• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Profilaktyczne kamery na Janka Wiśniewskiego

Michał Sielski
23 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Początkowo kierowcy ostro hamowali przed nową konstrukcją, bo myśleli, że to fotoradar. Teraz przejmują się nią tylko nieuczciwi przewoźnicy. Początkowo kierowcy ostro hamowali przed nową konstrukcją, bo myśleli, że to fotoradar. Teraz przejmują się nią tylko nieuczciwi przewoźnicy.

Od sierpnia 2016 roku Inspekcja Transportu Drogowego ukarała tylko jednego przewoźnika za przeciążony samochód na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Mimo tego władze miasta są zadowolone. Według ich szacunków liczba przeciążonych aut mogła w tym rejonie spaść nawet dziesięciokrotnie.



Jak walczyć z przeładowanymi ciężarówkami?

Kamery i waga na ul. Janka Wiśniewskiego stanęły rok temu. Do końca kwietnia odbywała się ich kalibracja, a w sierpniu podpisane zostały porozumienia z policją oraz Inspekcją Transportu Drogowego. Na ich podstawie służby dostały pełen dostęp do wszystkich danych w czasie rzeczywistym.

Od sierpnia 2016 roku do dziś ukarano jednak tylko jednego przewoźnika, którego pojazd był przeciążony o kilka ton. 27 listopada ubiegłego roku nałożono na niego karę w wysokości 5 tys. zł. System jest bowiem tak skonstruowany, że informację o możliwym przeciążeniu przekazuje od razu, ale zdjęcie i pomiar nie są podstawą do ukarania kierowcy i przewoźnika.

Prawo kulawe: sama waga i kamera nie wystarczy

- W praktyce musimy zatrzymać kierowcę i skierować go na wagę statyczną. Tylko wtedy są formalne podstawy do nałożenia kary - mówi Janusz Staniszewski, zastępca dyrektora Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Gdańsku.
Przed wdrożeniem systemu ważenia szacowano, że ul. Janka Wiśniewskiego poruszało się ok. 20 proc. przeciążonych pojazdów
Inspektorzy mają jednak stały podgląd wszystkich danych i zdjęć, co pozwala im na analizę danych pod kątem konkretnych przewoźników. Zdarza się więc, że do kontroli typowane są samochody konkretnych firm, które często łamią przepisy. Zwłaszcza, że takie wykroczenie dewastuje miejskie drogi. Według ekspertów, przejazd jednej przeładowanej ciężarówki niszczy bowiem drogę tak, jak 50 tys. samochodów osobowych.

Urzędnicy: jest znacznie lepiej

Mimo niewielkiej liczby kar gdyńscy urzędnicy są zadowoleni z systemu. Według nich działa on bowiem przede wszystkim prewencyjnie, choć twardych danych tego potwierdzających nie ma z prostej przyczyny: wcześniej nikt nie rejestrował wszystkich przeciążonych pojazdów.

- Przed wdrożeniem systemu preselekcyjnego ważenia pojazdów szacowano, że w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego poruszało się ok. 20 proc. przeciążonych pojazdów. Po wdrożeniu systemu liczba pojazdów przeciążonych zmniejszyła się i na podstawie danych statystycznych, pochodzących z systemu, wynosi obecnie ok. 2 proc. - mówi dr Jacek Oskarbski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Opinie (63) 2 zablokowane

  • Złapali jednego tira przez tyle czasu i władza ogłosiła sukces..

    • 11 1

  • dalszy ciąg zabijania przemysłu w Gdyni!

    • 7 6

  • dlaczego na portalu nie ma informacji (1)

    o uchwaleniu przez gdańskich radnych dofinansowania in vitro?

    • 3 2

    • już dawno jest

      • 4 1

  • Wiecej kontroli policji bo prawie ich nie widać.

    • 7 0

  • Tłusty Czwartek - Janek Wiśniewski zjadł (2)

    • 3 9

    • (1)

      Odrobine szacunku dla zmarłych, i zdecydowanie lepszego dowcipu

      • 2 1

      • Ale Janek Wiśniewski nie umarł

        bo ktoś taki w ogóle nie istniał

        • 2 0

  • A co może kierowca?

    Spedytorzy, port to może wiedzą ile jest w pudle, a kierowca? Problem trzeba rozwiązać u źródła, a nie u końcowego.

    • 9 1

  • Władze są zawsze zadowolone jakiekolwiek by nie były. Są mniej zadowolone kiedy rządy wymykają im się z rąk, albo ktoś im przypomina, że ta ich "władza" to służba publiczna.

    • 7 0

  • wystarczy jechać środkiem drogi (pomiędzy pasami) i waga nie złapie

    • 7 1

  • Po co co kawałek są miejsca do kontroli ciężarówek skoro nikt nie kontroluje. Na Trasie Sucharskiego są ale używane przez kierowcy jako parking i miejsce do nocowania.

    • 5 1

  • Podobna sprawa jest codziennie w DCT w Gdańsku przewoznicy maja naczepy które sa rozkladane na pól.Janusz ląduje pierw 25 ton wyjeżdża po legalu z DCT zostawia na parkingu przed DCT ten zaladowany podpina druga resztęnaczepy 25 ton wyjeżdża spina o zestaw waży 67ton.I dla DCT jest wszystko ok w teorii.ITD ma w d...pie jest przyzwolenie bo nikt się tym nie interesuje policja tak samo.I Jak ma byc dobrze.

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane