździć na rehabilitację oraz kontrole z dzieckiem do Akademii Medycznej. Mieszkam na Suchaninie i do tej pory podróżowałam z wózkiem autobusem niskopodłogowym linii 115. Jechałam zwykle do Wrzeszcza lub do Centrum, gdzie przesiadałam się do niskopodłogowego autobusu linii B, aby móc dogodnie i bez problemów dojechać do Akademii Medycznej. Zresztą wiele osób z korzystało z tej linii, właśnie ze względu na niskopodłogowe pojazdy.

Obecnie na trasie Wrzeszcz - centrum Gdańska funkcjonuje tylko komunikacja tramwajowa, a jak wszyscy wiemy niskopodłogowych tramwajów jest jak na lekarstwo. Kilka sztuk, które jeżdżą głownie na nowej linii na Chełm, a przystanki nie zawsze przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych.

Ponad rok temu za unijne środki w Gdańsku wyremontowano torowiska i kilka przystanków m.in. ten przy Akademii Medycznej. Jednak podczas remontu nie odbudowano zjazdów do tunelu dla wózków! Czy środki unijne są przyznawane, aby utrudniać życie mieszkańcom? Widocznie miejscy urzędnicy nie korzystają z komunikacji.

To jakiś absurd. Czy w Brukseli wiedzą jak w Gdańsku utrudnia się za unijne środki codzienne życie mieszkańcom?

Co jakiś czas w mediach czytam o planowanym uruchomieniu linii 100, która miałaby kursować ze stacji SKM Politechnika do Akademii Medycznej. Informacje na jej temat są niepokojące: ma mieć ona absurdalny przebieg, ponieważ dojazd do niej jest niezwykle trudny dla ludzi, którym poruszanie się sprawia kłopot. Czy powstanie linia łącząca centrum i Wrzeszcz obsługiwana autobusami niskopodłogowymi? Czy mieszkańcy mają być skazani na gehennę?
Agnieszka

Opinie (214) 4 zablokowane

  • Słuchaj na chamie...jak z kobieta z wózkiem ma wejść na wysoko podłogowego tramwaju nie mówiąc o SKMce?Czy ty masz w ogóle rozum czy wysłałeś go na wakacje?Autobus B był doskonałą alternatywą dla Tramwajów które bardzo często utykają z rożnych przyczyn na Grunwaldzkiej/Zwycięstwa a wyzywanie ludzi od debili jest co najmniej nierozsądne i nie godne!

    • 2 0

  • Najlepiej skomunikowane miejsce w Gdańsku a marudzą (2)

    Tramwajów nie lubicie... ha ha. Ja mieszkam na Morenie i jestem gotów dziś zamienić się na Wrzeszcz - wolę niestojący w korku tramwaj super-wysokopodłogowy co 15 minut, niż tysiąc autobusów na minutę, które i tak będą stały...
    Bardzo dobra decyzja - dublowanie się tramwaju i autobusu na jednej trasie to marnotrastwo publicznych pieniędzy - w tym i z naszych biletów!!!

    • 1 5

    • Adam przeczytaj tekst Agnieszki ZE ZROZUMIENIEM! (1)

      • 1 1

      • Madry Adamie naucz sie czytac ze zrozumieniem a poza tam Panie przemadrzaly co sie wypowiadasz jak nie masz zielonego pojecia jak to utrudnilo zycie ludziom, ktorzy z niego codziennie korzystali. A poza tym wez wozek z malym dzieckiem i sam sie przesiadaj z autobusu do tramwaju gdzie jest scisk i tlok a przystanki i tunele nie sa zmodernizowane zeby po ludzku mozna bylo z nich korzystac. Adam z Bulonskiej....Zal Ciebie

        • 0 0

  • Nikt z ZTMu nie pomyslał o niepełnosprawnych

    Czy dyrekcja Zarządu Transportu Miejskiego korzysta z komunikacji miejskiej?

    Teraz wiele osób przez zmianę linii B ma utrudnienie.
    Potrzebne połaczenie autobusowe na trasie centrum - wrzeszcz obsługiwane autobusami niskopodłogowymi!

    • 1 0

  • TO ZAMIAST DOMAGAĆ SIĘ PRZYWRÓCENIA LINII B (11)

    Domagajcie się wprowadzenia oznaczonych kursów tramwajów niskopodłogowych (jeździ ich całkiem dużo, ale nie są oznaczone w rozkładach) i budowy wind przy rzeczonym tunelu. Bo to będzie miało sens. A nie powrót do absurdu - autobus i tramwaj ścigają się jedną trasą za naszą kasę.

    • 2 2

    • Widocznie masz dużo pustki w głowie (6)

      Tramwajów niskopodłogowych w Gdańsku jest kilka i prawie wszystkie jeżdża na linii nr 1.

      • 1 0

      • Mylisz się (1)

        Na linii na Chełm jeżdżą 3 Bombardiery i 2 N8C. Oprócz tego Gdańsk ma 4 Citadisy i 2 114Na. I te 6 ostatnich z reguły jeździ na liniach 2, 6 i 12

        • 0 1

        • Spotkac Citadisa to jak trafić w totka

          Wszystkie 4 Citadisy to najbardziej psujące się tramwaje. Totalny bubel po 9 latach eksploatacji obecnie są remontowane w Chorzowie.

