• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W sobotę pojedziemy Trasą Sucharskiego przez Olszynkę

Maciej Naskręt
28 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Ten odcinek Trasy Sucharskiego zostanie oddany do ruchu po godz. 15 w sobotę.


Kończy się budowa Trasy Sucharskiego w Gdańsku. Inwestor - spółka GIK - otworzy w sobotę ostatni jej element, 3-kilometrową i dwujezdniową drogę od Południowej Obwodnicy Gdańska do Węzła Elbląska.



Zobacz m.in. prace przy budowie wiaduktów w ciągu Trasy Sucharskiego na Rudnikach.

W sobotę po godz. 15 do ruchu zostanie oddany ostatni odcinek Trasy Sucharskiego w Gdańsku. Kierowcy będą mogli pojechać dwujezdniową drogą od Południowej Obwodnicy Gdańska zobacz na mapie Gdańska do Węzła Elbląska zobacz na mapie Gdańska na Rudnikach.

- Prace główne na trasie zakończyły się. Drogowcom do wykonania pozostała m.in. budowa zjazdu od strony centrum w kierunku Elbląga, przejście pod torami kolejowymi, drogi serwisowe i część prac wykończeniowych - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Budowa rozpoczęła się w czerwcu 2011 r., a całkowicie zakończy się w lutym 2013 r. Przetarg na roboty budowlane wygrała firma Budimex, która wykona roboty za kwotę 168,6 mln zł brutto.

Zobacz kronikę budowy Trasy Sucharskiego z połowy 2012 r.

Inwestycja na Olszynce i Rudnikach obejmuje budowę dwóch nowych jezdni po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Szerokość pasa drogowego wynosi ok. 40 m. Kierowcy drogą będą mogli poruszać się z maksymalną prędkością 70-90 km/h.

Przedsięwzięcie zakłada ponadto budowę Węzła Błonia i przebudowę Węzła Elbląska z zachowaniem istniejących obiektów oraz wykonanie obiektów inżynierskich w ciągu i nad projektowanymi jezdniami oraz nad liniami kolejowymi. Inwestycja przewiduje również: budowę tunelu dla pieszych pod torami kolejowymi o długości około 280 m, zlokalizowanego w rejonie "Węzła Elbląska", postawienie ekranów akustycznych o długości 1577 m, a także budowę dwóch przejść dla małych zwierząt i płazów.

Cała Trasa Sucharskiego to dwujezdniowa droga o długości 8,286 km. Będzie ona częścią korytarza priorytetowego nr 25 - połączenia terminali portowych w Gdańsku z częścią południową korytarza Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń. Miasto Gdańsk otrzymało na nią dofinansowanie w kwocie 378,1 mln zł. Łączny koszt inwestycji wynosi 472,6 mln zł.

Opinie (182) 6 zablokowanych

  • albo ja jestem jeszcze zaspany,

    albo z tego tekstu wynika ze ten zjazd bedzie otwarty tylko w 50%, na dodatek tych mniej waznych

    • 11 3

  • Tunel dla pieszych - około 280 metrów

    może 2800 metrów?

    • 5 2

  • Trasa Sucharskiego niszczy tkankę miejską

    zlikwidować!

    • 13 4

  • Jak wyjechać na rafinerię ... ? (4)

    Jadąc z mostu Wantowego w kierunku obwodnicy, jak skręcić na rafinerię ???

    • 5 3

    • nie jechać w kierunku obwodnicy tylko na rafinerę

      • 2 0

    • będziesz jechał

      do południowej obwodnicy a potem węzłem przejazdowo zjedziesz na starą siódemke i dojedziesz do rafinerii

      • 2 0

    • Po co

      jadąc na obwodnicę masz skręcać na rafinerię?

      • 0 0

    • zjezdzasz kawalek dalej za wezlem Elblaska na wezle Blonie zawracasz i wyjezdzasz na Rudnikach na stara 7mke

      bedzie drogowskaz za wezlem elblaska kierujacy na Rudniki.. To jest twoj kierunek na LOTOS

      • 1 0

  • (2)

    Czy ktos moze wie jak bedzie wygladal przejazd np. Ze stogow do Makro, czy do przejazdowa? Trzeba bedzie wjezdzac na obwodnice, zeby dojechac do rafinerii czy do markro?

    • 6 4

    • Trzeba dojechać do węzła Błonia (1)

      A następnie skręcić w Michałki.

      • 0 0

      • nie koniecznie w ul Michalki ...

        mozna zawrocic na Port przy wezle Blonia i wrocic kawalek zeby zjechac na stara 7demke

        • 0 1

  • Budimex Bubel !

    • 7 4

  • ZJAZDY SĄ NIEKOMPLETNE!!! BUBEL PROJEKTOWY!!! (2)

    o ile z obwodniy południowej jadąc od strony straszyna można się dostać do lotosu, o tyle w drugą stronę... jest to niemożliwe jadąc tymi samymi drogami!!!

    setki pracowników lotosu chwaliły sobie obwodnicę południową. i teraz co? do pracy dojadę bez problemu, a po pracy muszę kombinować: albo cofać się na przejazdowo albo zawracać gdzieś w kierunku na westerplatte!!!!

    przypominam jeszcze o tak drobnym szczególe jak cysterny!!! zwłaszcza te, co wylatują od strony sztutowskiej (sfalty, oleje).

    I CO TERAZ?

    jak można tak zaprojektować??

    • 6 11

    • Czytaj wyżej

      Po to poprawili (powiększyli) łuki pod wiaduktem na Mul Michałki, żeby dojechać nią do węzła błonia.

      • 1 0

    • mogli zbudowac zjazd z 7demki na trase sucharskiego w strone POG

      pewnie wyszli z zalozenia ze wiekszosc jadacych dalej niz centrum nie bedize zjezdzac w przejazdowie na 7demke tylko np z POG na PORT i tam na centrum albo na sw Wojciecha wezel Lpce i dalej na centrum... ale tak naprawde to troche ludzi z Lotosu sobieszewa by moglo korzystac z tego zjazdu!! poza tym zawsze jakas alternatywa w przypadku jakis utrudnien na POG miedzy wezlem Port i przejazdowo

      • 1 0

  • a ja się cieszę i gratuluję Gdańskowi

    że tak się zmienia na lepsze.

    • 9 3

  • 70-90 km/h na dwujezdniowej dwupasmówce?! (4)

    masakra!

    • 13 4

    • spoko spoko, postawi się ograniczenie do 50

      i ustawi milicjantów z radarem

      • 7 0

    • zgadzam się (2)

      na takiej drodze bezkolizyjnej, tak samo jak na Armii Krajowej na zachodzie już byłby znak co najmniej droga ekspresowa i prędkość przynajmniej 100km/h

      • 5 3

      • na zachodzie często na

        drogach ekspresowych lub autostradach przechodzących w pobliżu miast jest ohraniczenie do 100 km/h. Przy czym zgadzam się, że tutuaj ograniczenie jest za duże 70 km/h. Dlaczego wz ce jest 80 km/h.

        • 3 0

      • Tyle, że AK i Słowackiego nie są drogami bezkolizyjnymi

        Obie drogi posiadają skrzyżowania kolizyjne, a to że mają krótkie odcinki bezkolizyjne nic nie znaczy. Na zachodzie na alejach w miastach nikt nie jeździ 100km, bo to nie prędkość decyduje, a płynność skrzyżowania.

        Podobnie Sucharskiego także nie jest bezkolizyjna, choć i tak dużo lepiej przystosowana niż AK i Słowackiego.

        • 1 0

  • (1)

    Nie ma wjazdu z Elbląskiej na ta Obwodnicę? To co oni cały czas budowali i po co?

    • 8 4

    • a po to,

      aby tiry jadące od portu i do portu nie musiały juz wjeżdżać do miasta

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane