- 1 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (98 opinii)
- 2 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (29 opinii)
- 3 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (85 opinii)
- 4 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (48 opinii)
- 5 Finał sprawy z przypiętym rowerem (51 opinii)
- 6 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (57 opinii)
WPI: ochota na 2 mld z Unii
Gdyby jednak udało się zrealizować wszystkie inwestycje zapisane w WPI, podziękowanie należałoby się przede wszystkim... Unii Europejskiej. Gdańscy urzędnicy założyli bowiem, że Unia wyłoży niemal 2 mld zł na rozwój miasta. Budżet miejski dołożyłby kolejny miliard, a ponad 660 milionów pochodziłoby z kredytów. W sumie więc w latach 2007-11 miano by wydać na inwestycje w Gdańsku rekordową kwotę 3,6 mld zł.
- To bardzo ambitne plany, ale nasze doświadczenia w pozyskiwaniu środków z UE napawają nas optymizmem - przekonuje Marcin Szpak, główny gdański strateg pozyskiwania brukselskich pieniędzy.
Najwięcej, bo ponad 1,3 mld zł (w tym 276 mln z budżetu miasta) zaplanowano na inwestycje komunikacyjne. Największa z nich to budowa Trasy Sucharskiego z Olszynki do ul. Marynarki Polskiej - 420 mln (drugie tyle w kolejnym okresie finansowania, czyli już po roku 2011). Niewiele mniej, bo 370 mln zł ma pochłonąć budowa nowych i modernizacja starych torowisk tramwajowych oraz kupno 60 zestawów tramwajowych. Ucywilizowanie miejskiego odcinka Słowackiego wraz z budową tzw. Nowej Słowackiego i Nowej Kościuszki, która miałaby sięgnąć aż do ul. Marynarki Polskiej , kosztowałaby ok. 210 mln zł.
Ponad 670 mln zl (z czego 100 mln z budżetu) miasto chciałoby wydać na budowę stadionu "Baltic Arena" w Letniewie. - To koszt wykupu działek, budowy stadionu, infrastruktury transportowej wokół niego, a także pomocy dla całej tej dzielnicy miasta, dotkniętej bezrobociem i nie posiadającej nowoczesnej infrastruktury - tłumaczy tak gigantyczną kwotę Krzysztof Rudziński, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych UMG.
Wśród niezwykle kosztownych inwestycji, ważnych z punktu widzenia poprawy komunikacji w mieście, znajdują się także projekty skromniejsze, tańsze, ale bardziej spektakularne z punktu widzenia mieszkańców. Na tle inwestycyjnych gigantów budowa kolejki linowej na forty (6 mln zł) czy rozbudowa molo na Zaspie (8 mln zł) nie imponuje rozmachem, ale zapewne wzbudzi aplauz mieszkańców.
Przygotowany przez prezydenta i jego urzędnika projekt musi zostać uchwalony przez radnych. Ci podejmą decyzję dopiero po wakacjach.
Opinie (64) 4 zablokowane
-
2006-06-29 08:52
kolejka linowa?
więc to nie był żart?
- 0 0
-
2006-06-29 08:53
NOWE DROGI NOWE DROGI NOWE DROGI
- 0 0
-
2006-06-29 09:13
A co z koncertem Gilmour'a w Gdańsku
- 0 0
-
2006-06-29 09:19
Kolejak linowa, kolejka linowa... ja chcę kolejkę linową, nawet i do lotniska
- 0 0
-
2006-06-29 09:35
stadion balitic arena kojarzy mi się z wielkim międzygalaktycznym pojazdem kosmicznym siódmej generacji i piątej edycji niczym z bliskich spotkań trzeciego stopnia...
to kosmiczne skojarzenie nie jest w tym miejscu wcale od rzeczy, bo wieści też jakby kosmiczne bu ha ha ha...- 0 0
-
2006-06-29 09:41
no no, 12 takich stadionow w Polsce i organizujemy Mundial
- 0 0
-
2006-06-29 09:46
wieloletni plan wow
kojarzy mi się to z PRL-em kiedy, to "gospodarka planowa" była porządana i wszystko podporządkowane było jej założeniom.
Poza tym życze powodzenia- 0 0
-
2006-06-29 09:59
Jak ktoś naiwny wierzy w promocję na coś za 1 złoty i nie doczyta umowy...
- 0 0
-
2006-06-29 10:01
Ładnie, pięknie...
...ale gdyby autorzy planu inwestycyjnego znali nawy gdańskich dzielnic, to byłoby super. Niestety plan pełen topograficznych błędów, więc może warto byłoby przed publikacją poczytać chociażby informacje zawarte na stronie http://gis.gdansk.pl/3.htm
- 0 0
-
2006-06-29 10:22
Kim by nie byli nasi następcy, zrobiliśmy za nich kawał dobrej roboty - przekonuje Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.
Niech zyje skromność.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.