          Jakim cudem nowy tramwaj po kilku latach eksploatacji nadaje sie do kapitalnego remontu.

          • 1 0

      • (3)

        Dziś jest ich 9. To już chyba trochę więcej niż kilka. Już za miesiąc (w lutym) będzie dziesiąty. Potem co miesiąc będzie spływał kolejny. Więc dość szybko ta sytuacja się zmieni. Nie ma sensu dublować tras tylko ze względu na to, że autobus jest niskopodłogowy.

        • 0 0

        • Jaki 9 tramwaj niskopodłogowy? (2)

          Twoim zdaniem mieszkańcy przez kolejne lata mają czekac aż pojawią sie kolejne tramwaje niskopodłogowe?
          Czy Pani Agnieszka ma przez ten czas nie jeździc na rehabilitację?

          Pomyśl zanim coś napiszesz.

          • 0 0

          • są też inni niepełnosprawni (1)

            Pomyślcie o innych niepełnosprawnych! A niepełnosprawni z Chełmu jadący na Morenę, Matarnię lub Osowę i odwrotnie?
            Szkoda, że ktoś ucierpiał na zmianie przebiegu B, ale wielu zyskało. Bilans jest dodatni.
            Ponadto to, można wysiadać na Smoluchowskiego, a nie AMG, tam nie ma tunelu.

            • 0 0

            • chodziło o ZOZ

              Niepełnosprawni z Chełmu jadący na Morenę mają świetny autobus C. Można go zabrać i połaczyć niepełnosprawnych z Moreny z Sopotem lub z Sobieszewem.

              • 1 0

    • (1)

      Adam z Bulońskiej się cieszy, bo dostał nowe połączenie i ja też przyznam, że bezpośredni B na lotnisko oraz do dzielnicy Osowa to dla mnie dobra sprawa. Ale też rozumiem tych, którym tę linię odebrano. Moim zdaniem ZTM powinien myśleć o wszystkich i może by tak też pomyślał o przedłużeniu wybranych kursów 122 do Dworca PKP? Wtedy i wilk byłby syty i owca cała.

      • 0 0

      • A czemu od razu nie do Tczewa? Jak szaleć, to szaleć!

        • 0 0

    • Tu nie chodzi o przywrócenie linii B. (1)

      Chociaż była, jest i będzie bardzo potrzebna, a załatanie nią dziury powstałej po 820 (w praktyce - likwidacja B, żeby reanimować 820) to skandal. Nie jest też tak, jak usiłują nam wmówić władze miasta, że pasażera transportu miejskiego można traktować jak worek piasku. Skoro trafia się jakiś transport, to pasażer ma się cieszyć i nie grymasić. Mieszkaniec np. Ujeściska pracujący na Stogach, zanim dotrze do pracy musi się przesiąść zaledwie dwa razy :) Gdyby to było miasto wielkości Paryża, można by to zrozumieć, choć w Paryżu większość przesiadek odbywa się pod ziemią, gdzie nie wieje i nie pada. Dla porównania zapraszam na super pętlę tramwaju nr 1 na Chełmie :) Sęk w tym, że mamy ceny wyższe niż w Warszawie, a standard... oczywiście coraz lepszy. Super, że Chełm dostał linię tramwajową, tyle że obiecywano jeszcze w 2008 r. przedłużenie jej, żeby miała jakiś sens - np. do Oliwy. Co z tych obietnic zostało? Słusznie oburzeni mieszkańcy i wciąż rezydujący Pan Popiołek, podobno w stanie dymisji.

      • 0 0

      • I czego Pan kłamiesz?
        118 ->>> Brama Wyżynna - >> 8.
        A więc jedna przesiadka.

        • 0 0

  • .... ;/ (1)

    Robią paradę busów na Targu Węglowym a nie potrafią uporać się z tak prostą kwestią. Żenua !!! Co to za święto że kupili busy, co dla tak sporego miasta powinno być normalne od wielu lat.

    • 0 0

    • A co ma ZKM do ZTM?

      • 0 0

  • Widac jak ZDiZ marnuje środki unijne :/

    ZDiZ - dziękujemy za utrudnienia :/

    • 0 0

  • A po ch.. masz jeździć do ACK? (1)

    • 0 1

    • np po rehabilitację dzieci niepełnosprawnych

      • 1 0

  • ludzie z ZKM w ogóle nie myśla,linia B cieszyła sie dużą ilością pasażerów,więc po co likwidować taką trase,lepiej wprowadźcie nową linia za 820

    • 0 0

  • Zarząd Transportu Miejskiego po raz kolejny wprowadza utrudnienia

    Chyba czas najwyższy na dalsze zmiany personalne w ZTM.
    Usunięcie Pana Popiołka nic nie dało, Pani Alicja Kraska która objęła jego funkcje widac jak zna się na komunikacji miejskiej.

    • 0 0

  • Kto jest odpowiedzialny - ZTM oraz ZDiZ

    Zarząd Transportu Miejskiego zmienia dogodne połączenie.

    Zarząd Dróg i Zieleni remontuje za unijne środki przystanek i schody do tunelu i nie odbudowuje zjazdów.

    Czy będą wyciągnięte konsekwencje?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane